Povodňový informační systém Ing Povodňový informační systém Ing. Helena Skálová Oddělení ochrany před povodněmi OOV MŽP helena.skalova@mzp.cz +420 267 122 853 +420 602 334 744 Setkání OOV MŽP s VPÚ ve dnech 30.11. – 2.12.2011
Základní informace k POVIS vznikl na základě usnesení vlády č. 604 ze dne 24. května 2006 (po jarních povodních), cílem systému POVIS je zabezpečit v průběhu povodně i mimo ní základní platformu pro kvalitní komunikaci mezi všemi odpovědnými subjekty, zjednodušit a zrychlit přenos informací a v neposlední řadě zajistit jednotné formáty předávaných informací, 3 základní moduly – dPP ČR, Editor dat dPP, dPk www.povis.cz, www.dppcr.cz
Editor dat PP aktualizace databázového schématu, zpracování aplikace (vč. rozšíření datového modelu) pro evidenci míst ohrožujících jakost vod za povodně (skládky, staré ekologické zátěže, průmyslové podniky), zpracování aplikace pro evidenci míst náchylných ke vzniku přívalových povodní, aktualizace aplikace povodňové komise, důležité organizace, aktualizace systému uložení doprovodné souborové dokumentace (foto, video, dokumenty) – využití pro více objektů, nedochází k duplicitám ukládání v datovém skladu zpracovaná aplikace Evidence záplavových území a Evidence povodňových značek, změna uživatelského rozhraní
dPP – Digitální povodňový plán zpracování metainformací publikovaných dat do jednotné databáze s následnou publikací v dPP (získání komplexního přehledu o použitých datech, jejich aktuálnosti a historii změn), zpracování mapy pro zobrazení objektů ohrožujících jakost vod (staré ekologické zátěže, IRZ), zpracování mapy pro zobrazení míst s rizikem vzniku přívalových povodní (zpracování lokálních dat), zpracování mapy hlásných profilů včetně kategorie C, dostupnost operativních dat (stavů a průtoků) z lokálních varovných systémů, pro základní mapy dPP možnost zobrazení mapy pomocí nového mapového klienta založeného na technologii Ajax tvorba ceníku a metodiky pro určení nákladové efektivnosti projektů dPP
dPk – Digitální povodňová kniha !! dPk jako webová a lokální aplikace implementace off-line režimu vč. synchronizace dat s centrální databází ("těžký klient„), vytvoření nástroje pro tvorbu reportů dokumentace činnosti povodňové komise, přepracování uživatelského rozhraní, u webové aplikace dPk – změny v databázovém schématu v souvislosti s vývojem těžkého klienta
Propagace a školení POVIS v roce 2011 konference „Internet ve státní správě 2011“ (duben) – cílové skupiny: státní správa a samospráva, odborníci z oblasti IT, podnikatelé z oblasti informačních a komunikačních technologií, WATENVI Brno (květen) – tvorba dPP v POVIS, zdroje a export dat pro PP, aplikace povodňových značek, dPk – webová x lokální aplikace konference „Vodní toky 2011“ (listopad) Školení: „Práce s aplikací Záplavová území“ (červen) „Práce s aktualizovanými moduly POVIS“ (říjen – listopad)
Výhled provoz POVIS na ČHMÚ jako základní systém s informacemi k povodním, HPPS jako jeden z modulů POVIS (evidenční listy hlásných profilů provázané na databázi kontaktů POVIS), CDS jako další modul POVIS??, vytvoření anglické verze systému, doplnění dalších dat ze SŽDC
Co vše na POVIS najdete informace a materiály pro oblast podpory 1.3.1 OPŽP, materiály vzniklé na základě požadavků povodňové směrnice, informace ke školením, seminářům, postery, letáky, prezentace,