Matematika a její aplikace

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Matematika a její aplikace
Advertisements

Matematika a její aplikace
Matematika a její aplikace
Matematika a její aplikace
Matematika a její aplikace
Hádanky z ochrany přírody II VY_32_INOVACE_14 Sada 6
Hádanky z ochrany přírody IV VY_32_INOVACE_16 Sada 6
Matematika a její aplikace
Matematika a její aplikace Číslo a početní operace ve slovních úlohách na I. stupni ZŠ 2 Slovní úloha s kocourkem VY_42_INOVACE_30 Sada 2 Základní škola.
Matematika a její aplikace
Jazyk a jazyková komunikace Český jazyk a literatura
Základní škola T. G. Masaryka, Český Krumlov, T. G. Masaryka 213
Jazyk a jazyková komunikace Český jazyk a literatura
Jazyk a jazyková komunikace Český jazyk a literatura Vyjmenovaná slova
Matematika a její aplikace Slovní úlohy na 2. stupni základní školy Slovní úloha – procenta pro chytré hlavy VY_42_INOVACE_18 Sada 4 Základní škola T.
Matematika a její aplikace
Matematika a její aplikace
Matematika a její aplikace
Moderní škola 2011, CZ.1.07/1.4.00/ Informační a komunikační technologie Základní ovládání a nastavení počítače Nápověda a podpora VY_32_INOVACE_19.
Matematika a její aplikace
Člověk a jeho svět Evropa a svět Evropa a svět XVII VY_32_INOVACE_17 Sada 14 Základní škola T. G. Masaryka, Český Krumlov, T. G. Masaryka 213 Vypracoval:
Matematika a její aplikace Slovní úlohy na 2. stupni základní školy Slovní úloha – procenta, změna základu 3 VY_42_INOVACE_17 Sada 4 Základní škola T.
Matematika a její aplikace
Matematika a její aplikace
Matematika a její aplikace Číslo a početní operace ve slovních úlohách na I. stupni ZŠ 2 Slovní úloha s násobením a kreslením VY_42_INOVACE_27 Sada 2 Základní.
Matematika a její aplikace
Určování zeměpisné polohy – zeměpisná délka VY_32_INOVACE_19 Sada 4
Matematika a její aplikace
Matematika a její aplikace Odčítání celých čísel VY_42_INOVACE_32 Sada 3 Racionální čísla, početní operace v oboru racionálních čísel Základní škola T.
Matematika a její aplikace Slovní úlohy na 2. stupni základní školy Slovní úloha – procenta 1 VY_42_INOVACE_12 Sada 4 Základní škola T. G. Masaryka, Český.
Matematika a její aplikace Číslo a početní operace na I. stupni ZŠ Násobky 6 VY_42_INOVACE_34 Sada 1 Základní škola T. G. Masaryka, Český Krumlov, T. G.
Matematika a její aplikace
Matematika a její aplikace
Matematika a její aplikace Racionální čísla, početní operace v oboru racionálních čísel Dělení desetinným číslem VY_42_INOVACE_10 Sada 3 Základní škola.
Matematika a její aplikace
Matematika a její aplikace
Matematika a její aplikace Číslo a početní operace ve 4. třídě Slovní úloha s letopočty VY_32_INOVACE_17 Sada 24 Základní škola T. G. Masaryka, Český Krumlov,
Matematika a její aplikace Slovní úlohy na 2. stupni základní školy Slovní úloha – přímá úměrnost 2 VY_42_INOVACE_10 Sada 4 Základní škola T. G. Masaryka,
Matematika a její aplikace Slovní úlohy na 2. stupni základní školy Slovní úloha – přímá úměrnost 1 VY_42_INOVACE_08 Sada 4 Základní škola T. G. Masaryka,
Matematika a její aplikace
Matematika a její aplikace Geometrie na 1. stupni ZŠ Co to je bod VY_42_INOVACE_25 Sada 5 Základní škola T. G. Masaryka, Český Krumlov, T. G. Masaryka.
Matematika a její aplikace Geometrie na 1. stupni ZŠ Poznáváme přímku VY_42_INOVACE_34 Sada 5 Základní škola T. G. Masaryka, Český Krumlov, T. G. Masaryka.
