Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_887_4TR_HV Autor: Mgr. Monika Bittová 1
Název vzdělávacího materiáluDynamika Číslo vzdělávacího materiáluVY_32_INOVACE_887_4TR_HV Číslo šablonyIII/2 AutorMonika Bittová, Mgr. Ročník4. dle zařazení v ŠVP Vyučovaný předmět dle ŠVPHudební výchova TémaKvality tónů Očekávaný výstupŽák ví co je dynamika Anotace (způsob použití)Inovovaný výukový materiál slouží k seznámení žáků s dynamikou Datum vytvořeníÚnor 2013 Druh výukového materiáluPrezentace v PowerPointu Klíčová slovaDynamika Rozvíjené klíčové kompetenceKompetence k učení Použitá literatura a zdrojeVlastní, MS Office, klipart CZ.1.07/1.4.00/ – EU Peníze školám METODICKÝ LIST VÝUKOVÉHO MATERIÁLU 2
Znamená sílu zvuku. Skladby se nehrají pořád stejně silně, stejně tak písně nezpíváme pořád stejně nahlas. K tomu aby hráč na hudební nástroj a nebo zpěvák věděli jak hlasitě mají hrát nebo zpívat, používá skladatel při psaní skladeb dynamické označení. 3
Značkaitalskyčesky ppianoslabě pppianissimovelmi slabě ppppiano pianissimonejslaběji 4
Značkaitalskyčesky mpmezzopianostředně slabě čti mecopiano mfmezzofortestředně silně čti mecoforte 5
Značkaitalskyčesky ffortesilně fffortissimovelmi silně fffforte fortissimonejsilněji 6
Značkaitalskyčesky cresc.crescendozesilovat čti krešendo decresc.decrescendozeslabovat čti dekrešendo 7
1. Co česky znamená p? 2. Co česky znamená mf? 3. Co česky znamená f? 4. Co česky znamená ? 5. Co česky znamená ? 8 slabě středně silně silně zesilovat zeslabovat