Dělení desetinných čísel

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
PKML.
Advertisements

Stodůlky 1977 a 2007 foto Václav Vančura, 1977 foto Jan Vančura, 2007.
Desetinná čísla (opakování) 5. třída
Rovnoběžníky a jejich vlastnosti
*Zdroj: Průzkum spotřebitelů Komise EU, ukazatel GfK. Ekonomická očekávání v Evropě Březen.
Střední škola Oselce Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace.
Střední škola Oselce Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace.
Střední škola Oselce Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace.
9 CELÁ ČÍSLA
Užití Pythagorovy věty – 5. část
Užití Pythagorovy věty – 2. část
Tomáš NETERDA 1961 Sportovní kariéra : plavecké třídy ZŠ Komenského gymnázium Dašická plavecká škola
Násobíme . 4 = = . 4 = = . 4 = = . 2 = 9 .
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Nový Jičín, Komenského 66, p. o
ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: , ; fax:
Procenta Výpočet počtu procent
Dělení desetinných čísel 3. část
Výzkumy volebních preferencí za ČR a kraje od
NÁSOBENÍ ČÍSLEM 10 ZÁVĚREČNÉ SHRNUTÍ
Téma: SČÍTÁNÍ A ODČÍTÁNÍ CELÝCH ČÍSEL 2
VY_32_INOVACE_INF_RO_12 Digitální učební materiál
Dělení se zbytkem 3 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA reg. č.: CZ.1.07/1.4.00/ Základní škola, Šlapanice, okres Brno-venkov, příspěvková organizace Masarykovo nám.
VY_32_INOVACE_ 14_ sčítání a odčítání do 100 (SADA ČÍSLO 5)
Střední škola Oselce Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace.
Střední škola Oselce Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace.
Téma: Dělení desetinného čísla přirozeným číslem
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Zábavná matematika.
Dělení se zbytkem 6 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
Dělení se zbytkem 5 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
Letokruhy Projekt žáků Střední lesnické školy a střední odborné školy sociální ve Šluknově.
Čtení myšlenek Je to až neuvěřitelné, ale skutečně je to tak. Dokážu číst myšlenky.Pokud mne chceš vyzkoušet – prosím.
* Obsah kruhu Matematika – 8. ročník *
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ Šablona klíčové aktivityIII/2 SadaMatematika 6 NázevDesetinná čísla_9.
DESETINNÁ ČÍSLA Dělení.
Únorové počítání.
Pythagorova věta - výpočty
Posloupnosti, řady Posloupnost je každá funkce daná nějakým předpisem, jejímž definičním oborem je množina všech přirozených čísel n=1,2,3,… Zapisujeme.
Násobení zlomků – teorie a cvičení VY_32_INOVACE_19
Speciální vzdělávací potřeby - žádné - Klíčová slova
Dělení desetinným číslem
Dělení desetinného čísla desetinným číslem
75.1 Násobení a dělení desetinných čísel deseti a stem
Dělení se zbytkem 8 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
Náhoda, generátory náhodných čísel
Zásady pozorování a vyjednávání Soustředění – zaznamenat (podívat se) – udržet (zobrazit) v povědomí – představit si – (opakovat, pokud se nezdaří /doma/)
SČÍTÁNÍ A ODČÍTÁNÍ V OBORU DO 100
TRUHLÁŘ II.ročník Výrobní zařízení Střední škola stavební Teplice
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.
Násobení a dělení desetinných čísel
Střední škola Oselce Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace.
DĚLENÍ ČÍSLEM 7 HLAVOLAM DOPLŇOVAČKA PROCVIČOVÁNÍ
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_479_Desetinná čísla AUTOR: Mgr. Martina Ringová ROČNÍK, DATUM:
Analýza knihovnických standardů za rok 2006 knihovny Jmk Provozní doba Nákup knihovního fondu Kč na 1 obyvatele Roční přírůstek Počet studijních míst Veřejně.
15..
Úkoly nejen pro holky.
Matematika 5.ročník Poláková J., ZŠ Věšín
76.1 Násobení a dělení desetinných čísel přirozeným číslem
2.1 DESETINNÁ ČÍSLA Sčítáme 0,123 Odčítáme 11,9 12,04 - 8,69 3,2066
Obvod (trojúhelník, obdélník, čtverec)
Přednost početních operací
Predikce chemických posunů
Matematika a její aplikace
KONTROLNÍ PRÁCE.
Porovnání výroby a prodejů vozidel ve světě
Desetinná čísla – dělení
Násobení desetinných čísel
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_101_M6
Transkript prezentace:

Dělení desetinných čísel * 16. 7. 1996 Dělení desetinných čísel Matematika – 6. ročník *

Dělení desetinných čísel Dělení přirozených čísel – výsledek je desetinné číslo Postup při dělení přirozeného čísla číslem přirozeným (který známe): 15 : 4 = 3 (3) 1. Dělíme a výsledek zapíšeme přirozeným číslem. 3 3 1 2 2. Zapíšeme zbytek. · 4 3 1 2 1 5 3. Uděláme zkoušku (ve dvou samostatných krocích).

Dělení desetinných čísel Dělení přirozených čísel – výsledek je desetinné číslo Postup při dělení přirozeného čísla číslem přirozeným (beze zbytku): 1. Dělíme a pokud zbytek na konci dělení není 0, připíšeme číslici na místě za desetinnou čárkou dělence tj. 0. 15 : 4 = , 3 , 7 5 3 2. Ve výsledku zapíšeme desetinnou čárku. 2 3 , 7 5 3. Pokračujeme v dělení a výsledek zapíšeme za desetinnou čárku. · 4 1 5 , 4. Postup opakujeme podle zadání příkladu (na daný počet desetinných míst) nebo dokud není zbytek 0.

V obchodě: 297,00 1. Vypočítejte cenu jednoho Pikaa. kg 25,00 1. Vypočítejte cenu jednoho Pikaa. 19,00 B 9,50 30,00 B 2. Vypočítejte cenu jednoho rohlíku. 12 ⨯ 2,50 3. Vypočítejte kolik kilogramů banánů bylo koupeno. 297,10 -0,10 297,00

Dělení desetinných čísel Dělení přirozených čísel – výsledek je desetinné číslo Vypočtěte: 386 : 4 = 96,5 273 : 8 = 34,125 351 : 12 = 29,25 1 338 : 15 = 89,2 62 478 : 36 = 1 735,5 47 565 : 56 = 849,375

Dělení desetinných čísel Dělení přirozených čísel – výsledek je desetinné číslo Vypočtěte délku strany čtverce, jehož obvod je 59 cm? o = 59 cm a = … cm o = 4·a a = 59 : 4 Délka strany čtverce je 14,75 cm. a = 14,75 a = 14,75 cm

Dělení desetinných čísel Dělení přirozených čísel – výsledek je desetinné číslo Postup při dělení přirozeného čísla číslem přirozeným (se zbytkem): 1. Dělíme a pokud zbytek na konci dělení není 0, připíšeme číslici na místě za desetinnou čárkou dělence tj. 0. 65 : 7 = , 9 , 2 8 (0,04) 2 2. Ve výsledku zapíšeme desetinnou čárku. 6 3. Pokračujeme v dělení a výsledek zapíšeme za desetinnou čárku. 4 6 4 , 9 6 4. Postup opakujeme podle zadání příkladu (na daný počet desetinných míst) nebo dokud není zbytek 0. 9 , 2 8 0,04 · 7 5. Při určování zbytku se musíme podívat pod kterým řádem číslo je a podle toho teprve zbytek určíme. 6 5 , 6 4 , 9 6

Dělení desetinných čísel Dělení přirozených čísel – výsledek je desetinné číslo Vypočtěte s přesností na setiny: 383 : 3 = 127,66 (0,02) 277 : 7 = 39,57 (0,01) 796 : 13 = 61,23(0,01) 3 622 : 17 = 213,05(0,15) 58 728 : 41 = 1 432,39 (0,01) 29 313 : 83 = 353,16 (0,72)

Dělení desetinných čísel Dělení přirozených čísel – výsledek je desetinné číslo S přesností na milimetry vypočtěte délku strany rovnostranného trojúhelníku s obvodem 1 dm. o = 1 dm a = … dm o = 3·a a = 1 : 3 a = 0,33 a = 0,33 dm = 33 mm Délka strany trojúhelníku je 0,33 dm (33 mm).