Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
Advertisements

Určení podmínek platnosti lomených výrazů
Ptáci otevřené krajiny
Tvorba vzorců a názvů oxidů- procvičování
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
Procvičovací cvičení – slovní druhy, jejich určování, tvoření vět
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
Obojživelníci- vývoj žáby
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
Žížala obecná Kroužkovec Máloštětinatec Opaskovec.
KROUŽKOVCI 1 Učební materiál vznikl v rámci projektu INFORMACE – INSPIRACE – INOVACE, který je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Škola:Chomutovské soukromé gymnázium Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Moderní škola Název materiálu:VY_32_INOVACE_BIOLOGIE1_05 Tematická.
NÁZEV ŠKOLY : ZŠ a MŠ Blatnice pod Sv. Ant.
Kroužkovci Seznámit se s stavbou těla, pozorováním vyvodit znaky, které dokazují přizpůsobení se životu.
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
Chemické prvky - nekovy
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Pavlína Marková Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání.
Organické sloučeniny - uhlovodíky Materiál je určen k bezplatnému používání pro potřeby výuky a vzdělávání na všech typech škol a školských zařízení. Jakékoliv.
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
Kmen: KROUŽKOVCI Anotace: Materiál je určen k výuce přírodopisu v 6. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky se základními informacemi a se základní stavbou a systémem.
Kružnice opsaná trojúhelníku
Mořští žahavci Materiál je určen k bezplatnému používání pro potřeby výuky a vzdělávání na všech typech škol a školských zařízení. Jakékoliv další používání.
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
Názvosloví halogenidů
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
Konstrukce rovnoběžníku z trojúhelníku
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
Kyslíkaté deriváty uhlovodíků: Hydroxyderiváty - Alkoholy
Chemické reakce Materiál je určen k bezplatnému používání pro potřeby výuky a vzdělávání na všech typech škol a školských zařízení. Jakékoliv další používání.
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
Buňky, tkáně a orgány lidského těla
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
Anorganické sloučeniny - úvod
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
KROUŽKOVCI.
Ptáci břehů tekoucích vod
Kyslíkaté deriváty uhlovodíků Materiál je určen k bezplatnému používání pro potřeby výuky a vzdělávání na všech typech škol a školských zařízení. Jakékoliv.
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
Kroužkovci. stejnoměrně článkované tělo (kroužky) na povrchu pokožka se štětinkami svaly (pohyb) výskyt: v zemi, sladká i slaná voda dělení: MNOHOŠTĚTINATCE.
Těžnice a těžiště trojúhelníku
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
Zástupci dusíkatých derivátů
Opakování učiva Mgr. Pavlína Marková
Škola:. Základní škola Kladruby
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
Roční doby © Petra Lillová
Chemické sloučeniny- oxidy Materiál je určen k bezplatnému používání pro potřeby výuky a vzdělávání na všech typech škol a školských zařízení. Jakékoliv.
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
Vyšší houby – jedlé, nejedlé
Kmen: Kroužkovci tělo ze stejných článků (kromě prvního a posledního)
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
KROUŽKOVCI Výukový materiál EK Tvůrce: Mgr. Alena Výborná Projekt: S anglickým jazykem do dalších předmětů Registrační číslo: CZ.1.07/1.1.36/
Kroužkovci.
Kroužkovci.
Autor výukového materiálu: Petra Majerčáková Datum vytvoření výukového materiálu: březen 2012 Ročník, pro který je výukový materiál určen: VII Vzdělávací.
ZŠ Týnec nad Labem AUTOR: Mgr. Radoušová Marcela VY_52_INOVACE_20_Přírodopis 6. ročník_Kroužkovci zástupci Téma: Kroužkovci zástupci CZ.1.07/1.4.00/
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost.
2 třídy: 1. Opaskovci – Máloštětinatci(žížala, nítěnka) Pijavice(Pijavka, Chobotnatka) 2. mnohoštětinatci (Nereidka)
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Pardubice – Spořilov
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Základní škola a mateřská škola J.A.Komenského
VY_32_INOVACE_ ROČNÍK Kroužkovci Název školy
zpracovaný v rámci projektu
Transkript prezentace:

Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu. Projekt Škola činností CZ.1.07/1.4.00/21.30.20 VY_52_INOVACE_16_Př6 Základní škola Loket, okres Sokolov Kroužkovci Materiál je určen k bezplatnému používání pro potřeby výuky a vzdělávání na všech typech škol a školských zařízení. Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu. Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělání pro konkurenceschopnost. © Radoslava Jarošová

Název: Mnohoštětinanci, opaskovci Anotace: rozdělení jednotlivých zástupců Autor: Radoslava Jarošová Jazyk: český Očekávaný výstup: odvodí jejich pojmenování, vysvětlí pojem regenerace, určí a zařadí zástupce, vysvětlí hospodářský význam žížaly Klíčová slova: opasek, vývin přímý, suchozemští, sladkovodní a mořští živočichové, máloštětinatci Druh učebního materiálu: pracovní list Druh interaktivity: aktivita Cílová skupina: žák Stupeň a typ vzdělávání: ZŠ – druhý stupeň Ročník: šestý Vazby na ostatní materiály: žádné

