Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Pořadové číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/21.3041 Šablona: III/2 Ověření ve výuce: 5. 10. 2011 Sada: 6Z8/C -

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Advertisements

GEOLOGIE, GEOMORFOLOGIE
Člověk a příroda Zeměpis Zeměpis v praxi Horoskopické celky ČR II. VY_32_INOVACE_12 Sada 7 Základní škola T. G. Masaryka, Český Krumlov, T. G. Masaryka.
Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
Najdi na slepé mapě ČR hory podle zadání.
K názvu pohoří přiřaďte jeho nejvyšší vrchol.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G
Výukový materiál byl zpracován v rámci projektu
GEOMORFOLOGIE ČESKÉ REPUBLIKY 9. třída Mgr. Jakub Karásek
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Pořadové číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona: III/2 Ověření ve výuce: Sada: 6Z8/C -
Přírodní poměry ČR Geologický vývoj Působení ledovce u nás
Základní škola Rosice, okres Chrudim
Najdi na slepé mapě ČR pohoří podle zadání.
K názvu pohoří přiřaďte jeho nejvyšší vrchol.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Pořadové číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona: III/2 Ověření ve výuce: Sada: 6Z6/C - 8 Třída:
VNITŘNÍ GEOLOGICKÉ DĚJE
Gymnázium a obchodní akademie Chodov
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Pořadové číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona: III/2 Ověření ve výuce: Sada: 4D7/B - 12.
Geologický vývoj České vysočiny
Člověk a příroda Zeměpis Česká republika Ochrana přírody VY_32_INOVACE_12 Sada 6 Základní škola T. G. Masaryka, Český Krumlov, T. G. Masaryka 213 Vypracoval:
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
Základní škola Rosice, okres Chrudim
KRKONOŠSKO-JESENICKÁ SUBPROVINCIE
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Vodárenská 2115 Autor: Mgr. Jana Vítková Materiál: VY_52_INOVACE_PV12.09 Téma: Přírodní podmínky ČR.
Petrologie přeměněné horniny.
Česká republika: Hory Hospodářský zeměpis
Předmět: Zeměpis cestovního ruchu Ročník: 2.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Pořadové číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona: III/2 Ověření ve výuce: Sada: 6Z6/C -
Projekt MŠMT ČR EU PENÍZE ŠKOLÁM Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/
geomorfologické celky
Geologický vývoj České republiky
KRUŠNOHORSKÁ SUBPROVINCIE
Nejvyšší vrcholy pohoří ČR VY_32_INOVACE_08 Sada 7
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není – li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Pořadové číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona: III/2 Ověření ve výuce: Sada: 6Z8/C -
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Pořadové číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona: III/2 Ověření ve výuce: Sada: 6Z6/C.
PŘÍRODNÍ POMĚRY ČR 8. ročník.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2Č. materiálu:VY_32_INOVACE_434.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Pořadové číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona: III/2 Ověření ve výuce: Sada: 6Z8/C - 18.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Pořadové číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona: III/2 Ověření ve výuce: Sada: 6Z8/C - 20.
Rozmanitost reliéfu v ČR
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Jméno autora:Mgr. Jitka Charvátová Třída/ročník: IV. Datum vytvoření:srpen 2012 Šablona:III/2č. materiálu:
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Jméno autora:Mgr. Jitka Charvátová Třída/ročník:
NEJVYŠŠÍM VRCHOLEM ŠUMAVY NA ÚZEMÍ ČR JE
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO:
Geomorfologické a geologické členění ČR
Elektronické učební materiály - II. stupeň Zeměpis Autor: Mgr. Miluše Džuberová Horopis České republiky Krkonoše Šumava Krušné hory.
Určeno pro:žáky 2.ročník středních škol Vzdělávací obor: Zeměpis Tematický okruh: Česká republika Téma: Česká republika –fyzickogeografická charakteristika.
Geologický vývoj území České republiky
Pohoří ČR VY_52_INOVACE_28
Člověk a jeho svět Vlastivěda
VY_32_INOVACE_17_Pohoří ČR
Název školy: Svobodná základní škola, o. p. s
III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT
Novohradské hory- Kamenec
zpracovaný v rámci projektu
Česká republika Geologická stavba ZŠ Hejnice 2010.
Člověk a jeho svět – 4.ročník Pohoří ČR
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Sepekov Autor:
ČESKÁ REPUBLIKA POHOŘÍ
Horoskopické celky ČR II. VY_32_INOVACE_11 Sada 7
K názvu pohoří přiřaďte jeho nejvyšší vrchol.
Člověk a jeho svět Vlastivěda
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Rozmanitost reliéfu v ČR Zakreslit diagram do obrysu ČR
zpracovaný v rámci projektu
Nejvyšší vrcholy pohoří ČR VY_32_INOVACE_07 Sada 7
C) Přeměněné horniny Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Transkript prezentace:

Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Pořadové číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona: III/2 Ověření ve výuce: Sada: 6Z8/C - 12 Třída: 8.

