 Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám „Učíme aktivně“  Registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/21.1099  Číslo materiálu: VY_32_INOVACE.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
VY_32_INOVACE_05 - Románský sloh
Advertisements

Základní škola a mateřská škola T.G.Masaryka Milovice, Školská 112, Milovice projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Autor: Mgr. Jiřina Kadlecová Vzdělávací oblast: Člověk a společnost
Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám „Učíme aktivně“ Registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/ Číslo materiálu: VY_32_INOVACE_06.
O Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám „Učíme aktivně“ O Registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/ O Číslo materiálu: VY_32_INOVACE_12.
Identifikátor sady: VY_32_INOVACE_Sada XXI_ ČJS, DUM 17
Obrázky: zdroje Snímek 4 - cbkladno
Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Projekt MŠMT ČREU PENÍZE ŠKOLÁM Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/
Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám „Učíme aktivně“ Registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/ Číslo materiálu: VY_32_INOVACE _10.
Registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
Registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
Živá a neživá příroda Přírodověda 4. ročník.
Registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám „Učíme aktivně“ Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám „Učíme aktivně“
 Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám „Učíme aktivně“  Registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/  Číslo materiálu: VY_32_INOVACE_05.
Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám „Učíme aktivně“ Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám „Učíme aktivně“
Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám „Učíme aktivně“Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám „Učíme aktivně“
VY_32_INOVACE_ 15 - Komunikace
Registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
0 Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám „Učíme aktivně“ 0 Registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/ Číslo materiálu: VY_32_INOVACE_15.
Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám „Učíme aktivně“ Registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/ Číslo materiálu: VY_32_INOVACE_20.
 Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám „Učíme aktivně“  Registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/  Číslo materiálu: VY_32_INOVACE_16.
Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám „Učíme aktivně“ Registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/ Číslo materiálu: VY_32_INOVACE_04.
Základní škola Rosice, okres Chrudim Rosice 97, Rosice; IČO: ; tel.: ; Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/
Autor výukového materiálu:Monika Matoušková Základní škola a Praktická škola, Kutná Hora Datum (období) vytvoření výuk. materiálu: Číslo klíčové.
Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám „Učíme aktivně“ Registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/ Číslo materiálu: VY_32_INOVACE_20.
První pomoc Zhodnocení stavu vědomí
Registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám „Učíme aktivně“ Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám „Učíme aktivně“
VY_32_INOVACE_06 - Aktivačně-motivační vlastnosti
Z Vyjmenovaná slova po VY_32_INOVACE_Čj z 2
Specifické poruchy učení
Střední odborné učiliště zemědělské a služeb, Dačice, nám. Republiky 86 Název projektu: Zvýšení kvality profesní přípravy žáků SOU Dačice Název projektu:
VY_32_INOVACE_ 03 - Feudální stát
Název projektu: Zvýšení kvality profesní přípravy žáků SOU Dačice
Mgr. Zuzana Holemá Skřivánková ZŠ, Liberec, Na Výběžku 118, p. o.
VY_32_INOVACE_ 10 - Dynamické vlastnosti
Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám „Učíme aktivně“ Registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/ Číslo materiálu: VY_32_INOVACE_12.
 Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám „Učíme aktivně“  Registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/  Číslo materiálu: VY_32_INOVACE_08.
Autor: Mgr. Jiřina Kadlecová Vzdělávací oblast: Člověk a společnost
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
Seberegulační vlastnosti osobnosti
Předmět: Zeměpis EU peníze školám
Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám „Učíme aktivně“ Registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/ Číslo materiálu: VY_32_INOVACE_09.
L Vyjmenovaná slova po VY_32_INOVACE_Čj z 2
Metodický list Pořadové číslo: VY_32_INOVACE_ I.C.02 Název pro školu:EU AJ 1.stupeň 02 Název materiálu:Fruit Autor:Mgr. Marcela Jarošová Vzdělávací obor:
Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám „Učíme aktivně“ Registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/ Číslo materiálu: VY_32_INOVACE_01.
Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám „Učíme aktivně“ Registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/ Číslo materiálu: VY_32_INOVACE_ 17.
Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám „Učíme aktivně“Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám „Učíme aktivně“
ZA, 2. ročník, Planimetrie, Vzájemná poloha přímek, Mgr. Kamil Šrubař
VY_32_INOVACE_07 - OTÁČIVÉ ÚČINKY SÍLY
Číslo: Digitální učební materiál vznikl v rámci projektu "Inovace + DVPP", EU peníze do škol, CZ.1.07/1.4.00/ Název: Rok v jeho proměnách I. (předvánoční.
Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám „Učíme aktivně“ Registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/ Číslo materiálu: VY_32_INOVACE_16.
ZA, 2. ročník, Planimetrie, Vzájemná poloha přímek, Mgr. Kamil Šrubař
Velká písmenaVY_32_INOVACE_ČJ-M 8.,9.18. Anotace: V prezentaci žáci procvičují své znalosti o psaní velkých písmen Vzdělávací oblast: Český jazyk a literatura.
Autor výukového materiálu:Monika Matoušková Základní škola a Praktická škola, Kutná Hora Datum (období) vytvoření výuk. materiálu: O12 Číslo klíčové.
ZA, 2. ročník, Planimetrie, Vzájemná poloha přímek, Mgr. Kamil Šrubař
Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám „Učíme aktivně“ Registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/ Číslo materiálu: VY_32_INOVACE_19.
VY_32_INOVACE_06 - Slované
 Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám „Učíme aktivně“  Registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/  Číslo materiálu: VY_32_INOVACE.
Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám „Učíme aktivně“ Registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/ Číslo materiálu: VY_32_INOVACE_07.
Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám „Učíme aktivně“ Registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/ Číslo materiálu: VY_32_INOVACE_14.
VY_32_INOVACE_12 - Závislosti
Registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
Číslo: Digitální učební materiál vznikl v rámci projektu "Inovace + DVPP", EU peníze do škol, CZ.1.07/1.4.00/ Název: Rok v jeho proměnách IV. -
VY_32_INOVACE_ 01 - Ekologie. Ekologie se užívá v několika významech. V původním významu je ekologie biologická věda, která se zabývá vztahem organismů.
Registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
Číslo: Digitální učební materiál vznikl v rámci projektu "Inovace + DVPP", EU peníze do škol, CZ.1.07/1.4.00/ Název: Rok v jeho proměnách II. (Vánoce)
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Podbořany, Husova 276, okr. Louny AUTOR: Jaroslava Kudláčková NÁZEV: VY_32_INOVACE_604_ŠKOLNÍ_POTŘEBY TEMA: Školní potřeby ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.4.00/
Transkript prezentace:

 Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám „Učíme aktivně“  Registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/  Číslo materiálu: VY_32_INOVACE _19  Adresa školy: Vrchlického 630/5, Děčín II  Autor: Mgr. Lucie Barillová  Název materiálu: Sociální skupiny  Předmět: Občanská nauka  Cílová skupina: 6.,7. ročník VY_32_INOVACE_19 - Sociální skupina

 Datum vytvoření:  Téma: Sociální skupina  Cíl prezentace: seznámení se základními údaji, týkající sociálních skupin  Časová dotace: 20 min.  Anotace: sociální skupiny, socializace, klasifikace skupin, znaky skupiny, rodina  Datum realizace v hodině: , třída VII. B VY_32_INOVACE_19 - Sociální skupina

Charakteristika  Jakékoliv seskupení lidí  Souhrn osob, které mají alespoň jeden společný znak  Souhrn osob ve smyslu prostorové blízkosti, propojení lidí VY_32_INOVACE_19 - Sociální skupina

Znaky skupiny  Interakce mezi členy skupiny  Existence komunikační sítě  Společná činnost  Existence sociálního vztahu  Společný cíl  Diferenciace rolí a pozic VY_32_INOVACE_19 - Sociální skupina

Úkol  Ve slovníku cizích slov vyhledáme slovo diferenciace a interakce.  Zadání úkolu pro holky a pro kluky (vyhledat informace, zpracovat na výstupní list a prezentovat). Úkol pro vyučujícího posoudit, která skupina byla co se týče spolupráce úspěšnější VY_32_INOVACE_19 - Sociální skupina

Klasifikace skupin Dle velikosti – národ – velké Malá – školní třída Podle stability – přechodné – návštěvníci kina Stálé – rodina, třída Podle stejnorodosti – pohlaví, zájmu Podle soudržnosti – více, méně VY_32_INOVACE_19 - Sociální skupina

Struktura sociální skupiny  Z hlediska sociální přitažlivosti rozlišujeme osoby:  Populární (přitažlivé pro většinu členů)  Oblíbené (přitažlivé pro mnohé členy)  Akceptované (preferuje je část skupiny)  Preferované (preferuje je malá skupina skupiny)  Mimostojící (nepreferuje je nikdo) VY_32_INOVACE_19 - Sociální skupina

Úkol  Co pro tebe znamená rodina?  Co dává rodina tobě a co ty dáváš jí?  Jaké funkce má rodina? VY_32_INOVACE_19 - Sociální skupina

Rodina  Je zvláštní skupinou, jejíž spojení s fungováním celé společnosti má životní význam. Funkce rodiny:  Biologicko-reprodukční – zajišťuje potomstvo  Ekonomické – společné hospodaření  Socializačně-výchovná  Emocionální – uspokojování citových potřeb VY_32_INOVACE_19 - Sociální skupina

Rodina  Vytvoř rodokmen své rodiny.  Popřemýšlej, jaké se drží tradice a zvyky ve Vaší rodině. VY_32_INOVACE_19 - Sociální skupina

Úkol  Jak si představuješ vůdce skupiny? Které by měl mít vlastnosti? Jak je to u vás ve třídě? Prezentace vůdce skupiny - vyjádření VY_32_INOVACE_19 - Sociální skupina

Opakování - zápis  Sociální skupina  Charakteristika  Znaky skupiny  Klasifikace skupin  Struktura sociální skupiny  Rodina VY_32_INOVACE_19 - Sociální skupina

Použité zdroje   Přispěvatelé Wikipedie, Sociální skupina [online], Wikipedie: Otevřená encyklopedie, c2012, Datum poslední revize , 23:38 UTC, [citováno ].   TRPIŠOVSKÁ, Dobromila; VACÍNOVÁ, Marie. Sociální psychologie. Praha : Univerzita J. A. Komenského, s.   GILLERNOVÁ, Ilona; BURIÁNEK, Jiří. Základy psychologie, sociologie. Praha : Fortuna, s.   Kliparty – galerie Microsoft Office   Obrázek na snímku č cz/images/results.aspx?qu=v%C5%AFdce&ex=1#ai:MC | cz/images/results.aspx?qu=v%C5%AFdce&ex=1#ai:MC |   Obrázek na snímku č cz/images/results.aspx?qu=z%C3%A1pis&ex=1#ai:MC | cz/images/results.aspx?qu=z%C3%A1pis&ex=1#ai:MC | VY_32_INOVACE_19 - Sociální skupina