An – F 58  Autor : Mgr.František Jurenka Jazyk : čeština  Anotace: opakování učiva 9.třídy – elektromagnetismus žák si formou.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Voda a její okolí.
Advertisements

Název projektu: Učení pro život Reg.číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo šablony: III / 2 Název sady C: NEROVNICE Autor: Mgr. Alena Štědrá Název.
DOPLŇOVAČKA – pojmy nahosemenné rostliny Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
Anotace Žák uvádí rozdíly mezi jednotlivými státními zřízeními a lokalizuje evropské monarchy VY_32_INOVACE_ICT2.5_ Autor Mgr. Rita Sobková Jazyk.
VĚDOMOSTNÍ TEST anatomie a morfologie nahosemenných rostlin Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
Matematika – opakování 4
ANOTACE Šablona:ICT AJ Zájmena Přivlastňovací a osobní zájmena Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Vzdělávací obor: Cizí jazyk Tematický.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU - 6 – 24- Opakování Jižní EvropaAnotace Prezentace, která se opakováním států Jižní Evropy Autor Mgr. Kamila Bočková JazykČeština.
ČÁSTICOVÉ SLOŽENÍ LÁTEK
POLOKOVY.
Speciální vzdělávací potřeby Klíčová slova Druh učebního materiálu
Anotace Prezentace určená k opakování a procvičování učiva o chemických reakcích Autor Ing. Lenka Kalinová JazykČeština Očekávaný výstup Aplikuje poznatky.
VYHLEDÁVÁNÍ GEOMETRICKÝCH TVARŮ V OBRÁZCÍCH
Skupenství látek.
Identifikátor materiálu: V/2-1/5 Česká republika - kvíz
Základní škola praktická a základní škola speciální
Chemická vazba.
ICT VL Pískovcové útvary ČR 4.R
EU – F:\VY_32_INOVACE_ICT2.2_3-41
dy,ty,ny – di, ti, ni opakování
Anotace Prezentace určená k opakování a procvičování učiva o hydroxidech  Autor Ing. Lenka Kalinová Jazyk Čeština Očekávaný výstup Žák porovná vlastnosti.
Count shapes Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Zuzana Švihlová.
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Bc. Jana Kloučková
Anotace Prezentace určená k opakování a procvičování učiva o reakcích Autor Ing. Lenka Kalinová JazykČeština Očekávaný výstup Žák vyčíslí správně základní.
BINGO- MNĚ-MĚ Autor: Mgr. Monika Dudová
ZÁSADY - HYDROXIDY.
Povrch Země jako důsledek přírodních činitelů
Pojmenuj domácí zvířata
Anotace Prezentace určená k opakování a procvičování učiva o kyselinách Autor Ing. Lenka Kalinová JazykČeština Očekávaný výstup Porovná vlastnosti a použití.
Jsou zásoby přírodních zdrojů na Zemi omezené?
HALOGENIDY.
Žáci procvičují znalosti o stavbě věty,souhlásek, samohlásek. Autor
VY_32_INOVACE_23_01 Základní vzdělávání – Jazyk a jazyková komunikace – Anglický jazyk Název materiálu – Animals Anotace – Žáci za pomoci programu budou.
CHEMICKÉ REAKCE A ROVNICE
VĚDOMOSTNÍ TEST – orgány a pletivo semenné rostliny Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
Identifikátor materiálu: III/2-1/9 Vzory rodu ženského - procvičování Základní škola Kynšperk nad Ohří, okres Sokolov, příspěvková organizace, Komenského.
Speciální vzdělávací potřeby Klíčová slova Druh učebního materiálu
Anotace Seznámení nebo opakování tvorby času. – 2.část Autor Mgr. Ladislava Cagášková Jazyk Angličtina Očekávaný výstup Žáci zvládnou vyjádřit „anglický“
ICT M 5.R. Počítáme s velkými čísly
VZDUCH.
Anotace Žáci zvyšují slovní zásobu, učí se naslouchat krátkému textu a dále jej reprodukovat… AutorMgr. Eva Dvořáková Jazyk Čeština Očekávaný výstup Naslouchat.
Poznej volně žijící zvířata
Otázky osobní, sociální zralost Základní škola praktická a základní škola speciální Heřmanův Městec.
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
Stavba těla živočichů Savci
Volně žijící zvířata – pole, louka, les
česká abeceda obsahuje 42 písmen pořadí písmen nelze měnit
Anotace Žáci si zvyšují slovní zásobu, učí se soustředěně naslouchat mluvenému textu, reprodukují text, probíhá asociace dle obrázků Autor Mgr. Eva Dvořáková.
Jednoduché stroje Mgr. Eliška Nováková ZŠ a MŠ Nedašov VY_32_Inovace_07NE-8.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je ….
Pracovní list k procvičení znalostí o jednoduchých strojích Autor
Anotace Sčítání bankovek - kvíz Autor Holomková Lenka Jazyk Čeština
Mgr. Romana Vítková ZŠ a MŠ Nedašov
ŽIVÁ A NEŽIVÁ PŘÍRODA -prezentace
Písemné násobení (čísla do ) VY_32_Inovace_12TK-1
Sčítání a odčítání do zpaměti VY_32_Inovace_01KJ-1
Mgr. Eliška Nováková ZŠ a MŠ Nedašov
Matematické rozcvičky (písemné násobení) VY_32_Inovace_05KJ-1
RISKUJ! VY_32_Inovace_01MT-3 autor: Mgr. Tereza Mačková
Čtyřsměrka – příbuzenské vztahy
Speciální vzdělávací potřeby - žádné - Klíčová slova
Písemné dělení (čísla do ) VY_32_Inovace_13TK-1 Mgr. Ivana Tkadlecová
Povrch krychle a kvádru VY_32_Inovace_18SOU-2
Název školy: Základní škola J. E
Obvod obdélníku VY_32_Inovace_09KJ-1
Šablona 32 VY_32_INOVACE_04_30_Převody jednotek hmotnosti- procvičení.
Anotace : Výuka předmětu Člověk a příroda Autor : Mgr. Zuzana Šimotová
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
VZDĚLÁVACÍ MATERIÁL kód:
Název školy: Základní škola J. E
Transkript prezentace:

