Rozdíl druhých mocnin a2 - b2 Autor: Vladislava Hurajová.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Vzdělávací oblast: Matematika Autor: Mgr. Robert Kecskés Jazyk: Český
Advertisements

Věty o počítání s mocninami Věta o násobení mocnin
Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace
Pravidla pro počítání s mocninami
Sčítání a odčítání výrazů
„EU peníze středním školám“ Název projektuModerní škola Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Několikrát méně, nácvik.
základní pojmy posloupností
Vzorce na umocnění.
Rozklad mnohočlenů na součin pomocí vzorců
Algebraické výrazy – početní operace
Výrazy - vzorce Mgr. Petra Jelínková.
Mnohočleny a algebraické výrazy
VY_32_INOVACE_M-Ar 8.,9.01 Druhá mocnina
MS EXCEL Funkce PLATBA.
Téma: SČÍTÁNÍ A ODČÍTÁNÍ CELÝCH ČÍSEL 3
Zkvalitnění výuky přírodovědných předmětů s cílem zvyšování motivace
Rozklad na součin Vzorce usnadňující úpravu
Druhá mocnina rozdílu (a – b)2.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Úpravy mnohočlenů - vzorce
Základní škola, Ostrava – Poruba, Porubská 831, příspěvková organizace Registrační číslo projektu – CZ.1.07/1.4 00/ Název projektu – BRÁNA JAZYKŮ.
Násobení mnohočlenů.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost, Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Věty o počítání s mocninami Věta o násobení mocnin.
Násobení mnohočlenů. c d ab S Obsah velkého obdélníku S = (a+b).(c+d)
* Násobení mnohočlenů Matematika – 8. ročník *
Sčítání a násobení výrazů
Matematika – 8.ročník Počítání s mocninami - 2
41.1 Rozkládání mnohočlenů pomocí vytýkání a vzorců
Druhá a třetí mocnina a odmocnina - shrnutí
Pravidla pro počítání s mocninami.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
* Mnohočleny Matematika – 8. ročník *.
Postup při úpravě výrazu na součin vytýkáním před závorku.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Inovace a zkvalitnění výuky projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Matematika pro 8. ročník Postup při úpravě výrazu na součin vytýkáním „mínus jedničky“ před závorku.
„EU peníze středním školám“ Název projektuModerní škola Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Rozklad mnohočlenů na součin
Základní škola, Ostrava – Poruba, Porubská 831, příspěvková organizace Registrační číslo projektu – CZ.1.07/1.4 00/ Název projektu – BRÁNA JAZYKŮ.
Druhá mocnina rozdílu.
ALGEBRAICKÉ VÝRAZY 14 Lomené výrazy II MěSOŠ Klobouky u Brna.
Rozklad mnohočlenů na součin
ČÍSELNÉ OBORY, VÝRAZY - OPAKOVÁNÍ Cyrilometodějská církevní základní škola Lerchova 65, Brno Tento výukový materiál vznikl v rámci projektu EU–peníze do.
LOMENÉ VÝRAZY III. Sčítání a odčítání výrazů Matematika 9. ročník Creation IP&RK.
ROZKLAD MNOHOČLENU UŽITÍM VZORCŮ Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné Autor: Mgr. Hana Kuříková Název: VY_32_INOVACE_01_C_19_Rozklad mnohočlenu.
Vzorce pro druhé mocniny dvojčlenů (a – b)²=(a – b).(a – b)
Faktoriál. V matematice je faktoriál č ísla n č íslo, rovnématematice sou č inu všech kladných celých č ísel menších nebokladnýchcelých č ísel rovných.
Věty o počítání s mocninami Věta o násobení mocnin
Mocniny Mocniny záporných čísel (se záporným základem)
Mocnina součinu, zlomku a mocniny
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
ČÍSELNÉ OBORY 16 Mocniny I
Mocniny s přirozeným mocnitelem
KOMPLEXNÍ ČÍSLA Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Kamila Kočová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: 1802–4785,
Škola: Základní škola Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace MATEMATIKA A JEJÍ APLIKACE, MATEMATIKA, ČÍSLO A PROMĚNNÁ PRAVIDLA.
13x2y3 0,2r3s5 ab3 . a4b2 4p3 + 5p3 Početní výkony s mocninami
Počítání do 100 procvičování II..
Počítáme do 100 procvičování I..
Rozdíl a součet třetích mocnin
Mocniny s přirozeným mocnitelem
Rozklad mnohočlenů na součin
Algebraické výrazy: počítání s mnohočleny
Mocniny záporných čísel (se záporným základem)
SČÍTÁNÍ A ODČÍTÁNÍ MNOHOČLENŮ
Jednočleny a mnohočleny Sčítání a odčítání
NÁSOBENÍ A DĚLENÍ CELÝCH ČÍSEL
Střední škola obchodně technická s. r. o.
Transkript prezentace:

Rozdíl druhých mocnin a2 - b2 Autor: Vladislava Hurajová

Otázka na začátek… Zatím jsme určovali druhou mocninu součtu a rozdílu. Řekli jsme si, že druhou mocninu můžeme zapsat ve tvaru součinu (a+b).(a+b), resp. (a-b).(a-b). Co se však stane, když budeme násobit dvě závorky, které se liší ve znaménku?

Tak co se vlastně stane? Počítej s námi: (a+b).(a-b) = a2 – ab + ab - b2 = a2 - b2 Vztah (a+b).(a-b) = a2 - b2 budeme používat jako vzorec.

Pozoruj! (x-y).(x+y) = x2 + xy –xy - y2 = x2 - y2 Na pořadí závorek nezáleží! Stačí když umocníme na druhou první člen a odečteme od něj druhý člen umocněný také na druhou.

Vypočti (c+d).(c-d) = (2x-y).(2x+y)= (x-3).(x+3)= c2 - d2 (5a+2b).(5a-2b)= (x2+6y).(x2-6y)= (2x-5yz).(2x-5yz)= (2x3+4y2).(2x3+4y2)= (3-y2v).(3+ y2v)= Zkontroluj si výsledky c2 - d2 4x2 – y2 x2 – 9 25a2 – 4b2 x4 – 36y2 4x2 – 25y2z2 4x6 – 16y4 9 – y4v2

Jakou si zasloužíš známku? Počet správných: Známka: 8 1 7-6 2 5-4 3 3-2 4 1-0 5

A co domácí úkol? Tady je… (x-9).(x+9)= (2x+5).(2x-5)= (3xy-v).(3xy+v)= (x2-7y).(x2+7y)= (2y3+9z).(2y3-9z)= (x2y-w).(x2y+w)= Příklady si opiš do domácího sešitu!