Zpracovala: Ing. Martina Hrabáková

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Zpracovala: Ing. Martina Hrabáková
Advertisements

Zpracovala: Ing. Martina Hrabáková
Zpracovala: Ing. Martina Hrabáková
Tvorba vzorců a názvů oxidů- procvičování
Zpracovala: Ing. Martina Hrabáková
VY_12_INOVACE_ČJL1.41 VY_12_INOVACE_ČJL1.41
Zpracovala: Ing. Martina Hrabáková
Názvosloví halogenidů
Škola pro děti Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Názvosloví halogenidů
HALOGENIDY.
Základy názvosloví anorganických sloučenin
Střední odborné učiliště Liběchov Boží Voda Liběchov
Jméno autora: Mgr. Ladislav Kažimír Datum vytvoření:
Identifikace vzdělávacího materiálu
Označení vzdělávacího materiálu (kód):VY_52_INOVACE_PŘV.5.34 Název školy: Základní škola a Mateřská škola Byšice, okres Mělník Název programu: Operační.
Soli Rozdělení solí Charakteristika solí
Zpracovala: Ing. Martina Hrabáková
NÁZVOSLOVÍ HYDROXIDŮ.
Názvosloví hydroxidů VY_32_INOVACE_G Tento materiál byl vytvořen jako učební dokument projektu inovace výuky v rámci OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost.
Jméno autora: Mgr. Ladislav Kažimír Datum vytvoření:
Zpracovala: Ing. Martina Hrabáková
jméno autora Mgr. Eva Truxová název projektu
Škola pro děti Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Příjemce: Doporučeno pro: 8. ročník ZŠ Předmět: Chemie Autor: Mgr. Václava Ilkóová Základní.
Hydroxidy CZ.1.07/1.4.00/ VY_32_INOVACE_2313_CH8 Masarykova základní škola Zásada, okres Jablonec nad Nisou Mgr. Eva Živná, 2011.
VY_32_INOVACE_3.2.Ch2N,1.11/Žž Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je RNDr. Pavlína Kochová CZ.1.07/1.5.00/ Autor materiálu:RNDr.
Názvosloví oxidů Mgr. Helena Roubalová
Opakování ionty Zpracovala: Ing. Martina Hrabáková.
Anotace Prezentace určená k opakování a procvičování učiva o hydroxidech  Autor Ing. Lenka Kalinová Jazyk Čeština Očekávaný výstup Žák porovná vlastnosti.
VY_52_inovace_PRV.5.20 Označení vzdělávacího materiálu (kód):
VY_52_inovace_PRV.5.15 Označení vzdělávacího materiálu (kód):VY_52_inovace_PRV.5.15 Název školy: Základní škola a Mateřská škola Byšice, okres Mělník Název.
NÁZVOSLOVÍ DVOUPRVKOVÝCH SLOUČENIN
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Chemické názvosloví halogenidy.
Sloučeniny H y d r o x i d y RZ –
Názvosloví Hydroxidů.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_227 Název školyGymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Mgr. Petr Křížek Předmět Chemie.
Názvosloví oxidů.
NÁZVOSLOVÍ HALOGENIDŮ
Názvosloví anorganických sloučenin
OXIDY.
Anorganické sloučeniny - úvod
VY_52_inovace_PRV.5.26 Označení vzdělávacího materiálu (kód):VY_52_inovace_PRV.5.26 Název školy: Základní škola a Mateřská škola Byšice, okres Mělník Název.
VY_52_inovace_PRV.5.13 Označení vzdělávacího materiálu (kód):
Názvosloví oxidů a sulfidů CH-1 Obecná chemie, DUM č. 1
NÁZVOSLOVÍ SULFIDŮ.
Názvosloví oxidů Tento materiál byl vytvořen jako učební dokument projektu inovace výuky v rámci OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. VY_32_INOVACE_G1.
Názvosloví sulfidů Tento materiál byl vytvořen jako učební dokument projektu inovace výuky v rámci OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. VY_32_INOVACE_G1.
Názvosloví dvouprvkových sloučenin
Názvosloví halogenidů Mgr. Helena Roubalová
VY_52_INOVACE_02/1/26_Chemie HALOGENIDY Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Bohdan Hladký ŠABLONA: V/2 – Inovace a zkvalitnění.
Názvosloví kyselin a hydroxidů
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_234 Název školyGymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Mgr. Petr Křížek Předmět Chemie.
Škola pro děti Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Příjemce: Doporučeno pro: 8. ročník ZŠ Předmět: Chemie Autor: Mgr. Václava Ilkóová Základní.
Názvosloví sulfidů.
NÁZVOSLOVÍ HYDROXIDŮ.
Názvosloví Oxidů.
A opět názvosloví. Úkol 1: Rozděl sloučeniny na hydroxidy, kyseliny, soli: HClO 3, NaOH, NaClO 3, H 3 PO 4, HCl, CuCO 3, HIO 4, Ca(OH) 2, Fe(OH) 3, K.
Škola pro děti Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Příjemce: Doporučeno pro: 8. ročník ZŠ Předmět: Chemie Autor: Mgr. Václava Ilkóová Základní.
Jak se tvoří názvy hydroxidů
8.3 Které látky jsou hydroxidy?
Název projektu: Zkvalitnění výuky cizích jazyků Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Datum: Základní škola Havlíčkův Brod, Štáflova 2004 Jméno:
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE ZEYEROVA 3354, KROMĚŘÍŽ projekt v rámci vzdělávacího programu VZDĚLÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Úvod do názvosloví.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Mgr. Jiří Hajn Hydroxidy – názvosloví
Číslo materiálu: VY_42_INOVACE_06_21_FIKA
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL zpracovaný v rámci projektu
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
Halogenidy Co jsou halogenidy Koncovky
Transkript prezentace:

Zpracovala: Ing. Martina Hrabáková Názvosloví hydroxidů Zpracovala: Ing. Martina Hrabáková

VY_52_inovace_CH_8.67 Označení vzdělávacího materiálu (kód): VY_52_inovace_CH_8.67 Název školy: Základní škola a Mateřská škola Byšice, okres Mělník Název programu: Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název projektu: „Vzdělání pro život“ Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/21.1994 Číslo a název šablony klíčové aktivity: V/2 - Inovace a zkvalitnění výuky v oblasti přírodních věd Vzdělávací oblast - vzdělávací obor (předmět): Chemie Tematický okruh - téma: Hydroxidy Autor vzdělávacího materiálu/DUM: Ing. Martina Hrabáková Datum vytvoření vzdělávacího materiálu: 2.3.2013 Ověření vzdělávacího materiálu Třída: 8. Datum: 23.4.2013 Metodický list/anotace: Prezentace poskytuje žákům návod jak správně postupovat při tvorbě vzorců hydroxidů. Podle návodu si mohou ověřit své dovednosti a přesvědčit se o správnosti řešení. Lze využít interaktivní tabule k doplnění správných informací.

Hydroxidy Jsou tříprvkové sloučeniny, které obsahují hydroxidovou skupinu -OH a vázaný kationt kovu Skupina OH má oxidační číslo –I OH-I

Hydroxid sodný Začínáme od konce Na Přidáme hydroxid OH Doplníme oxidační čísla NaI OH-I Křížové pravidlo NaI OH-I Na OH

Hydroxid lithný Začínáme od konce Li Přidáme hydroxid OH Doplníme oxidační čísla LiI OH-I Křížové pravidlo LiI OH-I Li OH

Hydroxid křemičitý Začínáme od konce Si Přidáme hydroxid OH Doplníme oxidační čísla SiIV OH-I Křížové pravidlo SiIV OH-I je to skupina proto závorka Si (OH)4

Hydroxid železnatý Začínáme od konce Fe Přidáme hydroxid OH Doplníme oxidační čísla FeII OH-I Křížové pravidlo FeII OH-I je to skupina proto závorka Fe (OH)2

Hydroxid zinečnatý Začínáme od konce Zn Přidáme hydroxid OH Doplníme oxidační čísla ZnII OH-I Křížové pravidlo ZnII OH-I je to skupina proto závorka Zn (OH)2

Hydroxid hlinitý Začínáme od konce Al Přidáme hydroxid OH Doplníme oxidační čísla AlIII OH-I Křížové pravidlo AlIII OH-I je to skupina proto závorka Al (OH)3

K OH Začínáme od konce slovem hydroxid Určíme oxidační čísla (součet oxidačních čísel ve vzorci je roven nule) +1 K OH-I -1 Na jedné straně je -1 na druhé musí být +1, draslík je jeden proto má ox. č. I KI OH-I koncovka - ný Hydroxid draselný

Pb (OH)2 Začínáme od konce slovem hydroxid Určíme oxidační čísla (součet oxidačních čísel ve vzorci je roven nule) +2 Pb (OH-I )2 -1 x 2 = -2 Na jedné straně je -2 na druhé musí být +2, olovo je jedno proto má ox. č. II (2 x 1=2) PbII OH-I koncovka - natý Hydroxid olovnatý

Ca (OH)2 Začínáme od konce slovem hydroxid Určíme oxidační čísla (součet oxidačních čísel ve vzorci je roven nule) +2 Ca (OH-I )2 -1 x 2 = -2 Na jedné straně je -2 na druhé musí být +2, olovo je jedno proto má ox. č. II (2 x 1=2) CaII OH-I koncovka - natý Hydroxid vápenatý

Fe (OH)3 Začínáme od konce slovem hydroxid Určíme oxidační čísla (součet oxidačních čísel ve vzorci je roven nule) +3 Fe (OH-I )3 -1 x 3 = -3 Na jedné straně je -3 na druhé musí být +3, olovo je jedno proto má ox. č. III (3 x 1=3) FeIII OH-I koncovka - itý Hydroxid železitý