Doplň správné odpovědi: Kroužkovci mají _____________článkované tělo. ________ vyrůstají na povrchu těla, které se svaly pod pokožkou umožňují _________. Kroužkovce dělíme na _______________ a __________. Mořští kroužkovci jsou převážně ___________________. Mnohoštětinatci mají ___________pohlaví a dýchají ___________. Žížala obecná je _____________ a patří mezi ___________. Podle ___________, který se nachází v přední části těla jsou pojmenovaní opaskovci. Opaskovci jsou ___________ a ________ živočichové. Nejznámější opaskovec je _____________. Žížala se živí zahnívajícími částmi ________ , které přijímá z ______. Nestrávené zbytky potravy vyvrhuje ______ otvorem a přispívá k vytváření _________v půdě a tak zvyšuje její _______. Jak se nazývá nervová soustava tvořená vzájemně propojenými uzlinami? ______________. Žížala obecná dýchá _________________ a má vývin ______. Kroužkovci mohou být pro jiné živočichy _________. řešení

Řešení: Kroužkovci mají stejnoměrně článkované tělo. Štětinky vyrůstají na povrchu těla, které se svaly pod pokožkou umožňují pohyb. Kroužkovce dělíme na mnohoštětinatce a opaskovce. Mořští kroužkovci jsou převážně mnohoštětinatci. Mnohoštětinatci mají oddělené pohlaví a dýchají žábrami. Žížala obecná je opaskovec a patří mezi máloštětinatce. Podle opasku, který se nachází v přední části těla jsou pojmenovaní opaskovci. Opaskovci jsou sladkovodní a půdní živočichové. Nejznámější opaskovec je žížala obecná. Žížala se živí zahnívajícími částmi rostlin, které přijímá z půdy. Nestrávené zbytky potravy vyvrhuje řitním otvorem a přispívá k vytváření humusu v půdě a tak zvyšuje její úrodnost. Jak se nazývá nervová soustava tvořená vzájemně propojenými uzlinami? Žebříčkovitá NS. Žížala obecná dýchá celým povrchem těla a má vývin přímý. Kroužkovci mohou být pro jiné živočichy potravou. zpět

Přiřaď zástupce a napiš jeho jméno: řešení Nápověda: chobotnatka rybí, pijavka koňská, nitěnka obecná, žížala obecná, žížala hnojní ,nereidka hnědá, palolo zelený, afroditka plstnatá, pijavice Dravá, mnohoštětinatec. Žije v korálových útesech Tichého oceánu. Rozmnožování ovládáno fázemi Měsíce. „mořskou housenkou“, oválné tělo, ploché, hustě porostlé dlouhými štětinami. Vylézá v noci, za sucha zalézá do hloubky, kde je vlhčí půda. Je menší než žížala obecná, výrazně červeně zbarvená. Ve znečištěných vodách. Mají přísavky, kterými se přichytí na hostitele a živí se sáním krve. Živí se vodními drobnými živočichy. Běžně v našich vodách, cizopasí na těle ryb.

Řešení: zpět Nápověda: chobotnatka rybí, pijavka koňská, nitěnka obecná, žížala obecná, žížala hnojní ,nereidka hnědá, palolo zelený, afroditka plstnatá, pijavice Dravá, mnohoštětinatec. A- nereidka hnědá Žije v korálových útesech Tichého oceánu. Rozmnožování ovládáno fázemi Měsíce. B- palolo zelený „mořskou housenkou“, oválné tělo, ploché, hustě porostlé dlouhými štětinami. C – afroditka plstnatá Vylézá v noci, za sucha zalézá do hloubky, kde je vlhčí půda. D – žížala obecná Je menší než žížala obecná, výrazně červeně zbarvená. E- žížala hnojní Ve znečištěných vodách. F - nitěnky Mají přísavky, kterými se přichytí na hostitele a živí se sáním krve, cizopasí na těle ryb. Pijavice (G, I) Živí se vodními drobnými živočichy. G- pijavka koňská Běžně v našich vodách, cizopasí na těle ryb. I – chobotnatka rybí F C A G D I E B

Základní škola Loket, okres Sokolov Seznam použité literatury a pramenů: Zdroje: Přírodopis pro 6. ročník základní školy a primu víceletého gymnázia. Plzeň: Fraus, 2003, 1. vydání. ISBN 80-7238-211-X. Obr. A www.atlaszvirat.cz/nereidka-hneda-515. Obr. A www.atlaszvirat.cz/nereidka-hneda-515 [online]. 2004 [cit. 2013-03-17]. Dostupné z: Obr. A www.atlaszvirat.cz/nereidka-hneda-515 Obr.B http:// cs.wikipedia.org/wiki/Palolo_zelený. Obr.B http:// cs.wikipedia.org/wiki/Palolo_zelený [online]. 2004 [cit. 2012-12-17]. Dostupné z: Obr.B http:// cs.wikipedia.org/wiki/Palolo_zelený Obr.C, D,E,F http:// cs.wikipedia.org/wiki/Afroditka_plstnatá, žížala obecná,žížala hnojní,nitěnka obecná, chobotnatka rybí. Obr.C, D,E,F http:// cs.wikipedia.org/wiki/Afroditka_plstnatá, žížala obecná,žížala hnojní,nitěnka obecná, chobotnatka rybí [online]. Obr.C, D,E,F http:// cs.wikipedia.org/wiki/Afrod [cit. 2012-12-18]. Dostupné z: Obr.C, D,E,F http:// cs.wikipedia.org/wiki/Afroditka_plstnatá, žížala obecná,žížala hnojní,nitěnka obecná, chobotnatka rybí Objekty, použité k vytvoření sešitu, jsou součástí SW Smart Notebook nebo pocházejí z veřejných knihoven obrázků (public domain) nebo jsou vlastní originální tvorbou autora. Autor: Radoslava Jarošová Základní škola Loket, okres Sokolov radka.jarosova@zsloket.cz leden 2013