Mezinárodní výzkum dospělých Programme for the International Assessment of Adult Competencies Konference „Předpoklady úspěchu v životě i práci“ Hlavní.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Ludvík Eger, FEK ZČU v Plzni
Advertisements

Názory uživatelů a veřejnosti na přínosy informačních a komunikačních technologií ve veřejných knihovnách v ČR a EU Výsledky průzkumu Vít Richter Národní.
Porovnání výroby a prodejů vozidel ve světě za období 2005 až 2012 VÝROBA za uvedené období celkem: ks vozidel PRODEJE za uvedené období celkem:
Kandidátské země do EU Chorvatsko Turecko Makedonie Island.
Prezentace hlavních měst všech států EU
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_242_Členské státy EU AUTOR: Alena Hořavová ROČNÍK, DATUM:
Aktuální informace o vyšetřování c-erb-2 genu v referenční laboratoři a návrh změny v indikačních kritériích Hajdúch M., Petráková K., Kolář Z., Trojanec.
PISA 2012 – oblast řešení problémů
Základní škola Rosice, okres Chrudim Rosice 97, Rosice; IČO: ; tel.: ; Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/
Evropské vlajky 5. ročník
Česká cestovní kancelář
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Fakulta ekonomická ZČU v Plzni Informace pro uchazeče:
Výzkumy volebních preferencí za ČR a kraje od
NÁSOBENÍ ČÍSLEM 10 ZÁVĚREČNÉ SHRNUTÍ
Potraviny na trhu v ČR. DPH na potraviny v ČR a okolních státech ČR v roce 2007 = 5% ČR v roce 2013 = 15% Polsko = 5% Litva = 5% Francie = 5,5 % Nizozemsko.
VY_32_INOVACE_INF_RO_12 Digitální učební materiál
Zábavná matematika.
Stav přípravy novelizace energetických zákonů a vyhlášek a účinnost užití energie v průmyslu Současný stav energetické legislativy v ČR Seminář AEM
Základní a střední školství – stav a rizika aktuálního vývoje Jana Straková
Aktuální stav dalšího vzdělávání v České republice
Střední zdravotnická škola, Národní svobody Písek, příspěvková organizace Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM:VY_32_INOVACE_BERGMANNOVA_18.
A hlavní města. Belgie  Rozloha – km²  Počet obyvatel –  Oficiální jazyk – nizozemština  Ústavní zřízení – federativní konstituční.
Čtení myšlenek Je to až neuvěřitelné, ale skutečně je to tak. Dokážu číst myšlenky.Pokud mne chceš vyzkoušet – prosím.
Mezinárodní výzkum dospělých Programme for the International Assessment of Adult Competencies První zjištění z výzkumu OECD PIAAC Prezentace pro pracovníky.
Dělení se zbytkem 8 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
SČÍTÁNÍ A ODČÍTÁNÍ V OBORU DO 100
Hrubá - prostá incidence nádorů kolorekta u mužů 1. Maďarsko 88,29 2. Česká Republika 86,73 3. Japonsko 77,74 4. Německo 75,39 5. Nový Zéland71,77 6. Austrálie.
Evropská integrace pro pedagogy s posílením aktivizačních metod ve výuce III_Shrnutí_Riskuj Evropská integrace pro pedagogy s posílením aktivizačních metod.
VY_52_INOVACE_Z.9.36-hospodářské organizace ve světě-prezentace
Programme for the International Assessment of Adult Competencies Zjištění týkající se postojů dospělých Jana Straková, Dům zahraniční spolupráce Tento.
Státy Evropské unie Hlavní města Lenka Zdeňková
Celoroční průběh počasí
Základní informace o státě a o počasí v hlavním městě
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Romana Zabořilová ZŠ Jenišovice VY_32_INOVACE_012.
Najdi na slepé mapě Evropy státy podle zadání
Rozdíl je v lidech TechIN - Propojení studia a praxe , Karviná Rozdíl je v lidech TechIN - Propojení studia a praxe , Karviná ROZVOJEM.
Evropský den jazyků pohlednic pro Evropu.
STÁTY EVROPSKÉ UNIE Zpracovaly: Jana Kroupová Kristýna Kocarová Kristýna Kocarová.
Test – časová pásma A B 1.Kolik časových pásem pokrývá světadíl Jižní Amerika? a) 3 b) 4 c) 5 d) 6 2.Kolik časových.
EVROPSKá UNIE.
České školství v mezinárodním srovnání Stručné seznámení s vybranými ukazateli publikace OECD Education at a Glance 2005.
Základní škola Rosice, okres Chrudim Rosice 97, Rosice; IČO: ; tel.: ; Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/
Oblast podpory Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních školách OP VK Evropa – úvod do učiva.
Ekonomika a ekonomie Evropské unie Ing. Josef Abrhám, Ph.D.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_245_Vyspělé státy světa AUTOR: Alena Hořavová ROČNÍK, DATUM:
KONTROLNÍ PRÁCE.
Porovnání výroby a prodejů vozidel ve světě
Mezinárodní výzkum dospělých Programme for the International Assessment of Adult Competencies První zjištění z výzkumu OECD PIAAC MŠMT, Tento.
Strana 1 Projekt Reflex Flexibilní odborníci ve společnosti znalostí Nové požadavky na terciární vzdělávání v Evropě Jan Koucký Středisko vzdělávací politiky.
Gymnázia v kontextu systému středního školství v ČR Jana Straková, Ústav výzkumu a rozvoje vzdělávání PedF UK
TECHNICKÁ UNIVERZITA V LIBERCI FAKULTA TEXTILNÍ Katedra hodnocení textilií Kristýna Šlemínová.
Měření sociálního vyloučení a empirické poznatky
Úvod do problematiky, definice základních pojmů
Kapitola 13: Evropské bankovnictví, Evropská centrální banka
OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost Odbor 10 mezinárodních vztahů INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Kompetence I Příprava a realizace mezinárodních výzkumů.
ICT ve výuce jazyků Petr Caloň Masarykovo gymnázium Příbor.
Nerovné odměňování žen a mužů – příčiny a současná situace v ČR Mgr. Veronika Šprincová.
Evropa - obyvatelstvo, EU Tercie Řešení úkol.
Kvalita v počátečním vzdělávání ve světle mezinárodních výzkumů Odborný seminář k reformě středního vzdělávání: „Je kvantita zárukou kvality“? Resort školství,
Číslo DUM: VY_32_INOVACE_06 Autor: Marcela Holíková Anotace: Sada materiálů slouží k úvodu učiva o Evropě a EU. ZEMĚPIS - EU.
Pakt stability a růstu EVSE Šárka Horáková.
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Ing. Veronika Poláčková Název materiálu:
Výsledky mezinárodního výzkumu OECD
Výsledky mezinárodního výzkumu OECD
Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“
VY_32_INOVACE_07_Zeměpis_8.ročník 15_Evropská unie, NATO
Najdi na mapě : Česko Rakousko Maďarsko Polsko Řecko Německo Švédsko
Příjmové daně – jeden nebo dva zákony? Dny práva 2016
Transkript prezentace:

