PÍSEMNÉ NÁSOBENÍ A DĚLENÍ

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
GONIOMETRICKÝ TVAR KOMPLEXNÍHO ČÍSLA
Advertisements

Desetinná čísla (opakování) 5. třída
Žaneta Hrubá Jana Dušková
Pravidla pro počítání s mocninami
9 CELÁ ČÍSLA
Násobení a dělení starých Egypťanů
Mnohočleny a algebraické výrazy
Násobíme . 4 = = . 4 = = . 4 = = . 2 = 9 .
Dělení desetinných čísel 3. část
Kdo chce být milionářem ?
Společný násobek nejmenší společný násobek (n)
Střední škola Oselce Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Největší společný dělitel
Matematické pojmy Matematika 7. – 8. ročník
Počítáme s celými čísly
Speciální vzdělávací potřeby - žádné - Klíčová slova
Dělení desetinným číslem
Dělení desetinného čísla desetinným číslem
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
44.1 Písemné násobení jednociferným činitelem
Násobení a dělení desetinných čísel 10,100,1000
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.
66.1 Písemné dělení dvojciferným dělitelem
Celá čísla Dělení.
Střední škola Oselce Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace.
15..
Úkoly nejen pro holky.
55.1 Pamětné násobení a dělení (činitel x dělitel násobek čísla 10)
76.1 Násobení a dělení desetinných čísel přirozeným číslem
Desetinná čísla SOŠ Josefa Sousedíka Vsetín Zlínský kraj Anotace
2.1 DESETINNÁ ČÍSLA Sčítáme 0,123 Odčítáme 11,9 12,04 - 8,69 3,2066
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.
Přednost početních operací
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor: Vladislav Michl Název: VY_32_INOVACE_578_VZTAHY_MEZI_ČÍSLY Téma: OPAKOVÁNÍ VZTAHŮ.
Opakování 5. ročník Matematické operace
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
* Druhá mocnina Matematika – 8. ročník *
* Třetí mocnina Matematika – 8. ročník *
NÁZEV: VY_32_INOVACE_470_Matematické operace
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:IV/2Č. materiálu:VY_42_INOVACE_35.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Dělení zlomků.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor: Vladislav Michl Název: VY_32_INOVACE_566_PÍSEMNÉ_DĚLENÍ_JEDNOCI FERNÝM_DĚLITELEM.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
16..
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Desetinná čísla – dělení
Projekt MŠMT ČR EU PENÍZE ŠKOLÁM Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/
Podíl (dělení) mnohočlenů (dělení mnohočlenu mnohočlenem)
Podíl (dělení) mnohočlenů
S celočíselným exponentam
10.
22.1 Násobení a dělení číslem 1 a 10 – násobení číslem 1
Autor: Mgr. Kateřina Nekvindová
Mocniny Druhá mocnina.
Písemné dělení jednociferným dělitelem
Odčítání zpaměti.
Dělitelnost přirozených čísel
Písemné dělení jednociferným dělitelem
Písemné násobení jednociferným činitelem
VY_32_INOVACE_Sib_II_06 Početní úkony
Autor: Mgr. Pavla Jeníková Název projektu: Moderní škola
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Vlastějovice, okres Kutná Hora AUTOR: Mgr. Olga Sýsová NÁZEV: VY_32_INOVACE_22_MATEMATIKA 3. ROČNÍK ZŠ TÉMA:
GONIOMETRICKÝ TVAR KOMPLEXNÍHO ČÍSLA
Mocniny s přirozeným mocnitelem
ČÍSELNÉ VÝRAZY = výrazy, v nichž se vyskytují pouze čísla a početní operace mezi nimi. Hodnotu číselného výrazu určíme, provedeme-li všechny početní.
NÁSOBENÍ A DĚLENÍ CELÝCH ČÍSEL
VY_32_INOVACE_58_M-ČÍSLA – NÁSOBENÍ A DĚLENÍ V OBORU NÁSOBILKY
Matematické operace, práce s výrazy, algebraické vzorce, poměr
Transkript prezentace:

PÍSEMNÉ NÁSOBENÍ A DĚLENÍ

Písemné násobení

Připomeň si základní pojmy: 4 . 15 = 60 činitel činitel součin Čísla, která násobíme, se nazývají činitelé. Výsledek násobení se nazývá součin.

Jestliže je jeden z činitelů roven nule, součin je roven nule. Jestliže je jeden z činitelů roven jedné, součin je roven druhému činiteli. Příklad: 7 . 1 = 7 12 . 1 = 12 Jestliže je jeden z činitelů roven nule, součin je roven nule. Příklad: 9 . 0 = 0 0 . 5 = 0

34 . 2 Druhým činitelem násobíme nejprve jednotky a potom desítky prvního činitele: Zkouška: 34 34 . 2 34 6 8 68

312 . 3 Druhým činitelem násobíme nejprve jednotky, potom desítky a potom stovky prvního činitele. 312 Zkouška: 312 312 . 3 312 9 3 6 936

Vynásob písemně tyto příklady: 72 69 47 . 6 . 8 . 4 432 376 276 239 296 478 . 4 . 3 . 2 956 888 956

Písemné dělení jednociferným dělitelem

Připomeň si základní pojmy: 72 : 6 = 12 dělenec dělitel podíl Číslo, které dělíme, se nazývá dělenec. Číslo, kterým dělíme, se nazývá dělitel. Výsledek dělení se nazývá podíl.

Jestliže je dělitelem číslo 1, podíl je roven dělenci. Příklad: 8 : 1 = 8 Dělíme-li nulu jakýmkoli číslem různým od nuly, je podíl roven nule. Příklad: 0 : 5 = 0 4 : 0 nelze vypočítat, protože nulou se nedá dělit.

639 : 3 : 639 3 = 2 1 3 (zb. 0) 6 : 3 = 2 (zb. 0) 3 : 3 = 1 3 9 9 : 3 = 3 (zb. 0) 213 Zkouška: . 3 639

3495 : 5 3495 : 5 = 6 9 9 4 9 4 5 699 Zkouška: . 5 3495

Vypočítej tyto příklady: Výsledky: 564 : 4 = 75 : 5 = 84 : 3 = 786 : 6 = 362 : 2 = 968 : 8 = 141 15 28 131 181 121

Vypočítej neznámé číslo x: + 500 1000 : 5 . 10 x . 2 - 5000

Řešení: + 500 1500 1000 : 5 300 . 10 1000 3000 . 2 - 5000 6000

Zpracovaly: Kateřina Zavičáková Anna Mikulíková

Děkujeme za pozornost.