17. Spalování u SI motorů Zapalovací systémy. Spalovací prostory

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Zpracoval: Jan Filka ZŠ a MŠ Horníkova 1
Advertisements

Tepelné motory Jan Nguyen 2.D Telskol.
Spalovací motory – termodynamika objemového stroje
Spalovací motory zážehové
MOTORY VY_32_INOVACE_03 - MOTORY.
Zážehový motor 1,4 l / 92 kW TSI
SPALOVACÍ MOTORY (TEORIE)
Čtyřdobý zážehový motor (čtyřtakt)
TEPELNÉ MOTORY.
Konstukční cvičení a metodiky konstruování spalovacích motorů
18. Vnitřní tvoření směsi – vysokotlaká vstřikovací zařízení
19. Vnitřní tvoření směsi a spalování ve vznětových motorech a DISI
Vznětové motory Vznětový motor je v principu konstruován stejně jako zážehový motor. Palivo je do spalovacího prostoru dopravováno odděleně.
Výuka předmětu automobily
Co je to motor? Zařízení zpravidla přeměňující energii z chemické reakce (zpravidla hoření) na energii pohybovou. Motor je obvykle součástí a pohonem.
Spalovací motory.
Spalovací motory vznětové
ZÁŽEHOVÝ MOTOR.
Tepelné motory.
Pístové stroje . Pístové stroje s klikovým ústrojím se vyznačují vratným pohybem některých jejich mechanických částí. Pístové stroje mohou.
Tepelné stroje -motory
Pístové spalovací motory
SPALOVACÍ MOTORY.
Spalovací motory s pístem
Čtyřdobý motor 1.Čtyřdobý spalovací motor 1.Čtyřdobý spalovací motor 1.Čtyřdobý spalovací motor 1.Čtyřdobý spalovací motor 2.Carnotův cyklus 2.Carnotův.
Digitální učební materiál
CHARAKTERISTIKA VÝBOJE
Tepelné motory.
SPALOVACÍ MOTORY (TEORIE)
Hybridní káry Slovem "hybridní" se rozumí kombinace několika zdrojů energie pro pohon jednoho dopravního prostředku.
Bateriové zapalování II
Bateriové zapalování I
Typologie nervových vláken
Mgr. Lenka Hanáková 2.ročník Gymnázium Otrokovice
Čtyřdobý vznětový motor – konstrukce, popis činnosti
Tranzistorové zapalování I
Klepnutím lze upravit styly předlohy textu. Druhá úroveň Třetí úroveň Čtvrtá úroveň Pátá úroveň Klepnutím lze upravit styly předlohy textu. –Druhá úroveň.
Servopohony. Servopohon Co je to servopohon ? *jsou to motory, u kterých lze nastavit přesnou polohu osy, a to pomocí zpětné vazby nebo koncového spínače.
Sondy Vypracoval: Ing. Bc. Miloslav Otýpka Kód prezentace: OPVK-TBdV-IH-AUTOROB-AE-3-ELP-OTY-003 Technologie budoucnosti do výuky CZ.1.07/1.1.38/
Název SŠ:SOU Uherský Brod Autor:Ing. Jan Weiser Název prezentace (DUMu): Elektronické zapalování Tematická oblast:Zapalování Ročník:2. Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/
Spalovací Motory Benzínové
 Anotace: Materiál je určen pro žáky 8. ročníku. Slouží k naučení nového učiva. Charakteristika pístového spalovacího motoru. Žák se seznámí s čtyřdobým.
Elektronické učební materiály – II. stupeň Fyzika 8 Autor: Mgr. Zuzana Vimrová 1. Co mají tyto věci společného?
MOTORY Mgr. Martin Tichý MOTORY Pořadové číslo projektu CZ.1.07/1.1.18/ „Řemesla s techniky začneme od píky“ Datum vytvoření: Datum.
Projekt:OP VK Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Autor:Mgr. Alena Přibíková Číslo DUM:F8 - 8 Datum ověření ve výuce: Ročník:8.
Spalovací motory čtyřdobé (mění tepelnou energii na mechanickou) Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Alena Tučímová. Dostupné.
KARBURÁTOR OB21-OP-STROJ-SMV-JEŘ-U Obsah  Význam karburátoru v automobilu Význam karburátoru v automobilu Význam karburátoru v automobilu  Princip.
Ročník: 2. ročník strojírenských učebních oborů Typ šablony III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Vzdělávací obor: Strojnictví Téma: Spalovací.
FYZIKA 3 VZNĚTOVÝ MOTOR ZŠ HejniceZ. Hyxa. Vznětové (Dieselovy) motory Palivo – motorová nafta Vznětový motor se vyrábí pouze ve čtyřdobé verzi, místo.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_23-01 Název školy Střední průmyslová škola stavební, Resslova 2, České Budějovice AutorIng.
Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Spalovací motory Ing. Jan Hromádko, Ph.D. Témata cvičení.
Název SŠ:SOU Uherský Brod Autor:Ing. Jan Weiser Název prezentace (DUMu): Průběh napětí na svíčce zapalování Tematická oblast:Zapalování Ročník:2. Číslo.
Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti 1. Úvod, bezpečnost a protipožární ochrana. 2. Charakteristiky motorových paliv. 3.
Tepelné stroje z pohledu základního kursu fyziky 3. Poznámky k přednášce.
P ÍSTOVÉ SPALOVACÍ MOTORY Ing. Jan Havel. Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Materiál je určen pro bezplatné používání.
Pístové spalovací motory
06 – Tepelné operace Petr Zbořil
Spalovací motory 1 VY_32_INOVACE_21_420
Spalovací motory Témata cvičení
Tato prezentace byla vytvořena
Název prezentace (DUMu): Funkce a použití zapalování
Střední průmyslová škola a Střední odborné učiliště Uničov, Školní 164
Název školy: Gymnázium, Roudnice nad Labem, Havlíčkova 175, příspěvková organizace Název projektu: Moderní škola Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Spalovací motor Název školy: Základní škola Brána Nová Paka
06 – Tepelné operace Petr Zbořil
Název prezentace (DUMu): Úvod do zapalování, rozdělení, pojmy
CHARAKTERISTIKA VÝBOJE
Spalovací motory čtyřdobé (mění tepelnou energii na mechanickou)
Rozdělení Podle způsobu zapálení pohonné směsi  Zážehové motory  Vznětové motory Podle počtu pracovních dob  Dvoudobé motory  Čtyřdobé motory.
Palivová soustava zážehového benzínového motoru s karburátorem
Transkript prezentace:

17. Spalování u SI motorů Zapalovací systémy. Spalovací prostory Konstukční cvičení a metodiky konstruování spalovacích motorů 17. Spalování u SI motorů Zapalovací systémy. Spalovací prostory Elektrický zážeh směsi přímý. Konstrukce svíčky, tepelná hodnota, samočištění. Akumulace energie pro výboj - kondenzátorové a indukční systémy. Průrazné napětí, závislost na parametrech směsi. Elektrické děje v indukčním zapalovacím systému, LR primární, LRC sekundární okruh. Regulace předstihu mechanická (otáčková a podtlaková korekce) a elektronická. Vliv časového měřítka (otáček), kompresního poměru, předstihu zážehu, teploty náplně a stěn, makro- i mikropohybu (turbulence) na mez klepání. Směrnice pro tvarování spalovacího prostoru . Adaptivní regulace proti klepání u ZM

17. Spalování u SI motorů Zapalovací systémy. Konstukční cvičení a metodiky konstruování spalovacích motorů 17. Spalování u SI motorů Zapalovací systémy. Klasická mechanická regulace přerušovače Závislost na počátku hoření – nastavení optimálního předstihu zážehu při správném palivu, směšovacím poměru a kompresním poměru pro dvě OČ benzinů. Minulost: mechanická regulace předstihu natáčením kontaktu přeušovače

17. Spalování u SI motorů Zapalovací systémy. Konstukční cvičení a metodiky konstruování spalovacích motorů 17. Spalování u SI motorů Zapalovací systémy. Elektrické vybavení zapalovacích systémů – kontaktní, klasické tranzistorové, magneto. Snímání polohy KH a VH pro 4d. – Hallova sonda Rozdělovač nebo oddělené zapalovací cívky. Akumulovat elektrickou energii (cívka, kondenzátor). Rychle uvolnit a rychle transformovat na vysoké napětí (omezit svodové proudy). Po průrazu plynu mezi elektrodami výboj s co nejdelším trváním, případně opakovaný. Vše vhodně fázovat vůči poloze pístu a vzhledem k válcům.