Mezinárodní výzkum dospělých Programme for the International Assessment of Adult Competencies Konference „Předpoklady úspěchu v životě i práci“ Hlavní zjištění z výzkumu OECD PIAAC Jana Straková, Arnošt Veselý Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky

Základní informace o výzkumu PIAAC komplementární k výzkumu PISA šetření dospělých ve věku let testy čtenářské a numerické gramotnosti a dovednosti řešit problémy v prostředí informačních technologií dotazníky mapující počáteční a další vzdělávání, zkušenosti na trhu práce a využívání dovedností v životě a v práci reprezentativní výzkum, náhodný výběr respondentů administrace vyškolenými tazateli v domácnostech administrace prostřednictvím přenosného počítače (CAT) s alternativou písemného testu

Základní informace o výzkumu PIAAC hlavní sběr na přelomu 2011, 2012 Celkem 24 vyspělých zemí: Austrálie, Belgie (Vlámsko), Česká republika, Dánsko, Estonsko, Finsko, Francie, Irsko, Itálie, Japonsko, Kanada, Jižní Korea, Kypr, Německo, Nizozemsko, Norsko, Polsko, Rakousko, Rusko, Slovensko, Spojené státy americké, Španělsko, Švédsko, Velká Británie (Anglie a Severní Irsko). účast celkem respondentů v ČR získána data od 6102 respondentů, dosažená návratnost 66 % zahájena druhá vlna: Chile, Indonésie, Izrael, Litva, Nový Zéland, Řecko, Singapur, Slovinsko a Turecko předpokládaná periodicita 10 let