An – F 58  Autor : Mgr.František Jurenka Jazyk : čeština  Anotace: opakování učiva 9.třídy – elektromagnetismus žák si formou soutěže upevňuje znalosti   Druh učebního materiálu : soutěžní kviz Druh interaktivity : aktivita Cílová skupina : žák Věková skupina : 14-15 let Typ : základní vzdělávání - druhý stupeň. Speciální vzdělávací potřeby : žádné Ověřeno : 4 .3.2013 9.třída

VĚDOMOSTNÍ SOUTĚŽ 9 ROČNÍK -1.POLOLETÍ R I S K U J VĚDOMOSTNÍ SOUTĚŽ 9 ROČNÍK -1.POLOLETÍ Autor : Mgr.František Jurenka Zhotoveno : únor 2013

V ý b ě r otázky 100 200 300 400

Jmenuj alespoň 3 elektrické nebo magnetické jevy, které se vyskytují volně v přírodě <= odpověď

Jaký je základní rozdíl mezi kompasem a buzolou <= odpověď

Jak v praktickém životě člověk využívá magnetické pole Země <= odpověď

Jak vzniká blesk – podstata vzniku <= odpověď

Co je cívka svou stavbou <= odpověď

Jak zjistíme, že cívkou prochází el Jak zjistíme, že cívkou prochází el.proud, aniž bychom na ni sahali nebo ji měřili <= odpověď

Nakresli cívku označ připojení + a – ,označ směr proudu a označ sever cívky <= odpověď

