Anotace: Prezentace představuje básníky 19. st. - Goetha, Puškina

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
subjektivně zabarvený
Advertisements

VY_32_INOVACE_Čj-Sl 6.,7.02 Anotace: Prezentace obsahuje fiktivní internetový obchod, který žákům slouží jako podklad pro sepsání objednávky. Vzdělávací.
Anotace: Prezentace seznamuje s českými autory prozaiky 19. st. - V
Anotace: Prezentace seznamuje žáky se stavbou souvětí
POPIS Popis VY_32_INOVACE_ČJ-S 8.,9.13.
Česká poezie 1. pol. 19. století VY_32_INOVACE_ČJ-L 8.,9.02
Příslovce a příslovečné spřežky
Anotace: Prezentace se slovanskými jazyky a jejich rozdělením.
Národní obrození Národní obrození
Divadlo Semafor Divadlo Semafor VY_32_INOVACE_ČJ-L 8.,9.14.
Osvobozené divadlo.
LITERÁRNÍ POJMY Výtah VY_32_INOVACE_ČJ-S.8.01
Anotace: Prezentace seznamuje žáky se stavbou souvětí
Stupňování přídavných jmen
Anotace: Prezentace seznamuje žáky se stavbou souvětí
VY_32_INOVACE_Čj-Sl 6.,7.04 Anotace: Prezentace je zaměřena na vyplňování jednoduchých tiskopisů. Vysvětluje účel podacího lístku a poštovních poukázek.
Anotace: Prezentace seznamuje s autory světové literatury. E. Hemingway. Žáci řeší úkoly. Vzdělávací oblast: Český jazyk a literatura Autor: PaedDr. Kajetána.
Vzdělávací oblast: Český jazyk a literatura
Anotace:Prezentace seznamuje s významnými básníky 20. století a jejich tvorbou. Řeší drobné úkoly. Vzdělávací oblast: Český jazyk a literatura Autor: PaedDr.
Česká poezie 20. století VY_32_INOVACE_ČJ-L 8.,9.15.
ČR – Hlavní město Praha VY_52_INOVACE_ Čap-Z 7.,8.59 Mgr. Kosík Lukáš
Česká poezie 2.poloviny 19.století
Vzdělávací oblast: Matematika Autor: Vlasta Lindovská Jazyk: Český
Anotace: Prezentace seznamuje žáky se stavbou souvětí
Rozvoj slovní zásoby VY_32_INOVACE_ČJ-M 8.,9.12
Výklad Výklad VY_32_INOVACE_ČJ-S 8.,9.15.
Věta jednoduchá- souvětí
Anotace: Prezentace seznamuje žáky s funkčními styly. V pracovním listu pak žák se pokusí rozdělit texty podle jednotlivých stylů. Vzdělávací oblast: Český.
VY_32_INOVACE_Čj-Li 6.,7.17 Anotace: Prezentace se zaměřuje na počátky a rozvoj česky psané literatury. Vysvětluje jednotlivé pojmy a uvádí umělecké styly.
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
Česká próza 20. století VY_32_INOVACE_ČJ-L 8.,9.18.
Evropa: východní Evropa
Zvuková stránka věty Spisovná výslovnost.
Vzdělávací oblast: Český jazyk a literatura
subjektivně zabarvený
VY_32_INOVACE_Čj-Li 6.,7.09 Anotace: Žáci si hravou formou ověří své znalosti a všeobecný přehled. Vzdělávací oblast: český jazyk a literatura Autor: Mgr.
VY_32_INOVACE_Čj-Li 6.,7.18 Anotace: Prezentace se zaměřuje na středověkou českou literatury a dobu husitskou. Vysvětluje jednotlivé pojmy a uvádí hlavní.
Anotace: Prezentace seznamuje žáky s úvahou a její kompozicí. Žák se pokusí sám vytvořit jednoduchou úvahu. Vzdělávací oblast: Český jazyk a literatura.
VY_32_INOVACE_Čj-Ml 6.,7.20 Anotace: Prezentace obsahuje tabulku s přehledem druhů vedlejších vět. V závěru je cvičení, na kterém si žáci mohou ověřit.
Anotace: Prezentace seznamuje žáky s proslovem a jeho kompozicí
VY_32_INOVACE_Čj-Li 6.,7.16 Anotace: Prezentace se zaměřuje na období před vznikem česky psané literatury. Vysvětluje jednotlivé pojmy a uvádí hlavní představitele.
Mimika (co jste tím chtěli říci)
Vypravování VY_32_INOVACE_ČJ-S 8.,9.11
Evropa: západní Evropa
Věcné čtení, klíčová slova, knihovna, archiv
Písemné násobení s nulou v činiteli
Česká próza1. pol. 19. století VY_32_INOVACE_ČJ-L 8.,9.04.
SLOVA CIZÍHO PŮVODU jejich skloňování Slova přejatá
Velká písmenaVY_32_INOVACE_ČJ-M 8.,9.18. Anotace: V prezentaci žáci procvičují své znalosti o psaní velkých písmen Vzdělávací oblast: Český jazyk a literatura.
Slovesný vid Slovesný vid VY_32_INOVACE_ČJ-M 8.,9.03.
Anotace: Prezentace seznamuje žáky s diskusí a jejími zásadami. Žák se pokusí sám vytvořit Vzdělávací oblast: Český jazyk a literatura Autor: PaedDr. Kajetána.
VY_32_INOVACE_Čj-Li 6.,7.07 Anotace: Prezentace obsahuje stručnou definici lyriky, její hlavní znaky a dělení. Vzdělávací oblast: český jazyk a literatura.
VY_32_INOVACE_Čj-Li 6.,7.14 Anotace: Prezentace obsahuje stručnou definici povídek a románů, jejich hlavní znaky a dělení. Žáci se seznámí s nejznámějšími.
Vzdělávací oblast: Český jazyk – literatura Autor: Vlasta Lindovská
Evropa: západní a střední Evropa
Anotace: Seznámení s druhy rýmů, vyhledávání rýmů v čítance.
Anotace: Prezentace seznamuje s autory světové literatury V. Hugo. Žáci řeší úkoly. Vzdělávací oblast: Český jazyk a literatura Autor: PaedDr. Kajetána.
Poezie, písnička (V domě straší duch)
Anotace: Prezentace seznamuje s významnými osobnostmi světové literatury. Leo Calvin Rosten Vzdělávací oblast: Český jazyk a literatura Autor: PaedDr.
Anotace:Prezentace seznamuje s významnými autory 20. století a jejich tvorbou. Řeší drobné úkoly. Vzdělávací oblast: Český jazyk a literatura Autor: PaedDr.
Rozvrstvení a obohacování
Česká republika: obyvatelstvo a sídla
Obohacování slovní zásoby
Anotace: Česká republika: doprava Vzdělávací oblast: Zeměpis 8. ročník Autor: Mgr. Kosík Lukáš Jazyk: český Očekávaný výstup: Žák vypíše do sešitu nejdůležitější.
Druhy vět vedlejších VY_32_INOVACE_ČJ-M 8.,9.05. Anotace: Prezentace seznamuje žáky se stavbou souvětí – poznává funkcí vět vedlejších. Žák řeší drobné.
Česká republika: hospodářství, zemědělství
Výklad Výklad VY_32_INOVACE_ČJ-S 8.,9.05.
Anotace: Česká republika: vodstvo a ochrana životního prostředí Vzdělávací oblast: Zeměpis 8. ročník Autor: Mgr. Kosík Lukáš Jazyk: český Očekávaný výstup:
Česká republika: vodstvo
Česká republika: hospodářství, zemědělství, průmysl
Transkript prezentace:

