KIV/PRO Cvičení 4 13. 10. 2014. Nalezení maxima Nalezněte (co nejefektivněji) maximum v následující posloupnosti: – 2; 12; 8; 39; 9; 4; 3; 20; 28; 19;

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
PLAYBOY Kalendar 2007.
Advertisements

Stodůlky 1977 a 2007 foto Václav Vančura, 1977 foto Jan Vančura, 2007.
IX. Řešení úloh v testech Scio z obecných studijních předpokladů
TEORIE ROZHODOVÁNÍ A TEORIE HER
*Zdroj: Průzkum spotřebitelů Komise EU, ukazatel GfK. Ekonomická očekávání v Evropě Březen.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
19.1 Odčítání v oboru do 100 s přechodem přes desítku
základní pojmy posloupností
AutorMgr. Lenka Závrská Anotace Očekávaný přínos Tematická oblastOperace s reálnými čísly Téma PředmětMatematika RočníkPrvní Obor vzděláváníUčební obory.
Téma 3 ODM, analýza prutové soustavy, řešení nosníků
AnotacePrezentace, která se zabývá opakováním znalostí o zlomcích. AutorMgr. Václav Simandl JazykČeština Očekávaný výstupŽáci opakují znalosti o zlomcích.
Násobíme . 4 = = . 4 = = . 4 = = . 2 = 9 .
Sylabus V rámci PNV budeme řešit konkrétní úlohy a to z následujících oblastí: Nelineární úlohy Řešení nelineárních rovnic Numerická integrace Lineární.
Elektrický obvod a jeho části
Kdo chce být milionářem ?
NÁSOBENÍ ČÍSLEM 10 ZÁVĚREČNÉ SHRNUTÍ
Téma: SČÍTÁNÍ A ODČÍTÁNÍ CELÝCH ČÍSEL 2
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
Vizualizace projektu větrného parku Stříbro porovnání variant 13 VTE a menšího parku.
ČLOVĚK A JEHO SVĚT 2. Ročník - hodiny, minuty Jana Štadlerová ŽŠ Věšín.
ARITMETICKÁ POSLOUPNOST II
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA reg. č.: CZ.1.07/1.4.00/ Základní škola, Šlapanice, okres Brno-venkov, příspěvková organizace Masarykovo nám.
VY_32_INOVACE_ 14_ sčítání a odčítání do 100 (SADA ČÍSLO 5)
Speciální vzdělávací potřeby - žádné - Klíčová slova
ARITMETICKÁ POSLOUPNOST I
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost, Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Anotace Prezentace, která se zabývá prvočísly a čísly složenými AutorPavel Pavlas JazykČeština Očekávaný výstup Žáci rozliší prvočíslo a číslo složené.
Získávání informací Získání informací o reálném systému
Zábavná matematika.
Dělení se zbytkem 6 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
Dělení se zbytkem 5 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
Kvadratické rovnice pro S O U (x - 5)(x + 5) = 0 S = 1/2gt2
Jazyk vývojových diagramů
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.

Čtení myšlenek Je to až neuvěřitelné, ale skutečně je to tak. Dokážu číst myšlenky.Pokud mne chceš vyzkoušet – prosím.
Speciální vzdělávací potřeby - žádné - Klíčová slova
Posloupnosti, řady Posloupnost je každá funkce daná nějakým předpisem, jejímž definičním oborem je množina všech přirozených čísel n=1,2,3,… Zapisujeme.
Násobení zlomků – teorie a cvičení VY_32_INOVACE_19
73.1 Zaokrouhlování desetinných čísel
Dělení se zbytkem 8 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
Náhoda, generátory náhodných čísel
Zásady pozorování a vyjednávání Soustředění – zaznamenat (podívat se) – udržet (zobrazit) v povědomí – představit si – (opakovat, pokud se nezdaří /doma/)
Dělení desetinných čísel
44.1 Písemné násobení jednociferným činitelem
Anotace Prezentace, která se zabývá dělitelností přirozených čísel. AutorPavel Pavlas JazykČeština Očekávaný výstup Žáci rozliší násobek a dělitel. Speciální.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_153_Násobíme, dělíme 9 s čertem a Mikulášem AUTOR: Jana Dzubáková.
Cvičná hodnotící prezentace Hodnocení vybraného projektu 1.
66.1 Písemné dělení dvojciferným dělitelem
Projekt PŘEDPOVĚĎ POČASÍ. projekt PŘEDPOVĚĎ POČASÍ.
EDITOR BY: SPRESS 15. ledna ledna ledna 2015.
DĚLENÍ ČÍSLEM 7 HLAVOLAM DOPLŇOVAČKA PROCVIČOVÁNÍ
Fyzika 2 – ZS_4 OPTIKA.
Sčítání a odčítání zlomků
1 Celostátní konference ředitelů gymnázií ČR AŘG ČR P ř e r o v Mezikrajová komparace ekonomiky gymnázií.
Technické kreslení.
Jazyk vývojových diagramů
Úkoly nejen pro holky.
ANALÝZA VÝSLEDKŮ LINEÁRNÍHO OPTIMALIZAČNÍHO MODELU
Základní škola Podbořany, Husova 276, okres Louny
Přednost početních operací
Nejprve provedeme výpočet v závorce
Slovní úlohy řešené soustavou rovnic
Celá čísla Násobení.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Gymnázium, Broumov, Hradební 218
Autor: Ondřej Šimeček Verze: 1.1.3
KIV/PRO Cvičení N nejvyšších hodnot Mějme 2D čtvercové pole [1,..., n][1,..., n] – n 2 vzájemně různých kladných celých čísel Zkonstruujte.
Transkript prezentace:

KIV/PRO Cvičení

Nalezení maxima Nalezněte (co nejefektivněji) maximum v následující posloupnosti: – 2; 12; 8; 39; 9; 4; 3; 20; 28; 19; 6; 31; 47; 27; 11; 7

Hádání čísla Myslím si (přirozené) číslo od 1 do N… Uhádněte, na jaké číslo myslím – Na každý váš pokus odpovím „číslo je větší“, „číslo je menší“, nebo „ano“ – Kolik pokusů budete potřebovat?

Hádání čísla D&C přístup - půlení intervalu Zkuste zapsat v pseudokódu – S rekurzí – Bez rekurze

Násobení matic Mějme dvě čtvercové matice A, B velikosti n×n Nejjednodušší přístup – O(n 3 ):

Násobení matic Jde to lépe – Strassenovo násobení matic Matice A, B, C = A∙B rozdělíme na bloky: Zavedeme: – C 11 = A 11 B 11 + A 12 B 21 – C 12 = A 11 B 12 + A 12 B 22 – C 21 = A 21 B 11 + A 22 B 21 – C 22 = A 21 B 12 + A 22 B 22

Násobení matic Následuje malý trik, zavedeme: – M 1 = (A 11 + A 22 )(B 11 + B 22 ) – M 2 = (A 21 + A 22 )B 11 – M 3 = A 11 (B 12 – B 22 ) – M 4 = A 22 (B 21 – B 11 ) – M 5 = (A 11 + A 12 )B 22 – M 6 = (A 21 – A 11 )(B 11 + B 12 ) – M 7 = (A 12 – A 22 )(B 21 + B 22 )

Násobení matic A trik pokračuje – pomocí M 1, …, M 7 vyjádříme C 11, C 12, C 21, C 22 – C 11 = M 1 + M 4 – M 5 + M 7 – C 12 = M 3 + M 5 – C 21 = M 2 + M 4 – C 22 = M 1 – M 2 + M 3 + M 6

Násobení matic Co se právě stalo? – Ušetřili jsme jedno násobení – Aplikujeme rekurzivně, dokud to má smysl (dokud tím něco získáme) Složitost? – Zhruba O(n ) Nevýhody? – Obvykle mírně sníží numerickou stabilitu výpočtu.

Hádání čísla ještě jednou Opět si myslím číslo, opět můžete hádat a já odpovím „menší“, „větší“, nebo „ano“ Ale vše má jeden háček! – Má odpověď bude zpožděná o k kroků

Hádání čísla ještě jednou Příklad (myslím si 42, k = 2) – Q: 50 – Q: 30 – Q: 10 – A: „moje číslo je menší“ (42 < 50) – Q: 60 – A: „moje číslo je větší“ (42 > 30) Jak na to? – Efektivita, složitost, atd. (jako obvykle…)

Složitost D&C Často rekurzivní zápis – Na první pohled není složitost zřejmá – Obtížný odhad složitosti – Rekurzivní vztahy není obvykle triviální „rozepsat“ Master Theorem – Řeší výpočet složitosti některých (!) rekurzivně zapsaných algoritmů