Test D-1 je sociometrická diagnostická metoda diagnostikující třídní kolektiv. Je zadávána prostřednictvím dotazníku, který je předložen všem jednotlivým.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
PLAYBOY Kalendar 2007.
Advertisements

Produkce odpadů 2002 – 2007 obce ORP Šumperk
Téma: SČÍTÁNÍ A ODČÍTÁNÍ CELÝCH ČÍSEL 4 Vytvořila: Mgr. Martina Bašová VY_32_Inovace/1_028.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: , ; fax:
Vlastní skript může být umístěn: v hlavičce stránky v těle stránky
*Zdroj: Průzkum spotřebitelů Komise EU, ukazatel GfK. Ekonomická očekávání v Evropě Březen.
Český Internet po (uši v?) krizi Marek Antoš. snímek |datum |dokument | 1. Internetové prostředí 2.
Ukončení 1.etapy výuky cizího jazyka
Kvantitativní metody výzkumu v praxi
Song Presentations. Kdo je tady? Kdo má domácí úkol?
Adoptuj panenku a zachráníš dítě! Agáta 1 Ája 2.
se tábořilo za první republiky 1 Jak se tábořilo „kdysi“  Staré kroniky  Historie  Album věnované ETS  Úryvky z Hlasatele.
MINISTRANTI NAPAJEDLA
Diskrétní matematika Opakování - příklady.
PROGRAM PRO VÝUKU T ČLÁNKU
AutorMgr. Lenka Závrská Anotace Očekávaný přínos Tematická oblastOperace s reálnými čísly Téma PředmětMatematika RočníkPrvní Obor vzděláváníUčební obory.
Ten, ta, to II Fill in the blanks with the appropriate forms of ten. Vzor: Proč potřebuješ ___ knihy? Proč potřebuješ ty knihy? *Taken from Review Lesson.
Hra je určená pro dvě družstva nebo dva žáky – červené x modré Po kliknutí na tlačítko s číslicí se zobrazí otázka, s otázkou se zároveň zobrazí napovídající.
Násobíme . 4 = = . 4 = = . 4 = = . 2 = 9 .
Elektrický obvod a jeho části
Kolja 5 (první část). Kdo je tady? Kdo má domácí úkol?
Vizualizace projektu větrného parku Stříbro porovnání variant 13 VTE a menšího parku.
Vzdělávací materiál / DUMVY_32_INOVACE_02B14 Příkazový řádek: obsah souborů PŘÍKLADY AutorIng. Petr Haman Období vytvořeníLeden 2013 Ročník / věková kategorie3.
ČLOVĚK A JEHO SVĚT 2. Ročník - hodiny, minuty Jana Štadlerová ŽŠ Věšín.
Dělení se zbytkem 3 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA reg. č.: CZ.1.07/1.4.00/ Základní škola, Šlapanice, okres Brno-venkov, příspěvková organizace Masarykovo nám.
rtinzartos Napište slova, která obsahují uvedená písmena.
VY_32_INOVACE_ 14_ sčítání a odčítání do 100 (SADA ČÍSLO 5)
ARITMETICKÁ POSLOUPNOST I
Prvočísla a čísla složená
Anotace Prezentace, která se zabývá prvočísly a čísly složenými AutorPavel Pavlas JazykČeština Očekávaný výstup Žáci rozliší prvočíslo a číslo složené.
Získávání informací Získání informací o reálném systému
Projekt PŘEDPOVĚĎ POČASÍ. projekt PŘEDPOVĚĎ POČASÍ.
Dělení se zbytkem 6 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
Dělení se zbytkem 5 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
Projekt PŘEDPOVĚĎ POČASÍ. projekt PŘEDPOVĚĎ POČASÍ.
KASKÁDOVÉ STYLY 4.

Projekt PŘEDPOVĚĎ POČASÍ. Předpověď počasí na
Nejmenší společný násobek
Čtení myšlenek Je to až neuvěřitelné, ale skutečně je to tak. Dokážu číst myšlenky.Pokud mne chceš vyzkoušet – prosím.
Únorové počítání.
Posloupnosti, řady Posloupnost je každá funkce daná nějakým předpisem, jejímž definičním oborem je množina všech přirozených čísel n=1,2,3,… Zapisujeme.
Násobení zlomků – teorie a cvičení VY_32_INOVACE_19
předpověď počasí na 14. května 2009 OBLAČNOST 6.00.
Dělení se zbytkem 8 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
Zásady pozorování a vyjednávání Soustředění – zaznamenat (podívat se) – udržet (zobrazit) v povědomí – představit si – (opakovat, pokud se nezdaří /doma/)
Název materiálu: OPAKOVÁNÍ 1.POLOLETÍ - OTÁZKY
IV. ELEKTRONOVÁ KONFI- GURACE a PSP
Cvičná hodnotící prezentace Hodnocení vybraného projektu 1.
Projekt PŘEDPOVĚĎ POČASÍ. projekt PŘEDPOVĚĎ POČASÍ.
EDITOR BY: SPRESS 15. ledna ledna ledna 2015.
Pojmy a interpretace.
Fyzika 2 – ZS_3 OPTIKA.
Téma: ABSOLUTNÍ HODNOTA CELÝCH ČÍSEL 2
1 Celostátní konference ředitelů gymnázií ČR AŘG ČR P ř e r o v Mezikrajová komparace ekonomiky gymnázií.
Technické kreslení.
Jazyk vývojových diagramů
Úkoly nejen pro holky.
Přednost početních operací
DĚLENÍ ČÍSLEM 5 HLAVOLAM DOPLŇOVAČKA PROCVIČOVÁNÍ Zpracovala: Mgr. Jana Francová, výukový materiál EU-OP VK-III/2 ICT DUM 50.
Slovní úlohy řešené soustavou rovnic
Změny v SOILINu ve SCIA Engineer oproti Nexis32
Ovoce a zelenina Svět kolem nás
Rekurze Predikát predek(X,Y). predek(X,Y) :- rodic(X,Y). predek(X,Y) :- rodic(Z,Y),predek(X,Z).
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Autor: Ondřej Šimeček Verze: 1.1.3

