EU Peníze školám Inovace ve vzdělávání na naší škole ZŠ Studánka

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
DESETINNÁ ČÍSLA.
Advertisements

Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Projekt MŠMT ČREU PENÍZE ŠKOLÁM Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/
Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Projekt MŠMT ČREU PENÍZE ŠKOLÁM Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/
27.1 Přirozená čísla v oboru do 1000
Autor výukového materiálu: Mgr. Pavel Vaško Základní škola a Praktická škola, Kutná Hora Datum (období) vytvoření výukového materiálu:17. června 2012 Číslo.
Projekt Moderní škola, registrační číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Příjemce: Základní škola Velké Přílepy, okr. Praha-západ, Pražská 38, Velké.
Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Projekt MŠMT ČREU PENÍZE ŠKOLÁM Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/
EU Peníze školám Inovace ve vzdělávání na naší škole ZŠ Studánka
Kolik to stojí?.
Zápis čísla v desítkové soustavě
Elektronická učebnice - I
Střední škola Oselce Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G
Tematická oblast: Hardware, software a informační sítě
Anotace Prezentace, která se zabývá prvočísly a čísly složenými AutorPavel Pavlas JazykČeština Očekávaný výstup Žáci rozliší prvočíslo a číslo složené.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Martina Burgetová Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu.
zpracovaný v rámci projektu
Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk,
Střední škola Oselce Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace.
Vzdělávací obor: Matematika
Vzdělávací obor: Matematika
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G
DESETINNÁ ČÍSLA.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Blanka Kafková Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Zuzana Štěpánková Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Zpracováno v rámci OP VK - EU peníze školám Jednička ve vzdělávání.
Střední škola Oselce Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace.
Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Projekt MŠMT ČR EU PENÍZE ŠKOLÁM Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/
Lineární rovnice – 1. část
Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Projekt MŠMT ČR EU PENÍZE ŠKOLÁM Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/
Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Projekt MŠMT ČREU PENÍZE ŠKOLÁM Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Zuzana Štěpánková Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání.
Vzdělávací obor: Matematika
EU Peníze školám Inovace ve vzdělávání na naší škole ZŠ Studánka
PŘIROZENÁ ČÍSLA. Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2č. materiálu:
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Přirozená čísla Opakování 5.ročník.
Matematika 5.ročník Poláková J., ZŠ Věšín
Matematika – 8.ročník Mocnina se základem 10
ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: , ; fax:
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mandys Jiří. Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Libuše Kocourková Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu.
Výukový materiál zpracován v rámci oblasti podpory 1.5 „EU peníze středním školám“ Název školy Obchodní akademie a Hotelová škola Havlíčkův Brod Název.
Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Projekt MŠMT ČREU PENÍZE ŠKOLÁM Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/
EU Peníze školám Inovace ve vzdělávání na naší škole ZŠ Studánka
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Zuzana Štěpánková Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání.
Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Projekt MŠMT ČREU PENÍZE ŠKOLÁM Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Martina Brabcová Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Iva Papežová Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Veronika Kloučková Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu.
ICT M 5.R. Počítáme s velkými čísly
ČÍSLA NEJEN NAD Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_518_4TR_M Autor:
{ Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Veronika Kloučková Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu.
Projekt MŠMT ČR EU PENÍZE ŠKOLÁM Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/
Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Projekt MŠMT ČREU PENÍZE ŠKOLÁM Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Zuzana Štěpánková Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Petra Antlová Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Martina Brabcová Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu.
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
Řády čísel– Matematika, 2.ročník
zpracovaný v rámci projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
EU Peníze školám Inovace ve vzdělávání na naší škole ZŠ Studánka
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
ZŠ Týnec nad Labem AUTOR: Martina Dostálová
Autor: Hana Štrosová, Základní škola a Mateřská škola Jivina
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Název projektu: Zkvalitnění výuky cizích jazyků
Transkript prezentace:

EU Peníze školám Inovace ve vzdělávání na naší škole ZŠ Studánka Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Projekt MŠMT ČR EU PENÍZE ŠKOLÁM Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/21.2146 Název projektu školy Inovace ve vzdělávání na naší škole ZŠ Studánka Šablona III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Sada č. 22 Identifikátor sady: VY_32_INOVACE_Sada 22 _ M, DUM č.11 Vzdělávací oblast: Matematika a její aplikace Vzdělávací obor: Matematika Název: Znázornění přirozených čísel pro 6. třídu Autor: Ing. Petra Antlová Stručná anotace: Motivační opakování přirozených čísel, jejich znázornění na číselné ose, číselné řady, zápis přirozených čísel v desítkové soustavě, doplňování slovních hádanek, práce s textem slovní úlohy, skupinová práce žáků, hodnocení žáků mezi sebou, mezipředmětové vztahy (zeměpis) Metodické zhodnocení: Pilotováno 11.09.2012, 6.C, Petra Antlová. 1

Znázornění přirozených čísel Přirozená čísla Znázornění přirozených čísel

Znázornění přirozených čísel 82 Znázornění přirozených čísel 1 140 15 Co jsou přirozená čísla? 127 10 20 30 40 50 60 70 80 90 100 110 120 130 140 150 Řadíme nulu mezi přirozená čísla? NULA NEPATŘÍ MEZI PŘIROZENÁ ČÍSLA

Odpověz na otázky. Mezi níže seřazenými přirozenými čísly jsou tři vynechány, která to jsou? 208, , 210, 211, 212, , 214, ,216 ? ? ? 209 213 215 Zakresli na číselnou osu chybějící přirozená čísla, která jsou označena barevnými body. 63 65 67 68 72

Rychle odpovídej. Které přirozené číslo následuje hned za číslem 169? Které přirozené číslo je hned před číslem 158? Které přirozené číslo je mezi čísly 167 a 169? Vyjmenuj všechna přirozená čísla, která jsou mezi čísly 160 a 166?

Zakresli číselnou osu, vyznač a napiš. Narýsuj část číselné osy s obrazy čísel 22, 23, …. až 32, jednotku zvol 1cm. Vyznač obrazy čísel 24, 26, 29, 30 a 31. Zapiš přirozené číslo které následuje hned za číslem 30 _____ které, je hned před číslem 23 ______ Všechna přirozená čísla mezi čísly 23 a 27 __________________

Zápis přirozených čísel Přirozené číslo 5 980 127 můžeme zapsat zkráceným nebo rozvinutým zápisem v desítkové soustavě. Zkrácený zápis: 5 980 127 7 (sedm) jednotek 2 (dvě) desítky 1 (jedna) stovka žádný tisíc (0 tisíců) 8 (osm) desetitisíců 9 (devět) statisíců 5 (pět) miliónů Rozvinutý zápis: 5 . 1 000 000 + 9 . 100 000 + 8 . 10 000 + 0 . 1000 + 1 . 100 + 2 . 10 + 3 .1 Součin 0 . 1000 můžeme v zápisu vynechat, neboť 0 . 1000 = 0

Zápis přirozených čísel – příklady 1 Poloměr Země je asi šest miliónů tři sta sedmdesát tisíc dvě stě dvacet pět metrů. Zapiš tuto délku pomocí číslic pomocí zkráceného i rozvinutého zápisu. ________________________________________ Víš, jak se nazývá tisíc miliónů? Napiš zkrácený zápis těchto čísel 7 . 100 + 3 . 10 + 6 . 1 = _____________ 9 . 1 000 + 0 . 100 + 4 . 10 + 5 . 1 = _________ 3 . 10 000 + 2 . 100 + 8 . 1 = ______________

Zápis přirozených čísel – příklady 2 Zapisuj přirozená čísla: a) největší nejmenší Jednociferné číslo b) Dvojciferné číslo c) Trojciferné číslo d) Čtyřciferné číslo e) Pěticiferné číslo a) b) c) d) e) a) 9 1 b) 10 99 c) 100 999 d) 1 000 9 999 e) 99 999 10 000

Zápis přirozených čísel – příklady 3 Práce ve skupinách, hledání správných přirozených čísel - Vyhrává skupina, která první najde a správně přiřadí přirozené číslo ke svému zápisu v desítkové soustavě. Slovní úloha, nalep do sešitu a vyřeš. Zpráva z rozhlasu: „Náklady na výstavbu silnic v ČR byly v letech devatenáct se devadesát sedm až dva tisíce přibližně dvacet čtyři miliard jedno sto osmdesát čtyři miliony korun.“ Zapiš číslicemi všechny číselné údaje.

Řešení. 209, 213, 215 64, 66, 69, 70, 71 170 157 168 161, 162, 163, 164, 165 . 31 22 24, 25, 26 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32

Řešení. 6 371 225 = 6 . 1 000 000 + 3 . 100 000 + 7 . 10 000 + 1 . 1 000 + 2 . 100 + 5 . 1 miliarda 736; 9 045; 30 201 . A: 2 500; 3 011; 10 004; 11 303; 2 020 022 B: 3 400; 2 010; 11 003; 10 202; 3 030 033 1997; 2000; 24 184 000 000Kč a) 9 1 b) 10 99 c) 100 999 d) 1 000 9 999 e) 99 999 10 000

Metodický pokyn pro úlohu 13. Pedagog si připraví do výuky karty s jednotlivými čísli napsanými slovy pro 4-5 skupin žáků. Ideálně každá skupina např. 5 různých čísel, skupina současně odlišená barvou. Podobně si tato čísla připraví na jiné karty napsaná čísly a min. další 3 čísla navíc vymyslí, aby žáci nemohli využít vylučovací metody Skupiny mají za úkol správně přiřadit numerický zápis čísel ke slovnímu zápisu. Vyhrává rychlejší skupina Hodnocení provádí skupiny mezi sebou. Rychlejší skupiny dělají slovní úlohu č. 14

Citace: ODVÁRKO-KADLEČEK, Oldřich - Jiří. MATEMATIKA pro 6. ročník základní školy, 1.díl. 2. vyd. Havlíčkův Brod: Prometheus, spol. s r.o., 2010. ISBN 9788071961420. Kapitola 1.1, s. 3.,s. 4., kapitola 1.3, s. 7., s. 8., kapitola 1.4, s. 10