Prioritní osa: 1 − Počáteční vzdělávání Oblast podpory: 1.4 − Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních školách Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/21.1659.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Vypracovala Ludmila Kebzová
Advertisements

Modernizace výuky na ZŠ Česká Lípa Tyršova
Prioritní osa: 1 − Počáteční vzdělávání Oblast podpory: 1.4 − Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních školách Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
ZŠ a MŠ Olšovec, příspěvková organizace Vzdělávací materiál, šablona – Inovace a zkvalitnění výuky směřující k rozvoji čtenářské a informační gramotnosti.
OBYVATELSTVO ASIE 7. třída Mgr. Jakub Karásek
Čínská filozofie Konfucianismus, Taoismus, nauka o Jin a Jang
Prioritní osa: 1 − Počáteční vzdělávání
ZŠ a MŠ Olšovec, příspěvková organizace a informační gramotnosti I/2
Jméno autora: Mgr. L.Krivjanský Datum: Ročník: 6. Vzdělávací oblast: Člověk a společnost Vzdělávací obor:Dějepis Tematický okruh: Období antiky.
SVĚTOVÁ NÁBOŽENSTVÍ - BUDDHISMUS
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Předmět OBČANSKÝ A SPOLEČENSKOVĚDNÍ ZÁKLAD Ročník a obor 3. ROČNÍK ZDRAVOTNICKÝ ASISTENT, 4.ROČNÍK K OPAKOVÁNÍ Kód sady OSVZ/ZA/03+04/01 Kód DUM OSVZ/ZA/03+04/01.
STAROVĚKÁ INDIE.
Světová náboženství.
VY_32_INOVACE_Dj Indie-prezentace
Východní náboženství Petr Machala.
Název projektu:Moderní škola 2010 Číslo projektu, šablona: CZ.1.07./1.4.00/ I/2 Inovace a zkvalitnění výuky směřující k rozvoji čtenářské a informační.
PředmětOBČANSKÝ A SPOLEČENSKOVĚDNÍ ZÁKLAD Ročník a obor 3. ROČNÍK ZDRAVOTNICKÝ ASISTENT, 4. ROČNÍK K OPAKOVÁNÍ Kód sady OSVZ/ZA/03+04/01 Kód DUM OSVZ/ZA/03+04/01/09-20.
Prioritní osa: 1 − Počáteční vzdělávání
Střední odborné učiliště Liběchov Boží Voda Liběchov Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: I/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
VY_32_INOVACE_3D.6.14 Autor: Kateřina Vyčichlová Projekt Škola do života CZ.1.07/1.4.00/ Dějepis, 6. třída ZŠ Základní škola Kutná Hora, Kremnická.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Dějepis Ročník : 6.
Modernizace výuky na ZŠ Česká Lípa Tyršova VY_52_INOVACE_169_rychlost-fyzikální pohádky Vytvořil: Jana Slaboňová Základní škola Dr. Miroslava Tyrše, Česká.
Prioritní osa: 1 − Počáteční vzdělávání Oblast podpory: 1.4 − Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních školách Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
INDIE.
Starověká Indie.
ZŠ a MŠ Olšovec, příspěvková organizace Vzdělávací materiál, šablona – Inovace a zkvalitnění výuky směřující k rozvoji čtenářské a informační gramotnosti.
Jméno autora: Mgr. L.Krivjanský Datum: Ročník: 6. Vzdělávací oblast: Člověk a společnost Vzdělávací obor: Dějepis Tematický okruh: Období antiky.
Východoasijská náboženství
Náboženství Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuRozvoj žákovských kompetencí.
Asie - obyvatelstvo. Asie - obyvatelstvo Světadíl s největším počtem obyvatel na světě (asi 4 mld. lidí) Světadíl s největším počtem obyvatel na světě.
Předmět: Základy společenských věd Ročník: III.
Modernizace výuky na ZŠ Česká Lípa Tyršova VY_52_INOVACE_174_čas-výpočet Vytvořil: Jana Slaboňová Základní škola Dr. Miroslava Tyrše, Česká Lípa, Mánesova.
Modernizace výuky na ZŠ Česká Lípa Tyršova
Název školy Název školy Obchodní akademie a Hotelová škola Havlíčkův Brod Obchodní akademie a Hotelová škola Havlíčkův Brod Název OP Název OP OP Vzdělávání.
Modernizace výuky na ZŠ Česká Lípa Tyršova VY_52_INOVACE_165_čas-křížovka Vytvořil: Jana Slaboňová Základní škola Dr. Miroslava Tyrše, Česká Lípa, Mánesova.
Modernizace výuky na ZŠ Česká Lípa Tyršova
Předmět: Základy společenských věd Ročník: III.
Starověká Indie Petr Machala.
Modernizace výuky na ZŠ Česká Lípa Tyršova
Kultura starověké Indie
Modernizace výuky na ZŠ Česká Lípa Tyršova
Světová náboženství. Světové náboženství není založeno jen pro jeden národ, ale má své příznivce po celém světě.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Od dotace EU k proměně vyučovací hodiny registrační číslo projektu CZ 1.07/1.4.00/ Příjemce: Základní škola, Základní umělecká škola a Mateřská.
EU peníze středním školám Název vzdělávacího materiálu: Náboženství v Asii Číslo vzdělávacího materiálu: ICT8-5 Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
ZŠ Brno, Řehořova 3 Občan, žák a společnost Výchova k občanství ročník III
Buddhismus Albert Procházka, Samuel Mann, Tadeáš Petrů, Slávek Rydval.
Prioritní osa: 1 − Počáteční vzdělávání Oblast podpory: 1.4 − Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních školách Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
ČÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ ČÍSLO MATERIÁLU DUM 18 – Buddhismus NÁZEV ŠKOLY Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního ruchu, Senovážné náměstí.
Světová náboženství. NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a mateřská škola Bohdalov ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ ŠABLONA: III/2 VZDĚLÁVACÍ OBLAST: Člověk.
VY_32_INOVACE_214_Indie Šablona Identifikátor školy: Jméno autora: Pavlína DoleželováDatum vytvoření: Vzdělávací obor, téma: Dějepis.
INDICKÁ FILOSOFIE II Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/
Název materiálu: VY_12_INOVACE_D.6.Si.11_Staroveka_Indie Datum:
náboženství staré Číny a Japonska
ČÍNSKÁ FILOSOFIE II Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/
Náboženství a fanatismus
Buddhismus VY_32_INOVACE_1B_18 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
ZLEPŠENÍ PODMÍNEK PRO VZDĚLÁVÁNÍ NA EOA
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Lenka Špillerová Název materiálu: VY_32_INOVACE_2-35_Starověká Indie Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Taoismus, VY_32_INOVACE_ Autor Mgr. Lenka Šulcová
TAOISMUS Emma Bruniková.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
INDIE VE STAROVĚKU s. 137.
VY_32_INOVACE_57 HINDUISMUS. VY_32_INOVACE_57 HINDUISMUS.
Konfucianismus, VY_32_INOVACE_ Autor Mgr. Lenka Šulcová
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Kultura a vzdělanost ve starověké Indii
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
SVĚTOVÁ NÁBOŽENSTVÍ.
Transkript prezentace:

Prioritní osa: 1 − Počáteční vzdělávání Oblast podpory: 1.4 − Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních školách Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: Modernizace výuky na Česká Lípa Tyršova Název příjemce dotace: ZŠ Dr. Miroslava Tyrše, Česká Lípa, Mánesova 1526, příspěvková organizace Název materiálu/sady: Inovace a zkvalitnění výuky směřující k rozvoji čtenářské a informační gramotnosti – Náboženství 2

VY_12_INOVACE_68_NÁBOŽENSTVÍ 2 Jméno autora VMMgr. Jitka Pazourková Datum vytvořen í VMProsinec 2012 Ročník použití VM9. ročník Vzdělávací oblast/oborVýchova k občanství Anotace VMVýklad a diskuse na dané téma – hinduismus, buddhismus, taoismus, konfucianismus

NÁBOŽENSTVÍ polyteismus = mnohobožství  náboženství, v nichž se uctívá více bohů a božstev  hinduismus, antická a egyptská náboženství

HINDUISMUS indické náboženství (5. st. př. n. l.) učení o zákonitostech světa (o přirozeném charakteru věcí) – součást životního stylu REINKARNACE (= převtělování) - vše, co člověk prožívá, je výsledkem jeho chování v dřívějších existencích více bohů: Brahma, Višnu, Šiva... VÉDY = posvátné písmo

BUDDHISMUS rozšířený zejména v jihovýchodní Asii založen na učení BUDDHY = „Probuzený“ indický princ Siddhártha Gautama - čtyři vznešené pravdy NIRVÁNA (vyvanutí) nemá boha - spíše způsob života Tři koše moudrosti – posvátné texty Dalajláma ( titul tibetských mistrů)

čínské náboženství zakladatel Lao-c´ naprosté splynutí člověka s přírodou TAOISMUS

KONFUCIANISMUS čínské náboženství navazuje na taoismus zakladatel Kchung-fu-c´ (=Konfucius) důraz na správné mravní chování

OTÁZKY 1)Vysvětli pojmy meditace a askeze. 2)Porovnej hinduismus a buddhismus. 3)Pokus se vysvětlit princip Jing a Jang.

Zdroje obrázků: Šiva [online][cit ]. Dostupné z: Buddha [online][cit ]. Dostupné z: Konfucius [online][cit ]. Dostupné z: Jing a Jang [online][cit ]. Dostupné z: Otazník [online][cit ]. Dostupné z: komenskeho.webnode.cz