GYMNÁZIUM, VLAŠIM, TYLOVA 271

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o.
Advertisements

GYMNÁZIUM, VLAŠIM, TYLOVA 271
Laboratorní a terénní cvičení
A jak je to u živočichů? (tkáně)
GYMNÁZIUM, VLAŠIM, TYLOVA 271
VY_32_INOVACE_Př-b 6.,7.04 Anotace: Prezentace popisuje základní stavbu rostlinné buňky a její činnost. Vzdělávací oblast: Buňka rostlinná, stavba, způsob.
Tematická oblast: Laboratorní a terénní cvičení
GYMNÁZIUM, VLAŠIM, TYLOVA 271
BARVENÍ MIKROSKOPICKÝCH PREPARÁTŮ
Aktivita č.4: Biologie pod mikroskopem
Nativní preparát, vitální barvení
GYMNÁZIUM, VLAŠIM, TYLOVA 271
GYMNÁZIUM, VLAŠIM, TYLOVA 271
GYMNÁZIUM, VLAŠIM, TYLOVA 271 Autor Mgr. Eva Vojířová Číslo materiálu 6_2_BIO_07 Datum vytvoření Druh učebního materiálu Prezentace Ročník Prima,
GYMNÁZIUM, VLAŠIM, TYLOVA
OBECNÁ BIOLOGIE MIKROSKOPOVÁNÍ
Škola 1. ZŠ T.G. Masaryka Milevsko, Jeřábkova 690,Milevsko Autor
GYMNÁZIUM, VLAŠIM, TYLOVA
GYMNÁZIUM, VLAŠIM, TYLOVA 271
GYMNÁZIUM, VLAŠIM, TYLOVA
VY_32_INOVACE_Př-ž 6.,7.03 Anotace: Vzdělávací oblast: Buňka živočišná – stavba, činnost Autor: Ing. Jiří Jungmann Jazyk: přírodopis Očekávaný výstup:
GYMNÁZIUM, VLAŠIM, TYLOVA
Název šablony: Inovace v přírodopisu52/P01/ , Vrtišková Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Název výukového materiálu: PLANETA ZEMĚ A VZNIK.
GYMNÁZIUM, VLAŠIM, TYLOVA 271
Mikroskopování Mgr. Zuzana Holemá-Skřivánková
GYMNÁZIUM, VLAŠIM, TYLOVA Autor RNDr. Romana Michálková Číslo materiálu16 Datum vytvoření Druh učebního materiáluprezentace Ročník 1., 4. Anotace.
Mikroskopie.
Mikroskopické pozorování buněk cibule
60.1 Základy mikroskopování
Tematická oblast: Laboratorní a terénní cvičení
Pozorování srsti savců
Tematická oblast: Laboratorní a terénní cvičení
Základní postupy v biologii
ROSTLINNÁ PLETIVA Krytosemenné rostliny mají na povrchu těla KRYCÍ PLETIVA = ty chrání vnitřek rostliny před vysycháním U nadzemních částí rostliny krycí.
Tematická oblast: Laboratorní a terénní cvičení Rostlinná pletiva I.
GYMNÁZIUM, VLAŠIM, TYLOVA 271
O buňce a mikroskopování, vnější a vnitřní stavba rostlin
GYMNÁZIUM, VLAŠIM, TYLOVA
Pozorování rostlinných buněk a jejich struktur
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2VY_32_INOVACE_534.
GYMNÁZIUM, VLAŠIM, TYLOVA 271 Autor Mgr. Eva Vojířová Číslo materiálu 4_2_CH_13 Datum vytvoření Druh učebního materiálu prezentace Ročník 4.ročník.
Autor: Mgr. Miroslav Nešpořík Název: MIKROSKOPOVÁNÍ
Laboratorní práce č. 2 Jehličnany Mgr. Helena Roubalová
jméno autora Mgr.Eva Truxová název projektu
GYMNÁZIUM, VLAŠIM, TYLOVA Autor RNDr. Romana Michálková Číslo materiálu4 Datum vytvoření Druh učebního materiáluprezentace Ročník 1., 4. Anotace.
Pozorování nálevníků.
GYMNÁZIUM, VLAŠIM, TYLOVA 271
Rostlinná buňka Přírodopis VY_32_INOVACE_162, 9. sada, Př3 ANOTACE
Mikroskopování 6. třída Mgr. Zuzana Holemá-Skřivánková
Tematická oblast: laboratorní a terénní cvičení
2. Laboratorní cvičení.
GYMNÁZIUM, VLAŠIM, TYLOVA Autor RNDr. Romana Michálková Číslo materiálu2 Datum vytvoření Druh učebního materiáluprezentace Ročník2.,3. Anotace.
Průduchy v pokožce listů
GYMNÁZIUM, VLAŠIM, TYLOVA 271
GYMNÁZIUM, VLAŠIM, TYLOVA Autor RNDr. Romana Michálková Číslo materiálu3 Datum vytvoření Druh učebního materiáluprezentace Ročník 1., 4. Anotace.
GYMNÁZIUM, VLAŠIM, TYLOVA Autor RNDr. Romana Michálková Číslo materiálu14 Datum vytvoření Druh učebního materiáluprezentace Ročník 1., 4. Anotace.
Anotace: Soubor se skládá z prezentace, která je námětem pro vyučujícího. Představuje scénář výukové hodiny, klíčové kompetence a očekávaný výstup. Žáci.
Laboratorní práce č. 3 List
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o. Osvoboditelů 380, Louny Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo sady 14Číslo.
EKOLOGICKÝ PŘÍRODOPIS Tematický celek: LES Téma: POZNÁVÁME PŘÍRODU Ročník: 6. Základní škola Jindřicha Matiegky Mělník, příspěvková organizace Pražská.
3. Laboratorní práce Pokožka listu s průduchy
Buňka Anotace: Materiál je určen k výuce přírodopisu v 6. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky se základní stavbou rostlinné a živočišné buňky. Materiál je plně.
Buňka JE ZÁKLADNÍ STAVEBNÍ A FUNKČNÍ JEDNOTKOU
Vyšší rostliny Základní škola a Mateřská škola, Otnice, okres Vyškov
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
Základní škola a mateřská škola J.A.Komenského
EKOLOGICKÝ PŘÍRODOPIS Tématický celek: ZÁKLADNÍ PROJEVY ŽIVOTA
Název projektu: Moderní škola
NÁZEV ŠKOLY: ČÍSLO PROJEKTU: NÁZEV MATERIÁLU: TÉMA SADY: ROČNÍK:
Botanika Autor: Mgr. Iva Hirschová VY_32_INOVACE_41_Buňka
Transkript prezentace:

GYMNÁZIUM, VLAŠIM, TYLOVA 271 Autor Mgr. Eva Vojířová Číslo materiálu 6_2_BIO_02 Datum vytvoření 5.10.2012 Druh učebního materiálu Prezentace Ročník Prima, sekunda - NG Anotace Pozorování rostlinných buněk – cibule kuchyňská Klíčová slova Buňka, jádro, buněčná stěna Vzdělávací oblast Biologie Očekávaný výstup Student umí vytvořit mikroskopický preparát, popsat buňku Zdroje a citace JELÍNEK, Jan; ZICHÁČEK, Vladimír. Biologie praktická část. Olomouc: FIN PUBLISHING, 1996, ISBN 80-86002-09-8. Internetové materiály

Pozorování rostlinných buněk Buňky z pokožky cibule kuchyňské

Pomůcky mikroskop kádinka s vodou kapátko preparační souprava podložní sklíčko krycí sklíčko cibule

Postup Na podložní sklíčko kápněte 1-2 kapky vody. Cibuli rozřízněte a vyloupněte jeden dílek. V něm žiletkou vyřízněte čtverec o rozměrech přibližně 5x5 mm. Z vnitřní strany stáhněte pinzetou tenkou blanku. Pokožku přeneste do kapky vody na podložním sklíčku. Pomocí preparační jehly pokožku ve vodě urovnejte. Překryjte ji krycím sklíčkem tak, aby se nevytvořily bubliny vzduchu. Preparát vložte do mikroskopu, pozorujte a zakreslete.

Nákres Zakreslete 4-5 pokožkových buněk. Popište části buněk, které jste pozorovali. Zaznamenejte zvětšení, pod kterým jste preparát pozorovali.

Doplňující úkol V roztoku neutrální červeně (připraví vyučující) obarvěte pokožku cibule (doba obarvování 10 minut). Poté přeneste obarvenou pokožku do kapky vody na podložním sklíčku a postupujte stejně jako v předchozím úkolu. Zakreslete a popište pozorovaný preparát stejným způsobem jako v předchozím úkolu.

Opakování Vyjmenujte základní organely, které se nachází v rostlinné buňce. Jaké organely jste v preparátu pozorovali? Jaké změny nastaly po obarvení preparátu? Jakou funkci má v buňce jádro? Jakou funkci má v buňce vakuola? Jakou funkci má v buňce buněčné stěna? Jakou funkci má v buňce cytoplazma?

Pokožkové buňky cibule kuchyňské Obr. 1

Zdroje JELÍNEK, Jan; ZICHÁČEK, Vladimír. Biologie praktická část. Olomouc: FIN PUBLISHING, 1996, ISBN 80-86002-09-8. Obr. 1: www.web2.mendelu.cz [online]. [cit. 2012-10-05]. Dostupné z: http://web2.mendelu.cz/af_211_multitext/obecna_botanika/preparaty/velke/bunka/pr_velke_cibule1.jpg