Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/02.0041 Předmět : Enviromentální výchova.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
PLAYBOY Kalendar 2007.
Advertisements

Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Enviromentální výchova.
ČESKÁ REPUBLIKA – OCHRANA PŘÍRODY
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Zeměpis Ročník : 8.
*Zdroj: Průzkum spotřebitelů Komise EU, ukazatel GfK. Ekonomická očekávání v Evropě Březen.
Český Internet po (uši v?) krizi Marek Antoš. snímek |datum |dokument | 1. Internetové prostředí 2.
Příroda v naší zemi Na našem území žijí tisíce živočichů a rostlin.
AutorMgr. Lenka Závrská Anotace Očekávaný přínos Tematická oblastOperace s reálnými čísly Téma PředmětMatematika RočníkPrvní Obor vzděláváníUčební obory.
Ochrana přírody v ČR Lukáš Kotlár.
Násobíme . 4 = = . 4 = = . 4 = = . 2 = 9 .
Kdo chce být milionářem ?
Vizualizace projektu větrného parku Stříbro porovnání variant 13 VTE a menšího parku.
Dělení se zbytkem 3 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA reg. č.: CZ.1.07/1.4.00/ Základní škola, Šlapanice, okres Brno-venkov, příspěvková organizace Masarykovo nám.
VY_32_INOVACE_ 14_ sčítání a odčítání do 100 (SADA ČÍSLO 5)
Projekt PŘEDPOVĚĎ POČASÍ. projekt PŘEDPOVĚĎ POČASÍ.
Dělení se zbytkem 6 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
Dělení se zbytkem 5 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Zeměpis Ročník : 6.

Nejmenší společný násobek
Násobení zlomků – teorie a cvičení VY_32_INOVACE_19
Název materiálu: OPAKOVÁNÍ 1.POLOLETÍ - OTÁZKY
Dělení se zbytkem 8 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
Mateřská škola, Základní škola a Praktická škola, Horní Česká 15, Znojmo EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu:
Zásady pozorování a vyjednávání Soustředění – zaznamenat (podívat se) – udržet (zobrazit) v povědomí – představit si – (opakovat, pokud se nezdaří /doma/)
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Zeměpis Ročník : 6.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Zeměpis Ročník : 8.
Mateřská škola, Základní škola a Praktická škola, Horní Česká 15, Znojmo EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu:
Projekt PŘEDPOVĚĎ POČASÍ. projekt PŘEDPOVĚĎ POČASÍ.
EDITOR BY: SPRESS 15. ledna ledna ledna 2015.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Zeměpis Ročník : 8.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Zeměpis Ročník : 8.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Enviromentální výchova.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Enviromentální výchova.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Zeměpis Ročník : 9.
MS PowerPoint Příloha - šablony.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Zeměpis Ročník : 7.
Téma: ABSOLUTNÍ HODNOTA CELÝCH ČÍSEL 2
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Č. materiálu: VY_32_INOVACE_86.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Eviromentální výchova.
HYDROLOGIE ČESKÁ REPUBLIKA.
Chráněná území v České republice
Název materiálu: OPAKOVÁNÍ 1.POLOLETÍ - OTÁZKY
Autor: Miroslav Přichystal Datum: Ročník: 7. ročník
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Zeměpis Ročník : 8.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Enviromentální výchova.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Zeměpis Ročník : 8.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Zeměpis Ročník : 7.
KONTROLA A MĚŘENÍ Měření součástí ve 3D
Abeceda VY_32_INOVACE_122, 7. sada, ČJ2 Český jazyk, 2. ročník ANOTACE
Přednost početních operací
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Zeměpis Ročník : 8.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Autor: Ondřej Šimeček Verze: 1.1.3
HYDROLOGIE ČESKÁ REPUBLIKA.
Národní parky v České republice
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Enviromentální výchova.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Zeměpis Ročník : 9.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Zeměpis Ročník : 6.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Zeměpis Ročník : 7.
Národní park České Švýcarsko (2000) Krkonošský národní park (1963) Národní park Podyjí (1991) Národní park Šumava (1991)
VY_32_INOVACE_Fi_III_36 Název Národní parky Název projektu: OP VK Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/ OP Vzdělání pro konkurenceschopnost.
Název školy:Základní škola a Mateřská škola Sepekov Autor:Mgr. Miloš Kluiber Název:VY_32_INOVACE_309_ČR ochrana přírody Vzdělávací oblast:Člověk a příroda.
Název SŠ: SŠ-COPT Uherský Brod Autoři: Ing. Hana Ježková Název prezentace (DUMu): 17. Přírodní rezervace Název sady: Základy ekologie pro střední školy.
VY_32_INOVACE_Vac_III_06 Ochrana přírody a krajiny
Česká republika Ochrana přírody ZŠ Hejnice 2010 Mgr. Jan Kašpar.
Transkript prezentace:

Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/02.0041 Předmět : Enviromentální výchova Ročník : 9. Téma : Národní parky Autor : Mgr. Eva Vyskočilová

Národní parky - Ochrana přírody-

Ochrana přírody –> národní parky Proč je třeba chránit přírodu? Využívání přírodních zdrojů Ničení (devastace) = činnost zaměřená proti škodlivému využívání přírodních zdrojů Cíl: ochrana určité plochy každého geobiomu (nejlépe 10%) Nejvyšší kategorie: Národní park (NP)

Národní parky ČR – příklady: Krkonošský NP (KRNAP) www.krnap.cz

NP Šumava www.npsumava.cz

NP Podyjí www.nppodyji.cz

NP České Švýcarsko http://ceskosaske-svycarsko.eu

Národní parky – svět: Nejstarší: Yellowstonský NP 1872 USA 8 983,5 km2 Horké prameny, gejzíry

Národní parky – svět: Největší Grónský NP 700 000 km2

Národní parky – svět: Přibajkalský a Zabajkalský NP Centrum Asie Ochrana největší nádrže pitné vody na světě

Národní parky – svět: NP Sundarbans Delta řeky Gangy J Asie Největší populace tygrů v Indii

Národní parky – svět: NP Serengeti Tanzanie (Afrika) 23 051 Největší množství býložravců a šelem v Africe

Národní parky – svět: NP Kakadu Austrálie Populace krokodýlů

Biosférické rezervace K zachování genetické různorodosti přírodních ekosystémů V ČR př.: Pálava na jižní Moravě http://www.palava.ochranaprirody.cz

Kontrolní otázky: Proč je důležité chránit přírodu? Jaká je nejvyšší kategorie chráněného území? Kde se nachází a jak se jmenuje nejstarší NP na světě? Vyjmenuj NP v ČR. Znáš nějaké biosférické rezervace?