17. Spalování u SI motorů Zapalovací systémy. Konstukční cvičení a metodiky konstruování spalovacích motorů 17. Spalování u SI motorů Zapalovací systémy. Průběh nabíjení magnetického pole v primáru cívky a vybíjení po přerušení primáru.

17. Spalování u SI motorů Průběh spalování. Zapalovací systémy. Konstukční cvičení a metodiky konstruování spalovacích motorů 17. Spalování u SI motorů Průběh spalování. Zapalovací systémy. Svíčky konstrukce elektrod, isolace a připojení s tlumicím odporem chlazení a úsady = tepelná hodnota (různé definice) alternativní provedení elektrod a jiskřiště zesílení energie zapálením směsi v komůrce

17. Spalování u SI motorů Průběh spalování. Zapalovací systémy. Konstukční cvičení a metodiky konstruování spalovacích motorů 17. Spalování u SI motorů Průběh spalování. Zapalovací systémy. Adaptivní regulace předstihu zážehu – při výskytu klepání (indikováno signálem z akcelerometru v úhlovém okénku po zážehu) se předstih sníží, pak zvyšuje zpět k tabulkové hodnotě.

17. Spalování u SI motorů Průběh spalování. Spalovací prostory. Konstukční cvičení a metodiky konstruování spalovacích motorů 17. Spalování u SI motorů Průběh spalování. Spalovací prostory. Vlastnosti plamene v připravené směsi a postup spalování v SI rychlost hoření postupného (deflagračního) plamene [m.s-1] závisí na lokální teplotě = zatížení i otáčky a kompresní poměr (roste), tlaku = zatížení (poněkud roste) a kompresní poměr (roste), rychlosti proudění = otáčkách (roste, ale pomaleji než úměrně) a přebytku vzduchu (maximum v mírně bohaté směsi, na obě strany pokles až k mezi zápalnosti) i vlastnostech paliva (pomaleji reagující hoří dlouho); klepání = vznět dosud neshořelé směsi; vyžaduje čas, směs se rychleji připravuje za vyšší teploty (velmi výrazný vliv) a tlaku i vlastnostech paliva (rychle reagující se dříve připraví); rychle ukončí hoření, ale pokud detonuje velké množství zbytkové směsi, zvýší podstatně přestup tepla do přilehlé stěny.

17. Spalování u SI motorů Průběh spalování. Spalovací prostory Konstukční cvičení a metodiky konstruování spalovacích motorů 17. Spalování u SI motorů Průběh spalování. Spalovací prostory rychlost hoření postupného (deflagračního) plamene [m.s-1] závisí na lokální teplotě, složení směsi a turbulenci; klepání = vznět dosud neshořelé směsi; příprava vyžaduje čas, směs se rychleji připravuje za vyšší teploty . Zmenšit využitelný čas pro přípravu k detonaci (opatření zajistitelné konstrukcí spalovacího prostoru): krátká a rovnoměrně po prostoru rozložená dráha plamene od svíčky – kompaktní a symetrický spalovací prostor vzhledem ke svíčce zkracuje čas deflagračního hoření; rychlý postup deflagračního plamene: zvýšit rychlost hoření rychlostí proudění (turbulizací náplně); nepřipustit lokální přehřátí nespálené směsi = chlazení – přístup chladicí kapaliny, odstranit hrany, míchat rozprouděním.

17. Spalování u SI motorů Průběh spalování. Spalovací prostory Konstukční cvičení a metodiky konstruování spalovacích motorů 17. Spalování u SI motorů Průběh spalování. Spalovací prostory Výsledek – dnes možné spalovací prostory pro homogenní směs a visuté ventily (vana, klín, střecha nebo koule, prostor v pístu). Více než dvouventilové uspořádání umožňuje umístit svíčku doprostřed. Šikmé ventily=větší průměr. antidetonační štěrbina klín 2v střecha nebo koule, 2v nebo 4v vanička 2v prostor v pístu ovlivňuje tumble při kompresi prostor v pístu 2v nebo 4v