Vánoční příklad Tietz.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Přijímací zkoušky na SŠ MATEMATIKA Připravil PhDr. Ivo Horáček, PhD.
Advertisements

Sčítání a odčítání výrazů
Rovnice s jednou neznámou 8. ročník
Slovní úlohy o pohybu Varianta 2: Pohyby stejným směrem.
Měření času Jednotky času
12.přednáška integrační metody per partes substituce
Poměr.
Směrnicový a úsekový tvar přímky
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o. Osvoboditelů 380, Louny Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo sady 20Číslo.
19.1 Odčítání v oboru do 100 s přechodem přes desítku
úkol 1 O Vánocích slavíme narození: A Santa Clause B Ježíška C Josefa D Boha.
Elektrický obvod a jeho části
Lineární rovnice Běloun 91/1 a
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost, Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Název Rozklad mnohočlenů na součin – vytýkání Předmět, ročník
Název materiálu: OPAKOVÁNÍ 1.POLOLETÍ - OTÁZKY
Slovní úloha o společné práci
Slovní úloha o společné práci
ZÁBAVNÁ NÁSOBILKA.
Matematické zajímavosti
Násobilka 3 VY_32_INOVACE_086, 5. sada, M ANOTACE
Hra na zapamatování Informace o hře Vytvořil: Jakub Hrubý 6.A
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Není –li uvedeno jinak, je tento.
Druhá mocnina rozdílu (a – b)2.
Zahrajte si v matematice oblíbenou hru
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Řešení lineárních rovnic o jedné neznámé
Lineární rovnice – 4. část cvičení
Lineární rovnice – 3. část
Název Rovnice s neznámou ve jmenovateli Předmět, ročník
Matematika Lineární rovnice
Gymnázium Jiřího Ortena KUTNÁ HORA Předmět: Matematika Cílová skupina: 1. ročník (kvinta) gymnázia Oblast podpory: IV/2 Inovace a zkvalitnění výuky směřující.
L i n e á r n í r o v n i c e II. Matematika 8.ročník ZŠ
DĚLITELNOST PŘIROZENÝCH ČÍSEL
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Gymnázium Jiřího Ortena KUTNÁ HORA Předmět: Matematika Tématický celek: Výrazy, rovnice, nerovnice Cílová skupina: 1. ročník (kvinta) gymnázia Oblast podpory:
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Mgr. Martin Krajíc matematika 1.ročník rovnice a nerovnice
Název Slovní úlohy řešené soustavou rovnic 2 Předmět, ročník
Nerovnice v součinovém tvaru
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Není –li uvedeno jinak, je tento.
8 Vymysli a napiš příklady, aby jejich výsledek byl 8. Které číslo napíšeš do středu? 45 : 5 18 : 2 36 : 4 72 : 8 54 : 6 81 : 9.
Geometrická posloupnost (2.část)
Řešíme rovnice v oboru čísel x = x = x + 3 = = x 543 Klikni na pejska – objeví se příklad. Vyber správný výsledek.
Obr. č. III.1: Manifestace trombózy typu DVT/EP Manifestace DVT/EP Do 12 měsíců sledování dochází k DVT/EP u 2,58% pacientů. měsíce Kumulativní podíl pacientů.
Slovní úlohy řešené pomocí rovnic Střední odborná škola Otrokovice Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr.
R OVNICE A NEROVNICE Lineární rovnice VY_32_INOVACE_M1r0102 Mgr. Jakub Němec.
ROVNICE řešení lineárních rovnic rovnice s neznámou ve jmenovateli
(řešení pomocí diskriminantu)
ROVNICE a NEROVNICE 03 Vyjádření neznámé MěSOŠ Klobouky u Brna.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Rovnice s neznámou pod odmocninou
ČÍSELNÉ OBORY, VÝRAZY - OPAKOVÁNÍ Cyrilometodějská církevní základní škola Lerchova 65, Brno Tento výukový materiál vznikl v rámci projektu EU–peníze do.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Tercie Rovnice Rovnice – lineární rovnice se zlomky podrobný postup na konkrétním příkladu.
R OVNICE A NEROVNICE Rovnice v součinovém tvaru VY_32_INOVACE_M1r0104 Mgr. Jakub Němec.
5. Kinematika – vyjádření neznámé ze vzorce, práce s grafy
L i n e á r n í r o v n i c e II. Matematika 8.ročník ZŠ
Sčítání a odčítání celých čísel
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Jaroslav Bartl Číslo
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
PŘEVODY JEDNOTEK HMOTNOSTI procvičování
Matematika Lineární rovnice
Řešení lineární rovnice
Lidský věk VY_32_INOVACE_12
Slovní úlohy o pohybu Varianta 2: Pohyby stejným směrem.
Transkript prezentace:

Vánoční příklad Tietz

Otázka Panenka Marie je o 21 let starší než Ježíšek. Za 6 let bude Ježíšek 5x mladší než maminka. Co tou dobou dělá Otec Bůh?

Řešení První podmínka udává: Věk_Ježíška + 21 = Věk_Marie Z druhé podmínky plyne 5x(Věk_Ježíška +6) = Věk_Marie + 6 Nejprve provedeme substituci nahrazením Marie v druhé rovnici 5x(Věk_Ježíška + 6) = (Věk_Ježíška + 21) + 6 Odstraníme závorky 5x Věk_Ježíška + 5x6 = Věk_Ježíška + 21 + 6

Řešení Převedeme čísla na jednu stranu a Ježíška na druhou 5x Věk_Ježíška – Věk_Ježíška = 21 + 6 – 30 Vytkneme Ježíška za závorku (5 – 1)xVěk_Ježíška = 27 – 30 Vyčíslíme závorku 4xVěk_Ježíška = – 3 Vydělíme celou rovnici 4 Věk_Ježíška = -3/4

Řešení Docházíme na první pohled k nesmyslnému závěru, že věk Ježíška je minus ¾ roku. Že by někomu začalo svítat? Kolik má rok měsíců? A kolik je z toho 3/4? Správně 9 měsíců. A co znamená to mínus? Ano správně. Takže na první pohled nesmyslná ostázka Co právě dělá Otec Bůh má poměrně jednoznačné řešení.