Copyright (C) 1999 VEMA počítače a projektování, spol. s r.o.1 Lucián Piller Intranet HR.
Transkript prezentace:

Test D-1 je sociometrická diagnostická metoda diagnostikující třídní kolektiv. Je zadávána prostřednictvím dotazníku, který je předložen všem jednotlivým žákům třídy. Vyhodnocení obsahuje textový a grafický výstup. Textové vyhodnocení tvoří seznamy žáků třídy setříděné podle hodnot indexů, kterých se počítá 30. Grafické vyhodnocení se skládá ze sedmi sociogramů.

1) Seznám žáků třídy (počet žáků ve třídě)(PŽ) 2) Seznam při testování chybějících žáků (počet chybějících žáků)(PCH) 3) Seznam žáků dle indexů verility(IV) 4) Seznam dívek dle obliby u chlapců(DC) 5) Seznam chlapců dle obliby u dívek(CD) 6) Seznam chlapců dle obliby u chlapců(CC) 7) Seznam dívek dle obliby u dívek(DD) 8) Seznam žáků dle obliby(IO) 9) Seznam žáků dle indexu hierarchie(IH) 10) Seznam žáků dle indexu podstatnosti(IP) 11) Seznam žáků dle domnělého přátelství(DP) 12) Seznam žáků dle domnělého nepřátelství(DN) 13) Seznam žáků dle nechtěného žáka(INCH) 14) Seznam žáků dle indexu ohrožení(IOH) 15) Seznam žáků dle nešťastného žáka(IN) 16) Seznam žáků dle průměrného hodnocení(PH) 17) Seznam žáků dle průměrné povahy(PP) 18) Seznam žáků dle průměrných dovedností(PD) 19) Seznam žáků dle průměrné inteligence(PI) 20) Seznam žáků dle průměrného vzhledu(PV) 21) Seznam žáků dle indexu obliby oblíbených(IOO) 22) Seznam žáků dle indexu obliby ohrožených(IOOH) 23) Seznam žáků dle indexu agresora(IAG) 24) Seznam žáků dle průměrného sebehodnocení(PS) 25) Seznam žáků dle průměrného odhadu sebehodnocení třídou(POS) 26) Seznam žáků dle průměrného vědomého sebepodhodnocení(PVS) 27) Seznam žáků dle průměrného skutečného sebepodhodnocení(PSS) 28) Seznam žáků dle schopnosti odhadu sebehodnocení třídou(SOS) 29) Ideální posádka(IP) 30) Tabulka 3 vytipovaných obětí a 3 vytipovaných agresorů(TV) 31) Index hodnocení nechtěného(IHN)

1) Seznám žáků třídy (počet žáků ve třídě)(PŽ) 2) Seznam při testování chybějících žáků (počet chybějících žáků)(PCH) 3) Seznam žáků dle indexů verility(IV) 4) Seznam dívek dle obliby u chlapců(DC) 5) Seznam chlapců dle obliby u dívek(CD) 6) Seznam chlapců dle obliby u chlapců(CC) 7) Seznam dívek dle obliby u dívek(DD) 8) Seznam žáků dle obliby(IO) 9) Seznam žáků dle indexu hierarchie(IH) 10) Seznam žáků dle indexu podstatnosti(IP) 11) Seznam žáků dle domnělého přátelství(DP) 12) Seznam žáků dle domnělého nepřátelství(DN) 13) Seznam žáků dle nechtěného žáka(INCH) 14) Seznam žáků dle indexu ohrožení(IOH) 15) Seznam žáků dle nešťastného žáka(IN) 16) Seznam žáků dle průměrného hodnocení(PH) 17) Seznam žáků dle průměrné povahy(PP) 18) Seznam žáků dle průměrných dovedností(PD) 19) Seznam žáků dle průměrné inteligence(PI) 20) Seznam žáků dle průměrného vzhledu(PV) 21) Seznam žáků dle indexu obliby oblíbených(IOO) 22) Seznam žáků dle indexu obliby ohrožených(IOOH) 23) Seznam žáků dle indexu agresora(IAG) 24) Seznam žáků dle průměrného sebehodnocení(PS) 25) Seznam žáků dle průměrného odhadu sebehodnocení třídou(POS) 26) Seznam žáků dle průměrného vědomého sebepodhodnocení(PVS) 27) Seznam žáků dle průměrného skutečného sebepodhodnocení(PSS) 28) Seznam žáků dle schopnosti odhadu sebehodnocení třídou(SOS) 29) Ideální posádka(IP) 30) Tabulka 3 vytipovaných obětí a 3 vytipovaných agresorů(TV) 31) Index hodnocení nechtěného(IHN)

U každého žáka se spočítá index verility (IV) a vytvoří se podle něj sestupně uspořádaný seznam příjmení žáků s uvedením IV u každého. Přitom IV žáka se spočítá takto: IV = 0,5 + 0,5*(POK+POZ) + 0,25*(PJK+PJZ) POK je počet těch dvojic žáků, jenž žák uvedl v úkolu č. 1. a mezi nimiž je oboustranný vztah v sociogramu č. 3. (úkol č. 5.), POZ je počet těch dvojic žáků, jenž žák uvedl v úkolu č. 2. a mezi nimiž je oboustranný vztah v sociogramu č. 4. (úkol č. 6.), PJK je počet těch dvojic žáků, jenž žák uvedl v úkolu č. 1. a mezi nimiž je jednostranný vztah v sociogramu č. 3. (úkol č. 5.) a PJZ je počet těch dvojic žáků, jenž žák uvedl v úkolu č. 2. a mezi nimiž je jednostranný vztah v sociogramu č. 4. (úkol č. 6.). Index verility nabývá hodnot {0,5; 0,75; 1; 1,25; 1,5; 1,75; 2; 2,25; 2,5; 2,75; 3; 3,25; 3,5}.

Index ohrožení (IOH) se u každého žáka spočítá takto: IOH(j)=2*IN(j)+INCH(j)+2*(POS(j))-X, kde k X se přičítají body takto: + 3 body za každé uvedení žáka j v úkolu č. 3. nebo č body za každé uvedení žáka j na prvním místě v úkolu č body za každé uvedení žáka j na druhém místě v úkolu č bod za každé uvedení žáka j na třetím místě v úkolu č. 5., kde IOH(j) je index ohrožení žáka j, IN(j) je index nešťastného žáka j a POS(j) je průměrný odhad sebehodnocení žáka j třídou. Dále se vytvoří sestupně setříděný seznam žáků podle IOH s uvedením IOH u každého. U žáka j tedy bude uveden IOH(j).

Index IOOH se spočítá takto: 9 IOOH(j) =5*  (A k *(IOH k (i) j )/(PŽ-PCH)) k=1, kde IOOH(j) je počítaný index obliby ohrožených, IOH k (i) j je index ohrožení žáka i, který je uveden v takovém úkolu a na takovém místě formuláře žáka j, které odpovídá číslu k podle tohoto schématu: pro k=1 jde o úkol č. 3.pak A k má hodnotu 3 pro k=2 jde o úkol č. 4.pak A k má hodnotu 3 pro k=3 jde o první místo v úkolu č. 5. pak A k má hodnotu 3 pro k=4 jde o druhé místo v úkolu č. 5.pak A k má hodnotu 2 pro k=5 jde o třetí místo v úkolu č. 5. pak A k má hodnotu 1 pro k=6 jde o první místo v úkolu č. 6. pak A k má hodnotu -3 pro k=7 jde o druhé místo v úkolu č. 6. pak A k má hodnotu -2 pro k=8 jde o třetí místo v úkolu č. 6. pak A k má hodnotu -1 pro k=9 jde o poslední místo v úkolu č. 8. pak A k má hodnotu -5

Sociogramy jsou grafickým vyjádřením vztahů ve třídě a jsou organizovány jako grafy, tj. uspořádané dvojice množiny bodů v rovině a množiny dvouprvkových podmnožin této množiny bodů. Prvky množiny bodů se nazývají vrcholy a každému žákovi třídy je v každém sociogramu přiřazen právě jeden. Prvky množiny dvouprvkových podmnožin množiny vrcholů se dají zobrazit v rovině jako úsečky a představují vztahy mezi těmi žáky, jejichž vrcholy danou úsečku ohraničují. Jde-li o vztah oboustranný, úsečka je červená. Jde- li o vztah jednostranný, je úsečka modrá a na konci „příjemce vztahu“ je zakončena žlutě. Navíc jsou v rovině vrcholy grafu organizovány tak, že leží na velkých soustředných kružnicích- orbitálech. Na stejném orbitálu leží vrcholy těch žáků, jenž jsou „příjemci“ stejného počtu vztahů. Čím menší je poloměr orbitálu, tím větší je počet vztahů, které mu přísluší.

Žák č.10 je na orbitálu s číslem 4, tedy jej jako vysněného kamaráda uvedli čtyři spolužáci. Orbitál s číslem 4.