Téma: RACIONÁLNÍ ČÍSLA - ÚVOD

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Advertisements

Lineární rovnice 8.-9.ročník
Téma: SČÍTÁNÍ A ODČÍTÁNÍ RACIONÁLNÍCH ČÍSEL 3
Téma: SČÍTÁNÍ A ODČÍTÁNÍ CELÝCH ČÍSEL 4 Vytvořila: Mgr. Martina Bašová VY_32_Inovace/1_028.
Metodický list Pořadové číslo: VY_32_INOVACE_II.C.09 Název pro školu:
TÉMA: SAMOHLÁSKA U Vytvořila: Mgr
AFFIRMATIVE, QUESTION, NEGATIVE
TÉMA: SAMOHLÁSKA O Vytvořila: Mgr. Alena Zicháčková Dne: 4. 10
Téma: Psaní a čtení desetinných čísel 2
Název projektu: Učení pro život Reg.číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo šablony: III / 2 Název sady C: NEROVNICE Autor: Mgr. Alena Štědrá Název.
Název projektu: Učení pro život
Název projektu: Učení pro život Reg.číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo šablony: III / 2 Název sady C: NEROVNICE Autor: Mgr. Alena Štědrá Název.
Přiřaď k pomůcce povolání
Téma: KLADNÁ A ZÁPORNÁ CELÁ ČÍSLA
CELÁ ČÍSLA.
Téma: SČÍTÁNÍ A ODČÍTÁNÍ CELÝCH ČÍSEL 2
Matematika – opakování 4
Téma: SČÍTÁNÍ A ODČÍTÁNÍ CELÝCH ČÍSEL 3
Rovnice se závorkami.
AnotacePrezentace, která se zabývá opakováním znalostí o zlomcích. AutorMgr. Václav Simandl JazykČeština Očekávaný výstupŽáci opakují znalosti o zlomcích.
Určení hodnoty číselného výrazu
Téma: Dělení desetinného čísla přirozeným číslem
Anotace Prezentace, která se zabývá prvočísly a čísly složenými AutorPavel Pavlas JazykČeština Očekávaný výstup Žáci rozliší prvočíslo a číslo složené.
Téma: SČÍTÁNÍ A ODČÍTÁNÍ CELÝCH ČÍSEL 1
Speciální vzdělávací potřeby - žádné - Klíčová slova
Téma: POROVNÁVÁNÍ CELÝCH ČÍSEL
Tvorba číselných výrazů
Téma: ABSOLUTNÍ HODNOTA CELÝCH ČÍSEL 1
Téma: NÁSOBENÍ A DĚLENÍ RACIONÁLNÍCH ČÍSEL Vytvořila: Mgr. Martina Bašová VY_32_Inovace/1_040.
Téma: Desetinná čísla Vytvořila: Mgr. Martina Bašová VY_32_Inovace/2_096.
Téma: Sčítání a odčítání desetinných čísel
Téma: SČÍTÁNÍ A ODČÍTÁNÍ RACIONÁLNÍCH ČÍSEL 2
Téma: Násobení desetinného čísla celým číslem Vytvořila: Mgr. Martina Bašová VY_32_Inovace/2_091.
Téma: ABSOLUTNÍ HODNOTA CELÝCH ČÍSEL 2
Téma: Trojčlenka Vytvořila: Mgr. Martina Bašová VY_32_Inovace/2_098.
TÉMA: VYJMENOVANÁ SLOVA PO L Vytvořila: Mgr
Téma: POROVNÁVÁNÍ RACIONÁLNÍCH ČÍSEL
zpracovaný v rámci projektu EU peníze středním školám
ICT M 5.R. Desetinná čísla
Téma: Slovní úlohy (trojčlenka) 2 Vytvořila: Mgr. Martina Bašová VY_32_Inovace/2_100.
Téma: Dělení desetinných čísel 2 Vytvořila: Mgr. Martina Bašová VY_32_Inovace2/_095.
Téma: Nepřímá úměrnost Vytvořila: Mgr. Martina Bašová VY_32_Inovace/2_097.
Téma: CELÁ ČÍSLA – PROCVIČENÍ 2 Vytvořila: Mgr. Martina Bašová VY_32_Inovace/1_034.
TÉMA: SAMOHLÁSKA E Vytvořila: Mgr. Alena Zicháčková Dne: VY_32_Inovace/9_489.
Téma: DĚLENÍ CELÝCH ČÍSEL 1
Téma: NÁSOBENÍ CELÝCH ČÍSEL 2 Vytvořila: Mgr. Martina Bašová VY_32_Inovace/1_030.
Téma: Násobení desetinných čísel
Téma: NÁSOBENÍ CELÝCH ČÍSEL 1
TÉMA: SAMOHLÁSKA A Vytvořila: Mgr. Alena Zicháčková Dne: VY_32_Inovace/9_481.
Téma: Zaokrouhlování desetinných čísel 2
Téma: Odčítání desetinných čísel 2 Vytvořila: Mgr. Martina Bašová VY_32_Inovace/2_089.
Téma: Přímá úměrnost - úvod Vytvořila: Mgr. Martina Bašová VY_32_Inovace/2_086.
TÉMA: VYJMENOVANÁ SLOVA PO P Vytvořila: Mgr
PRESENT SIMPLE 5. třída Vytvořil: Mgr. Renáta Pokorná
Téma: Slovní úlohy (trojčlenka)
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Téma: Porovnávání desetinných čísel
TÉMA:OPAKOVÁNÍ VYJMENOVANÝCH SLOV B, L, M, P, S, V, Z. Vytvořila: Mgr. Alena Zicháčková VY_32_Inovace/8_470 Datum:
Téma: Psaní a čtení desetinných čísel 1
Téma: DĚLENÍ CELÝCH ČÍSEL 2 Vytvořila: Mgr. Martina Bašová VY_32_Inovace/1_032.
ICT M 5.R. Desetinná čísla kolem nás
Téma: Dělení desetinných čísel 1 Vytvořila: Mgr. Martina Bašová VY_32_Inovace/2_094.
Volně žijící zvířata – pole, louka, les
Téma: CELÁ ČÍSLA – PROCVIČENÍ 1
Čtyřsměrka – příbuzenské vztahy
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Šablona 32 VY_32_INOVACE_04_30_Převody jednotek hmotnosti- procvičení.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Základní škola Čelákovice
Šablona 32 VY_32_INOVACE_06_30_ Převody jednotek objemu -procvičení.
Transkript prezentace:

Téma: RACIONÁLNÍ ČÍSLA - ÚVOD Vytvořila: Mgr. Martina Bašová basova.martina@centrum.cz, 9. 12. 2012 VY_32_Inovace/1_035

Anotace:. Prezentace uvádí učivo o množině racionálních čísel Anotace: Prezentace uvádí učivo o množině racionálních čísel. Zavedení množiny celých čísel rozšířením množiny celých čísel. Příklady k procvičení. Jazyk: Český jazyk Očekávaný výstup: Chápe význam pojmu racionální číslo. Speciální vzdělávací potřeby: Žádné. Klíčová slova: racionální čísla, číselná osa Druh učebního materiálu: DUM - Prezentace doplněná výkladem Cílová skupina: Žák Typická věková skupina: 12-13 let (7. ročník)

Co je racionální číslo? Každé racionální číslo lze vyjádřit zlomkem. Jakýkoli zlomek lze zapsat více způsoby. Racionální číslo je číslo s ukončeným desetinným rozvojem.

Příklady racionálních čísel: -0,4 -2 5 -16 -8 4 5 -20 5 12 -12 6 -2 -10 10 4 -4 -1,8 14 -7

Co je iracionální číslo? Iracionální číslo je číslo s neukončeným desetinným rozvojem. Např.: π; 4 : 9; 1 : 3; ; … -1 3

Pozoruj příklady:

Příklady k procvičení 1: -0,28 + (-0,3) = 6 – 2,4 = 8 – 9,1 = -5 + 7,5 = -10 + 3,4 = 5,8 + 2,2 =

Příklady k procvičení 1 - řešení -0,28 + (-0,3) = -(0,28 + 0,3) = -0,58 6 – 2,4 = 3,6 8 – 9,1 = -1,1 -5 + 7,5 = 2,5 -10 + 3,4 = -6,6 5,8 + 2,2 = 8

Příklady k procvičení 2:

Příklady k procvičení 2 - řešení

Citace: Vlastní tvorba