34.1 Zemědělství a průmysl ČR

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
28.1 Jednotky obsahu metr čtverečný cm metr cm2 centimetr čtverečný
Advertisements

Elektronická učebnice - I
41.1 Karlovarský kraj – poznáš jeho dominanty?
Vznik a složení půdy Vznik půdy
Elektronická učebnice - I
45.1 Jihomoravský kraj – poznáš jeho dominanty?
46.1 Olomoucký kraj – poznáš jeho dominanty?
38.1 Středočeský kraj – poznáš jeho dominanty?
10.1 Slabiky dě, tě, ně, bě, pě, vě, mě
Základní škola a Mateřská škola Mírová 81, Mimoň, příspěvková organizace Oblast podpory Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních školách OP.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_72_ČR – zemědělství AUTOR: Mgr. Marek Bury ROČNÍK, DATUM:
Elektronická učebnice - I
62.1 Rovnováha v přírodě, potravní řetězec
Elektronická učebnice - I
7.1 Odčítání v oboru V krabici byly žárovky.
49.1 Zlínský kraj – poznáš jeho dominanty?
32.1 Enzymy Enzymy Eduard Buchner
Elektronická učebnice - I
55.1 Pamětné násobení a dělení (činitel x dělitel násobek čísla 10)
2.1 Sluchová diferenciace
6e.1 Písmenko S Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Český jazyk Autor: Mgr. Hana Kopčanová.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
Nizozemí Eliška Pokorná.
88.1 Základní větné členy – druhy podmětů
Elektronická učebnice - I
Elektronická učebnice - I
Zemědělství ČR Rostlinná výroba
21.1 Malá násobilka - dělení
Elektronická učebnice - I
16.1 Jaké živiny jsou obsaženy ve stravě?
8.1 Dvojhláska ou, au, eu HOUBA EURO AUTOBUS
Elektronická učebnice - I
6f.1 Písmenko O Zkuste si pohádku vyprávět.
50.1 Moravskoslezský kraj – poznáš jeho dominanty?
18.1 Sčítání v oboru do 100 s přechodem přes desítku
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Velké Albrechtice,
47.1 Pardubický kraj – poznáš jeho dominanty?
43.1 Jihočeský kraj – poznáš jeho dominanty?
Elektronická učebnice - I
44.1 Kraj Vysočina – poznáš jeho dominanty?
Elektronická učebnice - I
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
6h.1 Písmenko U Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Český jazyk Autor: Mgr. Hana Kopčanová.
39.1 Ústecký kraj – poznáš jeho dominanty?
17.1 Sčítání a odčítání v oboru do 100 bez přechodu přes desítku
22.1 Násobení a dělení číslem 1 a 10 – násobení číslem 1
Elektronická učebnice - I
29.1 Kompas a světové strany
NEROSTNÉ BOHATSTVÍ, PRŮMYSL, ZEMĚDĚLSTVÍ A SLUŽBY ČR
Anotace: Pomocí soutěže si žáci zábavnou formou procvičí probrané učivo. Autor: Mgr. Renata Kubíčková (Autor) Jazyk: Čeština Očekávaný výstup: Má základní.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Konstantinovy Lázně, okres Tachov, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. Hana Vrtělková NÁZEV: VY_32_INOVACE_Vl_14_Střední a jižní.
ŠkolaZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň AutorMgr. Petra Hejlová ČísloVY_32_Inovace_3420 NázevPůdy a zemědělství ČR Téma hodinyZemědělství ČR PředmětVlastivěda.
Název školy: MŠ a ZŠ Veselí nad Moravou, Kollárova 1045 Autor: Mgr. Andrea Filípková Název : VY_32_INOVACE_12/14_Střědní Evropa Téma: Státy střední Evropy.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Zeměpis Autor: Mgr. Miluše Džuberová Pedosféra pastviny zemědělská půda sady.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Konstantinovy Lázně, okres Tachov, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. Hana Vrtělková NÁZEV: VY_32_INOVACE_Vl_08_Východní Čechy.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ ŠKOLNÍ BRANDÝS N/L – STARÁ BOLESLAV AUTOR: MGR. VĚRA BLAŽÍČKOVÁ NÁZEV: VY_32_INOVACE_06_ZEMĚPIS TEMA: ÚRODNÉ KRAJINY ČR ČÍSLO PROJEKTU:
VY_52_INOVACE_63_Zemědělství ČR
Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Název školy: Speciální základní škola, Louny, Poděbradova 640, příspěvková organizace autor: Mgr. Věra Elbelová Název materiálu: VY_32_INOVACE_17_JIHOMORAVSKY_KRAJ.
Česko - zemědělství AUTOR: Mgr. Aleš Skála
AUTOR: Mgr. Hana Vrtělková NÁZEV: VY_32_INOVACE_Vl_13_Severní Morava
VY_32_ INOVACE_ 17_ VLASTIVĚDA 4
zpracovaný v rámci projektu
VLASTIVĚDA vypracovala: Mgr
Sada 3 Rozmanitost přírody ZŠ a MŠ Dešná
AUTOR: Mgr. Hana Vrtělková
RUMUNSKO BULHARSKO SRBSKO MAKEDONIE.
Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Člověk a jeho svět, Vlastivěda, Rakousko Autor: Mgr. Marta Samlerová Název.
VY_32_INOVACE_07_Olomoucký kraj
Transkript prezentace:

34.1 Zemědělství a průmysl ČR Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Svět kolem nás 34.1 Zemědělství a průmysl ČR Víte, kdo způsobuje angínu, chřipku, nebo neštovice? Autor: Mgr. Hana Kopčanová

Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Svět kolem nás 34.2 Co už víš V České republice se pěstuje velké množství rostlin, chovají se různí živočichové a vyrábějí se nejrůznější výrobky. Nejúrodnější oblasti jsou u nás v nížinách, kolem velkých řek. Zde se na polích pěstuje celá řada rostlin. Na loukách se často pasou krávy, ovce, kozy. Takovým místům se říká pastviny. Výrobky se většinou vyrábí ve velkých továrnách. Na různých místech území ČR se produkují jiné věci. sklizeň obilí továrna v průmyslové oblasti

Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Svět kolem nás 34.3 Zemědělství ČR ČR má relativně dobré podmínky pro rozvoj zemědělství. Aby se zemědělství dařilo, potřebuje vhodnou úrodnou půdu. Taková půda, která je obdělávána zemědělci, se nazývá zemědělská půda. Půda se skládá z různých částí. Pro úrodnost půdy je důležitý humus (odumřelé části živočichů a rostlin). Půdy se dělí na: černozem - tmavá půda, velice úrodná, především v nížinách hnědozem - má méně humusu, je středně úrodná a vyskytuje se výše než 200 m.n.m podzolová půda – nejméně úrodná půda, vyskytuje se hlavně na horách Zemědělství se dělí na rostlinnou a živočišnou výrobu. Živočišná výroba u nás se zaměřuje hlavně na chov ryb (třeboňský kapr), prasat, drůbeže a krav. Méně se chovají kozy, ovce a včely. V ČR se pěstuje v nižších polohách kukuřice, obilí, cukrová řepa, ve vyšších nadmořských polohách se pěstují brambory a len. Dále se u nás pěstuje ovoce a zelenina. Na některých místech slunečnice a vinná réva (hlavně na jižní Moravě). Poznej užitkové rostliny, které se pěstují v ČR. Vysvětli, jaký užitek lidem poskytují.

Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Svět kolem nás 34.4 Průmysl ČR Dříve patřila ČR k nejprůmyslovějším oblastem světa. Řada českých firem je známá po celém světě – např. Baťa, Škoda Auto, české sklo a bižuterie. Česká republika má bohaté zásoby hnědého i černého uhlí. Hnědé uhlí se těží především kolem Mostu. Hnědé uhlí se těží povrchově. Zásoby černého uhlí jsou kolem Ostravska. Černé uhlí se těží v hlubinných dolech. Mimo uhlí se v naší republice těží např. vápenec, stavební kámen, sklářský písek, železná ruda aj. V ČR jsou velmi rozvinuté různé druhy průmyslových odvětví. Především automobilový, strojírenský, hutnický, chemický průmysl, ale i oděvní a potravinářský. Dnes jsou na ústupu i průmyslová odvětví, která dříve prosperovala – zbrojní průmysl a sklářský průmysl. tradiční výroba skla

34.5 Procvičuj si nové pojmy. Vylušti tajenku, vysvětli tento název. Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Svět kolem nás Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace 34.5 Procvičuj si nové pojmy. Vylušti tajenku, vysvětli tento název.   Š K R O B A P S T V D Z L Á Č E N M Í Ť surovina z brambor na Třeboňsku se chová těžba černého uhlí u nás je nejvíce kolem města nejméně úrodná půda se nazývá nejúrodnější půda rostlina, která se pěstuje hlavně na jižní Moravě v Podkrkonoší se tradičně vyrábí české … obuvnický závod v ČR

34.6 Pro šikovné – potravinářský průmysl Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Svět kolem nás 34.6 Pro šikovné – potravinářský průmysl Česká republika má vysoce rozvinutý potravinářský průmysl. Dokážeš spojit značku s městem, ve kterém se výrobek vyrábí? tvarůžky (syrečky) zavařené okurky Pilsner Urquell lázeňské oplatky Kolonáda Znojmo Plzeň Mariánské Lázně Olomouc

Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Svět kolem nás 34.7 CLIL There are a lot of industrial companies in the Czech Republic. The most famous is Škoda Auto. It is located in Mladá Boleslav. The Czech Republic is also known for the production of beer – in Plzeň. Also footwear made in Zlín is famous - Baťa. located in – se sídlem v industrial companies – průmyslové podniky footwear - obuv

34.8 Test znalostí Nejúrodnější půda je: podzolová černozem hnědozem Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Svět kolem nás Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace 34.8 Test znalostí Nejúrodnější půda je: podzolová černozem hnědozem žádná 3. Mezi české značky patří: Baťa Peugeot KFC Dior 2. Hnědé uhlí se těží: na Ostravsku na Mostecku kolem Prahy kolem velkých řek 4. Na Třeboňsku se nejvíce chovají: krávy holubi děti kapři Správné odpovědi: b a d Test na známku

Elektronická učebnice - I Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Svět kolem nás 34.9 Použité zdroje, citace http://www.inovacnipodnikani.cz/files/new520/535-skoda_Logo.jpg - slide č.1,4,7 http://profile.ak.fbcdn.net/hprofile-ak-snc7/c21.520.259.259/s160x160/294641_10150903370530297_1195380288_n.jpg - slide č.1,4,7 http://www.tyden.cz/obrazek/201204/4f9027b943924/crop-195386-sklarny1.bmp -slide č. 4 http://www.restauraceostrov.cz/wp-content/uploads/Pilsner_urquell_beer.jpg slide č.6,7 http://www.maggi.cz/getattachment/4bd59080-e051-46b7-95d9-7f37fa1fba7a/Olomoucke-tvaruzky.aspx slide č.6 http://www.ireceptar.cz/res/data/070/008610_02_051252.jpg slide č.6 http://www.travellingbazaar.com/images/Karlovy%20Vary/Karlovy%20Vary%20Lazenske%20Oplatky.JPG slide č.6 Obrázky z databáze klipart

34.10 Anotace Autor Mgr. Hana Kopčanová Období 01-06/2013 Ročník Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Svět kolem nás 34.10 Anotace Autor Mgr. Hana Kopčanová Období 01-06/2013 Ročník 4. ročník Klíčová slova Zemědělství a průmysl ČR Anotace Prezentace popisující učivo o nejrozvinutějších průmyslových závodech v ČR, dále o pěstování nejvýznamnějších plodin v ČR.