Matematika a její aplikace Krácení zlomků VY_42_INOVACE_13 Sada 3 Racionální čísla, početní operace v oboru racionálních čísel Základní škola T. G. Masaryka,
Matematika a její aplikace Smíšená čísla VY_42_INOVACE_16 Sada 3 Racionální čísla, početní operace v oboru racionálních čísel Základní škola T. G. Masaryka,
Matematika a její aplikace
Matematika a její aplikace Slovní úlohy na 2. stupni základní školy Slovní úloha – rovnice, procenta 1 VY_42_INOVACE_23 Sada 4 Základní škola T. G. Masaryka,
Matematika a její aplikace
Matematika a její aplikace Racionální čísla, početní operace v oboru racionálních čísel Desetinná čísla a jejich znázorňování VY_42_INOVACE_01 Sada 3 Základní.
Matematika a její aplikace Slovní úlohy na 2. stupni základní školy Slovní úloha – společná práce 1 VY_42_INOVACE_27 Sada 4 Základní škola T. G. Masaryka,
Matematika a její aplikace Slovní úlohy na 2. stupni základní školy Slovní úloha – společná práce 2 VY_42_INOVACE_28 Sada 4 Základní škola T. G. Masaryka,
Matematika a její aplikace Slovní úlohy na 2. stupni základní školy Slovní úloha – sčítání zlomků VY_42_INOVACE_05 Sada 4 Základní škola T. G. Masaryka,
Matematika a její aplikace
Matematika a její aplikace Číslo a početní operace ve 4. třídě Odhad výsledků VY_32_INOVACE_16 Sada 24 Základní škola T. G. Masaryka, Český Krumlov, T.
Matematika a její aplikace Porovnávání celých čísel VY_42_INOVACE_30 Sada 3 Racionální čísla, početní operace v oboru racionálních čísel Základní škola.
Matematika a její aplikace
Moderní škola 2011, CZ.1.07/1.4.00/ Matematika a její aplikace Racionální čísla, početní operace v oboru racionálních čísel VY_42_INOVACE_02 Sada.
Matematika a její aplikace
Matematika a její aplikace Číslo a početní operace na I. stupni ZŠ Rychlá rozcvička na sčítání pod sebou VY_42_INOVACE_26 Sada 1 Základní škola T. G. Masaryka,
Matematika a její aplikace
Matematika a její aplikace Slovní úlohy na 2. stupni základní školy Slovní úloha – procenta, změna základu 1 VY_42_INOVACE_15 Sada 4 Základní škola T.
Matematika a její aplikace Slovní úlohy na 2. stupni základní školy Slovní úloha – pohyb 1 VY_42_INOVACE_25 Sada 4 Základní škola T. G. Masaryka, Český.
Matematika a její aplikace Základní tvar zlomku VY_42_INOVACE_14 Sada 3 Racionální čísla, početní operace v oboru racionálních čísel Základní škola T.
Matematika a její aplikace Slovní úlohy na 2. stupni základní školy Slovní úloha – soustava rovnic 1 VY_42_INOVACE_31 Sada 4 Základní škola T. G. Masaryka,
Matematika a její aplikace Slovní úlohy na 2. stupni základní školy Slovní úloha – rovnice, procenta 2 VY_42_INOVACE_24 Sada 4 Základní škola T. G. Masaryka,
Matematika a její aplikace Slovní úlohy na 2. stupni základní školy Slovní úloha – nepřímá úměrnost 1 VY_42_INOVACE_09 Sada 4 Základní škola T. G. Masaryka,
Matematika a její aplikace
Matematika a její aplikace Slovní úlohy na 2. stupni základní školy Slovní úloha – procenta, výpočet základu VY_42_INOVACE_13 Sada 4 Základní škola T.
Matematika a její aplikace
Matematika a její aplikace Racionální čísla, početní operace v oboru racionálních čísel Násobení racionálních čísel VY_42_INOVACE_21 Sada 3 Základní škola.
Matematika a její aplikace
Transkript prezentace:

Matematika a její aplikace Dělení celých čísel VY_42_INOVACE_34 Sada 3 Racionální čísla, početní operace v oboru racionálních čísel Základní škola T. G. Masaryka, Český Krumlov, T. G. Masaryka 213 Vypracoval: Alena Jůzková, 08 - 2012 Moderní škola 2011, CZ.1.07/1.4.00/21.1692

Využití materiálu: Dělení celých čísel Forma výuky: výklad učitele Anotace: Předmět: matematika Ročník: 7. Využití materiálu: Dělení celých čísel Forma výuky: výklad učitele Pomůcky: počítač, dataprojektor, sešity Učivo: Dělení celých čísel Metodický postup: 3. Snímek – výklad pravidel pro dělení celých čísel se stejnými a různými znaménky, na klikání myši 4. Snímek – dělení celého čísla číslem -1, shrnutí pravidel pro dělení celých čísel 5. Snímek – žáci si opíší příklady do sešitu a počítají buď samostatně do sešitu nebo jednotlivě na tabuli, kontrola po kliknutí myši, také práce ve skupinách 6. Snímek – žáci si opíší příklady do sešitu a počítají buď samostatně do sešitu nebo jednotlivě na tabuli, kontrola po kliknutí myši, také práce ve skupinách 7. Snímek – vyhodnocení příkladů, zhodnocení Společné shrnutí Moderní škola 2011, CZ.1.07/1.4.00/21.1692

1. Dělení celých čísel se stejnými znaménky 12 ÷4= −12 ÷(−4)= 3 Vydělíme absolutní hodnoty čísel, výsledek je kladné číslo. 2. Dělení celých čísel s různými znaménky −12 ÷ 4= 12 ÷(− 4)= - 3 Vydělíme absolutní hodnoty čísel, výsledek je záporné číslo. Moderní škola 2011, CZ.1.07/1.4.00/21.1692 Moderní škola 2011, CZ.1.07/1.4.00/21.1692

Pravidla pro dělení celých čísel 3. Dělení celého čísla -1. 5 ÷ −1 = − 5 ÷ −1 = −𝟓 𝟓 Vydělíme-li celé číslo číslem -1, výsledek bude číslo opačné. Pravidla pro dělení celých čísel Žákům stačí vysvětlit, že tabulka pro dělení a násobení je podobná a není ji třeba znovu přepisovat do sešitu. + ÷ = - Moderní škola 2011, CZ.1.07/1.4.00/21.1692 Moderní škola 2011, CZ.1.07/1.4.00/21.1692

1. Vypočítej: 8÷ −2 = −9÷ −3 = −24÷ −4 = −18÷6= 40÷ −5 = −35÷7= −𝟒 𝟑 𝟔 −𝟑 𝟖 −𝟓 0÷ −6 = 48÷ −8 = −56÷ −7 = 63÷9= −81 ÷ −9 = −144÷6= 𝟎 −𝟔 𝟖 𝟕 𝟗 −𝟐𝟒 Samostatná nebo skupinová práce, kontrola na kliknutí myši. Moderní škola 2011, CZ.1.07/1.4.00/21.1692

Spočítej si počet správně vyřešených příkladů. 2. Urči x tak, aby platila rovnost: −15÷𝑥=−3; 𝑥= 36÷𝑥=−9; 𝑥= 𝑥÷ −5 =5; 𝑥= 𝑥÷8=−7; 𝑥= 49÷𝑥=−7; 𝑥= 𝑥÷ −9 =7; 𝑥= −45÷𝑥=3; 𝑥= 𝟓 −𝟒−𝟐𝟓−𝟓𝟔−𝟕 −𝟔𝟑−𝟏𝟓 Samostatná nebo skupinová práce, kontrola na kliknutí myši. Spočítej si počet správně vyřešených příkladů. Moderní škola 2011, CZ.1.07/1.4.00/21.1692

Počet správných řešení Hodnocení 19 – 17 výborně 16 - 14 velmi dobře 13 – 9 dobře 8 – 5 dostatečně 4 – 0 Je třeba se začít učit! Moderní škola 2011, CZ.1.07/1.4.00/21.1692

Citace: http://office.microsoft.com Moderní škola 2011, CZ.1.07/1.4.00/21.1692