Zdroje OECD First Results from the Survey of Adult Skills. Dostupné na: ilibrary.org/education/oecd-skills-outlook- 2013_ enhttp:// ilibrary.org/education/oecd-skills-outlook- 2013_ en

Průměrný výsledek v testu čtenářské gramotnosti Průměrný výsledek Srovnávaná zeměZemě, jejichž výsledek NENÍ významně odlišný od srovnávané země 296Japonsko 288Finsko 284Nizozemí 280AustrálieNorsko, Švédsko 279ŠvédskoAustrálie, Norsko 278NorskoAustrálie, Švédsko 276EstonskoČeská republika, Vlámsko (Belgie) 275VlámskoČeská republika, Estonsko, Slovensko 274Česká republikaKanada, Estonsko, Korea, Slovensko, Vlámsko, Anglie/S.Irsko (VB) 274SlovenskoKanada, Česká republika, Korea, Vlámsko, Anglie/S.Irsko (VB) 273KanadaČeská republika, Korea, Slovensko, Anglie/S.Irsko (VB) 273Průměr OECDKanada, Česká republika, Korea, Slovensko, Anglie /S.Irsko (VB) 273KoreaKanada, Česká republika, Slovensko, Anglie/S.Irsko (VB) 272Anglie/S.Irsko (VB)Kanada, Česká republika, Dánsko, Korea, Slovensko, Spojené státy americké 271DánskoRakousko, Německo, Spojené státy americké, Anglie/S.Irsko (VB) 270NěmeckoRakousko, Dánsko, Spojené státy americké, Anglie/S.Irsko (VB), Kypr 270Spojené státy americké Rakousko, Dánsko, Německo, Anglie/S.Irsko (VB), Kypr 269RakouskoDánsko, Německo, Spojené státy americké, Kypr 269KyprRakousko, Německo, Spojené státy americké, Irsko 267PolskoIrsko 267IrskoPolsko, Kypr 262Francie 252ŠpanělskoItálie 250ItálieŠpanělsko

Průměrný výsledek v testu numerické gramotnosti Průměrný výsledek Srovnávaná země Země, jejichž výsledek NENÍ významně odlišný od srovnávané země 288Japonsko 282Finsko Nizozemí, Vlámsko (Belgie) 280Vlámsko Dánsko, Finsko, Nizozemí, Norsko, Švédsko 280Nizozemí Finsko, Norsko, Švédsko, Vlámsko (Belgie) 279Švédsko Dánsko, Nizozemí, Norsko, Vlámsko (Belgie) 278Norsko Dánsko, Nizozemí, Švédsko, Vlámsko (Belgie) 278Dánsko Norsko, Švédsko, Vlámsko (Belgie) 276Slovensko Rakousko, Česká republika 276Česká republika Rakousko, Slovensko 275Rakousko Česká republika, Estonsko, Slovensko 273Estonsko Rakousko, Německo 272Německo Estonsko 269Průměr OECD Austrálie 268Austrálie Kanada 265Kanada Austrálie, Kypr 265Kypr Kanada, Korea 263Korea Anglie/S. Irsko (VB), Kypr 262Anglie/S. Irsko Korea, Polsko 260Polsko Anglie/S. Irsko (VB) 256Irsko Francie, Spojené státy americké 254Francie Irsko, Spojené státy americké 253USA Francie, Irsko 247Itálie Španělsko 246Španělsko Itálie

