Název školyZákladní škola a Mateřská škola Tatenice Číslo projektuCZ. 1.07 Název šablony klíčové aktivity Inovace a zkvalitnění výuky v oblasti ICT Vzdělávací.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Pavel Poštulka. Obchodní akademie a Střední odborná škola logistická, Opava, příspěvková.
Advertisements

Projekt SOŠ a SOU Trhové Sviny
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
VY_52_INOVACE_DEK_40 Symbolismus Paula Gauguina
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
ČESKÝ IMPRESIONISMUS 90. léta 19. století.
Datum (období) vytvoření: červen 2011
Přelom 19. a 20. století ve světové literatuře
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Název školyStřední odborná škola Luhačovice Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgA. Kateřina Mikešová Název šablonyIII/2 – Inovace.
IMPRESIONISMUS Název projektu – BRÁNA JAZYKŮ OTEVŘENÁ Název materiálu:
Název školyZákladní škola a Mateřská škola Tatenice Číslo projektuCZ Název šablony klíčové aktivity Inovace a zkvalitnění výuky v oblasti ICT Vzdělávací.
Impresionismus Impresionismus není ještě moderním uměleckým směrem, za počátek moderního umění považujeme až postimpresionismus. Zato zůstává impresionismus.
Hudební výchova 2. ročník Studijní obor: Sociální činnost Implementace ICT do výuky č. CZ.1.07/1.1.02/ GG OP VK.
VY_52_INOVACE_DEK_34 Impresionismus
Předpoklady nástupu moderních směrů 20. století
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Projekt SOŠ a SOU Trhové Sviny Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ SOŠ a SOU Trhové Sviny, Školní 709.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuEU peníze středním školám Masarykova OA Jičín Název školyMASARYKOVA OBCHODNÍ.
Realismus,impresionismus, secese, kubismus
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU: Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO.
Literární moderna Konec 19. století.
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU: Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO.
JMÉNO AUTORA: MGR. HANA BOHÁČOVÁ DATUM VYTVOŘENÍ: ČÍSLO DUMU: VY_12_INOVACE_32_CJL_L ROČNÍK: III. ČESKÝ JAZYK A LITERATURA VZDĚLÁVACÍ OBLAST:
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:
Impresionismus.
IMPRESIONISMUS.
VY_32_INOVACE_04_08 Základní vzdělávání – Člověk a společnost – Dějepis Název materiálu:Impresionismus Anotace: V prezentaci se žáci seznámí s pojmem impresionismus,
VY_32_INOVACE_3D Autor: Kateřina Vyčichlová Projekt Škola do života CZ.1.07/1.4.00/ Dějepis, 8. třída ZŠ Základní škola Kutná Hora, Kremnická.
Claude Monet Markéta Marešová V6A Claude Monet impresionismus vyhledávání světla snaha zachytit okamžik Paříž, Normandie, Rouen květiny.
Impresionisté figurativního malířství
Název školyStřední odborná škola Luhačovice Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgA. Kateřina Mikešová Název šablonyIII/2 – Inovace.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuEU peníze středním školám Masarykova OA Jičín Název školyMASARYKOVA OBCHODNÍ.
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:
SYMBOLISMUS Jiří Salajka
Surrealismus.
Název školy Základní škola a Mateřská škola Tatenice Číslo projektu
IMPRESIONISMUS 3 Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T. G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
POSTIMPRESIONISTÉ. charakteristika Snaha o překonání impresionistického způsobu malby Konfrontace vnitřního umělcova nitra s realitou Vstupuje sem lidský.
Impresionismus Název školy
IMPRESIONISMUS, SYMBOLISMUS, DEKADENCE
Umělecké směry přelomu století Autor: Mgr. Veronika Mrkvanová
Mgr. Marie Havránková NOVÉ UMĚLECKÉ SMĚRY Literatura 1. pol. 20. stol. 2. ročník Srpen 2012.
Impresionismus. Co je to imprese? Vjem, pocit, nebo obrázek uchovaný na základě zkušenosti Neurčitá představa, vzpomínka nebo přesvědčení.
VY_32_INOVACE_ Název výukového materiálu: Nové umělecké směry 2. pol. 19. století Autor: Mgr. Pavla Rosyvková Datum: Květen 2012 Předmět: Dějepis.
SPOLEČENSKÉ A HISTORICKÉ POZADÍ konec 19. století ve znamení ve znamení velkých změn vede ke katastrofickým představám, chaos, dezorientaci rychlé životní.
Impresionismus Autor: Mgr. Jana KalvasováDatum: Gymnázium, Třeboň, Na Sadech 308.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola, Uherský Ostroh, okres Uherské Hradišt ě, p ř ísp ě vková organizace AUTOR: Mgr. Marcela Maršálková NÁZEV: VY_32_INOVACE_14_VV_06.
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Impresionismus a postimpresionismus
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL zpracovaný v rámci projektu
POSTIMPRESIONISMUS – pracovní sešit
IMPRESIONISMUS Název školy: Základní škola Karla Klíče
Impresionismus (francouzské malířství na konci 19. století)
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Renesance a humanismus
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Škola Katolické gymnázium Třebíč, Otmarova 22, Třebíč Název projektu
Poezie ve světě v 1.polovině 20.století
Křivonosková Kateřina
SVĚTOVÁ LITERATURA PŘELOMU 19. A 20. STOLETÍ
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Název materiálu: Impresionismus
Transkript prezentace:

Název školyZákladní škola a Mateřská škola Tatenice Číslo projektuCZ Název šablony klíčové aktivity Inovace a zkvalitnění výuky v oblasti ICT Vzdělávací oblastJazyk a jazyková komunikace Vzdělávací období3. PředmětČeský jazyk Téma hodinyModerní umělecké směry OznačeníOP VK (III/2) – Čj/8 – 33 VyučujícíMgr. Michal Oblouk

LITERATURA KONCE 19. STOLETÍ A POČÁTKU 20. STOLETÍ MODERNÍ UMĚLECKÉ SMĚRY

SPOLEČENSKO- HISTORICKÁ SITUACE od 90. let 19. století do konce 1. světové války konec 19. století – nesplněné naděje v svobodu člověka, v svět blahobytu, ve vědecké poznání narůstající problémy: boje velmocí o sféry vlivu, války, sociální krize – radikalizace dělnictva, projevy anarchismu

SPOLEČENSKO – HISTORICKÁ SITUACE nové filozofické koncepce: Arthur Schopenhauer, Friedrich Nietzsche, Sigmund Freud (psychoanalýza) odraz v literatuře: individualismus, výjimečnost, bohémství (provokace), oslava zla a satana, tvůrčí svoboda, výlučnost elity nadřazené ostatním, odpor k poměrům doby, protest proti měšťanské morálce, nové umělecké směry

IMPRESIONISMUS

z lat. impressio = dojem 70. léta 19. století podle názvu obrazu malíře Clauda Moneta Imprese, východ slunce zachycení okamžitého, neopakovatelného smyslového vjemu, dojmu malíři É. Manet, A. Renoir, E. Degas, P. Cézanne, P. Gaugin, H. de Toulouse – Lautrec, V. van Gogh, A. Slavíček, sochař A. Rodin, hudební skladatelé C. Debussy, V. Novák, J. Suk

IMPRESIONISMUS V LITERATUŘE sdělení bezprostředního subjektivního dojmu (radost, smutek) citovost, potlačení rozumové části obsahu v popředí lyrika, zvl. přírodní využití zvuků, barev, světelných odstínů - melodičnost v dramatu a próze uvolnění kompozičního schématu – oslabení příběhu, lyrizace prózy

SYMBOLISMUS

z řečtiny symbolón = znak reakce na realismus, naturalismus i impresionismus 80. léta, zvláště ve Francii vystižení složitých duševních stavů, citů vyjádření nepřímé – symbol, náznak, nápověda, obraznost, mnohoznačnost, abstraktnost důraz na hudebnost verše, snaha vsugerovat pocit, podmanivost, volný verš v malířství G. Moreau, v sochařství F. Bílek

DEKADENCE z francouzštiny la décadence = úpadek 90. léta 19. století projev vypjatého individualismu, disharmonie odpor k měšťáctví provokace tabuizovanými tématy (erotika, poetizace zla, oslava satana, kult smrti, rozkladu) zalíbení v náladách smutku, skepse, nudy, marnosti, opovržení životem, pocit přesycenosti a únavy rafinovanost výrazu – eufonie, metaforika, složitá syntax únik z reálného světa k mystice, snům

CIVILISMUS přelom 19. a 20. století obdiv k technickým vymoženostem moderní doby, k civilizaci dokumentární vztah ke skutečnosti dynamika verše oslava všedních věcí a lidské práce

ZDROJE impresionismus/ impresionismus/ impresionismus-obrazy-reprodukce-obrazu- plakaty?idm=1&kam=jedenhotovy&idh=25 impresionismus-obrazy-reprodukce-obrazu- plakaty?idm=1&kam=jedenhotovy&idh= Dek Dek