Vývoj elektročásti mikroturbín na ČVUT doc. Ing. Martin Novák, Ph.D. Ústav přístrojové a řídicí techniky, Fakulta strojní, ČVUT v Praze http://control.fs.cvut.cz/pmsm
Cíle Vývoj malé kogenerační jednotky Elektrický výkon 2 až 3 kW Spojení automobilového turbokompresoru a vysokorychlostního synchronního motoru s permanentními magnety
Proč vysokorychlostní motor s permanentními magnety ? Rychlá dynamika Vysoká výkonová hustota Klasický „pomaloběžný“ synchronní stroj ~ 1 kg/kW Vysokorychlostní synchronní stroj ~ (0,2 až 0,5) kg/kW
Koncepce experimentálního pracoviště
Vysokorychlostní synchronní stroj Vdc = 560 V nn = 25 000 min-1 , nmax = 42 000 min-1 In_rms = 11 A Tn = 1,2 Nm Pn = 3,2 kW
IGBT střídač Modul 1200V, 75 A, fPWM cca 10 až 15 kHz
Řízení Vektorové řízení v DSP TMS320F2812 +karta pro měření polohy (do 60000 min-1, 4096 poloh/ otáčku)
Kompletní pracoviště
Video z experimentů
Současné pracoviště
Co dál? Měnič s SiC prvky, fPWM cca 100 kHz Vývoj vlastního synchronního stroje, 2 kW, 200 00 min-1 video
Děkuji za pozornost