Osobní automobil byl od doby, co se začalo s jeho prodejem, již třikrát zdražen. Nejprve o 10 %, potom znovu o 10 % a nakonec ještě o 5 %. V současnosti.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Tabulka funkce: V balíku je šest lahví kofoly. Jedna stojí 25 Kč. Sestav tabulku závislosti celkové ceny na počtu zakoupených lahví z jednoho balíku kofoly.
Advertisements

Dopad zvýšení daně z 5% na 9% Jídelna plátce / neplátce, strávník plátce / neplátce Zdražování obědů v programu Jídelna a jak na to.
Procenta Výpočet procentové části
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Miluše Nováková. Dostupné z Metodického portálu ; ISSN Provozuje.
Slovní úlohy řešené soustavou rovnic
DPH Vypočítej sazbu DPH.
Projekt: Učíme se podnikat - rozvoj kompetencí k podnikání u žáků v počátečním vzdělávání, reg.č.: CZ.1.07/1.1.38/ Modul: Účetnictví a daně Téma:
* Procenta Úvod Matematika – 7. ročník *
Procenta Výpočet počtu procent
STRANA 1 Změny cen zemního plynu v ČR od 1. října 2008 Pro zákazníky skupiny RWE s kvartálním stanovením ceny.
Matematika a její aplikace Slovní úlohy na 2. stupni základní školy Slovní úloha – procenta pro chytré hlavy VY_42_INOVACE_18 Sada 4 Základní škola T.
Přímá úměrnost Trojčlenka
Slovní úlohy se zlomky a procenty
Trojčlenka a procenta Tento digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není-li uvedeno jinak, je.
Posloupnosti, řady Posloupnost je každá funkce daná nějakým předpisem, jejímž definičním oborem je množina všech přirozených čísel n=1,2,3,… Zapisujeme.
TROJČLENKA Řešení praktických úloh o úměrných veličinách.
Daňové odpisy Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
PROCENTA, ÚROKY 7. ročník.
AZ - KVÍZ Procvičení procent
Matematika a její aplikace Slovní úlohy na 2. stupni základní školy Slovní úloha – procenta, změna základu 3 VY_42_INOVACE_17 Sada 4 Základní škola T.
v programu MS PowerPoint
Slovní úloha – procenta Běloun 33/36
Gymnázium a obchodní akademie Chodov Smetanova 738, Chodov Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
- VYJADŘUJÍ ČÁST Z CELKU - PŘIČEMŽ CELEK JE VŽDY 100 %
Výpočty efektivnosti investic, výpočty odpisů
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Mezinárodní autopůjčovna - auta na elektřinu nebo CNG -
Gymnázium a obchodní akademie Chodov Smetanova 738, Chodov Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Kvadratické rovnice 1) Vypočítejte rovnici: 3x 2 – 4x + 1 = – a = 3 b = -4 c = 1 Pokračovat.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Není –li uvedeno jinak, je tento.
Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
* Procenta kolem nás Matematika – 7. ročník *
Základní škola a mateřská škola T. G. Masaryka Milovice, Školská 112, Milovice projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Gymnázium a obchodní akademie Chodov Smetanova 738, Chodov Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Ve třídě je 24 dívek a 8 chlapců. Jakou procentuální část třídy tvoří chlapci? Co tvoří základ? Základ je 100 % Základ je celkový počet dětí ve.
Červen 2013VY_32_INOVACE_UCE_ Autory materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, jsou Ing. Jitka Honková, Ing. Martina Palyzová a Ing. Marek.
Matematika a její aplikace
Matematika a její aplikace Slovní úlohy na 2. stupni základní školy Slovní úloha – procenta, změna základu 1 VY_42_INOVACE_15 Sada 4 Základní škola T.
Matematika a její aplikace Slovní úlohy na 2. stupni základní školy Slovní úloha – rovnice 3 VY_42_INOVACE_22 Sada 4 Základní škola T. G. Masaryka, Český.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Přímá úměrnost Slovní úlohy.
TROJČLENKA.
MATEMATIKA II.roč..
Střední průmyslová škola, Mladá Boleslav, Havlíčkova 456
Matematika a její aplikace Slovní úlohy na 2. stupni základní školy Slovní úloha – procenta, změna základu 2 VY_42_INOVACE_16 Sada 4 Základní škola T.
Matematika a její aplikace Slovní úlohy na 2. stupni základní školy Slovní úloha – procenta, výpočet základu VY_42_INOVACE_13 Sada 4 Základní škola T.
P r o c e n t a % II. Procentová část Matematika 7.ročník ZŠ Creation IP&RK.
Procenta.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Matematika Autor: Mgr. Miluše Džuberová Procenta v praxi Kolik ušetříme na slevách? Jaké je složení potravin?
Spotřební daň Ekonomika podniku 2. ročník Spotřební daň - je nepřímá daň, tzn. je součástí ceny výrobku - je placena jednorázově při prvním prodeji od.
VY_62_INOVACE_ Název výukového materiálu: Je leasing výhodný způsob pořízení majetku? Autor: Mgr. Pavla Rosyvková Datum: Duben 2013 Předmět:
P ROCENTA M GR. P ETRA T OBOŘÍKOVÁ. Procenta slouží k vyjádření části celku, stejně jako zlomek nebo desetinné číslo Je-li p reálné číslo, pak jedno procento.
STATISTIKA 1. MOMENTY Vztah mezi momenty v rámci skupin a celku Data rozdělena do několika skupin S 1, …, S k Počty objektů v jednotlivých skupinách n.
Procenta Prezentace je zaměřená na procvičování slovních úloh na procenta. Obsahuje 6 slovních úloh na procenta řešených trojčlenkou. Autor: Mgr. Eva Černá.
Obchodní akademie a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Jihlava Šablona 32 VY_32_INOVACE_076.MAT.01 Hospodářské výpočty 5 – PROCENTOVÝ POČET.
Matematika pro stavební obory 6. Autor: RNDr. Zdeněk Bláha.
ČÍSLO PROJEKTU : CZ.1.07/1.4.00/ NÁZEV : VY_32_INOVACE_03_12_M8_Hanak AUTOR : Ing. Roman Hanák TÉMA : Lineární rovnice Základní škola Libina, příspěvková.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Petr Vejrosta NÁZEV: VY_32_INOVACE_04_10 Procenta.
SLOVNÍ ÚLOHY ŘEŠENÉ ROVNICÍ (s procenty) % 0,01 setina Prezentace je zaměřená na výklad a procvičení slovních úloh s procenty, které řešíme rovnicí. Autor:
5. Kinematika – vyjádření neznámé ze vzorce, práce s grafy
Procenta Autor: Mgr. Eva Černá
Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Ing. Ladislav Mišík FUNKCE 9. únor 2013
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Petr Vejrosta NÁZEV: VY_32_INOVACE_04_12 Slovní.
Úměra – úměrnost (výpočty přímé a nepřímé úměrnosti)

Procenta - slovní úlohy
Slovní úlohy na procenta
1. 7 Procenta.
Transkript prezentace:

Osobní automobil byl od doby, co se začalo s jeho prodejem, již třikrát zdražen. Nejprve o 10 %, potom znovu o 10 % a nakonec ještě o 5 %. V současnosti se tento automobil prodává za Kč. Vypočítejte jeho původní cenu.

2 způsoby řešení 1. způsob - procenta s trojčlenkou 2. způsob pomocí lineární rovnice

Nejprve zdražen o 10 %, poté znovu o 10 % a nakonec o 5 %. Konečná cena Kč. Postupuj od zadu. Po zdražení o 5 % je cena Kč Kč …………..105 % x Kč …………………..100 % Kč Cena vozu po druhém zdražení o 10 % byla tedy Kč. Jaká tedy byla cena před druhým zdražení?

Kč ……………..110 % x Kč ……………………..100 % Cena po prvním zdražení o 10 % je Kč. Jaká byla cena před zdražováním? …………..110 % x Kč ………………100 % Cena automobilu před zdražováním byla Kč. Zpět

Cena auta před zdražením ………x Kč Po 1. zdražení o 10 % ……....1,1x Kč Po 2. zdražení o 10 % ……….1,1. 1,1x Kč = 1,21x Kč Po 3. zdražení o 5 % ………..1,05. 1,21x Kč = 1,2705x Kč Konečná cena ……………… Kč 1,2705x = x = Kč Původní cena automobilu byla Kč. / : 1,2705 Zpět