Název šablony: Inovace v přírodopisu52/P01/15. 10. 2012, Vrtišková Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Název výukového materiálu: PLANETA ZEMĚ A VZNIK.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Název šablony: Inovace v přírodopisu 52/P14/ , Vrtišková Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Název výukového materiálu:Botanika –věda o rostlinách.
Advertisements

Název šablony: Inovace v přírodopisu 52/P22/ , Vrtišková Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Název výukového materiálu: Biologie člověka Autor:
VY_32_INOVACE_Př-b 6.,7.04 Anotace: Prezentace popisuje základní stavbu rostlinné buňky a její činnost. Vzdělávací oblast: Buňka rostlinná, stavba, způsob.
1.E Biologie.
Základní části buňky a jejich hlavní význam
Škola 1. ZŠ T.G. Masaryka Milevsko, Jeřábkova 690,Milevsko Autor
BUŇKA JAKO ZÁKLAD VŠEHO ŽIVÉHO
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
VY_32_INOVACE_Př-ž 6.,7.03 Anotace: Vzdělávací oblast: Buňka živočišná – stavba, činnost Autor: Ing. Jiří Jungmann Jazyk: přírodopis Očekávaný výstup:
BUŇKA 1 Učební materiál vznikl v rámci projektu INFORMACE – INSPIRACE – INOVACE, který je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Název šablony: Inovace v přírodopisu52/P04/ , Vrtišková Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Název výukového materiálu: PLANETA ZEMĚ A VZNIK ŽIVOTA.
Opakování pro 6. ročník s ježkem Čendou
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
BUŇKA PŘÍRODOPIS 6. TŘÍDA.
Zkoumání a ochrana přírody
Název šablony: Inovace v přírodopisu 52/CH03/ , Vrtišková Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Název výukového materiálu: PERIODICKÁ SOUSTAVA.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Základní vzdělávání - Člověk a příroda – Přírodopis - Biologie rostlin
Rostlinná buňka Mgr. Helena Roubalová
Název šablony: Inovace v chemii52/CH28/ , Vrtišková Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Název výukového materiálu: Autor: Mgr. Eva Vrtišková Předmět:
Název šablony: Inovace v chemii52/CH12/ , Vrtišková Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Název výukového materiálu: Přírodní látky Autor: Mgr.
Název šablony: Inovace v přírodopisu 52/P13/ , Vrtišková Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Název výukového materiálu: Hmyz Autor: Mgr. Eva Vrtišková.
Autor výukového materiálu: Petra Majerčáková Datum vytvoření výukového materiálu: prosinec 2012 Ročník, pro který je výukový materiál určen: VI Vzdělávací.
Název šablony: Inovace v přírodopisu52/P05/ , Vrtišková Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Název výukového materiálu: PLANETA ZEMĚ A VZNIK ŽIVOTA.
Základní vzdělávání - Člověk a příroda – Přírodopis – Biologie rostlin
B U Ň K A.
Obr. 1 Pro 6. ročník Opakování buňky.
Jednobuněční živočichové
Buňka - základní stavební a funkční jednotka živých organismů
Název šablony: Inovace v přírodopisu 52/P28/ , Vrtišková Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Název výukového materiálu: Části rostlinného těla.
Výživa buňky.
Název školy Základní škola a mateřská škola Drnholec, okres Břeclav, příspěvková organizace Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název šablony.
Rozdělení buněk.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Tematická oblast: laboratorní a terénní cvičení
Číslo a název šablony klíčové aktivity
Základní struktura živých organismů
Název šablony: Inovace v chemii52/CH25/ , Vrtišková Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Název výukového materiálu: Uhlovodíky Autor: Mgr. Eva.
BUŇKA.
Anotace: Soubor se skládá z prezentace, která je námětem pro vyučujícího. Představuje scénář výukové hodiny, klíčové kompetence a očekávaný výstup. Žáci.
Škola: Základní škola Kladruby Husova 203, Kladruby, Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Modernizace výuky Autor:Miloslava Junková Název materiálu:Buňka.
BUNĚČNÁ STAVBA ŽIVÝCH ORGANISMŮ
Základní struktura živých organismů
BUŇKA.
Buňka - základní stavební a funkční jednotka živých organismů.
Č.projektu : CZ.1.07/1.1.06/ Rozmanitost a stavba buněk Poznáte o jaké jde buňky na mikrofotografiích? Co mají společného a co odlišného?
Základní znaky a rozmanitost života Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Radomír Hůrka. Dostupné z Metodického portálu
VY_32_INOVACE_531 Základní škola Luhačovice, příspěvková organizace
Buňka Anotace: Materiál je určen k výuce přírodopisu v 6. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky se základní stavbou rostlinné a živočišné buňky. Materiál je plně.
BUŇKA – základ všech živých organismů
Buňka JE ZÁKLADNÍ STAVEBNÍ A FUNKČNÍ JEDNOTKOU
VY_32_INOVACE_07_Rostlinná buňka
Základní škola a mateřská škola J.A.Komenského
EKOLOGICKÝ PŘÍRODOPIS Tématický celek: GENETIKA Téma: BUŇKA
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Šárka Svobodová Název materiálu:
Gymnázium, Třeboň, Na Sadech 308
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní škola Ústeckého kraje BUŇKA VY_32_INOVACE_23_461 Projekt.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Pardubice – Spořilov
EKOLOGICKÝ PŘÍRODOPIS Tématický celek: ZÁKLADNÍ PROJEVY ŽIVOTA
VY_52_INOVACE_24_Buňka rostlinná a živočišná
Buňka Anotace: Materiál je určen k výuce přírodopisu v 6. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky se základní stavbou rostlinné a živočišné buňky. Materiál je plně.
Bi1BK_ZNP2 Živá a neživá příroda II Buněčná stavba živých organismů
Základní škola a mateřská škola, Šaratice, okres Vyškov
4. Buňky.
Sada:Přírodopis,2. stupeň Autor: Mgr. Zbyněk Němec
Výukový materiál VY_52_INOVACE_20_ OPAKOVANI_BUNKA
Botanika Autor: Mgr. Iva Hirschová VY_32_INOVACE_41_Buňka
AUTOR: Mgr. Radoušová Marcela
Transkript prezentace:

Název šablony: Inovace v přírodopisu52/P01/ , Vrtišková Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Název výukového materiálu: PLANETA ZEMĚ A VZNIK ŽIVOTA NA ZEMI Autor: Mgr. Eva Vrtišková Předmět: PřírodopisTřída: VI. Tematický okruh: Život na Zemi Téma: Uspořádání živého světa Druh výukového materiálu: prezentace Použití ICT: interaktivní tabule, prezentace v.ppt, interaktivita Didaktické, metodické poznámky (popis použití výukového materiálu ve výuce): výklad Použité zdroje: - Přírodopis, učebnice pro šestý ročník ZŠ a primu víceletých gymnázií. FRAUS 2003, Plzeň. - Poznámky k učebnicím přírodopisu. Dostupné online z:

ZŠ Miličín Tyršovo náměstí 248 Přírodopis – 6. třída Mgr. Eva Vrtišková

 Věda, která zkoumá vše živé  Je rozdělena na vědní obory  Biologické vědy

 BOTANIKA  Studium rostlin  ZOOLOGIE  Studium živočichů  ANTROPOLOGIE  Studium lidského těla a jeho činností  MIKROBIOLOGIE  Studium jednobuněčných organismů - mikroorganismů  MYKOLOGIE  Studium hub

 Základní stavební jednotka organismů !  Velmi malá, pozorovatelná mikroskopicky  Obsahuje menší struktury – organely  Tvořené bílkovinami, cukry, tuky  Bílkoviny – stavební funkce, účastní se různých dějů zabezpečujících život buňky  Cukry, tuky – především zásobní funkce

 Způsoby pronikání látek do buňky  Volně Pouze malé molekuly (voda, kyslík, oxid uhličitý, …)  Pomocí přenašeče Speciální bílkoviny – velké molekuly  Fagocytózou Obrovské shluky molekul Cytoplazmatická membrána obklopí přijímanou potravu => vznikne váček a uvolní se do cytoplazmy

 Heterotrofní buňka  Živočišná buňka  Není schopna sama vytvořit organické látky, musí je přijímat ze svého okolí  Hetero = jiný  Trofé = živit  Autotrofní buňka  Rostlinná buňka  Potřebné organické látky si v chloroplastech vytvářejí samy (fotosyntézou)  Auto = sama

 Potřeby pro zhotovení preparátu:  Podložní sklo  Pinzeta  Krycí sklíčko  Kapátko  Preparační jehla

 Buňky jsou schopné vykonávat řadu funkcí  přijímat živiny  pohybovat se  rozmnožovat se  růst  …

 Jednobuněčný org.  Tělo tvořeno jednou buňkou  Plní všechny funkce  Př. prvoci  Koloniální org.  Přechod od jednobuněčnosti k mnohobuněčnosti  Buňky mají rozdělené činnosti, ale jsou vzájemně zastupitelné = každá buňka umí vykonávat všechno  Př. Váleč koulivý

 Velký počet buněk  Buňky se liší tvarem, velikostí, funkcí, barvou, …  Buňky Nejsou vzájemně zastupitelné  Jedna buňka není schopna samostatné existence

Rostlinná buňkaŽivočišná buňka Doplň pojmy: mitochondrie, buněčná stěna, plazmatická membrána, jádro, endoplazmatické retikulum, vakuola, chloroplast

  7/7a/Biology_organism_collage.png/300px- Biology_organism_collage.png 7/7a/Biology_organism_collage.png/300px- Biology_organism_collage.png  bunka.jpg bunka.jpg  (rostlinná a živočišná b.)  atechnika/big_ObrCH20(1)b.jpg atechnika/big_ObrCH20(1)b.jpg   c/cb/Paramecium.jpg/220px-Paramecium.jpg c/cb/Paramecium.jpg/220px-Paramecium.jpg  bakterie.jpg bakterie.jpg   rostlin/rostlinna-bunka/rostlinna%20bunka.jpg rostlin/rostlinna-bunka/rostlinna%20bunka.jpg