VY_32_INOVACE_Dj.6.02-Pravěk-prezentace

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
PRAVĚK Mgr. Lenka Venclová 2009.
Advertisements

ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU: Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO.
Vývoj člověka Australopithecus Homo habilis Homo erectus Homo sapiens
Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“
PŮVOD A VÝVOJ ČLOVĚKA.
Vývoj člověka dle anglického badatele Charlese Darwina.
Vytvořily: Verča Rozehnalová a Kika Kořínková Neandrtálec
HOMO HABILIS (4-1MA) Jeho kosterní pozůstatky byly nalezeny v Olduvai
ČESKÉ ZEMĚ V PRAVĚKU.
BIOLOGIE ČLOVĚKA ANTROPOGENEZE
ČLOVĚK ROZUMNÝ (HOMO SAPIENS)
VY_32_INOVACE_M.3.17_Násobení a dělení č.8_prezentace
Zpracoval: ing. Pavel Králík
VY_32_INOVACE_Dj.6.01-Pravěk-prezentace
PŘEDCHŮDCI ČLOVĚKA Autor: David Hainall.
Název školy Základní škola a Mateřská škola Tatenice Číslo projektu
VÝVOJ ČLOVĚKA Během čtvrtohor vyvrcholil vývojový proces, který začal u primitivních primátů a skončil vznikem moderního člověka. Člověk vyvinut z úzkonosých.
6. ročník Pravěk a starověk
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Původ a Vývoj člověka Anotace: Materiál je určen k výuce přírodopisu v 8. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky se základními pojmy a informacemi z oblasti původu.
Člověk zručný (Homo habilis) Starší doba kamenná
Název: Člověk vzpřímený – homo erectus Autor: Mgr. Eva Vondrková
Výkladová prezentace PowerPoint s komentářem učitele Člověk a příroda
Původ a vývoj člověka, rod člověk - homo
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Vladislav Michl
ČLOVĚK ROZUMNÝ Člověk vyspělý ( Homo sapiens sapiens)
Původ a vývoj člověka III
Název šablony:Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT zaměření VM:6. ročník – Člověk a společnost – Dějepis - Čína autor VM:Ing. Slánská Drahomíra.
Život člověka v době kamenné
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem
PŘEDCHŮDCI ČLOVĚKA STARŠÍ DOBA KAMENNÁ (PALEOLIT)
Nejdůležitější předchůdci člověka
Původ a vývoj člověka.
Název šablony:Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT zaměření VM:7. ročník – Matematika a její aplikace – Matematika – Celá čísla – Porovnávání.
PŮVOD A VÝVOJ ČLOVĚKA.
Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT
6. ročník Pravěk.
6. ročník Pravěk.
Název šablony:Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT zaměření VM:3. ročník – Matematika a její aplikace – Matematika – Násobení a dělení autor.
Název šablony:Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT zaměření VM:3. ročník – Matematika a její aplikace – Matematika – Násobení a dělení autor.
Název šablony:Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT zaměření VM:7. ročník – Matematika a její aplikace – Matematika – Celá čísla – Absolutní.
Čtvrtohory vývoj člověka
Číslo DUM: VY_32_INOVACE_20 Autor: Mgr. Eva Damborská Anotace: Učební text pro ZŠ – Homo sapiens (člověk rozumný), Homo sapiens sapiens (člověk dnešního.
PRVOUKA 3. ROČNÍK Mgr. Kamila Homoláková ZŠ MUDr. E. Lukášové
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
8. ročník, biologie člověka CO DĚLÁME V PŘÍRODOPISE.
Čtvrtohory vývoj člověka
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov, příspěvková organizace
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Předchůdci člověka VY_32_INOVACE_15
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Dějepis 6. ročník
Dějepis 6. ročníku Člověk rozumný.
DĚJEPIS – 6. ročník Číslo DUM: VY_32_INOVACE_14
Pravěk uč. 21.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Vladislav Michl
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Dějepis 6. ročník
Pravěk v českých zemích Mgr. Iveta Vališková
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL Prezentace
Dějepis 6. ročníku Člověk vzpřímený.
(Homo sapiens) 200 tisíc let před n. l tisíc let př. n. l.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Vysoké Mýto, Knířov
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Vladimír.
České země v době kamenné
Lovci mamutů. Lovci mamutů Obsah Období lovců mamutů – doba kamenná Archeologická naleziště v ČR Zdroje.
VY_32_INOVACE_01_PR_VÝVOJ ČLOVĚKA
PŘEDCHŮDCI ČLOVĚKA l. O čem bude řeč? Antropogeneze – vývoj člověka. Předchůdci člověka: o Australopithecus o Homo habilis – člověk zručný o Homo erectus.
Transkript prezentace:

VY_32_INOVACE_Dj.6.02-Pravěk-prezentace název šablony: Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT zaměření VM: 6. ročník - Člověk a společnost – Dějepis - Pravěk autor VM: Ing. Slánská Drahomíra období vytvoření VM: červen - srpen 2011 anotace: Výukový materiál je určen pro žáky 6.ročníku vzdělávacího oboru Dějepis, tematického okruhu – Pravěk. Formou prezentace zpracovává téma „Vznik a vývoj člověka“.

Vznik a vývoj člověka antropogeneze

Australopitékové – první hominidé žili zhruba před 3-4 miliony let př. n. l. žili na rozhraní lesů a savany Australopithecus africanus - nejznámější druh australopitéků - pohyboval se více po dvou dolních končetinách vysoký byl asi 1,5 m a vážil průměrně kolem 50 kg - naleziště – jižní Afrika, Keňa, JAR a Tanzanie

Homo habilis – člověk zručný žil asi před 2,5 miliony lety př. n. l. první výrobce v dějinách lidstva – štípáním a otloukáním zhotovoval jednoduché kamenné nebo kostěné nástroje postava se vzpřimuje, zvětšuje se obsah mozkovny žil v menších skupinách

Homo erectus – člověk vzpřímený žil před 2 mil. let př. n. l. větší mozek, zkrácení obličejové části, vytvoření mohutných nadočnicových oblouků používal kamenné nástroje – pěstní klín používal oheň, neuměl ho rozdělat žil v tlupách, komunikoval pomocí jednoduchých signálů (organizace lovu) naleziště – Jáva, Čína, u nás - okolí Prahy a Brna

Homo sapiens – člověk rozumný žil asi před 200 000 lety př. n. l. předchůdci člověka dnešního typu neandertálci – menší, robustní postava, velká mozkovna, silný chrup (manipulace s předměty) zhotovovali dokonalejší kamenné nástroje (škrabadla, hroty, rydla) používal je k lovu, porcování masa, čištění kůží a k opracování dřeva, kostí

obýval jeskynní prostory v tlupách, stavěl chatrče uměl rozdělat oheň naleziště – Německo, Asie a Afrika

Homo sapiens sapiens – člověk dnešního typu vznikl před 40 tis. lety př. n. l., v průběhu poslední doby ledové mohutná, atletická postava mluvil souvislou řečí žije v tlupách – rodech, dochází k rozvoji rodové společnosti buduje sezónní sídliště (kočování za potravou) přirozená dělba práce mezi mužem a ženou