Matematika a její aplikace Slovní úlohy na 2. stupni základní školy Slovní úloha – procenta, změna základu 3 VY_42_INOVACE_17 Sada 4 Základní škola T. G. Masaryka, Český Krumlov, T. G. Masaryka 213 Vypracoval: Alena Jůzková, Moderní škola 2011, CZ.1.07/1.4.00/
Anotace: Předmět: matematika Ročník: 7. Využití materiálu: společný nácvik spočítání slovní úlohy – složitější příklad, využití získaných znalostí o počítání s procenty Forma výuky: výklad učitele Pomůcky: počítač, dataprojektor, sešity Učivo: procenta Metodický postup: 3. Snímek - pozorné přečtení slovního zadání, navedení dětí ke správné analýze příkladu, rozdělení řešení na tři části, 1. část řešení, postup na kliknutí myši 4. Snímek – 2. část řešení, postup na kliknutí myši 5. Snímek – 3. část řešení, postup na kliknutí myši Společné shrnutí
Moderní škola 2011, CZ.1.07/1.4.00/ Oblek, který stál původně Kč byl zlevněn o 12% a pak o 20% z nové ceny. Kolik Kč stál po obou slevách a kolik % z původní ceny činila konečná sleva? Pozorně si přečtěte zadání úlohy V průběhu příkladu došlo ke změně výše základu, ze kterého je 2. sleva určována. Řešení příkladu musíme tentokrát rozdělit na tři části. 1. Krok – sleva 12% 100% ………… Kč 88% ………….. x Kč x = Cena obleku po slevě 12% byla Kč.
Moderní škola 2011, CZ.1.07/1.4.00/ Cena obleku po slevě 12% byla Kč. 2. Krok – sleva o 20% 100% ………… Kč Cena po slevě 20% znamená 80% ze základu 80% ………….. x Kč x = Kč Konečná cena obleku činila Kč.
Moderní škola 2011, CZ.1.07/1.4.00/ Oblek stál původně Kč. 3. Krok – konečná sleva činí ?% Konečná cena obleku činila Kč. Kolik % z původní ceny činila konečná sleva? Konečná sleva ……………… – = Kč Jak vypočítáme celkovou slevu? Kč…………..100% Kč ………….. x % x = 29,6% Konečná sleva činí 29,6% z původní ceny obleku.
Moderní škola 2011, CZ.1.07/1.4.00/ Citace: