Název školy: Střední průmyslová škola, Ostrava - Vítkovice, příspěvková organizace Autor: Ing. Andrea Modrovská Datum: 3. července 2012 Název: VY_62_INOVACE_1.1.3.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Autor: Ing. Andrea Modrovská Datum: července 2012
Advertisements

Co si mohu dovolit Finanční gramotnost I. stupeň
zpracovaný v rámci projektu
VY_32_INOVACE_ Finanční trh.
VY_32_INOVACE_PSYPS14760ZAP Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj.
VY_32_INOVACE_PSYM23760ZAPBOU Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj.
VY_32_INOVACE_422, 22. sada, Prvouka
Tematická oblast: Ruční zpracování kovů Okruh: Závity
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“
Poznávání částí lidského těla.
VY_32_INOVACE_PSYM24860ZAPBOU Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj.
ROZMNOŽOVÁNÍ MECHŮ VY_52_INOVACE_B1 – 30 AUTOR: Mgr. Iveta Bartošová
Funkční gramotnost II. -opakování grafy - mapy - počasí J. Poddaná.
VY_32_INOVACE_A1-05 HALOGENIDY AUTOR : Mgr. Iveta Bartošová VYTVOŘENO : listopad 2011 STRUČNÁ ANOTACE : Zápis vyučovací hodiny Časová náročnost : 1 vyučovací.
UHLIČITANY A SÍRANY VY_32_INOVACE_A AUTOR: Mgr. Iveta Bartošová
PTÁCI 1 VY_32_INOVACE_F2 – 20 AUTOR: Mgr. Iveta Bartošová
Registrační číslo projektuCZ. 1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_EKO163 Název školy Obchodní akademie, Střední pedagogická škola a Jazyková.
Základní škola Kladruby 2011  Škola: Základní škola Kladruby Husova 203, Kladruby, Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Modernizace výuky Autor:Petr.
Vypravování o prázdninách
Vynálezci, stavitelé, umělci, vědci, revolucionáři
VY_32_INOVACE_PSYPS12360ZAP Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorIng. Adamčíková Zdeňka Název šablonyIII/2.
KURZOVNÍ LÍSTKY, PŘEVODY MĚN
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Mácová Lucie ANOTACE Materiál seznamuje žáky s obdobím třetihor – přírodními podmínkami,
VY_32_INOVACE_TMM20860BOU Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj.
Příklady výměn Valuty Devizy Devizové účty blíže
Podmínky provozování směnárny
VY_32_INOVACE_PSYM23660ZAPBOU Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj.
Zaokrouhlování čísel na desítky
Zaokrouhlování čísel na stovky
VY_32_INOVACE_PSYPS14060ZAP Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj.
VY_32_INOVACE_PSYM22860ZAPBOU Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj.
VY_32_INOVACE_CH.8.18 –DERIVÁTY UHLOVODÍKU- prezentace Název šablony Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název VM 9. ročník- Člověk a příroda.
VY_32_INOVACE_TMM211060BOU Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj.
VY_32_INOVACE_423, 22. sada, Prvouka
VY_32_INOVACE_TMM21560BOU Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj.
VY_32_INOVACE_PSYM22660ZAPBOU Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2Č. materiáluVY_32_INOVACE_131.
Zpracoval: ing. Pavel Králík
VY_32_INOVACE_421, 22. sada, Prvouka
VY_32_INOVACE_CH.8.16 –KARBOXYLOVÉ KYSELINY- prezentace
Vzdělávací oblast: Český jazyk – sloh Autor: Vlasta Lindovská
Základní škola a Mateřská škola Vraclav, okres Ústí nad Orlicí Vraclav 52, e:mail: Tel.: www: zsvraclav.cz Č íslo projektuCZ.1.07/1.4.00/
VY_32_INOVACE_TMM22660BOU Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
VY_32_INOVACE_PSYPS12560ZAP Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj.
Květ VY_52_INOVACE_B1 – 16 AUTOR: Mgr. Iveta Bartošová
LIST VY_52_INOVACE_B1 – 21 AUTOR: Mgr. Iveta Bartošová
OPYLENÍ a OPLOZENÍ VY_52_INOVACE_B1 – 20 AUTOR: Mgr. Iveta Bartošová
Chromatografie VY_32_INOVACE_CH1 – 01 AUTOR: Mgr. Jana Krajinová
Anotace Prezentace určená k opakování a procvičování učiva o destilované vodě Autor Ing. Lenka Kalinová Jazyk Čeština Očekávaný výstup Žák zná vlastnosti.
Vzdělávací oblast: Český jazyk – sloh Autor: Vlasta Lindovská
VY_32_INOVACE_TMM20460BOU Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj.
VY_32_INOVACE_PSYPS13660ZAP Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj.
Digitální učební materiál vytvořený v rámci projektu: HUMANIZACÍ ŠKOLSTVÍ K ROVNÝM PŘÍLEŽITOSTEM CZ.1.07/1.4.00/ Dětský domov, základní škola, školní.
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY AUTOR: MGR. MARTINA MYŠKOVÁ NÁZEV: VY_32_INOVACE_750_VYHLÁŠENÍ_ČESKOSLOVENSKA TÉMA: Vyhlášení.
VY_32_INOVACE_426, 22. sada, Prvouka
Zpracoval: ing. Pavel Králík Zlato, stříbro, platina, měď
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:VI/2.
VY_32_INOVACE_TMM20660BOU Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj.
VY_32_INOVACE_TMM BOU Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj.
VY_32_INOVACE_TMM20760BOU Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1
Název a číslo učebního materiálu: VY_52_INOVACE_30_SVALY_ZADNI_CAST
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:Marcela Zahrádková NÁZEV:VY_62_INOVACE_01B_16_Měna TEMA:Finanční gramotnost ČÍSLO.
Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního ruchu, Senovážné náměstí 12, České Budějovice Č ÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ Č ÍSLO MATERIÁLU.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_62_INOVACE_12_16 Název materiáluKurzovní.
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy Autor: Olga Kotvová
Příklady – zadání Jedete na dovolenou do Velké Británie. Chcete tedy hotovost 250 GBP. Kolik to bude stát českých korun? Chcete získat hotovost 1250€.
Transkript prezentace:

Název školy: Střední průmyslová škola, Ostrava - Vítkovice, příspěvková organizace Autor: Ing. Andrea Modrovská Datum: 3. července 2012 Název: VY_62_INOVACE_1.1.3 Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Téma: Placení v cizí měně Anotace: Pracovní materiál poskytuje studentům praktické znalosti z oblasti placení v cizí měně a směnárenské činnosti. Uvádí konkrétní příklady pro propočty kurzů měn, které jsou v současnosti nejvíce využívány.

PLACENÍ V CIZÍ MĚNĚ Obchodní banky vydávají kurzovní lístky, které udávají poměr, ve kterém vyměňují cizí měnu za české koruny.

Směnárenská činnost Tj. výměna valut a deviz v aktuálním kurzu. Vychází se z aktuálního kurzovního lístku, který vydává ČNB a různé směnárny si jej odlišují. Valuty – používá se pro platby v hotovosti Devizy – pro bezhotovostní placení Nákup – banka (směnárna) nakupuje měnu, nákupní kurz je nižší Prodej - za kurz prodej banka prodává (když si jdu koupit cizí měnu) Kurz střed – pro obchodování mezi bankami

Je vhodné při cestě do ciziny platit cizí měnu hotově nebo prostřednictvím platební karty?

Platba platební kartou v zahraničí: - většina platebních karet umožňuje platit v zahraničí - nepotřebujeme hotovost - v obchodech neúčtují poplatky - prostředky se převádějí z účtu na účet - banky používají kurz střed nebo kurz devizy prodej

Doplňte, jakou měnou se platí v uvedených státech: Kanada ………………………………… Egypt …………………………………… Itálie ……………………………………. Dánsko ………………………………... Belgie ………………………………….. Švýcarsko …………………………….. Makedonie ………………………….. Japonsko ……………………………… Bulharsko …………………………….. Řecko …………………………………… Austrálie …………………………….… Nový Zéland …………………………. Finsko …………………………………… Čína ………………………………………

Příklad 1: Potřebujeme zakoupit na zahraniční cestu 700 USD. 1. Podle kterého kurzu se provede propočet? 2. Poplatek za směnu činí 2%, kolik za výměnu zaplatíte? 3. Kolik Kč dostanete, pokud 200 USD budete chtít vrátit? 4. Kolik Kč ve stejný den bude stát nákup v obchodě, pokud 700 USD budete platit platební kartou?

Řešení příkladu 1: 1.Pro propočet použijete kurz VALUTY/PRODEJ valuty = cizí měna v hotovosti, prodej = banka nám prodává 2. 20,8349 x 700 = ,43 + navíc 2% poplatek, tj. 291,69 = ,12 Kč 3. Pro propočet použijete kurz VALUTY/NÁKUP nákup = banka od nás nakupuje 4. Při platbě platební kartou: Pro propočet použijí v obchodě kurz střed, tj. 20,2720 x 700 = ,40 Poplatek není žádný, proto ušetříte cca 685 Kč.

Příklad 2: Na dovolenou potřebujete vyměnit 200 EUR. Uveďte, kolik Kč zaplatíte v bance, pokud účtuje 0,5% za výměnu.

Příklad 3: Vypočtěte, kde bude výhodnější nakoupit a prodat 550 USD, pokud máte tyto údaje z obchodních bank: Banka A: kurz prodej 20,421,nákup 19,901, poplatek 2% Banka B: kurz prodej 20,221,nákup 19,821, poplatek 2,8% Příklad 4: Kolik Kč bude stát nákup v obchodě, pokud 331 EUR budete platit platební kartou? Vyberte vhodný kurz z předchozí tabulky.

Příklad 5: Směnárna má kurz CZK/EUR pro nákup 24,8977 a pro prodej 26,1745. Při prodeji si poplatek neúčtuje a při nákupu žádá 2% z částky. Vypočtěte: - kolik Kč budete potřebovat na pořízení 600 EUR - kolik Kč dostanete, pokud budete vracet 90 EUR Příklad 6: Vycházejte ze zadání předchozího příkladu, avšak při prodeji započtěte poplatek 1% z částky (max Kč) a při nákupu 2% (max Kč).

Použité zdroje: &bih=599&tbm=isch&tbnid=eJrmuP1C7QOPYM:&imgrefurl=htt p:// IFM&imgurl= =982&h=423&ei=ZsP6T8DfDc3ntQb358GWBQ&zoom=1&iact=hc&v px=981&vpy=163&dur=1704&hovh=147&hovw=342&tx=194&ty=9 3&sig= &page=1&tbnh=74&tbnw=171&st art=0&ndsp=20&ved=1t:429,r:5,s:0,i: &bih=599&tbm=isch&tbnid=eJrmuP1C7QOPYM:&imgrefurl=htt p:// IFM&imgurl= =982&h=423&ei=ZsP6T8DfDc3ntQb358GWBQ&zoom=1&iact=hc&v px=981&vpy=163&dur=1704&hovh=147&hovw=342&tx=194&ty=9 3&sig= &page=1&tbnh=74&tbnw=171&st art=0&ndsp=20&ved=1t:429,r:5,s:0,i:87 Vlastní tvorba autora