Anotace: Prezentace představuje básníky 19. st. - Goetha, Puškina Anotace: Prezentace představuje básníky 19.st.- Goetha, Puškina. Žáci řeší úkoly. Vzdělávací oblast: Český jazyk a literatura Autor: PaedDr. Kajetána Buchtová Jazyk: český Očekávaný výstup: žák poznává tvorbu významných světových básníků; lyrika Druh učebního materiálu: Prezentace Cílová skupina: žák Stupeň a typ vzdělávání: druhý stupeň, základní škola Datum (období), ve kterém byl vzdělávací materiál vytvořen: školní rok 2011-2012 Ročník, pro který je vzdělávací materiál určen : osmý ročník základní školy Světová poezie 19. století VY_32_INOVACE_ČJ-L 8.,9.08

Světová poezie 19. století

Johan Wolfgang Goethe básník prozaik dramatik 28.8. 1749 Frankfurt nad Mohanem 22.3.1832 Výmar básník prozaik dramatik rodný dům spisovatele

Čítanka pro 8.ročník, Prodos, str. 147 - 148 J. W. Goethe Král duchů Čítanka pro 8.ročník, Prodos, str. 147 - 148 Přečti si text básně. Jak na tebe báseň působí? A proč? Kdy a kde se odehrává? Kdo s kým se střetává? Jak setkání dopadá? Proč? Znáš nějaký podobný konec příběhu?

Alexandr Sergejevič Puškin 6.6. 1799 Moskva– 29.1. 1837 Petrohrad Umírá na zranění utržené v souboji. básník prozaik dramatik Puškin na poštovní známce, rok 1937

Alexandr Sergejevič Puškin Můj portét Čítanka pro 8.ročník, Prodos, str. 150 - 151 Přečti si text básně. Jak na tebe báseň působí? A proč? Jak sebe vidí básník? Uveď příklady. Najdi slova, kterým nerozumíš. Vysvětli je.

Zdroje: http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Goethe_(Stieler_1828).jpg http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Goethehaus-ffm011.jpg http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:AleksandrPushkin.jpg http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Pushkin._Pocht_marka_SSSR_1937.jpg DOROVSKÁ, Dagmar. Čítanka 8. Český Těšín: Prodos, 2000. ISBN 80-7230-065-2.