IMPRESIONISMUS Název projektu – BRÁNA JAZYKŮ OTEVŘENÁ Název materiálu:

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Název materiálu: ROMÁNSKÉ UMĚNÍ
Advertisements

Název Neoimpresionismus Předmět, ročník Výtvarná výchova, 2. ročník
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Pavel Poštulka. Obchodní akademie a Střední odborná škola logistická, Opava, příspěvková.
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Impresionismus Claude Monet
Základní škola, Ostrava – Poruba, Porubská 831, příspěvková organizace
Název materiálu: ÚČINNOST
Impresionismus Šedesátá léta 19. století.
Základní škola, Ostrava – Poruba, Porubská 831, příspěvková organizace
Materiál je v souladu s RVP ZV a ŠVP.
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Impresionismus Impresionismus není ještě moderním uměleckým směrem, za počátek moderního umění považujeme až postimpresionismus. Zato zůstává impresionismus.
Claude Monet MgA. Lukáš Psík
VY_52_INOVACE_DEK_34 Impresionismus
REALISMUS Název projektu – BRÁNA JAZYKŮ OTEVŘENÁ Název materiálu:
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Projekt SOŠ a SOU Trhové Sviny Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ SOŠ a SOU Trhové Sviny, Školní 709.
Základní škola, Ostrava – Poruba, Porubská 831, příspěvková organizace Registrační číslo projektu – CZ.1.07/1.4 00/ Název projektu – BRÁNA JAZYKŮ.
Základní škola, Ostrava – Poruba, Porubská 831, příspěvková organizace Registrační číslo projektu – CZ.1.07/1.4 00/ Název projektu – BRÁNA JAZYKŮ.
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU: Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO.
Claude Monet
Impresionismus ve výtvarném umění
Postimpresionismus - Gogh Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuRozvoj žákovských.
Základní škola, Ostrava – Poruba, Porubská 831, příspěvková organizace Registrační číslo projektu – CZ.1.07/1.4 00/ Název projektu – BRÁNA JAZYKŮ.
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU: Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO.
Základní škola, Ostrava – Poruba, Porubská 831, příspěvková organizace
Impresionismus.
IMPRESIONISMUS.
VY_32_INOVACE_04_08 Základní vzdělávání – Člověk a společnost – Dějepis Název materiálu:Impresionismus Anotace: V prezentaci se žáci seznámí s pojmem impresionismus,
Název materiálu: PRÁCE
VY_52_INOVACE_DEK_36 Impresionisté krajináři. Datum vytvoření: Autor: Mgr. Martina Kokšteinová „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Klíčová.
Claude Monet Markéta Marešová V6A Claude Monet impresionismus vyhledávání světla snaha zachytit okamžik Paříž, Normandie, Rouen květiny.
Impresionisté figurativního malířství
Základní škola, Ostrava – Poruba, Porubská 831, příspěvková organizace Registrační číslo projektu – CZ.1.07/1.4 00/ Název projektu – BRÁNA JAZYKŮ.
Název školyStřední odborná škola Luhačovice Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgA. Kateřina Mikešová Název šablonyIII/2 – Inovace.
Eduard Manet Název školy
Přehled nejvýznamnějších malířů
Antonín Slavíček.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
Česká moderna - výklad (9. roč.)
IMPRESIONISMUS.
Základní škola, Ostrava – Poruba, Porubská 831, příspěvková organizace Registrační číslo projektu – CZ.1.07/1.4 00/ Název projektu – BRÁNA JAZYKŮ.
Paul Cézanne MgA. Lukáš Psík
IMPRESIONISMUS.
Impresionismus Název školy
IMPRESIONISMUS, SYMBOLISMUS, DEKADENCE
Umělecké směry přelomu století Autor: Mgr. Veronika Mrkvanová
VY_32_INOVACE_ Název výukového materiálu: Nové umělecké směry 2. pol. 19. století Autor: Mgr. Pavla Rosyvková Datum: Květen 2012 Předmět: Dějepis.
ŠKOLA:Gymnázium Lovosice AUTOR:Mgr. Radmila Vorasická NÁZEV:VY_32_INOVACE_5C_17_Impresionismus TÉMA:Dějiny umění ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/
Impresionismus Autor: Mgr. Jana KalvasováDatum: Gymnázium, Třeboň, Na Sadech 308.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola, Uherský Ostroh, okres Uherské Hradišt ě, p ř ísp ě vková organizace AUTOR: Mgr. Marcela Maršálková NÁZEV: VY_32_INOVACE_14_VV_06.
Malba podle Clauda Moneta Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblastESV - Komunikace vizuálního umění se znakovými.
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Impresionismus a postimpresionismus
IMPRESIONISMUS Název školy: Základní škola Karla Klíče
Impresionismus (francouzské malířství na konci 19. století)
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
IMPRESIONISMUS Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Křivonosková Kateřina
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Křivonosková Kateřina
Impresionismus umělecký směr vznik na konci 19. století
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Název materiálu: Impresionismus
Transkript prezentace:

IMPRESIONISMUS Název projektu – BRÁNA JAZYKŮ OTEVŘENÁ Název materiálu: Základní škola, Ostrava – Poruba, Porubská 831, příspěvková organizace Registrační číslo projektu – CZ.1.07/1.4 00/21.0657 Název projektu – BRÁNA JAZYKŮ OTEVŘENÁ Název materiálu: IMPRESIONISMUS Autor: Mgr. Libuše Jurczeková HRAZENO Z EU OP - VK

Anotace Ročník Očekávaný výstup Vzdělávací oblast Klíčová slova Zdroje Prezentace je určena k rozšíření učiva výtvarné výchovy v 8. – 9. ročníku. Poskytuje přehled základních znaků impresionismu, ukázky typicky impresionistických obrazů, příklady autorů tvořících v tomto stylu. Ročník Osmý - Devátý Očekávaný výstup Materiál je v souladu s RVP ZV a ŠVP Žáci interpretují vizuálně obrazná vyjádření minulosti, vybírají a pojmenovávají co nejširší škálu prvků vizuálně obrazného vyjádření, uplatňují osobitý přístup k realitě. Vzdělávací oblast UMĚNÍ A KULTURA Klíčová slova Impresionismus, malířství, sochařství Zdroje Viz odkazy pod obrázky, Wikipedie, vlastní Vytvořeno  Srpen 2012

Vznik a znaky Název podle obrazu Clauda Moneta – Imprese, východ slunce (vystaven na výstavě nezávislých malířů v Paříži v roce 1874) více zdůrazňuje osobitý přístup klade důraz na dojem – impresi ZNAKY uvolněný rukopis skicovitost – rychlé tahy štětce užívání čistých barev v barevných skvrnách NÁMĚTY vodní plochy, krajiny - malíři se snažili zachytit změny vlivem různého osvětlení mlha, kouře, pára Sargent - Monet kreslící na kraji lesa v tomto období začali malíři tvořit ve volné přírodě – heslo „ven y ateliérů“ https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/5/5c/Claude_Monet%2C_Impression%2C_soleil_levant%2C_1872.jpg/780px-Claude_Monet%2C_Impression%2C_soleil_levant%2C_1872.jpg

Představitelé Éduard Manet - „otec impresionismu“, Claude Monet nepoužíval impresionistické techniky malby Snídaně v trávě Olympie Claude Monet Lekníny Katedrála v Chartres Auguste Renoire Houpačka Deštníky U vody https://fr.wikipedia.org/wiki/Fichier:Edouard_Manet_024.jpg https://commons.wikimedia.org/wiki/File:Pierre-Auguste_Renoir_-_By_the_Water.jpg https://commons.wikimedia.org/wiki/File:Monet_-_Seerosen_1906.jpg

Edgar Degas Auguste Rodin - sochař Tanečnice Občané z Calais Myslitel Kráčející muž https://commons.wikimedia.org/wiki/File:Edgar_Germain_Hilaire_Degas_024.jpg https://commons.wikimedia.org/wiki/File:Auguste_Rodin_-_Grubleren_2005-02.jpg https://commons.wikimedia.org/wiki/File:Auguste_Rodin-Burghers_of_Calais_London_%28photo%29.jpg

Impresionismus v Čechách Max Švabinský Chudý kraj Antonín Slavíček U nás v Kameničkách, obrazy Prahy Letná park https://commons.wikimedia.org/wiki/File:Anton%C3%ADn_Slav%C3%AD%C4%8Dek_-_Letna_Park.jpg TEST

Co znamená pojem imprese: TEST Co znamená pojem imprese: nálada dojem představa Uveď jména českých významných impresionistických malířů Jak nazýváme techniku malby pomocí barevných teček.

Zkus správně přiřadit k názvům obrazů jejich autory. Slunečnice Deštníky Tanečnice Olympie Lekníny Myslitel Monet Degas Renoir Manet Van Gogh Rodin

Protože impresionisté vycházeli z teorie barev, připomeneme si ji: Uveď základní barvy: …………………………….………… Ke každé základní uveď její doplňkovou /vzniká smícháním dalších dvou) …………………….…………... Vyjmenuj teplé a studené barvy ……………………… Jak vznikají barvy pastelové? …………………………… Jaká je malba monochromatická? …………………… Které barvy mají schopnost vystupovat -přibližovat se? Teplé, studené, tmavé, světlé? Podtrhni

ANO SPRÁVNĚ! OBRÁZEK VLASTNÍ

ZKUS TO JEŠTĚ JEDNOU!