Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_172_1TR_M Autor: Mgr. Marie Reichlová Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383.
Advertisements

Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_344_3TR_CJ Autor: Mgr. Lenka Nytrová.
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_605_5TR_M Autor: Mgr.Iveta Grocholová.
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_745_7TR_CJ Autor: Mgr. Květuše Zmrzlíková.
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_356_3TR_CJ Autor: Lenka Nytrová.
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_011_6TR_CJ Autor: Mgr. Renata Stalová.
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_342_3TR_CJ Autor: Lenka Nytrová 1.
Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_180_1TR_M Autor: Mgr. Marie Reichlová 1 Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383.
Numerace v oboru ČÍSEL 1 - 5
ORIENTACE V ŘADĚ ČÍSEL 1 – 3, POROVNÁVÁNÍ Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY__INOVACE_163_1TR_M Autor: Mgr. Marie Reichlová Základní škola.
Procvičování sčítání a odčítání v oboru 0-6
Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_165_1TR_M Autor: Mgr. Marie Reichlová Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383.
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383
Sčítání a odčítání s přechodem přes desítku do 12
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_285_2TR_M Autor: Mgr. Iveta Ondruchová.
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_336_3TR_CJ Autor: Mgr. Lenka Nytrová.
Sčítání a odčítání s přechodem přes desítku do 11
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_240_2TR_CJ Autor: Mgr. Miroslava Ondrová.
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_284_2TR_M Autor: Mgr. Iveta Ondruchová.
Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_174_1TR_M Autor: Mgr. Marie Reichlová Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383.
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_ 242 _2TR_M Autor: Mgr. Iveta Ondruchová.
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_033_6TR_CJ Autor: Mgr. Renata Stalová.
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_760_7TR_CJ Autor: Mgr. Květuše Zmrzlíková.
PÍSEMNÉ NÁSOBENÍ DVOJCIFERNÝM A TROJCIFERNÝM ČINITELEM
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_741_7TR_CJ Autor: Mgr. Květuše Zmrzlíková.
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_752_7TR_CJ Autor: Mgr. Květuše Zmrzlíková.
Příslovce Mgr. Michal Oblouk.
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_233_2TR_CJ Autor: Mgr. Miroslava Ondrová.
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_584_5TR_CJ Autor: Mgr. Leona Szabó 1.
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_340_3TR_CJ Autor: Mgr. Lenka Nytrová.
OPAKOVÁNÍ – jednotky délky, hmotnosti, obsahu a času
opakování malé násobilky
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_271_2TR_M Autor: Mgr. Iveta Ondruchová.
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_023_6TR_CJ Autor: Mgr. Renata Stalová.
VYVOZENÍ HLÁSKY „D“ Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_115_1TR_CJ Autor:
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_326_3TR_CJ Autor: Mgr. Lenka Nytrová.
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_744_7TR_CJ Autor: Mgr. Květuše Zmrzlíková.
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_239_2TR_CJ Autor: Mgr. Miroslava Ondrová.
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383
Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_169_1TR_M Autor: Mgr. Marie Reichlová 1 Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383.
PÍSEMNÉ SČÍTÁNÍ ČÍSEL Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_482_4TR_M Autor:
Písemné odčítání čísel větších než
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_348_3TR_CJ Autor: Mgr. Lenka Nytrová.
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_008_6TR_CJ Autor: Mgr. Renata Stalová.
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_009_6TR_CJ Autor: Mgr. Renata Stalová.
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383
PŘÍSLOVCE a jejich stupňování 7. ročník.
Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_175_1TR_M Autor: Mgr. Marie Reichlová 1 Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383.
Písemné Násobení - opakování
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_161_1TR_M Autor: Mgr. Marie Reichlová.
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_389_3TR_M Autor: Mgr. Jana Siederová.
Název a adresa školy Střední škola zemědělská a přírodovědná Rožnov pod Radhoštěm nábřeží Dukelských hrdinů Rožnov pod Radhoštěm Název operačního.
DĚLENÍ DO 50, OPAKOVÁNÍ Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_416_3TR_M Autor:
Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_170_1TR_M Autor: Mgr. Marie Reichlová Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383.
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_394_3TR_M Autor: Mgr. Jana Siederová.
Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_164_1TR_M Autor: Mgr. Marie Reichlová Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383.
odčítání Pojmy menšenec, menšitel, rozdíl
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_602_5TR_M Autor: Mgr. Iveta Grocholová.
PÍSEMNÉ SČÍTÁNÍ Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_625_5TR_M Autor: Mgr.
Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_179_1TR_M Autor: Mgr. Marie Reichlová 1 Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383.
Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_177_1TR_M Autor: Mgr. Marie Reichlová 1 Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383.
Název materiálu: VY_12_INOVACE_ CJ.7.Vc.07_Prislovce Datum:
Příslovce VY_32_INOVACE_03-15 Ročník: 7. Vzdělávací oblast:
Transkript prezentace:

Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 PŘÍSLOVCE Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_755_7TR_CJ Autor: Mgr. Květuše Zmrzlíková

METODICKÝ LIST VÝUKOVÉHO MATERIÁLU CZ.1.07/1.4.00/21.3526 – EU Peníze školám METODICKÝ LIST VÝUKOVÉHO MATERIÁLU Název vzdělávacího materiálu Příslovce Číslo vzdělávacího materiálu VY_32_INOVACE_755_7TR_CJ Číslo šablony III/2 Autor Květuše Zmrzlíková, Mgr. Ročník 7. dle zařazení v ŠVP Vyučovaný předmět dle ŠVP Český jazyk a literatura Téma Očekávaný výstup Žák určí druhy příslovcí, rozezná příslovečné spřežky a spojení předložky se slovem a doplňuje správně koncovky ně/ě Anotace (způsob použití) Inovovaný výukový materiál slouží k procvičení jednotlivých druhů příslovcí, k rozeznání příslovečné spřežky a spojení předložky se slovem a ke k správnému doplňování koncovek ně/ě v příslovcích Datum vytvoření Září 2012 Druh výukového materiálu Prezentace v PowerPointu Klíčová slova Příslovce, druhy příslovcí, příslovečné spřežky Rozvíjené klíčové kompetence Kompetence komunikativní, k učení a k řešení problémů Použitá literatura a zdroje Vlastní

PŘÍSLOVCE Příslovce jsou slova neohebná, která vyjadřují různé okolnosti dějů či vlastností Druhy příslovcí: místa (na otázku kde? – tam, dole) času (na otázku kdy? – včera, zítra) způsobu (na otázku jak? – pošetile, hezky) míry (na otázku jak moc? – velmi, příliš) příčiny (na otázku proč? – proto)

Tvoření příslovcí Z přídavných jmen: rozumný – rozumně němý – němě Z podstatného jména: celek – celkem právo – právem ráno (Přeji vám pěkné ráno.) – ráno (Ráno jsem se vykoupal.) Spojením předložky s jiným slovem (= příslovečné spřežky): na horu – nahoru do hromady – dohromady v tom - vtom

Procvičování 1. Podle základového přídavného jména doplň do příslovcí -ně, nebo - ě: Zřejm_ se tam bavil, jel tam soukrom_, chovej se skrom_, vědom_ to zapřel, počínal si cílevědom_, zachoval se rozum_, pil jem_ mletou kávu, choval se sebevědom_, žádost podejte písem_ 2. Vytvoř věty s přísl. spřežkou a předložkovým tvarem Dohromady x do hromady Nahoru x na horu V tom x vtom O pravdu x opravdu

Řešení 1. Zřejmě se tam bavil, jel tam soukromě, chovej se skromně, vědomě to zapřel, počínal si cílevědomě, zachoval se rozumně, pil jemně mletou kávu, choval se sebevědomě, žádost podejte písemně 2. Tři a čtyři není dohromady devět! Dal to do hromady písku. Cesta vedla po schodech nahoru. Vystoupil na horu Říp. V tom divadle hrála Jiřina Jirásková. Vtom udeřil hrom. O pravdu musí každý bojovat. Opravdu jsme tam přišli.

Stupňování příslovcí 1. stupeň vyjadřuje základní míru vlastnosti krásně, lehce, dobře 2. stupeň vyjadřuje větší míru vlastnosti, tvoří se z 1. stupně příponami – -eji, -ěji, -e krásněji, lehčeji, lépe (tvoří se z jiného kořene!) 3. stupeň vyjadřuje největší míru vlastnosti, tvoří se z 2. stupně předponou – nej- nejkrásněji, nejlehčeji, nejlépe

2. Doplňte naznačený stupeň příslovcí. Procvičování Vytvoř tvar příslovce (ve stupni, který je v závorce). Slavně (3), lehce (2), blízko (2), pěkně (3), vysoko (2), úzko (2), skromně (2), špatně (2), málo (3), zajímavě (2), široko (2) 2. Doplňte naznačený stupeň příslovcí. Balón klesal (nízko 2) a (nízko 2). (Brzy 3) si přečtěte tento úvod. Už je mi mnohem (dobře 2). Plaval jsem se naučil (snadno 3) a (rychle 3) ze všech sourozenců. Letadlo stoupalo (vysoko 2) a (vysoko 2). Vypočítej ještě (málo 3) dva příklady.

Řešení 1. Nejslavněji, lehčeji, blíže, nejpěkněji, výše, úžeji, skromněji, hůře, nejméně, zajímavěji, šíře 2. Balón klesal níže a níže. Nejdříve si přečtěte tento úvod. Už je mi mnohem lépe. Plaval jsem se naučil nejsnadněji a nejrychleji ze všech sourozenců. Letadlo stoupalo výš a výš. Vypočítej ještě nejméně dva příklady.