Římské číslice ( 50, 100, 500, ) Matematika , 5. ročník

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
VY_32_INOVACE_413, 21. sada, Přírodověda
Advertisements

INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Střední odborné učiliště Liběchov Boží Voda Liběchov Registrační číslo projektu: Šablona: IV/2 Inovace a zkvalitnění výuky směřující k rozvoji.
Seřaď obrazce podle velikosti
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Římské číslice jako rozšiřující učivo
Předložky s, z Český jazyk, 5. ročník VY_32_INOVACE_131, 7. sada, ČJ2
Převody jednotek délky objemu hmotnosti času
Vypracovala Jitka Trejbalová
AutorMgr. Lenka Závrská Anotace Očekávaný přínos Tematická oblastOperace s reálnými čísly Téma PředmětMatematika RočníkPrvní Obor vzděláváníUčební obory.
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_398_3TR_M Autor: Mgr. Jana Siederová.
Kdo chce být milionářem ?
Téma: SČÍTÁNÍ A ODČÍTÁNÍ CELÝCH ČÍSEL 2
Jednotky délky a jejich převody 5. ročník
Základní škola a Mateřská škola, Pavlice, okres Znojmo OP VK 1
Speciální vzdělávací potřeby - žádné - Klíčová slova
Násobení a dělení čísel 10, 100 a jejich násobků
Střední odborné učiliště Liběchov Boží Voda Liběchov Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: IV/2 Inovace a zkvalitnění.
VY_32_INOVACE_INF_RO_12 Digitální učební materiál
Základní škola a Mateřská škola, Pavlice, okres Znojmo OP VK 1
Římské číslice 4. ročník Autorem materiálu je Ing. Eva Skalická,
VY_32_INOVACE_ 14_ sčítání a odčítání do 100 (SADA ČÍSLO 5)
Střední škola Oselce Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace.
Zábavná matematika.
Příjemce Základní škola, Třebechovice pod Orebem, okres Hradec Králové Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.1.05/ Název projektu Digitalizace výuky.
Mapa zájmu - plány.
Dělení se zbytkem 6 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
Vzdělávací oblast: Matematika Autor: Vlasta Lindovská Jazyk: Český
Slovesný způsob Český jazyk, 5. ročník VY_32_INOVACE_134, 7. sada, ČJ2
Autorem materiálu je Ing. Eva Skalická, ZŠ Dobříš, Komenského nám. 35, okres Příbram Inovace školy – Dobříš, EUpenizeskolam.cz.
Obsah, jednotky obsahu 5. ročník
Vzdělávací obor: Matematika
Vzdělávací oblast: Matematika Autor: Vlasta Lindovská Jazyk: Český
Násobení mnohočlenů.
ICT M 5.R. Římské číslice
Římské číslice 5. ročník Autorem materiálu je Ing. Eva Skalická,
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Zuzana Štěpánková Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání.
Dělení se zbytkem 8 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
Násobení a dělení čísel (10,100, 1000)
Násobení, dělení mocnin
Násobilka 8 VY_32_INOVACE_091, 5. sada, M ANOTACE
ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: , ; fax:
SČÍTÁNÍ A ODČÍTÁNÍ V OBORU DO 100
Slovesa – osoba, číslo, čas
v programu MS PowerPoint
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2č. materiálu: VY_32_INOVACE_61.
Gymnázium a obchodní akademie Chodov Smetanova 738, Chodov Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
VY_32_INOVACE_407, 21. sada, Přírodověda
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je PhDr. Bohumila Fillová. ANOTACE Výklad – základní skladební dvojice, vyjádření podmětu.
Zaokrouhlování 5. ročník Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je PhDr. Bohumila Fillová. ANOTACE Soubor slouží k výkladu vzorců pro výpočty obvodů daných.
Násobilka 6, 7, 8, 9 VY_32_INOVACE_090, 5. sada, M ANOTACE
Násobilka 2, 3, 4, 5 VY_32_INOVACE_085, 5. sada, M ANOTACE
ZŠ a MŠ Olšovec, příspěvková organizace Vzdělávací materiál, šablona – Inovace a zkvalitnění výuky směřující k rozvoji matematické gramotnosti žáků základní.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je PhDr. Bohumila Fillová. ANOTACE Výklad pravidel při sestavování souřadnic bodů. Žák se.
Měření fyzikálních veličin – Měření času
Kružnice Matematika, 5. ročník VY_32_INOVACE_082, 5. sada, M ANOTACE
Římské číslice 1 – 20 Matematika , 5. ročník
Římské číslice 5. ročník VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST
Elektronická učebnice - I
ŘÍMSKÉ ČÍSLICE - PROCVIČOVÁNÍ
ZŠ a MŠ Olšovec, příspěvková organizace Vzdělávací materiál, šablona – Inovace a zkvalitnění výuky směřující k rozvoji matematické gramotnosti žáků základní.
Autor: Mgr. Jaroslava Bošková
VY_32_INOVACE_404, 21. sada, Přírodověda
VY_32_INOVACE_07_rimskecislice
AUTOR: Bc. Leona Vejrostová NÁZEV: VY_32_INOVACE_19_01_ Římské číslice
ŘÍMSKÉ ČÍSLICE Elektronické učební materiály – I. stupeň Matematika
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633
Transkript prezentace:

Římské číslice ( 50, 100, 500, 1 000 ) Matematika , 5. ročník VY_32_INOVACE_097 – 5. sada, M ANOTACE Soubor slouží k seznámení s dalšími římskými číslicemi - L, C, D, M. Žák přiřazuje k arabským číslicím odpovídající římské číslice, čte římské číslice v textu. Zapíše zadaná čísla římskými číslicemi.   Druh učebního materiálu DUM Očekávané výstupy Žák sbírá, vyhledává a třídí data, zapisuje a čte římské číslice.  Pro koho je materiál určen  žák ZŠ, 5. ročník Autor  PhDr. Bohumila Fillová Datum vzniku 15.11.2012  Vzdělávací oblast  Matematika Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je PhDr. Bohumila Fillová.

ŘÍMSKÉ ČÍSLICE ( 50, 100, 500, 1 000) Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je PhDr. Bohumila Fillová.

L = 50 C = 100 D = 500 M = 1 000 Odčítáme jen číslice I,X,L Další římské číslice: L = 50 C = 100 D = 500 M = 1 000 Odčítáme jen číslice I,X,L Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je PhDr. Bohumila Fillová.

XX = 20 XXI = 21 XXII = 22 atd. XXX = 30 XC = 90 XL = 40 (50-10) C = 100 L = 50 LX = 60 LXX = 70 LXXX = 80 Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je PhDr. Bohumila Fillová.

CCC = 300 DCCC = 800 CD = 400 CM = 900 D = 500 M = 1 000 DC = 600 Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je PhDr. Bohumila Fillová.

XX ……. MMXII ……. CCCL ……. DXXIV ……. XCIV ……. MCCCXLVIII ……. MCML ……. DCCCLXIII …….. MDL ……. MCXC ……. 2 012 1 550 20 863 94 1 950 524 350 1 190 1 348 Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je PhDr. Bohumila Fillová.

Přečti římské číslice: kapitola III lekce IX rok MDCCLXII král Jindřich VIII. císař Karel IV. malíř Adolf Born se narodil v roce MCMXXX Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je PhDr. Bohumila Fillová.

spisovatelka Božena Němcová žila v letech MDCCCXX až MDCCCLXII, film natočený roku MMXI, ručička hodin je na čísle IX, Karlova univerzita byla založena roku MCCCXLVIII, Česká republika vznikla MCMXCIII Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je PhDr. Bohumila Fillová.

Zapiš římskými číslicemi: 4 14 24 44 60 100 125 300 500 1 000 1003 2012 2013 9 59 97 458 62 1045 7 13 18 20 200 66 120 540 600 Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je PhDr. Bohumila Fillová.

MIII MMXII MMXIII IX LIX XCVII CDLVIII LXII MXLV VII XIII XVIII XX CC Kontrola: IV XIV XXIV XLIV LX C CXXV CCC D M MIII MMXII MMXIII IX LIX XCVII CDLVIII LXII MXLV VII XIII XVIII XX CC LXVI CXX DXL DC Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je PhDr. Bohumila Fillová.

Použitá literatura: RNDr. Justová, J. Matematika pro 5. ročník základních škol. 1.díl. 5.vyd. Všeň : Alter, 2010. ISBN 978-80-7245-212-5. s. 47 Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je PhDr. Bohumila Fillová.