Popiš,jak funguje elektrický zvonek , proč zvoní přerušovaně ? <= odpověď

Která elektrosoučástka je základem elektromotoru ? <= odpověď

Jmenuj tři hlavní části elektromotoru ! <= odpověď

V jakých hodnotách se uvádí rychlost otáčení elektromotoru ? <= odpověď

Jaký je princip funkčnosti pojistky a jističe ? <= odpověď

Definuj co je to proud ! <= odpověď

Jmenuj dva základní rozdíly mezi střídavým a stejnosměrným proudem ! <= odpověď

Jak se nazývají generátory a/ pro stejnosměrný proud b/ pro střídavý proud <= odpověď

Uveď základní informace pro kmitočet – název,značku,jednotku, vzorec,hodnotu pro elektrickou síť v ČR. <= odpověď

Pojmenuj měřidlo elektrického napětí a zakresli jeho schematickou značku ! <= odpověď

Jak se nazývá elektrosoučástka, měnící hodnotu napětí v rozvodné síti ? <= odpověď

Jak se nazývá sekundární proud ? <= odpověď

Co způsobí změnu napětí v sekundárním obvodu – co způsobí poměr této změny ? <= odpověď

Blesk,mg.pole Země,polární záře,statická elektřina,mozek – impulzy,zvířata – rejnok elektrický Zápis bodů zpět k otázkám

Kompas ukazuje světové strany buzola ukazuje azimut - odchylku od severu ve stupních Zápis bodů zpět k otázkám

Pomocí buzoly určujeme zeměpisnou polohu – navigace v námořní dopravě Zápis bodů zpět k otázkám

Třením, vzniklém pohybem vzduchu, se vytvářejí volné elektrony a ionty které se shromažďují a připraví tak možnost vzniku výboje – tj.blesku Zápis bodů zpět k otázkám

V okolí vzniká magnetické pole – vychýlí se magnetka Zápis bodů zpět k otázkám

Cívka je namotaný drát – oka tvoří závity kteréjsou izolované Zápis bodů zpět k otázkám

Zápis bodů zpět k otázkám

Zápis bodů zpět k otázkám Stisknutím tlačítka se sepne el.obvod s cívkou – ten vytvoří v cívce magnet a ten přitáhne kotvičku s paličkou, která udeří do zvonku.Tím se ale přeruš obvod s cívkou a ta uvolní kotvičku, která se vrátí zpět a opět sepne obvod s cívkou. To se neustále opakuje. Zápis bodů zpět k otázkám

cívka Zápis bodů zpět k otázkám

Stator, rotor, komutátor Zápis bodů zpět k otázkám

Počet otáček za minutu Zápis bodů zpět k otázkám

Zápis bodů zpět k otázkám Pojistka – náraz zvýšeného proudu rozžhaví a následně roztaví nejslabší místo elektrického obvodu drátek v pojistce, tím se otevře el.obvod Jistič – zvýšením napětí se vytvoří v cívce jističe magnet, který přitáhnutím kotvičky rozpojí = otevře el. obvod Zápis bodů zpět k otázkám

Usměrněný pohyb volných elektronů Zápis bodů zpět k otázkám

Zápis bodů zpět k otázkám a/ stabilita velikosti stejnosměrného proudu a proměnlivost velikosti střídavého proudu b/ stálý směr proudu stejnosměrného proudu a střídavé směry pohybu střídavého proudu Zápis bodů zpět k otázkám

Stejnosměrný = dynamo střídavý = alternátor Zápis bodů zpět k otázkám

frekvence,f , f =1/T,Hz-Hertz, 50Hz = počet period za sec. Zápis bodů zpět k otázkám

Voltmetr Zápis bodů zpět k otázkám

transformátor Zápis bodů zpět k otázkám

indukovaný Zápis bodů zpět k otázkám

Záleží na poměru počtu závitů v cívkách transformátoru = cívkách primárního a sekundárního obvodu Zápis bodů zpět k otázkám

S o u č e t b o d ů Soupeř A Soupeř B