Obvody a obsahy obrazců

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Stodůlky 1977 a 2007 foto Václav Vančura, 1977 foto Jan Vančura, 2007.
Advertisements

Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Příjemce Základní škola, Třebechovice pod Orebem, okres Hradec Králové Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.1.05/ Název projektu Digitalizace výuky.
Matematika Obsahy obrazců.
Název školy:  ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor:
Střední škola Oselce Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace.
Střední škola Oselce Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace.
Příjemce Základní škola, Třebechovice pod Orebem, okres Hradec Králové Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.1.05/ Název projektu Digitalizace výuky.
VY_32_INOVACE_M.6.03-Převody jednotek obsahu – PL
Tomáš NETERDA 1961 Sportovní kariéra : plavecké třídy ZŠ Komenského gymnázium Dašická plavecká škola
Příjemce Základní škola, Třebechovice pod Orebem, okres Hradec Králové Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.1.05/ Název projektu Digitalizace výuky.
Výzkumy volebních preferencí za ČR a kraje od
NÁSOBENÍ ČÍSLEM 10 ZÁVĚREČNÉ SHRNUTÍ
Jednotky délky a jejich převody 5. ročník
výpočet obvodu a obsahu
VY_32_INOVACE_INF_RO_12 Digitální učební materiál
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G
Střední škola Oselce Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace.
Dělitelnost přirozených čísel-slovní úlohy
OBSAHY ROVINNÝCH ÚTVARŮ
VY_32_INOVACE_ 14_ sčítání a odčítání do 100 (SADA ČÍSLO 5)
Obsah čtverce a obdélníku 5. ročník
Vlastnosti čtyřúhelníků v příkladech
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Martina Burgetová Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu.
Zábavná matematika.
Příjemce Základní škola, Třebechovice pod Orebem, okres Hradec Králové Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.1.05/ Název projektu Digitalizace výuky.
Dělení se zbytkem 6 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
Dělení se zbytkem 5 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
Vlastnosti sčítání a odčítání
Letokruhy Projekt žáků Střední lesnické školy a střední odborné školy sociální ve Šluknově.
Nejmenší společný násobek, největší společný dělitel
Čtení myšlenek Je to až neuvěřitelné, ale skutečně je to tak. Dokážu číst myšlenky.Pokud mne chceš vyzkoušet – prosím.
MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA reg. č.: CZ.1.07/1.4.00/ Základní škola, Šlapanice, okres Brno-venkov, příspěvková organizace Masarykovo nám.
Vzdělávací obor: Matematika
Obsah, jednotky obsahu 5. ročník
* Obsah kruhu Matematika – 8. ročník *
ZŠ, Týn nad Vltavou, Malá Strana
ODČÍTÁNÍ DO 100 S PŘECHODEM DESÍTKY
Únorové počítání.
52_INOVACE_ZBO2_1364HO Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj vzdělanosti.
73.1 Zaokrouhlování desetinných čísel
Dělení se zbytkem 8 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.1.05/ Název projektu Digitalizace výuky Číslo prioritní osy1/1.1 PříjemceZákladní škola, Třebechovice pod Orebem,
Zásady pozorování a vyjednávání Soustředění – zaznamenat (podívat se) – udržet (zobrazit) v povědomí – představit si – (opakovat, pokud se nezdaří /doma/)
ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: , ; fax:
SČÍTÁNÍ A ODČÍTÁNÍ V OBORU DO 100
Mgr. Zdeněk Provazník ZŠ Třebechovice pod Orebem
DĚLENÍ ČÍSLEM 7 HLAVOLAM DOPLŇOVAČKA PROCVIČOVÁNÍ
Příjemce Základní škola, Třebechovice pod Orebem, okres Hradec Králové Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.1.05/ Název projektu Digitalizace výuky.
Objem krychle, kvádr - úvod
* Tělesa Matematika – 6. ročník *.
24.1 Písemné sčítání dvojciferných čísel v oboru do 100
Úkoly nejen pro holky.
Jednotky obsahu km2 ha a m2 dm2 cm2 mm2.
Příjemce Základní škola, Třebechovice pod Orebem, okres Hradec Králové Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.1.05/ Název projektu Digitalizace výuky.
76.1 Násobení a dělení desetinných čísel přirozeným číslem
Přednost početních operací
Násobilka 6, 7, 8, 9 VY_32_INOVACE_090, 5. sada, M ANOTACE
Predikce chemických posunů
KONTROLNÍ PRÁCE.
Trojúhelník,kružnice trojúhelníku opsaná
Registrační číslo projektu
Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.1.05/ Název projektu Digitalizace výuky Číslo prioritní osy1/1.1 Příjemce Základní škola, Třebechovice pod Orebem,
Porovnání výroby a prodejů vozidel ve světě
Obvod, obsah – 1 Čtverec, obdélník, pravoúhlý trojúhelník
Čtyřúhelníky Matematika – 7. ročník
Převody jednotek obsahu
Digitalizace výuky Příjemce
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Čtyřúhelník – obsah čtverce
Transkript prezentace:

Obvody a obsahy obrazců Příjemce Základní škola, Třebechovice pod Orebem, okres Hradec Králové Registrační číslo projektu CZ.1.07/1.1.05/02.0010 Název projektu Digitalizace výuky Číslo prioritní osy 1/1.1 Předmět Matematika Téma Obvody a obsahy obrazců Ročník sedmý Autor Zdeňka Pírková

Převeď na dm: délkové 54 cm = 6,2 m = 45 mm = 230 cm = 0,5 m = Jednotky: Převeď na dm: 54 cm = 6,2 m = 45 mm = 230 cm = 0,5 m = 380 mm = 5,08 m = 0,4 km = 7,3 cm = délkové strany obrazců hrany těles obvody obrazců km m dm cm mm .1000 .10 .10 .10 :1000 :10 :10 :10

Převeď na dm : 542 cm = 25 m = 1305 mm = 2850 cm = 4 a = 2 ha = Čtverečné jednotky: 2 Převeď na dm : 542 cm = 25 m = 1305 mm = 2850 cm = 4 a = 2 ha = 0,98 m = 3,2 a = 654 mm = obsahy obrazců povrchy těles km ha a m dm cm mm 2 2 2 2 .100 .100 2 .100 .100 .100 .100 2 2 2 2 2 :100 :100 :100 :100 :100 :100

Doplň tabulku : a b o S I. 8,5 cm 11,8 cm II. 9,6 dm 69,12 dm III. IV. 14,5 cm 92 mm 2 Seřaď ( sestupně ) obdélníky podle obsahu: ……………..

Řešení: a b o S I. 8,5 cm 11,8 cm 40,6 cm 100,3 cm II. 9,6 dm 7,2 dm III. 12,4 m 7,3 m 39,4 m 90,52 m IV. 14,5 cm 92 mm 47,4 cm 133,4 cm 2 2 2 2

Výpočet obsahu mnohoúhelníku: Najdi alespoň 4 různé možnosti rozdělení tohoto obrazce,které lze využít při výpočtu jeho obsahu. Pomocí některé z těchto možností vypočítej obsah obrazce. Rozměry jsou v metrech: 5 5 7 14 6 4 3 16

Možnosti: 1. 2. 3. 4. 5. 6. S S 1 1 S S S S 2 2 1 S 2 3 S S 3 3 25 + 72 + 48 = 145 25 + 108 + 12 = 145 70 + 63 + 12 = 145 S 1 S 1 S S S 1 S 2 S 2 3 2 S S 3 4 S 3 70 + 42 + 33 = 145 55 + 42 + 48 = 145 25+45+42+33=145 atd. Závěr: Různé rozdělení,ale stejný výsledek !

Naše škola Úkol:Zkus načrtnout půdorys školních pavilonů a odhadni rozměry jednotlivých budov.

Naše škola trochu jinak….

Zadání úkolu: Vypočítej výměru plochy zastavěné školními pavilony. Nepravidelnosti u vchodu do budovy školy neber v úvahu,při výpočtech doplň půdorys do tvaru pravoúhlého čtyřúhelníku. Výsledek vyjádři v arech a zaokrouhli na 2 desetinná místa.

Plán č.1:

Plán č.2:

Náčrt: S3 S2 S4 S5 S1 tělocvična pavilon I.stupně a II.stupně 18,8 m 19,6 m tělocvična pavilon I.stupně a II.stupně S3 S2 45 m pavilon CF 48,8 m S4 jídelna S5 16,8 m 22,6 m 10,9 m hlavní vchod 38 m pavilon II.stupně vchod do jídelny S1 Náčrt: 42,9 m 18,3 m

Výpočet zastavěné plochy: 2 S = 42,9 . 18,3 = 785,07 ( m ) S = 48,8 . 18,8 = 917,44 ( m ) S = 45 . 19,6 = 882 ( m ) S = 22,6 . 38 = 858,8 ( m ) S =(18,3 + 10,9). 16,8= 490,56 ( m ) 3933,87 ( m ) 3933,87 m = 39,3387 a = 39,34 a Plocha zastavěná školními budovami má výměru asi 39,34 a. 1 2 2 2 3 2 4 2 5 2 2