Obojživelníci.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Autor: Mgr. Hana Krajčová
Advertisements

Ing. Radovan Smolinský, Ph.D. et Ph.D.
Třída: obojživelníci Amphibia. Třída: obojživelníci Amphibia.
OPAKOVÁNÍ TŘÍDA RYB A OBOJŽIVELNÍCI Přehled některých ryb a obojživelníků Skokan hnědý na snůšce (provázky jsou snůšky ropuchy ob. Snůška ropuchy.
VY_32_INOVACE_Př-ž 6.,7.14 Anotace:
Základní škola Rosice, okres Chrudim
Urči název a zařaď do příslušné skupiny
OBOJŽIVELNÍCI PŘÍRODOPIS 7. ROČNÍK.
Obojživelníci POZNÁVAČKA.
Mgr. Iva Havlíková ZŠ Jenišovice VY_32_INOVACE_307
RNDr. Václav Procházka. ÚKOL Poznejte druhy obojživelníků.
EU Peníze školám Inovace ve vzdělávání na naší škole ZŠ Studánka
Obojživelníci.
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
Opakování obojživelníci
OBOJŽIVELNÍCI obývají „oba živly“ VODU SOUŠ.
OBOJŽIVELNÍCI Ocasatí.
Zoologie strunatců pro učitelství přírodopisu na ZŠ Přednáška č.5
Základní škola Kladruby
Třída: Obojživelníci znaky:
Obojživelníci Zástupci.
OBOJŽIVELNÍCI
Luštění o obojživelnících
Třída OBOJŽIVELNÍCI Tvoří přechodnou skupinu mezi vodními a suchozemskými obratlovci, vyvinuli se z lalokoploutvých ryb (latimérie podivná), dospělci.
Příjemce Základní škola, Třebechovice pod Orebem, okres Hradec Králové Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.1.05/ Název projektu Digitalizace výuky.
Obojživelníci Základní škola Žižkov, Kremnická 98, Kutná Hora
Jedná se o štíhlého čolka s drobnými končetinami a dlouhou hlavou. Pokud se vyskytuje ve vodě, jeho kůže je hladká, na souši ji má suchou a jemnozrnnou.
charakteristika obojživelníků
Základní škola a Mateřská škola Bělkovice – Lašťany
Obojživelníci ocasatí
jméno autora Mgr.Eva Truxová název projektu
Autor výukového materiálu: Petra Majerčáková Datum vytvoření výukového materiálu: listopad 2012 Ročník, pro který je výukový materiál určen: VII Vzdělávací.
TŘÍDA: OBOJŽIVELNÍCI (AMPHIBIA)
OBRATLOVCI Ryby a obojživelníci.
Jméno autoraMgr. Eva Truxová název projektuModernizace výuky na ZŠ Česká Lípa, Pátova ulice číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ číslo šablonyIII/2 Inovace.
Ing. Radovan Smolinský, Ph.D. et Ph.D.
Obojživelníci Ocasatí Bezocasí.
Obojživelníci bezocasí
Třída: Obojživelníci (Amphibia)
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám ZŠ Grünwaldova, Č. Budějovice Mgr. Zuzana Šimečková Pořadové číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
stavba těla, rozmnožování
Základní škola Kladruby
OBOJŽIVELNÍCI Bezocasí.
Třída OBOJŽIVELNÍCI Přechodná skupina mezi vodními a suchozemskými obratlovci rozmnožování a vývin probíhá ve vodě, larvy= PULCI=dýchají ,mají.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Monika Chudárková ANOTACE Materiál seznamuje žáky s výskytem, zástupci a typickými.
NAŠI OBOJŽIVELNÍCI Obr.1.
Tvůrce: Mgr. Alena Výborná
Kmen: STRUNATCI podkmen: OBRATLOVCI nadtřída: bezčelistnatci
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám ZŠ Grünwaldova, Č. Budějovice Mgr. Vilma Skřivánková Pořadové číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
RYBY. Stavba těla: Tělo se skládá z hlavy, trupu a ocasu, končetiny jsou přeměněné v ploutve. Pokryv těla: Tělo je kryto šupinami, které jsou neustále.
OBOJŽIVELNÍCI 7. ročník ZŠ Londýnská. OBOJŽIVELNÍCI.
Kmen: Strunatci Podkmen Obratlovci Třída Obojživelníci
Škola 1. ZŠ T.G. Masaryka Milevsko, Jeřábkova 690,Milevsko Autor
Autor: Mgr. Vladislava Slepičková
Základní škola Jindřicha Matiegky Mělník, příspěvková organizace
Rozmnožování obojživelníků
OBRATLOVCI Třída: OBOJŽIVELNÍCI.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu OPVK
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Podtřída: Ocasatí Mají dva páry stejně vyvinutých končetin
Poznávání obojživelníků
zpracovaný v rámci projektu
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Lumír.
Obr.č.1.
Přírodopis – 7.ročník Obojživelníci - žáby VY_32_INOVACE_
Zpracoval: Marcela Kováříková
OBOJŽIVELNÍCI 7. třída.
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Transkript prezentace:

Obojživelníci

Obojživelníci ocasatí oči nemají víčka 2 páry stejně vyvinutých končetin hlava zřetelně oddělena od těla tělo protáhlé, zakončené ocasem ocas po celý život pulci mají vnější keříčkovité žábry, narůstají jim nejdříve přední končetiny

mlok skvrnitý

pulec mloka

čolek horský – samec a samice

čolek horský - samec

čolek horský – pulec

čolek obecný – samec a samice

čolek obecný – samec

čolek velký – samec

čolek velký – samice

čolek velký – samec

čolek velký – pulec

Obojživelníci bezocasí zkrácené tělo bez ocasu redukovaná krční část těla zadní končetiny mohutnější, 5 prstů přední končetiny – 4 prsty mezi prsty plovací blány vypoulené oči s víčky jazyk přirostlý za špičku k dolní čelisti pulci mají vnější žábry, poté vnitřní, narůstají jim nejdříve zadní končetiny, ocásek mizí

ropucha obecná – samec a samice

ropucha obecná

vajíčka ropuchy obecné

ropucha obecná – pulci

ropucha zelená

ropucha zelená – samec a samice

kuňka obecná

kuňka obecná

kuňka žlutobřichá

kuňka žlutobřichá

kuňka žlutobřichá

kuňka žlutobřichá – pulec

vajíčka kuňky žlutobřiché

skokan hnědý

skokan hnědý – pulci

skokan zelený

skokan zelený

skokan zelený – pulec

rosnička zelená

rosnička zelená

rosnička zelená

vajíčka rosničky zelené

blatnice skvrnitá

blatnice skvrnitá

blatnice skvrnitá – pulec

vajíčka blatnice skvrnité