Seznam použitých zdrojů CHALUPA, Petr; DEMEK, Jaromír; RUX, Jaromír. Zeměpis 8 : Lidé a hospodářství pro základní školy. 2. upravené a rozšířené. Praha : SPN, 2009. 88 s. ISBN 978-80-7235-439-9. Krkonoše svazek měst a obcí [on-line]. Dostupný na WWW: <http://www.krkonose-smo.cz/lang_cz/partneri.html>. [cit. 30.6.2010]. Domácí výrobky [on-line]. Dostupné na WWW: <http://domaci-vyrobky.cz/images/krkonose/mapka.gif>. [cit. 30.6.2010]. Bio monitoring [on-line]. Dostupný na WWW: <http://www.biomonitoring.cz/ptaci-oblasti.php?ptaciOblastID=168495>. [cit. 30.6.2010]. Oficiální turistické stránky Krkonoš [on-line]. Dostupné na WWW: <http://www.krkonose.eu/index.php?s=zonykrnap&lang=1>. [cit. 30.6.2010]. Český rozhlas [on-line]. Dostupný na WWW: <http://img.radio.cz/pictures/r/czech/krkonose/krkonossky_narodni_park1.jpg>. [cit. 30.6.2010]. Regiony České republiky [on-line]. Dostupné na WWW: <http://regiony.ic.cz/clanky/hradec/krnap_v.jpg>. [cit. 30.6.2010]. Šumavská ubytovací kancelář: Retour [on-line]. Dostupná na WWW: <http://www.retour.cz/mesta/zelezna-ruda/img/np_logo.gif>. [cit. 30.6.2010]. Oficiální informační systém města Vimperk [on-line]. Dostupná na WWW: <http://www.vimperk.cz/imgview/63/cz/147/narodni-park-sumava/>. [cit. 30.6.2010]. Turistické oblasti České republiky [on-line]. Dostupné na WWW: <http://www.oblast.cz/mapa/to113892s.jpg/>. [cit. 30.6.2010]. Gymnászum Jakuba Škody [on-line]. Dostupné na WWW: <http://www.gjs.cz/vedy-o-zemi/BiGeoExkurze/nppodyji.jpg>. [cit. 30.6.2010]. Gymnászum Jakuba Škody [on-line]. Dostupné na WWW: <http://www.gjs.cz/vedy-o-zemi/BiGeoExkurze/nppodyji2.jpg>. [cit. 30.6.2010]. Vítejte v České republice [on-line]. Dostupné na WWW: <http://www.vitejte.cz/male/02/0249_01_08.jpg>. [cit. 30.6.2010]. Turistické oblasti České republiky [on-line]. Dostupné na WWW: <http://cyklotrasy.cz/mapa/to113906s.jpg>. [cit. 30.6.2010]. Pension andy [on-line]. Dostupný na WWW: <http://www.pensionandy.cz/Andy/Scan/Znak.JPG>. [cit. 30.6.2010]. Czech hotels [on-line]. Dostupné na WWW: <http://hotels.jsc.cz/pix/resorts/ceske-svycarsko/pravcicka-brana.jpg>. [cit. 30.6.2010]. Czech hotels [on-line]. Dostupné na WWW: <http://www.enviweb.cz/pictures/geologie/labske%20piskovce.jpg>. [cit. 30.6.2010]. České švýcarsko [on-line]. Dostupné na WWW: <http://www.ceskesvycarsko.cz/_img/be/page_webeditor_399_1148558284.jpg>. [cit. 30.6.2010]. Travel and language [on-line]. Dostupný na WWW: <http://www.travlang.com/blog/wp-content/uploads/2010/04/yellowstone-national-park_ss.jpg>. [cit. 30.6.2010]. Planet ware [on-line]. Dostupný na WWW: <http://www.planetware.com/i/photo/wyoming-yellowstone-national-park-wyyel2.jpg>. [cit. 30.6.2010]. Jezzbean [on-line]. Dostupný na WWW: <http://jezzbean.files.wordpress.com/2009/12/heinrich_berann_nps_yellowstone.jpg>. [cit. 30.6.2010]. Hedvábná stezka [on-line]. Dostupný na WWW: <http://www.hedvabnastezka.cz/a_image/745>. [cit. 30.6.2010]. Passport Praha s.r.o. [on-line]. Dostupný na WWW: <http://www.prosport.cz/ImgWeb/gronleto2.jpg>. [cit. 30.6.2010]. Redakceinfo [on-line]. Dostupná na WWW: <http://www.redakce.info/user/r99974/images/bajkal-sat2.jpg>. [cit. 30.6.2010]. Lidovky [on-line]. Dostupné na WWW: <http://i.lidovky.cz/09/073/lngal/MEV2cbefe_Bajkal_bmp.jpg>. [cit. 30.6.2010]. India travel guide [on-line]. Dostupný na WWW: <http://www.come2india.org/images/sundarbans-national-park.jpg>. [cit. 30.6.2010]. Greencitizens [on-line]. Dostupný na WWW: <http://www.greencitizens.net/news/photos/7555562676125965518510.jpg>. [cit. 30.6.2010]. Encyclopedia Britanica [on-line]. Dostupná na WWW: <http://cache-media.britannica.com/eb-media/21/120921-004-EF2BF168.jpg>. [cit. 30.6.2010]. Locura viajes [on-line]. Dostupná na WWW: <http://locuraviajes.com/blog/wp-content/uploads/serengeti.jpg>. [cit. 30.6.2010]. Sans frontieres [on-line]. Dostupnáýna WWW: <http://terre.sans.frontiere.free.fr/page_a_voir_a_faire/a_voir_a_faire_images/serengeti_migration_5.jpg>. [cit. 30.6.2010]. Untalii travel and safaris ltd [on-line]. Dostupnáýna WWW: <http://www.utalii.com/Serengeti/Serengeti_National_Park.htm>. [cit. 30.6.2010]. Go 2 Australia [on-line]. Dostupnáýna WWW: <http://www.go2australia.cz/images/australie/flora.jpg>. [cit. 30.6.2010]. Treking: turistika a cykloturistika, hory [on-line]. Dostupnáýna WWW: <http://www.treking.cz/cestovani/kakadu.jpg>. [cit. 30.6.2010]. CHKO Pálava [on-line]. Dostupnáýna WWW: <http://www.palava.ochranaprirody.cz/res/data/005/001403_02_003427.jpg>. [cit. 30.6.2010]. Czech tourism: oficiální turistická prezentace Češké republiky [on-line]. Dostupnáýna WWW: <http://data.czechtourism.com/fotografie/2008-04/foto/2008-04-04-132057-panorama-klentnice.jpg>. [cit. 30.6.2010].