GYMNÁZIUM, VLAŠIM, TYLOVA

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
GYMNÁZIUM, VLAŠIM, TYLOVA 271
Advertisements

Laboratorní a terénní cvičení
(biologická technika)
GYMNÁZIUM, VLAŠIM, TYLOVA
GYMNÁZIUM, VLAŠIM, TYLOVA
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:
GYMNÁZIUM, VLAŠIM, TYLOVA 271
GYMNÁZIUM, VLAŠIM, TYLOVA 271
GYMNÁZIUM, VLAŠIM, TYLOVA 271
GYMNÁZIUM, VLAŠIM, TYLOVA 271 Autor Mgr. Eva Vojířová Číslo materiálu 6_2_BIO_07 Datum vytvoření Druh učebního materiálu Prezentace Ročník Prima,
GYMNÁZIUM, VLAŠIM, TYLOVA Autor RNDr. Romana Michálková Číslo materiálu13 Datum vytvoření Druh učebního materiáluprezentace Ročník2.,3 Anotace.
GYMNÁZIUM, VLAŠIM, TYLOVA
OBECNÁ BIOLOGIE MIKROSKOPOVÁNÍ
GYMNÁZIUM, VLAŠIM, TYLOVA
GYMNÁZIUM, VLAŠIM, TYLOVA 271
GYMNÁZIUM, VLAŠIM, TYLOVA
Autor: Mgr. Miroslav Nešpořík Název: ZKOUMÁME PŘÍRODU
GYMNÁZIUM, VLAŠIM, TYLOVA 271
Lupa a mikroskop (Učebnice strana 117 – 120)
Pozorování přírody stavba květu.
GYMNÁZIUM, VLAŠIM, TYLOVA 271
GYMNÁZIUM, VLAŠIM, TYLOVA
Mikroskopování Mgr. Zuzana Holemá-Skřivánková
Tematická oblast: Laboratorní a terénní cvičení
Mikroskopie.
Mikroskopické pozorování buněk cibule
60.1 Základy mikroskopování
GYMNÁZIUM, VLAŠIM, TYLOVA
Tematická oblast: Laboratorní a terénní cvičení
Číslo a název šablony klíčové aktivity
Tematická oblast: Laboratorní a terénní cvičení
Základní postupy v biologii
Tematická oblast: Laboratorní a terénní cvičení Rostlinná pletiva I.
GYMNÁZIUM, VLAŠIM, TYLOVA
GYMNÁZIUM, VLAŠIM, TYLOVA 271
GYMNÁZIUM, VLAŠIM, TYLOVA Autor RNDr. Romana Michálková Číslo materiálu10 Datum vytvoření Druh učebního materiáluprezentace Ročník 1., 4. Anotacemechorosty.
GYMNÁZIUM, VLAŠIM, TYLOVA
MIKROSKOP Mgr. Helena Roubalová
Pozorování rostlinných buněk a jejich struktur
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2VY_32_INOVACE_534.
GYMNÁZIUM, VLAŠIM, TYLOVA Autor RNDr. Romana Michálková Číslo materiálu2 Datum vytvoření Druh učebního materiáluprezentace Ročník 1., 4. Anotace.
Autor: Mgr. Miroslav Nešpořík Název: MIKROSKOPOVÁNÍ
Laboratorní práce č. 2 Jehličnany Mgr. Helena Roubalová
jméno autora Mgr.Eva Truxová název projektu
GYMNÁZIUM, VLAŠIM, TYLOVA Autor RNDr. Romana Michálková Číslo materiálu4 Datum vytvoření Druh učebního materiáluprezentace Ročník 1., 4. Anotace.
GYMNÁZIUM, VLAŠIM, TYLOVA 271
Mikroskopování 6. třída Mgr. Zuzana Holemá-Skřivánková
GYMNÁZIUM, VLAŠIM, TYLOVA Autor RNDr. Romana Michálková Číslo materiálu5 Datum vytvoření Druh učebního materiáluprezentace Ročník2.,3. Anotace.
GYMNÁZIUM, VLAŠIM, TYLOVA Autor RNDr. Romana Michálková Číslo materiálu3 Datum vytvoření Druh učebního materiáluprezentace Ročník2.,3. Anotace.
GYMNÁZIUM, VLAŠIM, TYLOVA Autor RNDr. Romana Michálková Číslo materiálu2 Datum vytvoření Druh učebního materiáluprezentace Ročník2.,3. Anotace.
GYMNÁZIUM, VLAŠIM, TYLOVA Autor RNDr. Romana Michálková Číslo materiálu15 Datum vytvoření Druh učebního materiáluprezentace Ročník 1., 4. Anotace.
LUPA A MIKROSKOP Dostupné z Metodického portálu ISSN:  , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem.
Průduchy v pokožce listů
GYMNÁZIUM, VLAŠIM, TYLOVA 271
GYMNÁZIUM, VLAŠIM, TYLOVA Autor RNDr. Romana Michálková Číslo materiálu3 Datum vytvoření Druh učebního materiáluprezentace Ročník 1., 4. Anotace.
GYMNÁZIUM, VLAŠIM, TYLOVA Autor RNDr. Romana Michálková Číslo materiálu14 Datum vytvoření Druh učebního materiáluprezentace Ročník 1., 4. Anotace.
Jak zkoumáme přírodu?.
Laboratorní práce č. 3 List
GYMNÁZIUM, VLAŠIM, TYLOVA
MYŠLENÍ A ZPŮSOB ŽIVOTA LIDÍ
JAK ZKOUMÁME PŘÍRODU.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Mikroskop
Bc. Jan Hutl a Základy práce s lupou a mikroskopem 4. Žáci se naučí zásady práce s lupou a mikroskopem Práce s lupou, postup práce, práce s mikroskopem,
1 ICT Financováno z prostředků ESF a státního rozpočtu ČR POZOROVÁNÍ PŘÍRODY Zpracovala : Mgr. Jana Richterová Přírodopis 6. třída.
EKOLOGICKÝ PŘÍRODOPIS Tematický celek: LES Téma: POZNÁVÁME PŘÍRODU Ročník: 6. Základní škola Jindřicha Matiegky Mělník, příspěvková organizace Pražská.
3. Laboratorní práce Pokožka listu s průduchy
Základní škola a mateřská škola J.A.Komenského
EKOLOGICKÝ PŘÍRODOPIS Tématický celek: ZÁKLADNÍ PROJEVY ŽIVOTA
Název projektu: Moderní škola
Číslo a název šablony klíčové aktivity
Transkript prezentace:

