Jawa 20 a 21 Sport.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Mgr.Miroslav Michálek „Tento projekt je spolufinancován
Advertisements

Tepelné motory Jan Nguyen 2.D Telskol.
Kryté součástky - AutoCheck Gold
Kryté součástky - AutoCheck PREMIUM
Digitální učební materiál
Palivová soustava vznětových motorů
Spalovací motory zážehové
Zážehový motor 1,4 l / 92 kW TSI
Otázka č.17 a) Klikové mechanismy.
Čtyřdobý zážehový motor (čtyřtakt)
Řemenový dopravník Prezentace pro Den strojařů
STROJNÍK základy Jakub Vaculík.
Výuka předmětu automobily
Co je to motor? Zařízení zpravidla přeměňující energii z chemické reakce (zpravidla hoření) na energii pohybovou. Motor je obvykle součástí a pohonem.
Spalovací motory.
Mobilní energetické prostředky
ZÁŽEHOVÝ MOTOR.
Pístové stroje . Pístové stroje s klikovým ústrojím se vyznačují vratným pohybem některých jejich mechanických částí. Pístové stroje mohou.
Tato prezentace byla vytvořena
Pístové spalovací motory
Tato prezentace byla vytvořena
Karburátory JIKOV Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Radek Hladný Dostupné z Metodického portálu ISSN ,
Klikový mechanismus Šance pro všechny CZ.1.07/1.2.06/
Předmět: Odborný výcvik Ročník: 2. a 3. Téma: Pěstování Rostlin
Spalovací motory s pístem
Čtyřdobý zážehový motor – konstrukce, popis činnosti
Středoškolská odborná činnost Modulární stavba robota.
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:
QBE INSURANCE (EUROPE) LIMITED, organizační složka Na Pankráci 1683/127, Praha 4 Tel.: , Fax:
Rozvody dvoudobých a čtyřdobých motorů
Projekt Anglicky v odborných předmětech, CZ.1.07/1.3.09/
Digitální učební materiál
Klikový mechanizmus, demontáže a montáže
Autor:Petr Koblížek Předmět/vzdělávací oblast: Provozuschopnost dopravních prostředků Tematická oblast:Konstrukční skupiny dopravních prostředků Téma:Kontrola.
ŠVP: M/01 MECHATRONIKA.
Digitální učební materiál
TRUHLÁŘ I.ročník Výrobní zařízení Střední škola stavební Teplice
Suchá lamelová spojka s talířovou pružinou na straně převodovky
Čepy kolíky, závlačky pojistné a stavěcí kroužky
Pohyblivé díly motoru Střední odborná škola Otrokovice
Mgr. Lenka Hanáková 2.ročník Gymnázium Otrokovice
Automobily – koncepce, karoserie
Mazání mobilních pracovních strojů (traktorů)
Čtyřdobý vznětový motor – konstrukce, popis činnosti
Aprilia Rs 125 aprilia.
Wankelův motor Střední odborná škola Otrokovice
Všestranně využitelný stroj
ZPV Industrial, s.r.o. zajišťuje
Mechanické převodovky
Mechanické převodovky s konstantním převodovým poměrem
MOTORY Mgr. Martin Tichý MOTORY Pořadové číslo projektu CZ.1.07/1.1.18/ „Řemesla s techniky začneme od píky“ Datum vytvoření: Datum.
Konstrukce zážehových a vznětových motorů Konstrukce zážehových a vznětových motorů OB21-OP-STROJ-SMV-JEŘ-U
Servisní a opravárenská činnost Opravy a servis převodovek Opravy ostatních strojních zařízení Montáže a demontáže ložisek Obchodní činnost Dodávky převodovek.
F5200 Fyzika kolem osobního automobilu 6. Kinematika a dynamika pístového motoru. Harmonická analýza zrychlení pístů, vyvážení víceválcového pístového.
Ročník: 2. ročník strojírenských učebních oborů Typ šablony III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Vzdělávací obor: Strojnictví Téma: Spalovací.
Průvodní list Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Vzdělávací materiál: Prezentace Určen pro: 2. ročník oboru strojírenství Vzdělávací.
Soustružení Úvod Co se tím dělá Čím se to dělá. Výukový materiál Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Michaela Sieglova 8.B. → nejstarší tepelný motor → Přeměňuje část vnitřní energie paliva uvolněné hořením na energii mechanickou → vynálezce James Watt.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Vocelova 1338 Hradec Králové Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM: VY_32_INOVACE_11_C_07.
Průvodní list Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Vzdělávací materiál: Prezentace Určen pro: 2. ročník oboru strojírenství Vzdělávací.
Uvedení autoři, není-li uvedeno jinak, jsou autory tohoto výukového materiálu a všech jeho částí. Tento projekt je spolufinancován ESF a státním rozpočtem.
Technické prostředky v požární ochraně Sací koš. Výukový materiál Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Části strojů Zbožíznalství 1. ročník. Části strojů Zbožíznalství 1. ročník.
Klikový mechanismus Ing. Bc. Petra Řezáčová
Spalovací motory 1 VY_32_INOVACE_21_420
Nový motor JCB ECOMAX Tier 4i – lepší využití paliva, zlepšený průběh výkonu a kroutícího momentu
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Vocelova 1338
Datum: Název školy: Základní škola Městec Králové
Motor Caterpillar C13 vozu Tatra Phoenix G3
Transkript prezentace:

Jawa 20 a 21 Sport

Jawa 20 V roce 1967 Povážské strojírny představily nový typ s označením 20 a jeho sportovní provedení 21 Sport. Nejednalo se ani tak o nový typ, jako spíš o inovaci předešlých typů 05 Standard a 05 Sport. Jednalo se v podstatě jen o další modernizaci motoru, jemuž se podařilo konstruktérům zvýšit výkon z 3 k (2,2 kW) na 3,5 k (2,6 kW) a následné přetypování. Zvýšení výkonu bylo dosáhnuto úpravou časování (rozvodu), zvýšením komprese z 7,5:1 na 9,2:1 („ledvinkovitý“ spalovací prostor hlavy) a použitím nového karburátoru Jikov 2917 PSb. Oba typy společně s typem 23 Mustang uzavíraly v roce 1983 výrobu malých motocyklů v Povážských strojírnách, kde se nadále vyráběly pouze mopedy Babetta. Klikový mechanismus byl rovněž přepracován, vahadla setrvačníku byla kalená, vyvážená jinou metodou (odfrézováním materiálu namísto odvrtáváním), ojnice byla robustnější (pístní čep Ø 14,1 mm). Klikový mechanismus byl uložen ve dvou ložiskách 6303. Tenhle klikový mechanismus se objevil už na posledních vyrobených kusech typu 05. Převodovka byla upravena (rozšířena), poměry zůstaly stejné jako u posledníh provedení předešlého typu 05. Přesuvná kola druhého převodového stupně měla 6 vztyčných kolíků. Pravé víko motoru mělo zcela nový tvar a bylo uchyceno na dvou dutých sloupcích a třech šroubech M8. Bylo v něm vlisované ložisko 6202 do něhož se při nasazení na motor zasunulo prodloužené výstupní převodové kolečko. Ložisko ve víku bylo mazáno olejem z převodovky, jehož úniku bránilo gufero. Šnek pro vypínání spojky byl nahrazen jednoramennou pákou. Pro kontrolu zapalování bylo na víku připevněno třemi šrouby M5 víčko z hliníku (později z prolisovaného plechu). Nový karburátor Jikov 2917 PSb měl difuzér zvětšený na Ø 17 mm a měl upravenou plovákovou komoru. Přívod paliva již neuzavírala jehla napevno procházející plovákem, ale plechová páčka (zajištěná kolíčkem) zavírající ventil našrobovaný ve víčku komory. Vertikální pohyb plováku zajišťoval šroub s tyčkou, našroubovaný zespodu do dna plovákové komory. Tyčka prochází dutou dírou v plováku. Tato modernizace zajistila snažší údržbu a především možnost seřízení hladiny. Zapalování („magneto“) zůstalo stejné, jako u předchozího typu 05, jen předstih (předzápal) byl změněn na 1,6 – 1,9 mm před horní úvratí.

Jawa 21 Sport Souběžně s výrobou Jawy 20 se započala i výroba provedení 21 Sport, které bylo určeno především pro mladší, sportovněji založené jezdce. Stejně jako byla Jawa 20 přímým nástupcem motocyklu Jawa 05 Standard, tak typ 21 Sport následoval typ 05 Sport. Od předešlého typu se odlišoval rovněž jen motorem a pár výše nastíněnými detaily. Zásadní rozdíl oproti typu 05 Sport znamenal prodej v Československu. Předchozí typ 05 Sport byl totiž určen výhradně pro vývoz. Typ 21 Sport měl sportovní řídítka s hrazdou, pohyblivá v kloubu a s napevno navařenými úchyty ovládacích páček (spojka, přední brzda). Kloub byl na rozdíl od typu 05 Sport zakrytý okrasným plechovým krytem. Tento typ neměl „revmaplechy“ a podlážky jako typ 20, místo nich měl tzv. „prsíčka“ a šroubované stupačky. Pro sportovní účely se dal motocykl zakoupit se zadní terénní pneumatikou S 9 o rozměrech 2,75×16“.