Vývoj politické mapy světa

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
SEVERNÍ AMERIKA OSVOJOVÁNÍ
Advertisements

Migrace a územní mobilita
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
EVROPA SE PŘEDSTAVUJE Mgr. Iva Lulayová.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO:
Autor: Miroslav Přichystal Datum: Ročník: 6. ročník
On the map-Británie Aj pro 4.-5.r.
Předmět: Zeměpis EU peníze školám
Určeno pro : žáky ZŠ na 2. stupni Sekce: základní Předmět : zeměpis
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Diversita lidské populace II
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Vodárenská 2115 Autor: Mgr. Jana Vítková Materiál: VY_52_INOVACE_PV13.16 Téma: Zeměpis světadílů -
Francie.
Autor materiálu: Mgr. Dagmar Nogová Datum vytvoření: říjen 2013
ČLOVĚK A PŘÍRODA Zeměpis
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Vodárenská 2115 Autor: Mgr. Jana Vítková Materiál: VY_52_INOVACE_PV13.17 Téma: Zeměpis světadílů -
registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU: Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO.
Svět ve 2. polovině 19. století kolonialismus
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Autor: Mgr. Miloslav Šůstek
Gymnázium, Obchodní akademie a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Hodonín POLITICKÁ MAPA EVROPY 1.
Spojené státy americké
Politická geografie studuje
POLITICKÝ A EKONOMICKÝ VÝVOJ EVROPY
Vývoj politické mapy světa
Evropský kolonialismus
Osvojování Asie člověkem – 2.díl
Kolonialismus a imperialismus
Obyvatelstvo EVROPY EU – OP VK – III/2 ICT DUM 2
VY_32_INOVACE_06 Obyvatelstvo Ameriky
Základy hospodářství Beneluxu
Registrační číslo projektu:
Střední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektu
Formování bloků a Balkánské války
Škola1. ZŠ T.G. Masaryka Milevsko, Jeřábkova 690,Milevsko AutorMgr. Ilona Šindelářová, ČísloVY_52_INOVACE_179 Názevindie Téma hodinyStáty jižní.
VY_32_INOVACE_12 Amerika - Kanada
POLÁRNÍ PÁS 1 Učební materiál vznikl v rámci projektu INFORMACE – INSPIRACE – INOVACE, který je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk,
Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Šablona/číslo materiálu:III/2 VY_32_INOVACE_DEJ314 Jméno autora:Mgr. Karel Šonka Třída/ročník3. ročník.
Škola 1. ZŠ T.G. Masaryka Milevsko, Jeřábkova 690,Milevsko Autor
Náboženství Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuRozvoj žákovských kompetencí.
OBJEVENÍ, POLOHA NA ZEMI, HRANIČNÍ BODY
Z_087_Politická mapa dnešního světa světa _Poloha, rozloha, lidnatost
Autor: Mgr.Martin Šimek, Masarykova ZŠ Plzeň
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Jméno autora:Mgr. Věra Floriánová Třída/ročník:
Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „ Výuka na gymnáziu podporovaná.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_414_VoIP AUTOR: Ivana Mikulenková ROČNÍK, DATUM: 9. ročník,
VY_32_INOVACE 01 Úvod do Ameriky - poloha, rozloha, členitost
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Z_088_Politická mapa dnešního světa světa _Státní hranice
POVRCH KRAJINY Vlastivěda Pro 4.ročník Gabriela Mikulková 2012.
Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Tábor Mgr. Lenka Zedníková
Kryštof Kolumbus Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Hana Zimová. Vytvořeno dne Nový začátek (New start) CZ.1.07/1.4.00/
První fáze dekolonizace
Vývoj pevniny a litosférické desky
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
ICT VL Evropa 5.R Vzdělávací oblast: Člověk a jeho svět
ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ NÁZEV: VY_32_INOVACE_26_04_Z9_Skála AUTOR: Mgr. Aleš Skála TÉMA: Kolonizace světa Základní škola Libina, příspěvková.
Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“
Autor: Mgr. Milena Hainišová Datum: Název: VY_32_INOVACE_17_DĚJEPIS
Dekolonizace Dekolonizace je proces, při němž dochází k osamostatnění kolonií. Největší vlna dekolonizace proběhla po 2. světové válce. Týkala se hlavně.
Škola Katolické gymnázium Třebíč, Otmarova 22, Třebíč Název projektu
Lokalizace Asie - významná místa /politická geografie/
ŠABLONA III/2 KONEC KOLONIÁLNÍCH ŘÍŠÍ Mgr. Lucie Opltová – 1
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU: Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO.
Kolonialismus.
Transkript prezentace:

Vývoj politické mapy světa Kolonialismus a dekolonizace

Kolonialismus Dekolonizace je éra expanze evropských zemí do mimoevropských regionů v průběhu 16. až 20. století, dějiny tzv. moderního kolonialismu začínají objevením Ameriky v roce 1492. Dekolonizace je proces osamostatňování původních závislých území (kolonií) a proces vzniku nezávislých států z těchto kolonií, proces, který započal vznikem USA v roce 1776.

Urči území kolonizovaná Velkou Británií. Urči jména nezávislých států, které z nich vznikly. Příklad: kolonizované území jižní Asie vzniklé nezávislé státy Indie, Pakistán, Bangladéš, Myanmar http://commons.wikimedia.org/wiki/File:British_Empire.png

Urči území kolonizovaná Francií. Urči jména nezávislých států, které z nich vznikly. http://en.wikipedia.org/wiki/File:France_colonial_Empire10.png

Urči území kolonizovaná Nizozemskem. Urči jména nezávislých států, které z nich vznikly. http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/c/c2/DutchEmpire.png

Urči území kolonizovaná Španělskem. Urči jména nezávislých států, které z nich vznikly. http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Spanish_Empire-World_Map.png

Urči území kolonizovaná Portugalskem. Urči jména nezávislých států, které z nich vznikly. http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Portuguese_empire_1800.png