GYMNÁZIUM, VLAŠIM, TYLOVA Autor RNDr. Romana Michálková Číslo materiálu 1 Datum vytvoření 1.8.2013 Druh učebního materiálu prezentace Ročník 1. , 4. Anotace Mikroskopování a metody biologické práce Klíčová slova Mikroskop, pozorování, pokus Vzdělávací oblast Člověk a příroda - Biologie Očekávaný výstup Zvládnutí práce s mikroskopem Zdroje a citace Internetové materiály

ZÁKLADY PRÁCE V LABORATOŘI LABORATORNÍ ŘÁD, ZÁKLADY MIKROSKOPOVÁNÍ, METODY BIOLOGICKÉ PRÁCE

ÚKOLY 1. seznámení s laboratorním řádem a bezpečností práce v laboratoři 2. metody biologické práce 3. pozoruj a zakresli lístek měříku při pozorování lupou, binokulární lupou, mikroskopem

Metody práce v biologii Pozorování Pokus Vysvětli rozdíly mezi těmito metodami.

Zařízení pro biologická pozorování Lupa Mikroskop Dalekohled Kamera Fotoaparát Zvuková nahrávací zařízení

Typy mikroskopů Světelný mikroskop Elektronový mikroskop Konfokální mikroskop Polarizační mikroskop Který mikroskop používáme při laboratorních pracích? Popiš jeho části.

Stavba mikroskopu Obr. 1

Postup při mikroskopování 1. nastavit nejméně zvětšující objektiv 2. vysunout kondenzor nahoru 3. zvednout stolek makrometrickým šroubem do vzdálenosti 1mm od krycího skla (DÍVAT SE ZE STRANY!!!!) 4. dívat se do okuláru a šroubem pomalu spouštět stolek 5. doostřit mikrometrickým šroubem 6. prohlédnout celý preparát, vybrat nejlepší část a zvětšit 7. mikrometrickým šroubem zaostřovat různé roviny preparátu

Příprava dočasného nativního preparátu Úprava předmětu Při mikroskopování platí: čím menší a tenčí je objekt, tím lépe vidím detaily! 2. Na střed podložního sklíčka kápneme kapku vody Velikost musí být přiměřená! 3. Vložení předmětu do kapky vody, odstranění bublin, srovnání předmětu 4. Přiložení krycího sklíčka přes preparační jehlu, pomalé pokládání 5. Pozorování a kreslení (kreslíme obyčejnou tužkou, popisujeme perem)

Na základě pozorování odpověz na tyto otázky: 1. Při jakém zvětšení jsou viditelné jednotlivé buňky měříku? 2. Jaké buněčné organely jste pozorovali uvnitř měříkových buněk? 3. Jaký tvar mají buňky měříku? Jaké různé typy buněk se zde vyskytují? Jaká je jejich funkce? 4. Charakterizuj okraj lístku měříku.

Seznam použitých zdrojů Obr. 1 www.web2.mendelu.cz [online]. [cit. 2013-07-23]. Dostupné z: http://web2.mendelu.cz/af_211_multitext/obecna_botanika/obrazky/ZM/mikroskop_velky.gif