Matematika a její aplikace

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Matematika a její aplikace
Advertisements

Matematika a její aplikace
Matematika a její aplikace
Matematika a její aplikace
Matematika a její aplikace
Hádanky z ochrany přírody II VY_32_INOVACE_14 Sada 6
Hádanky z ochrany přírody IV VY_32_INOVACE_16 Sada 6
Jazyk a jazyková komunikace Český jazyk a literatura Vyjmenovaná slova Vyjmenovaná slova po S VY_32_INOVACE_11 Sada 15 Základní škola T. G. Masaryka, Český.
Matematika a její aplikace
Jazyk a jazyková komunikace Český jazyk a literatura Mluvnice jazyka českého na 1. stupni ZŠ Hraní s písmeny a se slovy VY_32_INOVACE_03 Sada 3 Základní.
Matematika a její aplikace Číslo a početní operace ve slovních úlohách na I. stupni ZŠ 2 Slovní úloha s kocourkem VY_42_INOVACE_30 Sada 2 Základní škola.
Matematika a její aplikace
Matematika a její aplikace Číslo a početní operace ve slovních úlohách na I. stupni ZŠ 2 Slovní úloha se sčítáním květin VY_42_INOVACE_32 Sada 2 Základní.
Jazyk a jazyková komunikace Český jazyk a literatura
Moderní škola 2011, CZ.1.07/1.4.00/ Informační a komunikační technologie Windows 7 – hlavní panel, základní nastavení Hlavní panel – zobrazování.
Základní škola T. G. Masaryka, Český Krumlov, T. G. Masaryka 213
Jazyk a jazyková komunikace Český jazyk a literatura
Jazyk a jazyková komunikace Český jazyk a literatura Vyjmenovaná slova
Člověk a příroda Zeměpis Česká republika Hádanky z ochrany přírody VI VY_32_INOVACE_18 Sada 6 Základní škola T. G. Masaryka, Český Krumlov, T. G. Masaryka.
Matematika a její aplikace Slovní úlohy na 2. stupni základní školy Slovní úloha – procenta pro chytré hlavy VY_42_INOVACE_18 Sada 4 Základní škola T.
Oběhová soustava – doplňovačka 2. VY_52_INOVACE_24 Sada 1
Matematika a její aplikace
Matematika a její aplikace Číslo a početní operace ve 4. třídě Sčítání do VY_32_INOVACE_15 Sada 24 Základní škola T. G. Masaryka, Český Krumlov,
Matematika a její aplikace
Moderní škola 2011, CZ.1.07/1.4.00/ Informační a komunikační technologie Základní ovládání a nastavení počítače Nápověda a podpora VY_32_INOVACE_19.
Matematika a její aplikace
Člověk a jeho svět Evropa a svět Evropa a svět XVII VY_32_INOVACE_17 Sada 14 Základní škola T. G. Masaryka, Český Krumlov, T. G. Masaryka 213 Vypracoval:
Matematika a její aplikace
Matematika a její aplikace Slovní úlohy na 2. stupni základní školy Slovní úloha – procenta, změna základu 3 VY_42_INOVACE_17 Sada 4 Základní škola T.
Matematika a její aplikace
Matematika a její aplikace
Matematika a její aplikace Číslo a početní operace ve slovních úlohách na I. stupni ZŠ 2 Slovní úloha s násobením a kreslením VY_42_INOVACE_27 Sada 2 Základní.
Matematika a její aplikace
Určování zeměpisné polohy – zeměpisná délka VY_32_INOVACE_19 Sada 4
Matematika a její aplikace
Matematika a její aplikace Odčítání celých čísel VY_42_INOVACE_32 Sada 3 Racionální čísla, početní operace v oboru racionálních čísel Základní škola T.
Matematika a její aplikace Slovní úlohy na 2. stupni základní školy Slovní úloha – procenta 1 VY_42_INOVACE_12 Sada 4 Základní škola T. G. Masaryka, Český.
Matematika a její aplikace Číslo a početní operace na I. stupni ZŠ Násobky 6 VY_42_INOVACE_34 Sada 1 Základní škola T. G. Masaryka, Český Krumlov, T. G.