ZEMĚPISPředmět: Ročník: Klíčová slova: Jméno autora (vč. titulu): Škola - adresa: 8. ročník Povrch, vrásnění, ČR Ing. Jitka Gročová ZŠ T.G.Masaryka, Podbořany Přírodní poměry ČR

Přírodní poměry Česká vysočinapovrchKarpaty maláčlenitostvelká zaoblenátvarypříkré a ostré staréhorninymladší pahorkatiny a vrchovinytypyvrchoviny a hornatiny staršístářímladší širokéříční údolíhluboké, úzké mírný spádspád řekvětší spád

HLAVNÍ OBDOBÍ V DĚJINÁCH ZEMĚ NÁZEV OBDOBÍ CHARAKTERISTICKÉ RYSY DOBA TRVÁNÍ V MILIÓNECH ROKŮ HOROTVORNÉ DĚJE ČTVRTOHORY věk člověk, doby ledové a meziledové 2 TŘETIHORY-Karpatyrozvoj savců68 alpínské vrásnění DRUHOHORYrozvoj velkých plazů155 PRVOHORY –Česká vysočina první obratlovci, první suchozemské rostliny 345 hercynské vrásněníhercynské vrásnění, kaledonské vrásnění STAROHORY první živočichové a rostliny 1400 PRAHORYvznik života na Zemi1900 PŘEDGEOLOGICKÉ OBDOBÍ chemický vývoj730 Zdroj:Zeměpis pro 8. a 9. ročník ZŠ, vydavatelství SNP, ISBN

Hercynské vrásnění Horotvorný proces Vysoké teploty a tlak=přeměna starších hornin (ruly, svory a fylity)rulysvoryfylity Podél zlomu v zemské kůře proniká žhavé magma (utuhnutím vznik např. žuly)žuly

Vrásnění rul OBRÁZEK

Detail výchozu granát-kyanitového muskovitického svoru OBRÁZEK

Detailně zvrásněné sericitické fylity OBRÁZEK

Žulový lom OBRÁZEK

Do prázdného okénka doplň názvy z této nabídky: Žďárské vrchy, Hrubý Jeseník, Šumava, Krušné hory. Boží dar Klínovec Plechý Ledovcová jezera Devět skal CHKO

Do prázdného okénka doplň názvy z této nabídky: Žďárské vrchy, Hrubý Jeseník, Šumava, Krušné hory. Krušné hory Žďárské vrchy Šumava Plechý Boží dar Klínovec Ledovcová jezera Devět skal CHKO

Najdi pojem náležící k ČR Karel se ptá doma, co chata? Tak doufám, že ještě dopereš to prádlo.

Karel se ptá doma, co chata? Tak doufám, že ještě dopereš to prádlo. Najdi pojem náležící k ČR

Do mapy zakresli: Šumava, Krkonoše, H. a N. Jeseník, Českomoravská vrchovina, Středočeská pahorkatina, České středohoří, Krušné hory, Beskydy, Orlické hory, Česká tabule.

Použité zdroje: Zeměpis pro 8. ročník – Nakladatelství Fraus ISBN Metodické pokyny: 3 a 4 – seznámení se vznikem (4-při kliknutí na hercynské vrásnění přejde snímek na č. 5) 5 – kliknutím na vyznačené názvy se objeví požadovaná oblast – snímky 6 až 9, kliknutím na skálu v levém dolním rohu postoupíme na snímek č zpět na snímek 5 se vrátíme vždy kliknutím na obrázek skal na levém dolním rohu. 10 – žáci zpracují do sešitu požadovanou práci s atlasem 11 – kontrola zadaného úkolu 12 – 13 – vyhledají pojmy 14 – pomocí atlasu kreslí do mapy zadanou oblast Zeměpis pro 8. a 9. ročník ZŠ, vydavatelství SNP, ISBN