Jaroslav Jíra, GfK Czech Quo vadis PR? Public Relations Summit 2009 GfK CzechPR Summit 200921. 10. 2009.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Stodůlky 1977 a 2007 foto Václav Vančura, 1977 foto Jan Vančura, 2007.
Advertisements

Finanční vzdělávání jako pilíř ochrany spotřebitele na finančním trhu Ing. Dušan Hradil sekce Finanční trh Ministerstvo financí ČR 27. listopadu 2009.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
PRŮZKUM NA TÉMA: „Dopady finanční krize“ eficia .
Hraní s desetinnými čísly
Porovnání výroby a prodejů vozidel ve světě za období 2005 až 2012 VÝROBA za uvedené období celkem: ks vozidel PRODEJE za uvedené období celkem:
Měření úrovně finanční gramotnosti dospělých
19.1 Odčítání v oboru do 100 s přechodem přes desítku
Násobek a dělitel. Jeden rohlík stojí 2 Kč. Kolik Kč budou stát dva, tři, čtyři, nebo pět rohlíků? Čísla 2, 4, 6, 8, 10, 12, 14, 16 atd. jsou násobky.
Přehled základních výsledků šetření Rušiče spánku a nykturie Březen 2009/ Tisková informace k výsledkům šetření / STEM/MARK a.s.
Tomáš NETERDA 1961 Sportovní kariéra : plavecké třídy ZŠ Komenského gymnázium Dašická plavecká škola
Výzkumy volebních preferencí za ČR a kraje od
NÁSOBENÍ ČÍSLEM 10 ZÁVĚREČNÉ SHRNUTÍ
Téma: SČÍTÁNÍ A ODČÍTÁNÍ CELÝCH ČÍSEL 2
Výsledky NetMonitoru a AdMonitoringu za červenec 2008 Sdružení pro internetovou reklamu (SPIR) MEDIARESEARCH, a. s. a GEMIUS, S. A
Dělitelnost přirozených čísel
Nejmenší společný násobek
VY_32_INOVACE_INF_RO_12 Digitální učební materiál
ČLOVĚK A JEHO SVĚT 2. Ročník - hodiny, minuty Jana Štadlerová ŽŠ Věšín.
Lineární rovnice Běloun 91/1 a
Elektronická učebnice - I
INOVATIVNÍ MARKETINGOVÁ KOMUNIKACE VE VEŘEJNÉ SFÉŘE Martin Jirovský MBA 22.
Jiří Hlavenka Shoproku meeting Praha, 13/9/2012. Zdroj: ČSÚ, APEK/GfK.
VY_32_INOVACE_ 14_ sčítání a odčítání do 100 (SADA ČÍSLO 5)
© GfK 2012 | On-line shopping - Multichannel 2012 | Praha On-line shopping Postřehy z výzkumu GfK Czech Multichannel Marketing & Sales 2012, Praha,
ANALÝZA POTŘEB, MOTIVACE A FIREMNÍ PÉČE O ZAMĚSTNANCE VE VYBRANÝCH NZDM PARDUBICKÉHO KRAJE BAKALÁŘSKÁ PRÁCE Autor: Bc. Kejzlarová Šárka, DiS. Sběr dat:
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Martina Burgetová Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu.
Zábavná matematika.
Společný dělitel, největší společný dělitel (D)
Dělení se zbytkem 6 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
Dělení se zbytkem 5 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
Letokruhy Projekt žáků Střední lesnické školy a střední odborné školy sociální ve Šluknově.
Stav studie „Seroprevalence VHC u injekčních uživatelů drog“ k Národní monitorovací středisko pro drogy a drogové závislosti Úřad vlády ČR tel.
Čtení myšlenek Je to až neuvěřitelné, ale skutečně je to tak. Dokážu číst myšlenky.Pokud mne chceš vyzkoušet – prosím.
Únorové počítání.
Speciální vzdělávací potřeby - žádné - Klíčová slova
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Není –li uvedeno jinak, je tento.
Kouzlo placeného poradenství!
Téma: Sčítání a odčítání desetinných čísel
EKONOMICK É INFORMACE pro jedn á n í Předsednictva RV Š
Dělení se zbytkem 8 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
Násobení a dělení čísel (10,100, 1000)
Náhoda, generátory náhodných čísel
Sexuální život u pacientů s mentálním postižením v ÚSP
Zásady pozorování a vyjednávání Soustředění – zaznamenat (podívat se) – udržet (zobrazit) v povědomí – představit si – (opakovat, pokud se nezdaří /doma/)
Rozvojový plán statutárního města České Budějovice v oblasti sociálních služeb na období Ing. Martina Kučerová.
SČÍTÁNÍ A ODČÍTÁNÍ V OBORU DO 100
Hrubá - prostá incidence nádorů kolorekta u mužů 1. Maďarsko 88,29 2. Česká Republika 86,73 3. Japonsko 77,74 4. Německo 75,39 5. Nový Zéland71,77 6. Austrálie.
TRUHLÁŘ II.ročník Výrobní zařízení Střední škola stavební Teplice
Anotace Prezentace, která se zabývá dělitelností přirozených čísel. AutorPavel Pavlas JazykČeština Očekávaný výstup Žáci rozliší násobek a dělitel. Speciální.
DĚLITELNOST Prvočísla Dělitel Násobek Znaky dělitelnosti Čísla složená.
Celá čísla Dělení.
DĚLENÍ ČÍSLEM 7 HLAVOLAM DOPLŇOVAČKA PROCVIČOVÁNÍ
1 1 Evropský zemědělský fond pro rozvoj venkova : Evropa investuje do venkovských oblastí „ Kdo za to může – kompletní vzdělávání pro přípravu a realizací.
1 Celostátní konference ředitelů gymnázií ČR AŘG ČR P ř e r o v Mezikrajová komparace ekonomiky gymnázií.
Úkoly nejen pro holky.
Jednotky času - procvičování
Ondřej Škorpil 27. října 2011 American Center Řízení agendy CSR ve Skupině ČSOB Na cestě k efektivitě: Jak integrovat CSR do strategického řízení firmy.
Zdravotní stav obyvatel v Ústeckém kraji RNDr. Jiří Skorkovský
Přednost početních operací
Slovní úlohy řešené soustavou rovnic
ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: , ; fax:
Predikce chemických posunů
KONTROLNÍ PRÁCE.
Čtenáři a čtení v ČR v roce 2007 Výzkum dospělé populace nad 15 let Vít Richter Národní knihovna ČR Brno
Porovnání výroby a prodejů vozidel ve světě
Jak mohou PR agentury pomoci MSP a lze jejich přínos změřit?
marketingový komunikační mix, propagační mix, podpora, promotion
©Rytmus 2007 DVD Společenská odpovědnost firem Výstup CIP EQUAL projektu „Podporované zaměstnávání pro sociálně odpovědné firmy“ o.s. RYTMUS Projekt je.
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast: Marketingový mix hotelových a restauračních sužeb Název vyučovací oblasti: Public Relations v.
Transkript prezentace:

Jaroslav Jíra, GfK Czech Quo vadis PR? Public Relations Summit 2009 GfK CzechPR Summit

PR Summit 2009GfK Czech 2 Co je to PR? Skutečně ho potřebujeme? Má smysl spolupracovat s PR agenturou... … anebo je lepší dělat si „domácí“ PR? A nejsou to všechno zbytečně vyhozené peníze?

PR Summit 2009GfK Czech 3 %; Báze: total, N=109 Využíváme k PR aktivitám vlastní zaměstnance? Spolupracujeme s PR agenturami? S kolika různými PR agenturami jsme v posledních 2 letech spolupracovali? 65 % firem se věnuje PR in-house.23 % firem spolupracuje s PR agenturou. V případě, že firmy využívají PR agenturu, pak 72 % z nich pracuje jen s jednou. %; Báze: total, N=109 %; Báze: využívají služeb PR agentur, n=25 77 % firem s žádnou PR agenturou nespolupracuje.

PR Summit 2009GfK Czech 4 %; Báze: nevyužívají služeb PR agentur, n=84 PROČ s PR agenturami nespolupracujeme? Stojí za vším peníze? 77 % firem nespolupracuje s žádnou PR agenturou a říká…

PR Summit 2009GfK Czech 5 %; Báze: využívají služeb PR agentur, n=25 Jak moc jsme SPOKOJENI se službami PR agentur, pokud je využíváme? Ø 2,08 Všechny firmy, které využívají služeb PR agentur, vyjádřili, byť v různé míře, VŽDY SPOKOJENOST. A nezáleželo na tom, zda mají vlastní zaměstnance pečující o PR nebo ne. Na 5 stupňové škále hodnocení kvality práce získaly PR agentury poměrně vysokou průměrnou známku: 2,08.

