Téma: Násobení desetinného čísla celým číslem Vytvořila: Mgr. Martina Bašová 25. 3. 2013 VY_32_Inovace/2_091.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Název projektu: Učení pro život Reg.číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo šablony: III / 2 Název sady A: VÝRAZY Autor: Petr Halama – Mgr. Alena.
Advertisements

Téma: SČÍTÁNÍ A ODČÍTÁNÍ RACIONÁLNÍCH ČÍSEL 3
Téma: SČÍTÁNÍ A ODČÍTÁNÍ CELÝCH ČÍSEL 4 Vytvořila: Mgr. Martina Bašová VY_32_Inovace/1_028.
TÉMA: SAMOHLÁSKA U Vytvořila: Mgr
Téma: Psaní a čtení desetinných čísel 2
Název projektu: Učení pro život
Téma: KLADNÁ A ZÁPORNÁ CELÁ ČÍSLA
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.
VY_32_INOVACE_M-Ar 8.,9.01 Druhá mocnina
CELÁ ČÍSLA.
Téma: SČÍTÁNÍ A ODČÍTÁNÍ CELÝCH ČÍSEL 2
Násobení a dělení čísel 10, 100 a jejich násobků
Téma: SČÍTÁNÍ A ODČÍTÁNÍ CELÝCH ČÍSEL 3
Speciální vzdělávací potřeby - žádné - Klíčová slova
Určení hodnoty číselného výrazu
Téma: Dělení desetinného čísla přirozeným číslem
Násobení desetinného čísla desetinným číslem
Téma: SČÍTÁNÍ A ODČÍTÁNÍ CELÝCH ČÍSEL 1
Vzdělávací oblast: Matematika Autor: Vlasta Lindovská Jazyk: Český
Téma: POROVNÁVÁNÍ CELÝCH ČÍSEL
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Speciální vzdělávací potřeby - žádné - Klíčová slova
Téma: ABSOLUTNÍ HODNOTA CELÝCH ČÍSEL 1
12..
Speciální vzdělávací potřeby - žádné - Klíčová slova
Téma: NÁSOBENÍ A DĚLENÍ RACIONÁLNÍCH ČÍSEL Vytvořila: Mgr. Martina Bašová VY_32_Inovace/1_040.
Téma: Desetinná čísla Vytvořila: Mgr. Martina Bašová VY_32_Inovace/2_096.
Téma: Sčítání a odčítání desetinných čísel
Násobilka 8 VY_32_INOVACE_091, 5. sada, M ANOTACE
Téma: SČÍTÁNÍ A ODČÍTÁNÍ RACIONÁLNÍCH ČÍSEL 2
Násobení a dělení desetinných čísel
Vzdělávací materiál v rámci projektu EU peníze školám Školní rok: 2012/2013 Ročník: Předmět: Téma: Anotace: Autor : Vzdělávací materiál je určen pro bezplatné.
Téma: RACIONÁLNÍ ČÍSLA - ÚVOD
Střední škola Oselce Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace.
MATEMATICKÉ KŘÍŽOVKY pro 3. ročník
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona: IV / 2 Č. materiálu:VY_ 42 _INOVACE_.
Téma: ABSOLUTNÍ HODNOTA CELÝCH ČÍSEL 2
Téma: Trojčlenka Vytvořila: Mgr. Martina Bašová VY_32_Inovace/2_098.
Téma: POROVNÁVÁNÍ RACIONÁLNÍCH ČÍSEL
ICT M 5.R. Desetinná čísla
76.1 Násobení a dělení desetinných čísel přirozeným číslem
Desetinná čísla SOŠ Josefa Sousedíka Vsetín Zlínský kraj Anotace
Téma: Slovní úlohy (trojčlenka) 2 Vytvořila: Mgr. Martina Bašová VY_32_Inovace/2_100.
Téma: Dělení desetinných čísel 2 Vytvořila: Mgr. Martina Bašová VY_32_Inovace2/_095.
Písemné násobení s nulou v činiteli
Téma: Nepřímá úměrnost Vytvořila: Mgr. Martina Bašová VY_32_Inovace/2_097.
Téma: CELÁ ČÍSLA – PROCVIČENÍ 2 Vytvořila: Mgr. Martina Bašová VY_32_Inovace/1_034.
Vzdělávací oblast: Matematika Autor: Vlasta Lindovská Jazyk: Český
Téma: DĚLENÍ CELÝCH ČÍSEL 1
Téma: NÁSOBENÍ CELÝCH ČÍSEL 2 Vytvořila: Mgr. Martina Bašová VY_32_Inovace/1_030.
Téma: Násobení desetinných čísel
Téma: NÁSOBENÍ CELÝCH ČÍSEL 1
Téma: Zaokrouhlování desetinných čísel 2
AnotacePrezentace, která se zabývá násobením desetinného čísla číslem přirozeným. AutorPavel Pavlas JazykČeština Očekávaný výstupŽáci vynásobí desetinné.
Téma: Odčítání desetinných čísel 2 Vytvořila: Mgr. Martina Bašová VY_32_Inovace/2_089.
Téma: Přímá úměrnost - úvod Vytvořila: Mgr. Martina Bašová VY_32_Inovace/2_086.
autor: Vlasta Lindovská matematika – pamětné odčítání
Téma: Slovní úlohy (trojčlenka)
Násobení desetinných čísel
Téma: Porovnávání desetinných čísel
Téma: Psaní a čtení desetinných čísel 1
Téma: DĚLENÍ CELÝCH ČÍSEL 2 Vytvořila: Mgr. Martina Bašová VY_32_Inovace/1_032.
AnotacePrezentace, která se zabývá násobením desetinného čísla číslem přirozeným. AutorPavel Pavlas JazykČeština Očekávaný výstupŽáci vynásobí desetinné.
Téma: Dělení desetinných čísel 1 Vytvořila: Mgr. Martina Bašová VY_32_Inovace/2_094.
Téma: CELÁ ČÍSLA – PROCVIČENÍ 1
Téma Dělení desetinných čísel 10 a 100 Anotace Výpočty dělení desetinných čísel 10 a 100 Autor Mgr. Martina Mašterová Jazykčeština Očekávaný výstup Žák.
Matematické rozcvičky (písemné násobení) VY_32_Inovace_05KJ-1
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
POČÍTÁME S DESETINNÝMI ČÍSLY
Písemné násobení desetinných čísel
Transkript prezentace:

Téma: Násobení desetinného čísla celým číslem Vytvořila: Mgr. Martina Bašová VY_32_Inovace/2_091

Anotace: Prezentace uvádějící početní výkony s desetinnými čísly, použití principu násobení desetinných čísel na konkrétních příkladech. Příklady k procvičení. Jazyk: Český jazyk Očekávaný výstup: Provádí početní operace v oboru desetinných čísel. Speciální vzdělávací potřeby: Žádné. Klíčová slova: desetinná čísla, násobení, příklady Druh učebního materiálu: DUM - Prezentace doplněná výkladem Cílová skupina: Žák Typická věková skupina: let (6. ročník)

Desetinné číslo násobíme přirozeným číslem bez ohledu na desetinnou čárku. V součinu oddělíme tolik desetinných míst, kolik jich má činitel. 0,7. 5 = 0,7 + 0,7 + 0,7 = 3,5 0,7. 5 == 3, = 35

Počítej zpaměti: 6, = 0,4. 8 = 5,1. 8 = 0,3. 5 = 1,5. 3 = 3, = 0,5. 7 =

Počítej zpaměti - řešení: 6, = 602,3 0,4. 8 = 3,2 5,1. 8 = 40,8 0,3. 5 = 1,5 1,5. 3 = 4,5 3, = 302,8 0,5. 7 = 3,5

Uvědom si: Když desetinné číslo násobíme 10, 100, 1000, …, Posune se jeho desetinná čárka o 1, 2, 3, … desetinná místa vpravo, popřípadě se přidají nuly za desetinné číslo. Např.: 5, = 5606, = 61,58

Počítej zpaměti: 4, = 78, = 6, = 2, = 1, = 6, = 3, =

Počítej zpaměti - řešení: 4, = , = 7 825,9 6, = 635,7 2, = 23,8 1, = , = 625 3, = 34,8

Počítej zpaměti: 0,6. 9 = 6,9. 2 = 1,2. 3 = 0,7. 6 = 0,8. 5 = 6. 0,05 = 1,3. 5 =

Počítej zpaměti - řešení: 0,6. 9 = 5,4 6,9. 2 = 13,8 1,2. 3 = 3,6 0,7. 6 = 4,2 0,8. 5 = ,05 = 0,3 1,3. 5 = 6,5

Jára šel na poštu poslat 4 stejné balíky. Jeden vážil 258 g. Kolik kg celkem balíky vážily? 1 balík … 258 g 4 balíky … x kg 258 g = 0,258 kg 4. 0,258 = 1,032 Balíky celkem vážily 1,032 kg. Kolik Jára na poště zaplatil, když poslání 1kg balíku stojí 100,- Kč? 1, = 103,2 Jára zaplatil 103,2,- Kč.

Použité zdroje: Vlastní