Rychlost, dráha a čas.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Výuka anglického, německého jazyka a matematiky na středních školách ve třídách s integrovanými žáky se specifickými poruchami učení pomocí informačních.
Advertisements

Vedení elektrického proudu v kapalinách
Účinek síly na těleso otáčivé kolem pevné osy. Páka
Pohyb tělesa.
Látky jsou složeny z částic
Rychlost, dráha a čas Autor: Lukáš Polák.
Rychlost, dráha, čas, zrychlení – řešené příklady
ZŠ, Týn nad Vltavou, Malá Strana
Základní škola a Mateřská škola, Šumná, okres Znojmo OP VK 1
nerovnoměrného pohybu tělesa
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Matematika – 9.ročník Slovní úlohy o pohybu - 1
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Slovní úlohy O pohybu 2.
Slovní úloha o pohybu Zadání příkladu: V 6 hodin 40 minut vyplul z přístavu parník plující průměrnou rychlostí 12 . Přesně v 10 hodin za ním vyplul motorový.
Měření času Jednotky času
Měření času – jednotky Autor: Mgr. Eliška Vokáčová
Dioda jako usměrňovač Autor: Lukáš Polák Pokračovat.
Magnetické pole Autor: Lukáš Polák Pokračovat.
Slovní úlohy O pohybu 2 Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Jan Syblík. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Polovodiče typu N a P Autor: Lukáš Polák Pokračovat.
Násobíme . 4 = = . 4 = = . 4 = = . 2 = 9 .
Kdo chce být milionářem ?
Měření objemu Autor: Lukáš Polák Pokračovat.
NÁSOBENÍ ČÍSLEM 10 ZÁVĚREČNÉ SHRNUTÍ
Základní škola a Mateřská škola, Pavlice, okres Znojmo OP VK 1
Magnety přírodní a umělé. Popis magnetu
Název školy: Základní škola Lanškroun, nám. A. Jiráska 140
VY_32_INOVACE_INF_RO_12 Digitální učební materiál
VY_32_INOVACE_ 14_ sčítání a odčítání do 100 (SADA ČÍSLO 5)
Zábavná matematika.
Projekt PŘEDPOVĚĎ POČASÍ. projekt PŘEDPOVĚĎ POČASÍ.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Název školy: Základní škola Lanškroun, nám. A. Jiráska 140 Autor: Mgr. Jiří Vávra Datum: Název: VY_32_INOVACE_10_F8 Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/
Řešení úloh s absolutní hodnotou Princip minimaxu (maximinu), Podíl dvou lineárních funkcí, Rozpětí v omezujících podmínkách.
Čtení myšlenek Je to až neuvěřitelné, ale skutečně je to tak. Dokážu číst myšlenky.Pokud mne chceš vyzkoušet – prosím.
ProcvičujemenásobilkuProcvičujemenásobilku Klikni na libovolné číslo, objeví se.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Fyzika Ročník : 6.
Násobení zlomků – teorie a cvičení VY_32_INOVACE_19
Dosazování číselných hodnot do vzorců
Název materiálu: OPAKOVÁNÍ 1.POLOLETÍ - OTÁZKY
Dělení se zbytkem 8 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
Magnety přírodní a umělé
Gravitační síla a hmotnost tělesa
Model atomu a elektrování těles
Téma: SČÍTÁNÍ A ODČÍTÁNÍ RACIONÁLNÍCH ČÍSEL 2
Zákon vzájemného působení dvou těles
Zákon setrvačnosti Autor: Lukáš Polák Pokračovat.
Celá čísla Dělení.
Polovodičová dioda Autor: Lukáš Polák Pokračovat.
Rychlost rovnoměrného pohybu
Číslo projektu CZ.1.07/1.500/ Číslo materiálu VY_42_INOVACE_matematika_22 Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Autor Bc. Ivana Kotková.
Slovní úlohy o pohybu 1 typ úloh – stejný směr
Téma: Fyzikální veličiny – hustota
Jednotky času - procvičování
Přednost početních operací
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Měření fyzikálních veličin – Hustota
Základní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Měření fyzikálních veličin – Měření času
Pohyb tělesa rychlost,dráha, čas – příklady.
ZŠ, Týn nad Vltavou, Malá Strana
Rychlost a měření rychlosti
Základní škola Benátky nad Jizerou,Pražská 135 projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST Šablona číslo: III/2 Název : Inovace.
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Tomáš.
VY_32_INOVACE_F7-001 FYZIKA 7.ROČNÍK RYCHLOST Název školy
Průměrná rychlost – úlohy II
Rychlost, dráha a čas Autor: Lukáš Polák.
Pohyb tělesa rychlost,dráha, čas – příklady.
Transkript prezentace:

Rychlost, dráha a čas

s Rychlost, dráha a čas v t Název Označení fyzikální veličiny Základní jednotka Rychlost v m/s Dráha s m Čas t s v t

Převody rychlosti

Příklady – převody rychlosti 50 90 110 240 34 1,9 12 20 5,2 8000 Řešení

Řešení – převody rychlosti 6,8 50 43,2 90 72 110 18,7 240 28800 34 1,9 13,9 12 25 20 30,6 5,2 66,7 8000 9,4 Zadání

Vzorový příklad - rychlost Žák uběhl na hřišti 60 m za 10,3 s. Jaká byla průměrná rychlost jeho běhu? s = 60 m t = 10,3 s --------------- v = ? m/s v = s / t v = 60 / 10,3 v = 5,8 m/s Žák běžel rychlostí 5,8 m/s.

Příklady - rychlost Automobil jel z Prahy do Plzně 1 h 30 min. Ujede dráhu 95 km. Vypočítej průměrnou rychlost. Vlak vyjel z Mnichova ve 21 h 50 min a do Prahy přijel v 9 h 10 min. Dráha trati je 736 km. Vypočti průměrnou rychlost. Řešení Řešení

Řešení Automobil jel z Prahy do Plzně 1 h 30 min. Ujede dráhu 95 km. Vypočítej průměrnou rychlost. t = 1 h 30 min = 5400 s v = s / t s = 95 km = 95000 m v = 95000 / 5400 ------------------ v = 17,6 m/s v = ? m/s ; km/h v = 17,6 . 3,6 v = 63,3 km/h Rychlost automobilu je 63,3 km/h. Zadání

Řešení Vlak vyjel z Mnichova ve 21 h 50 min a do Prahy přijel v 9 h 10 min. Dráha trati je 736 km. Vypočti průměrnou rychlost. t1 = 21 h 50 min v = s / t t2 = 9 h 10 min v = 736000 / 40800 t = 24 h – 21 h 50 min = 2 h 10 min v = 18,0 m/s t = 2 h 10 min + 9 h 10 min = 11 h 20 min v = 18 . 3,6 t = 11 h 20 min = 40800 s v = 64,8 km/h s = 736 km = 736000 m ------------------------------- v = ? m/s ; km/h Vlak jel průměrnou rychlostí 64,8 km/h. Zadání

Použité materiály Kolářová R., Bohuněk J., Fyzika pro 6. ročník základní školy, ISBN 80-7196-246-5 Kolářová R., Bohuněk J., Fyzika pro 7. ročník základní školy, ISBN 80-7196-265-1 Kolářová R., Bohuněk J., Fyzika pro 8. ročník základní školy, ISBN 80-7196-149-3 Kolářová R., Bohuněk J., Fyzika pro 9. ročník základní školy, ISBN 80-7196-193-0 Bohuněk J., Sbírka úloh z fyziky pro ZŠ, 1. díl, ISBN 80-85849-06-2 Bohuněk J., Sbírka úloh z fyziky pro ZŠ, 2. díl, ISBN 80-85849-15-1 Bohuněk J., Sbírka úloh z fyziky pro ZŠ, 3. díl, ISBN 80-85849-82-8 Zpět Konec