PR Summit 2009GfK Czech 6 Ø 1,88 2,04 2,58 2,44 Jak moc jsme SPOKOJENI s jednotlivými PARAMETRY při spolupráci s PR agenturami? 2,04 2,21 2,48 3,17 %; Báze: využívají služeb PR agentur, n=25

PR Summit 2009GfK Czech 7 Ø 1,28 1,48 1,44 1,68 Jak moc jsou tyto PARAMETRY při spolupráci s PR agenturami DŮLEŽITÉ? 1,54 1,76 1,84 1,96 %; Báze: využívají služeb PR agentur, n=25

PR Summit 2009GfK Czech 8 Jak se vyhodnocuje PR? Lze změřit efektivitu PR aktivit? Jaké používáme metriky a jsou důvěryhodné? Kdo je za hodnocení zodpovědný?

PR Summit 2009GfK Czech 9 VYHODNOCUJEME přínos jednotlivých PR aktivit? KDO tento přínos vyhodnocuje? %; Báze: total, N=109 %; Báze: vyhodnocují přínos jejich PR aktivit, n=60 Pouze 55 % firem vyhodnocuje své PR aktivity. Nejčastěji jsou PR aktivity hodnoceny interně; buď přímo PR manažerem (40 %), anebo jeho nadřízeným (42 %). Ale firmy které spolupracují s PR agenturou vyhodnocují své PR aktivity v 84 % případů.

PR Summit 2009GfK Czech 10 %; Báze: vyhodnocují přínos jejich PR aktivit, n=60 JAKÝM ZPŮSOBEM způsobem PR aktivity vyhodnocujeme? Nejčastěji jsou PR aktivity hodnoceny dle 3 metrik: počtu mediálních výstupů, výzkumu trhu a veřejného mínění a ekvivalentu inzertní hodnoty. Firmy, které nespolupracují s žádnou PR agenturou, využívají výrazně více výzkum trhu a teprve následně měří počet mediálních výstupů. Firmy, které využívají služeb PR agentur, se převážně zaměřují na měření počtu mediálních výstupů.

PR Summit 2009GfK Czech 11 Ø 1,92 2,10 2,35 2,60 3,29 Bývá z vyhodnocení PR aktivit jasně patrný PŘÍNOS? A co konkrétně je tímto přínosem pro firmy? 2,29 %; Báze: total, N=109 Na dva rovnoměrné tábory se PR manažeři rozdělili, když hodnotily přínos PR aktivit. 48 % přínos jasně vidí, 47 % ne. %; Báze: vyhodnocují přínos jejich PR aktivit, n=60 Za největší přínos je považována schopnost PR agentur zvýšit povědomí o firmě a schopnost vytvořit požadovanou image.

PR Summit 2009GfK Czech 12 A co dál? Jak má vypadat PR 21. století? Jaké další možnosti PR nabízí? Jde vždy jen o navýšení rozpočtu?

PR Summit 2009GfK Czech 13 Budeme v budoucnu navyšovat ROZPOČET na PR? Co můžeme udělat proto, aby mělo PR v budoucnu šanci získat VĚTŠÍ ČÁST FINANČNÍCH ROZPOČTŮ na komunikační aktivity? %; Báze: total, N= % PR manažerů NEMÁ v plánu do budoucna navyšovat rozpočet na PR. 79 % PR manažerů neví, co by se v oblasti PR mělo zlepšit, aby získali více financí z marketingového rozpočtu. Navýšení rozpočtu potvrdila pouze 1/5 firem. Převážně jsou to ty, které nemají vlastní zaměstnance na PR aktivity a nevyužívají služeb PR agentur.

Děkuji Vám za pozornost! GfK CzechPR Summit

PR Summit 2009GfK Czech 15 Direct s Guerillový marketing Guerillový marketing Tradiční nástroje PR Event Marketing Press Relations Corporate Publishing CSR Tradiční nástroje PR Event Marketing Press Relations Corporate Publishing CSR Virový marketing In-Store Marketing Není třeba chápat PR v širším kontextu? Není třeba integrovat PR s dalšími nástroji marketingového mixu? Blogy Product Placement Social Networking Digitální marketing Mobilní marketing Online výlohy

PR Summit 2009GfK Czech 16 Můžete mi prosím říci, kolik zaměstnanců má Vaše firma? %; Báze: total, N=109

PR Summit 2009GfK Czech 17 A v jakém oboru podniká vaše firma? %; Báze: total, N=109