Projektové záměry ROPID v oblasti odbavovacích a informačních systémů na území Prahy a Středočeského kraje v programovém období 2014 - 2020 Ing. Radim.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Dopravní plán Ústeckého kraje na léta 2012 – 2016 a jeho aplikace
Advertisements

BEZBARIÉROVÁ MHD V NOVÉM JIČÍNĚ Rozvoj dopravní obslužnosti regionu Zavedení nové moderní místní hromadné dopravy pro obyvatele města Nový Jičín, Kunín.
ZPRACOVÁNÍ STŘEDNĚDOBÝCH PLÁNŮ DOPRAVNÍ OBSLUŽNOSTI ÚZEMÍ
Marketingový výzkum v dopravě Autobusová linka Praha - Brno
INTEGROVANÉ DOPRAVNÍ SYSTÉMY Ing. Jan Šimůnek Ing. Martin Jareš
Průzkum kvality a spokojenosti s PID
ODBAVOVACÍ A INFORMAČNÍ SYSTÉMY
ODBAVOVACÍ A INFORMAČNÍ SYSTÉMY
Studie integrovaných dopravních systémů hromadné přepravy osob
Účast ČD v integrovaných dopravních systémech ČR
Projekty EOC v ČR v období
Integrovaný dopravní systém
Problematika rozhraní v ITS Kopecký František, Votruba Zdeněk
Projekt TROLLEY Dobrý den.
Region Jihozápad bude mít v letech k dispozici téměř 18 miliard korun na podporu investičních projektů Dostupnost center -
JEDNOTNÝ ODBAVOVACÍ SYSTÉM V ODIS
Elektronické odbavování cestujících v IDS v ČR- příprava národního standardu květen 2013 INTEGROVANÉ DOPRAVNÍ SYSTÉMY
Integrovaná doprava Plzeňska a veřejná doprava v Plzeňském kraji
Fond Vysočiny Celkový objem finančních prostředků Fondu Vysočiny – 81,4 mil Kč Dílčí cíl Programu rozvoje kraje – 3.2 Podpora rozvoje telekomunikačních.
CzechInvest Agentura pro podporu podnikání a investic NÁRODNÍ DIALOG KE KLASTROVÝM KONCEPCÍM Martina Froňková Praha,
Příprava IDS v rámci zajištění dopravní obslužnosti Ústeckého kraje
Patnácté výročí založení společnosti CZECH Consult, spol. s r.o. (1995 – 2010) – patnáct let práce v oblasti dopravy a dopravního inženýrství. Děkujeme.
Charakteristické znaky MHD
Integrovaný dopravní systém Jihomoravského kraje
1 European Bus System of the Future Evropský autobusový systém budoucnosti Ing. Jan Barchánek
INTEGROVANÉ DOPRAVNÍ SYSTÉMY Ing. Jan Šimůnek Ing. Martin Jareš
Smluvní zajištění Pražské integrované dopravy
 Vznik sdružení obcí v polovině 90. let  Iniciativa starosty města Benešov a přednosty Okresního úřadu Benešov  Zapojeno více než 100 obcí Dopravní.
Zavedení MHD zdarma ve Frýdku – Místku 2011
ROZVOJ VEŘEJNÉ DOPRAVY VE ZLÍNSKÉM KRAJI
Účast ČD v integrovaných dopravních systémech ČR Ing. Richard Baxa.
„ Nové moderní nástroje práce organizátora veřejné dopravy“ Veřejná doprava je složitý systém zabezpečení dopravních potřeb obyvatel. Jeho efektivní poznávání,
Typy projektů realizovaných v rámci Regionálního operačního programu NUTS 2 Jihovýchod 2007–2013 Evropská unie Evropský fond pro regionální rozvoj Investice.
Integrovaná doprava Plzeňska (změny od 1.dubna 2012)
Účast ČD v integrovaných dopravních systémech ČR Ing. Richard Baxa.
Sledování vozidel v reálném čase a využití pro informování cestujících
Bezkontaktní čipová karta v Pražské integrované dopravě OPENCARD
Společné projekty PID a SID
Změny Tarifu PID od ROPID – Regionální organizátor Pražské integrované dopravy.
Lázně Bohdaneč Integrovaná doprava Plzeňska současný stav a možnosti rozvoje Ing. Zdeňka Kmochová.
Organizátor regionální dopravy V Královéhradeckém a Pardubickém kraji.
Účast ČD v integrovaných dopravních systémech ČR
Integrovaný dopravní systém Jihomoravského kraje
SOUČASNÝ STAV A STRATEGIE PROJEKTU OPENCARD OPENCARD v Praze, dne:
Integrovaný dopravní systém Moravskoslezského kraje ODIS Terminál Hranečník Ostrava 2015.
Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Dopravní soustavy Ing. Michal Kostelecký Integrované dopravní systémy (IDS) Ing. Tomáš.
Regionální operační programy V rámci cíle Konvergence je pro období je připraveno celkem 7 regionálních operačních programům (ROP) určených pro.
Integrované dopravní systémy v době výběrových řízení Zodpovědnost – rozhoduje se o podobě veřejné dopravy na cca 15 let dopředu Výběrová řízení – šance.
Projekty ITI pro zlepšení společného IDS Prahy a Středočeského kraje Ing. Radim Vysloužil.
METROBUSY V PRAZE A OKOLÍ Projekt hierarchizace autobusové sítě Ing. Filip Drápal, ROPID.
CHAPS spol. s r.o. Bráfova Brno Tel.: Fax: Internet:
Pilotní projekt Dopravní řešení mikroregionu MILEVSKO Realizace efektivní přepravy ve veřejné linkové autobusové dopravě.
Odbavování cestujících Českých drah v tarifech IDS Ing. Petr Vychodil.
ODBAVOVACÍ SYSTÉM V MHD JIHLAVA Martin Zachariáš.
Projekt KORIS Luhačovice Ing. František Brachtl.
Setkání s hejtmanem Most, Obsah setkání – aktuální témata  Doprava v Ústeckém kraji – souběhy tratí a řešení  Cestovní ruch v Ústeckém.
Pracovní skupina Dopravní systémy a telematika
Integrovaná doprava v Libereckém kraji
Pracovní skupina RSK pro dopravu Informace o výzvách IROP
Neveklov v Pražské integrované dopravě
2. Ročník konference v rámci projektu Železniční doprava pro kraje
Informace o projektech v IDS JMK
Příprava společného IDS Prahy a Středočeského kraje
Regionální integrovaná doprava
Ing. Patrik Horažďovský Ing. Martin Heindl
Chytré řízení dopravy v IDS JMK
Činnost společnosti Koordinátor veřejné dopravy Zlínského kraje s.r.o. Konference IDS Žďár nad Sázavou,
4D přístup k integraci ve veřejné dopravě
Lodní doprava jako součást MHD v ČR
Integrované dopravní systémy Žďár na Sázavou 15. května 2019
Transkript prezentace:

Projektové záměry ROPID v oblasti odbavovacích a informačních systémů na území Prahy a Středočeského kraje v programovém období 2014 - 2020 Ing. Radim Vysloužil 20. května 2014

CÍL: PROPOJENÍ PID A SID NA CELÉM ÚZEMÍ PRAHY A SČK Integrace veřejné dopravy v Praze a Středočeském kraji Dokument schválen Výborem dopravy Středočeského kraje dne 31. října 2013 Výborem pro dopravu Zastupitelstva hl. m. Prahy dne 6. listopadu 2013 Radou hlavního města Prahy dne 18. února 2014 Současný stav: Pražská integrovaná doprava (PID) Středočeská integrovaná doprava (SID) - není integrována s MHD v Praze. nezaintegrované linky – především část železnice mimo PID a tzv. pravidelná autobusová doprava (PAD) ve Středočeském kraji s přesahem do Prahy, jež není také integrována s MHD v Praze. Obrázek: Mapa – Praha a Středočeský kraj CÍL: PROPOJENÍ PID A SID NA CELÉM ÚZEMÍ PRAHY A SČK

Potřeba integrace veřejné dopravy na území Prahy a Středočeského kraje Vývoj počtu cestujících na linkách 3xx, 4xx a 6xx - pracovní den Rok vnitroměstské cesty (cestujících) Profil hranice Prahy (cestujících) Přepraveno cestujících za Prahou Přepraveno cestujících celkem [osob/pracovní den] 2002 19 805 63 683 95 475 115 280 2003 19 732 66 332 102 349 122 081 2004 20 750 71 155 112 490 133 240 2005 22 560 75 325 117 925 140 485 2006 22 800 78 955 121 830 144 630 2007 24 265 81 572 124 407 148 672 2008 26 010 80 982 124 385 150 395 2009 26 363 80 883 125 576 151 939 2010 25 276 82 260 124 878 150 154 2011 26 418 87 924 126 604 153 022 2012 30 599 88 270 129 563 160 162   Ropid, 12.02.2013

Problémy v důsledku nedokončené integrace veřejné dopravy v Praze a Středočeském kraji   neexistence společného přestupního tarifu nedokončená integrace železnice ve Středočeském kraji, nízké využití potenciálu železnice chybějící nebo nekvalitní přestupní body (především z ostatních druhů dopravy na železnici), chybí systém záchytných parkovišť P+R v regionu u železnice souběžné vedení linek (neefektivní duplicitní financování) – linky nezačleněné do PID, nejsou na území Prahy koordinovány s ostatní veřejnou dopravou (trasa, ukončení, přetížení terminálů atd.) nerovnoměrné vytížení kapacity vozidel a dopravních cest, omezená reakce při mimořádných událostech nedostatečná koordinace jízdních řádů (zajištění návazností) zpožďování autobusových linek na hlavních komunikacích i v některých městech preference autobusové dopravy na území Středočeského kraje není systematicky řešena

Seznam připravovaných projektových záměrů Předpokládaný celkový rozpočet [Kč] Z toho plánované investice na území hl. m. Prahy [Kč] Z toho plánované investice na území Středočeského kraje [Kč] 1 Vytvoření centrálního dispečinku veřejné dopravy pro oblast Prahy a Středočeského kraje 102 250 000 1 750 000 100 500 000 2 Modernizace informačního systému Prahy a Středočeského kraje 1 484 680 000 872 450 000 612 230 000 3 Rozvoj preference veřejné dopravy na území Prahy a Středočeského kraje 290 250 000 104 250 000 186 000 000 4 Rozšíření sítě samoobslužných prodejních zařízení na území Prahy a Středočeského kraje 991 900 000 516 400 000 475 500 000 5 Rozšíření odbavovacího zařízení PID na území Prahy a Středočeského kraje 134 160 000 4 730 000 129 430 000 3 003 240 000 1 499 580 000 1 503 660 000

systémem pro sledování polohy v reálném čase – cílová hodnota 1340. 1. Vytvoření centrálního dispečinku veřejné dopravy pro oblast Prahy a SČK zapojení vozidel dopravců SČK do centrálního dispečinku veřejné dopravy provozovaného společností ROPID. upravení aplikace centrálního dispečinku veřejné dopravy (MPV Net), kterou dnes ROPID využívá a z části vlastní. vybavení vozidel dopravců Středočeského kraje systémem pro sledování polohy v reálném čase. systémem pro sledování polohy v reálném čase – cílová hodnota 1340. úprava aplikace centrálního dispečinku veřejné dopravy. Plán realizace projektu: 04/2015- 07/2016

plán realizace projektu: 07/2015 - 12/2016 2. Modernizace informačního systému Prahy a Středočeského kraje zavedení informačních panelů do vozidel dopravců Pražské integrované dopravy a Středočeského kraje instalace zastávkových informačních prvků (sloupků, panelů) na vybrané zastávky veřejné dopravy v Praze a Středočeském kraji instalace velkoplošných informačních panelů na vybrané významné zastávky veřejné dopravy v Praze a Středočeském kraji. plán realizace projektu: 07/2015 - 12/2016

- cca 615 vozidel v PID (mimo vozidla DPP) 3. Rozvoj preference veřejné dopravy na území Prahy a Středočeského kraje instalace zařízení pro preferenci VD do vozidel dopravců Pražské integrované dopravy a Středočeského kraje - cca 615 vozidel v PID (mimo vozidla DPP) - cca 1340 vozidel dopravců SČK instalace zařízení aktivní preference na SSZ na vybraných křižovatkách v Praze a Středočeském kraji - cca 210 křižovatek na území Prahy - cca 340 křižovatek na území SČK plán realizace projektu: 07/2015 - 12/2016

více jazyčná komunikace (AJ, NJ, RJ). 4. Rozšíření sítě samoobslužných prodejních zařízení na území Prahy a Středočeského kraje instalace samoobslužných prodejních kiosků na vybrané zastávky veřejné dopravy. Kiosky umožní nákup jízdních dokladů (pro jednotlivou jízdu i časových předplatních dokladů Pražské integrované dopravy). akceptace mincí a bezkontaktních bankovních karet - u vyšší verze kiosku akceptace kontaktních bankovních karet a bankovek. více jazyčná komunikace (AJ, NJ, RJ). plán realizace projektu: 06/2016 - 09/2017

- počty nových označovačů pořízených v rámci realizace projektu: 5. Rozšíření odbavovacího zařízení PID na území Prahy a Středočeského kraje instalace označovačů jízdenek PID ve vybraných železničních stanicích a zastávkách v Praze a Středočeském kraji instalace označovačů na dalších úsecích železničních tratí ve Středočeském kraji - podmínka pro plné propojení systémů SID a PID - počty nových označovačů pořízených v rámci realizace projektu: 86 označovačů na železničních stanicích/zastávkách v Praze 526 označovačů na železničních stanicích/zastávkách v SČK Počet autobusů dopravců Středočeského kraje, které budou vybaveny označovači jízdenek - cílová hodnota cca1340 plán realizace projektu 01/2016 - 12/2016

Skutečné plnění služby standard PID současný stav PID 2007   Vnímaná spokojenost Skutečné plnění služby standard PID současný stav PID 2007 očekávaná spokojenost po realizaci projektu na celém území Prahy a SČK odhadovaný stav ve SČK mimo PID očekávaný stav po realizaci projektu na celém území Prahy a SČK Přesnost provozu 65% 60% 75% 81,5% 70% 90% Garance odjetých spojů 63% 53% 99,8% 98% 99,95% Garance návazností 85% 99,5% 95% 99,7% Informovanost cestujících 68% 80% 82% Preference veřejné dopravy 55% 51% viz přesnost provozu Celková spokojenost 93% 72% -

Skutečné plnění služby standard PID současný stav PID 2007   Vnímaná spokojenost Skutečné plnění služby standard PID současný stav PID 2007 očekávaná spokojenost po realizaci projektu na celém území Prahy a Stč. kraje odhadovaný stav ve Stč. kraji mimo PID očekávaný stav po realizaci projektu na celém území Prahy a Stč. kraje Dostupnost jízdních dokladů 63% 61% 85% neměřeno Informovanost cestujících 68% 60% 80% 82% 70% 95% Celková spokojenost 93% 72% -

vedoucí technicko provozního odboru Děkuji za pozornost Kontakt: Ing. Radim Vysloužil vedoucí technicko provozního odboru Tel: 725 074 364 radim.vyslouzil@ropid.cz