Matematika a její aplikace
Matematika a její aplikace
Matematika a její aplikace Racionální čísla, početní operace v oboru racionálních čísel Dělení desetinným číslem VY_42_INOVACE_10 Sada 3 Základní škola.
Matematika a její aplikace
Matematika a její aplikace
Matematika a její aplikace Číslo a početní operace ve 4. třídě Slovní úloha s letopočty VY_32_INOVACE_17 Sada 24 Základní škola T. G. Masaryka, Český Krumlov,
Matematika a její aplikace Slovní úlohy na 2. stupni základní školy Slovní úloha – přímá úměrnost 2 VY_42_INOVACE_10 Sada 4 Základní škola T. G. Masaryka,
Matematika a její aplikace Slovní úlohy na 2. stupni základní školy Slovní úloha – přímá úměrnost 1 VY_42_INOVACE_08 Sada 4 Základní škola T. G. Masaryka,
Matematika a její aplikace
Matematika a její aplikace Geometrie na 1. stupni ZŠ Co to je bod VY_42_INOVACE_25 Sada 5 Základní škola T. G. Masaryka, Český Krumlov, T. G. Masaryka.
Matematika a její aplikace Geometrie na 1. stupni ZŠ Poznáváme přímku VY_42_INOVACE_34 Sada 5 Základní škola T. G. Masaryka, Český Krumlov, T. G. Masaryka.
Matematika a její aplikace Krácení zlomků VY_42_INOVACE_13 Sada 3 Racionální čísla, početní operace v oboru racionálních čísel Základní škola T. G. Masaryka,
Matematika a její aplikace Smíšená čísla VY_42_INOVACE_16 Sada 3 Racionální čísla, početní operace v oboru racionálních čísel Základní škola T. G. Masaryka,
Matematika a její aplikace
Matematika a její aplikace
Matematika a její aplikace Racionální čísla, početní operace v oboru racionálních čísel Desetinná čísla a jejich znázorňování VY_42_INOVACE_01 Sada 3 Základní.
Matematika a její aplikace Slovní úlohy na 2. stupni základní školy Slovní úloha – sčítání zlomků VY_42_INOVACE_05 Sada 4 Základní škola T. G. Masaryka,
Matematika a její aplikace
Matematika a její aplikace Číslo a početní operace ve 4. třídě Odhad výsledků VY_32_INOVACE_16 Sada 24 Základní škola T. G. Masaryka, Český Krumlov, T.
Matematika a její aplikace Porovnávání celých čísel VY_42_INOVACE_30 Sada 3 Racionální čísla, početní operace v oboru racionálních čísel Základní škola.
Matematika a její aplikace
Moderní škola 2011, CZ.1.07/1.4.00/ Matematika a její aplikace Racionální čísla, početní operace v oboru racionálních čísel VY_42_INOVACE_02 Sada.
Matematika a její aplikace
Matematika a její aplikace Číslo a početní operace na I. stupni ZŠ Rychlá rozcvička na sčítání pod sebou VY_42_INOVACE_26 Sada 1 Základní škola T. G. Masaryka,
Matematika a její aplikace
Matematika a její aplikace Základní tvar zlomku VY_42_INOVACE_14 Sada 3 Racionální čísla, početní operace v oboru racionálních čísel Základní škola T.
Matematika a její aplikace Slovní úlohy na 2. stupni základní školy Slovní úloha – soustava rovnic 1 VY_42_INOVACE_31 Sada 4 Základní škola T. G. Masaryka,
Matematika a její aplikace Slovní úlohy na 2. stupni základní školy Slovní úloha – nepřímá úměrnost 1 VY_42_INOVACE_09 Sada 4 Základní škola T. G. Masaryka,
Matematika a její aplikace
Matematika a její aplikace
Matematika a její aplikace Racionální čísla, početní operace v oboru racionálních čísel Násobení racionálních čísel VY_42_INOVACE_21 Sada 3 Základní škola.
Matematika a její aplikace
Transkript prezentace:

Matematika a její aplikace Násobení celých čísel VY_42_INOVACE_33 Sada 3 Racionální čísla, početní operace v oboru racionálních čísel Základní škola T. G. Masaryka, Český Krumlov, T. G. Masaryka 213 Vypracoval: Alena Jůzková, 08 - 2012 Moderní škola 2011, CZ.1.07/1.4.00/21.1692

Využití materiálu: Násobení celých čísel Anotace: Předmět: matematika Ročník: 7. Využití materiálu: Násobení celých čísel Forma výuky: výklad učitele + skupinová práce Pomůcky: počítač, dataprojektor, sešity Učivo: Násobení celých čísel Metodický postup: 3. Snímek – vysvětlení násobení dvou celých čísel se stejnými a s různými znaménky, žáci píší do sešitu 4. Snímek – násobení celého čísla číslem -1 a 0, žáci píší do sešitu 5. Snímek – pravidla pro násobení dvou celých čísel – žáci píší do sešitu 6. Snímek – vysvětlení násobení více činitelů – žáci píší do sešitu 7. Snímek – možnosti využití: a) samostatná práce žáků, kontrola na kliknutí myši b) doplňování výsledků přímo na tabuli c) pracovní listy – práce ve skupinách 8. Snímek – vyhodnocení Moderní škola 2011, CZ.1.07/1.4.00/21.1692

1. Násobení celých čísel se stejnými znaménky 6 ∗4= −6 ∗(−4)= 24 Vynásobíme absolutní hodnoty čísel, výsledek je kladné číslo. S komentářem učitele, žáci píší do sešitu. 2. Násobení celých čísel s různými znaménky −6 ∗4= 6 ∗(− 4)= - 24 Vynásobíme absolutní hodnoty čísel, výsledek je záporné číslo. Moderní škola 2011, CZ.1.07/1.4.00/21.1692

3. Násobení celého čísla -1. 7 ∗ −1 = − 7 ∗ −1 = −𝟕 𝟕 Vynásobíme-li celé číslo číslem -1, výsledek bude číslo opačné. 4. Násobení celého čísla 0. S komentářem učitele, žáci píší do sešitu. 7 ∗0= −7 ∗0= 𝟎 𝟎 Vynásobíme-li celé číslo číslem 0, výsledek bude 0. Moderní škola 2011, CZ.1.07/1.4.00/21.1692

Pravidla pro násobení celých čísel Opiš si do sešitu: Pravidla pro násobení celých čísel + * = - Žáci píší do sešitu. Moderní škola 2011, CZ.1.07/1.4.00/21.1692

Násobení více činitelů Počet záporných činitelů v součinu −3∗ −4 ∗ −5 = 2∗ −7 ∗ −3 = −8∗ −1 ∗6= 3∗ −6 ∗ −2 ∗ −5 = −4∗ −5 ∗ −4 ∗ −7 = − 2∗5 ∗ −3 ∗ −8 = −60 𝟑 𝟐 2 4 3 𝑙𝑖𝑐ℎý 𝑠𝑢𝑑ý sudý lichý 42 48 −180 S výkladem učitele, posun na klikání myši. 560 −240 Je-li v součinu lichý počet záporných činitelů, je tento součin záporné číslo. Je-li v součinu sudý počet záporných činitelů, je tento součin kladné číslo. Moderní škola 2011, CZ.1.07/1.4.00/21.1692

-7 ∙ (-5) ∙ (-2) ∙ 0 = _________ - 2 ∙ (-3) ∙ (-4) ∙ (-5) = _________ Vypočítej: -5 ∙ (-8) = _________ 3 ∙ (-13) = _________ -9 ∙ 6 = ___________ 4 ∙ (-5) ∙ (-7) = _____ (-3) ∙ 2 ∙ (-7) =______ (-8) ∙ (-3) ∙ (-4) = ____ -40 -7 ∙ (-5) ∙ (-2) ∙ 0 = _________ - 2 ∙ (-3) ∙ (-4) ∙ (-5) = _________ -4 ∙ (-4) ∙ (-4) = ___________ 9 ∙ (-3) ∙ (-5) ∙ (-2) = _________ 15 ∙ 4 ∙ (-6) = ____________ (-5) ∙ (-6) ∙ (-4) ∙ (-3) = ________ -39 120 -54 -64 140 -270 42 -360 -96 360 Možno využít jako pracovní list. Kontrola na klikání myši. Nyní si spočítej počet správných odpovědí. Moderní škola 2011, CZ.1.07/1.4.00/21.1692

Počet správných řešení Hodnocení 12 – 11 výborně 10 - 9 velmi dobře 8 – 6 dobře 5 – 3 dostatečně 2 – 0 Je třeba se začít učit! Moderní škola 2011, CZ.1.07/1.4.00/21.1692

Citace: http://office.microsoft.com Moderní škola 2011, CZ.1.07/1.4.00/21.1692