Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Advertisements

Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Vzdělávací oblast:Člověk a příroda Předmět:zeměpis Ročník:9. ročník Klíčová slova:Česká republika, přírodní.
Člověk a energie Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Inovace a zkvalitnění výuky projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Autor Mgr. Rudolf Jánošík Číslo materiálu 6_3_ZMP_9 Datum vytvoření Druh učebního materiálu Prezentace k výkladu Ročník 3. Ročník Anotace Česká.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Vzdělávací oblast:Člověk a příroda Předmět:zeměpis Ročník:9. ročník Klíčová slova:Česká republika, les, lesní.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Vzdělávací oblast:Člověk a příroda Předmět:zeměpis Ročník:9. ročník Klíčová slova:Česká republika, obyvatelstvo,
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Vzdělávací oblast:Člověk a příroda Předmět:zeměpis Ročník:9. ročník Klíčová slova:Česká republika, cestovní,
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Vzdělávací oblast:Člověk a příroda Předmět:zeměpis Ročník:9. ročník Klíčová slova:Česká republika, potravinářský.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Vzdělávací oblast:Člověk a příroda Předmět:zeměpis Ročník:7. ročník Klíčová slova:Evropa- pobaltské státy.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Vzdělávací oblast:Člověk a příroda Předmět:zeměpis Ročník:9. ročník Klíčová slova:Česká republika, Středočeský.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Vzdělávací oblast:Člověk a příroda Předmět:zeměpis Ročník:9. ročník Klíčová slova:Česká republika, Praha,
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Vzdělávací oblast:Člověk a příroda Předmět:zeměpis Ročník:9. ročník Klíčová slova:Česká republika, Kutná Hora,
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Vzdělávací oblast:Člověk a příroda Předmět:zeměpis Ročník:9. ročník Klíčová slova:Česká republika, Plzeňský.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Společenské a hospodářské prostředí
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Vzdělávací oblast:Člověk a příroda Předmět:zeměpis Ročník:9. ročník Klíčová slova:Česká republika, chemický,
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Vzdělávací oblast:Člověk a příroda Předmět:zeměpis Ročník:8. ročník Klíčová slova:Amerika, Jižní Amerika –
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Vzdělávací oblast:Člověk a příroda Předmět:zeměpis Ročník:8. ročník Klíčová slova:Amerika – Střední Amerika.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Vzdělávací oblast:Člověk a příroda Předmět:zeměpis Ročník:9. ročník Klíčová slova:Česká republika, Jihočeský.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Vzdělávací oblast:Člověk a příroda Předmět:zeměpis Ročník:9. ročník Klíčová slova:Česká republika, spotřební,
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Vzdělávací oblast:Člověk a příroda Předmět:zeměpis Ročník:9. ročník Klíčová slova:Česká republika, Český Krumlov,
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Vodárenská 2115 Autor: Mgr. Jana Vítková Materiál: VY_52_INOVACE_PV12.28 Téma: Zeměpis - ČR Číslo.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Vzdělávací oblast:Člověk a příroda Předmět:zeměpis Ročník:9. ročník Klíčová slova:Česká republika, Vnější.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Vzdělávací oblast:Člověk a příroda Předmět:zeměpis Ročník:9. ročník Klíčová slova:Česká republika, interaktivní.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Autor – Vlastimil Knotek Závěrečná práce.  Elektrická energie je schopnost elektromagnetického pole konat elektrickou práci. Čím větší energii má elektromagnetické.
Energetický průmysl. Co to je? Energetika je průmyslové odvětví, které se zabývá získáváním, přeměnou a distribucí(rozdělování) všech forem energie Jedná.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Lenka Knotková. Dostupné z Metodického portálu ; ISSN Provozuje.
Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“
Transkript prezentace:

Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu CZ.1.07/1.4.00/21.2791 VY_32_INOVACE_686_Z9 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Předmět: zeměpis Ročník: 9. ročník Klíčová slova: Česká republika, energetický, elektrárny Autor: Mgr. Lukáš Synek Vzdělávací zařízení: Základní škola Frýdek-Místek, Pionýrů 400 Pionýrů 400, 738 02 Frýdek-Místek Ověřeno ve výuce dne: 28. 2. 2012

Anotace: výukový materiál vytvořen jako prezentace v aplikaci Microsoft PowerPoint pro využití všech možností prezentace je nutné připojení na internet zdroje elektrické energie v ČR výhody x nevýhody jednotlivých elektráren

Hospodářství ČR Průmysl energetický

zabývá se získáváním a distribucí všech forem energie, zejména elektrické také se zabývá využitím obnovitelných zdrojů energie, jako jsou sluneční energie, větrná energie, vodní energie, biomasa atd. V ČR se nejvíce elektrické energie vyrobí v tepelných elektrárnách (poškození životního prostředí)

A)Tepelné elektrárny palivem je zejména hnědé a černé uhlí spalování uhlí znečišťuje ovzduší a těžba uhlí poškozuje krajinu Nejvíce tepelných elektráren je v těchto oblastech: severozápadní Čechy palivem je hnědé uhlí mezi největší elektrárny patří: vyhledej v atlase ČR (3) Polabí palivem je hnědé uhlí dovezené po Labi ze severozápadních Čech Ostravsko palivem je černé uhlí největší elektrárnou je: vyhledej v atlase

Tepelná elektrárna Dětmarovice

Schéma tepelné elektrárny http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/a/a6/PowerStation_cs.svg/800px-PowerStation_cs.svg.png

B) Jaderné elektrárny palivem je uran hrozba havárie a problém s ukládáním vyhořelého paliva V ČR jsou dvě jaderné elektrárny: Dukovany – u Třebíče Temelín – na jihu Čech

Jaderná elektrárna Temelín http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/c/c1/JETE3.JPG/800px-JETE3.JPG

Schéma jaderné elektrárny http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/d/d2/Nuclear_power_plant-pressurized_water_reactor-PWR.png/800px-Nuclear_power_plant-pressurized_water_reactor-PWR.png

C) Vodní elektrárny v ČR nejsou řeky vhodné pro výrobu většího množství elektrické energie rovnováhu mezi aktuální spotřebou a výkonem dodávaným energetickými zdroji zajišťuje přečerpávací vodní elektrárna Dlouhé Stráně Nejvíce vodních elektráren je na řece vyhledej v atlase: příklady: vyhledej v atlase (3)

D) Sluneční (fotovoltaické) elektrárny výhoda: ekologické nevýhoda: nerovnoměrné množství vyrobené el. energie během roku a dne v ČR velký rozvoj slunečních elektráren v letech 2008-2010 důvodem byla vysoká výkupní cena el. energie ze slun. el.

Sluneční elektrárna http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/8/8c/Fotovoltaick%C3%A1_elektr%C3%A1rna_Vep%C5%99ek_%2802%29.jpg/800px-Fotovoltaick%C3%A1_elektr%C3%A1rna_Vep%C5%99ek_%2802%29.jpg

Větrné elektrárny výhody: nevýhody: levné, ekologické nevýhody: nerovnoměrné množství vyrobené el. energie hluk hyzdí krajinu v ČR vyrobí poměrně malé množství el. energie

Větrná elektrárna

V prezentaci byly použity zdroje z těchto internetových stránek http://cs.wikipedia.org http://upload.wikimedia.org