Násobení přirozených čísel 5. ročník

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Zaokrouhlování přirozených čísel 5. ročník
Advertisements

INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Rovnice s jednou neznámou 8. ročník
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Kružnice, konstrukce kružnice 4. ročník
Přirozená čísla – zápis, porovnávání čísel, číselná osa 5. ročník
Věk (v letech) skupina: kontrolní pacienti průměr 41,08 51,67 sm.odch.
19.1 Odčítání v oboru do 100 s přechodem přes desítku
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_398_3TR_M Autor: Mgr. Jana Siederová.
Sčítání a odčítání úhlů
VY_32_INOVACE_M.6.03-Převody jednotek obsahu – PL
Násobíme . 4 = = . 4 = = . 4 = = . 2 = 9 .
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Nový Jičín, Komenského 66, p. o
Zápis čísla v desítkové soustavě
Kdo chce být milionářem ?
Výzkumy volebních preferencí za ČR a kraje od
NÁSOBENÍ ČÍSLEM 10 ZÁVĚREČNÉ SHRNUTÍ
Téma: SČÍTÁNÍ A ODČÍTÁNÍ CELÝCH ČÍSEL 2
Jednotky délky a jejich převody 5. ročník
Druhá mocnina a odmocnina
Základní škola a Mateřská škola, Pavlice, okres Znojmo OP VK 1
Násobení a dělení čísel 10, 100 a jejich násobků
Střední odborné učiliště Liběchov Boží Voda Liběchov Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: IV/2 Inovace a zkvalitnění.
Dělitelnost přirozených čísel
VY_32_INOVACE_INF_RO_12 Digitální učební materiál
MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA reg. č.: CZ.1.07/1.4.00/ Základní škola, Šlapanice, okres Brno-venkov, příspěvková organizace Masarykovo nám.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
VY_32_INOVACE_ 14_ sčítání a odčítání do 100 (SADA ČÍSLO 5)
Obsah čtverce a obdélníku 5. ročník
Střední škola Oselce Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace.
Násobení desetinného čísla desetinným číslem
Povrch kvádru a krychle
Zábavná matematika.
Střední odborné učiliště Liběchov Boží Voda Liběchov Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: IV/2 Inovace a zkvalitnění.
Mapa zájmu - plány.
Dělení se zbytkem 6 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
Dělení se zbytkem 5 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
Vlastnosti sčítání a odčítání
Letokruhy Projekt žáků Střední lesnické školy a střední odborné školy sociální ve Šluknově.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Nejmenší společný násobek
Autorem materiálu je Ing. Eva Skalická, ZŠ Dobříš, Komenského nám. 35, okres Příbram Inovace školy – Dobříš, EUpenizeskolam.cz.
Čtení myšlenek Je to až neuvěřitelné, ale skutečně je to tak. Dokážu číst myšlenky.Pokud mne chceš vyzkoušet – prosím.
ProcvičujemenásobilkuProcvičujemenásobilku Klikni na libovolné číslo, objeví se.
Obsah, jednotky obsahu 5. ročník
Únorové počítání.
Násobení zlomků – teorie a cvičení VY_32_INOVACE_19
52_INOVACE_ZBO2_1364HO Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj vzdělanosti.
Dělení se zbytkem 8 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
Násobení a dělení čísel (10,100, 1000)
Slovní úlohy I. Autorem materiálu je Ing. Eva Skalická, ZŠ Dobříš, Komenského nám. 35, okres Příbram Inovace školy – Dobříš, EUpenizeskolam.cz.
Zásady pozorování a vyjednávání Soustředění – zaznamenat (podívat se) – udržet (zobrazit) v povědomí – představit si – (opakovat, pokud se nezdaří /doma/)
ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: , ; fax:
Gymnázium a obchodní akademie Chodov Smetanova 738, Chodov Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
54.1 Pamětné násobení a dělení do
Střední škola Oselce Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace.
Číslo projektu CZ.1.07/1.500/ Číslo materiálu VY_42_INOVACE_matematika_22 Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Autor Bc. Ivana Kotková.
ZŠ a MŠ Olšovec, příspěvková organizace Vzdělávací materiál, šablona – Inovace a zkvalitnění výuky směřující k rozvoji matematické gramotnosti žáků základní.
Objem krychle, kvádr - úvod
Úkoly nejen pro holky.
76.1 Násobení a dělení desetinných čísel přirozeným číslem
Přednost početních operací
Násobilka 6, 7, 8, 9 VY_32_INOVACE_090, 5. sada, M ANOTACE
Násobilka 2, 3, 4, 5 VY_32_INOVACE_085, 5. sada, M ANOTACE
Predikce chemických posunů
Opakování 5. ročník Matematické operace
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
KONTROLNÍ PRÁCE.
Porovnání výroby a prodejů vozidel ve světě
Obsahy útvarů a čtvercová síť
Transkript prezentace:

Násobení přirozených čísel 5. ročník Autorem materiálu je Ing. Eva Skalická, ZŠ Dobříš, Komenského nám. 35, okres Příbram Inovace školy – Dobříš, EUpenizeskolam.cz

Názvosloví . = činitel činitel součin 17 . 10 = 170

! ! Vlastnosti násobení 18 . 10 = 10 . 18 2 . 15 = 15 . 2 Při násobení libovolného čísla nulou je součin nula. ! Při násobení můžeme činitele zaměňovat, součin se nezmění. 18 . 10 = 10 . 18 2 . 15 = 15 . 2

? Vypočítej: 29 . 3 = 87 3 . 29 = 87 1 240 . 2 = 2 480 2 . 1 240 = 2 480 280 . 4 = 1 120 4 . 280 = 1 120

! ? Vypočítej: Činitele můžeme libovolně sdružovat do závorek, součin se nezmění: 2 . 3 . 4 . = (2 . 3) . 4 = 2 . (3 . 4) ? Vypočítej: 2 . 5 . 20 = 200 (2 . 5) . 20 = 200 2 . (5. 20) = 200 3 . 5 . 10 = 150 3 . (5 . 10) = 150 (3 . 5) . 10 = 150

Násobíme-li součet čísel, můžeme ho „roznásobit“, výsledek se nezmění. ! Násobíme-li součet čísel, můžeme ho „roznásobit“, výsledek se nezmění. 8 . (7 + 25) = 8 . 7 + 8 . 25 ? Vypočítej: (32 + 20) . 3 = 156 32 . 3 + 20 . 3 = 156 12 . (6 + 7) = 156 12 . 6 + 12 . 7 = 156

Vypočítej výhodně zpaměti: ? Vypočítej výhodně zpaměti: 5 . 328 . 2 = 10 . 328 = 3 280 4 . 94 . 25 = 9 400 4 812 . 0 . 3 = 0 4 . 50 . 2 = 400 4 . 5 . 7 . 2 . 25 = 7 000 7 . (24 + 36) = 420 5 . 48 + 5 . 12 = 300 (370 + 982) + 230 . 1 = 1 582 2 . 1 . 8 . 4 . 10 = 640

Doplň pyramidu násobení ? Doplň pyramidu násobení 8 4 2 5 3 10 15 12 000 150 80

Víš jak se násobí přirozené číslo číslem 10, 100 … ? 8. 10 = 80 8 . 100 = 800 750 . 10 = 7 500 9 238 . 100 = 923 800 32 518 . 10 = 325 180 384 . 100 = 38 400 64 319 . 10 = 643 190 1 785 . 100 = 178 500

? Doplň tabulky . 3 . 4 16 48 24 72 35 105 470 1 410 780 2 340 13 52 26 104 32 128 410 1 640 670 2 680

. 5 .7 . 6 18 90 23 115 39 195 440 2 200 560 2 800 17 102 25 150 34 204 480 2 880 330 1 980 14 98 27 189 36 252 430 3 010 850 5 950

. 9 . 10 . 8 15 120 22 176 38 304 460 3 680 970 7 760 12 108 29 261 33 297 450 4 050 1 000 9 000 19 190 28 280 37 370 420 4 200 210 2 100

? Vypočítej: 3 . (5 + 11) = 48 7 . (12 + 6) = 126 (8 + 20) . 4 = 112 3 . (5 + 11) = 48 7 . (12 + 6) = 126 (8 + 20) . 4 = 112 (35 + 4) . 5 = 195 20 . (7 + 12) = 380 30 . (6 + 15) = 630 (17 + 2) . 50 = 950 (60 + 0) . 90 = 5 400

? Vypočítej s výhodou: 7 . (9 + 11) = 7 . 20 = 140 7 . (9 + 11) = 7 . 20 = 140 16 . (10 +5) = 16 . 10 + 16 . 5 = 160 + 80 = 240 12 . (30 + 8) = 456 5 . (15 + 15) = 150 (6 + 14) . 24 = 480 (24 + 16) . 3 = 120 11 . (61 + 9) = 770 80 . (8 + 32) = 3 200

? Vynásob pod sebe: 1 429 . 24 34 296 2 619 . 38 99 522 4 579 . 73 334 267 4 981 . 27 134 487 3 045 . 68 207 060 12 704 . 59 749 536 19 881 . 46 914 526 9 369 . 95 890 055

Justová, J., Pracovní sešit 2. díl k učebnici Matematika pro 5. ročník Praha: Alter, 2005. ISBN 80-7245-071-9 Justová, J., Pracovní sešit 1. díl k učebnici Matematika pro 5. ročník Praha: Alter, 1996. ISBN 80-85775-70-0 Frýzek, M., Matematika pracovní sešit pro 5. ročník ZŠ Praha: Kvarta, 1993. ISBN 80-85570-35-1