Průměrný výsledek v testu čtenářské gramotnosti Průměrný výsledek Srovnávaná zeměZemě, jejichž výsledek NENÍ významně odlišný od srovnávané země 299JaponskoFinsko 297FinskoJaponsko, Jižní Korea, Nizozemsko 295NizozemskoFinsko, Jižní Korea 293Jižní KoreaFinsko, Nizozemsko 287EstonskoAustrálie, Vlámsko (Belgie) 285Vlámsko (Belgie)Austrálie, Česká republika, Estonsko, Polsko, Švédsko 284AustrálieČeská republika, Estonsko, Německo, Polsko, Švédsko, Vlámsko(Belgie) 283ŠvédskoAustrálie, Česká republika, Německo, Polsko, Vlámsko(Belgie) 281PolskoAustrálie, Česká republika, Německo, Švédsko, Vlámsko(Belgie) 281Česká republikaAustrálie, Rakousko, Kanada, Dánsko, Německo, Polsko, Slovensko, Švédsko, Vlámsko (Belgie) 280Průměr OECDRakousko, Česká republika, Německo, Polsko, Švédsko 279NěmeckoAustrálie, Rakousko, Kanada, Česká republika, Dánsko, Francie, Norsko, Polsko, Slovensko, Švédsko 278RakouskoKanada, Česká republika, Dánsko, Francie, Německo, Norsko, Slovensko 276DánskoRakousko, Kanada, Česká republika, Francie, Německo, Norsko, Slovensko, USA 276SlovenskoRakousko, Kanada, Česká republika, Dánsko, Francie, Německo, Norsko, USA 276KanadaRakousko, Česká republika, Dánsko, France, Německo, Norsko, Slovensko, USA 275NorskoRakousko, Kanada, Dánsko, Francie, Německo, Irsko, Slovensko, USA 275FrancieRakousko, Kanada, Dánsko, Německo, Norsko, Slovensko, USA 272USAKanada, Dánsko, Francie, Irsko, Norsko, Slovensko, Anglie/S.Irsko (VB), Kypr 271IrskoNorsko, USA, Anglie/S.Irsko (VB), Kypr 267KyprIrsko, Španělsko, USA, Anglie/S.Irsko (VB) 266Anglie/S.Irsko (VB)Irsko, Itálie, Španělsko, USA, Kypr 264ŠpanělskoItálie, Anglie/S.Irsko (VB), Kypr 261ItálieŠpanělsko, Anglie/S.Irsko (VB)

Průměrný výsledek Srovnávaná zeměZemě, jejichž výsledek NENÍ významně odlišný od srovnávané země 285Nizozemsko Finsko, Japonsko, Jižní Korea, Vlámsko (Belgie) 285Finsko Japonsko, Jižní Korea, Nizozemsko, Vlámsko (Belgie) 283Japonsko Rakousko, Česká republika, Estonsko, Finsko, Jižní Korea, Nizozemsko, Slovensko, Švédsko, Vlámsko (Belgie) 283Vlámsko (Belgie) Rakousko, Finsko, Japonsko, Jižní Korea, Nizozemsko, Slovensko, Švédsko 281Jižní Korea Rakousko, Česká republika, Estonsko, Finsko, Japonsko, Nizozemsko, Slovensko, Švédsko, Vlámsko (Belgie) 279Rakousko Česká republika, Estonsko, Německo, Japonsko, Jižní Korea, Slovensko, Švédsko, Vlámsko (Belgie) 279Estonsko Rakousko, Česká republika, Německo, Japonsko, Jižní Korea, Slovensko, Švédsko 278Švédsko Rakousko, Česká republika, Estonsko, Německo, Japonsko, Jižní Korea, Slovensko, Vlámsko (Belgie) 278Česká republika Rakousko, Estonsko, Německo, Japonsko, Jižní Korea, Slovensko, Švédsko 278Slovensko Rakousko, Česká republika, Estonsko, Německo, Japonsko, Jižní Korea, Švédsko, Vlámsko (Belgie) 275Německo Austrálie, Rakousko, Česká republika, Dánsko, Estonsko, Norsko, Slovensko, Švédsko 273Dánsko Austrálie, Německo, Norsko 271Průměr OECD Austrálie, Kanada, Dánsko, Norsko, Polsko 271Norsko Austrálie, Kanada, Dánsko, Německo, Polsko 270Austrálie Kanada, Dánsko, Německo, Norsko, Polsko, Kypr 269Polsko Austrálie, Kanada, Norsko, Kypr 268Kanada Austrálie, Norsko, Polsko, Kypr 264Kypr Austrálie, Kanada, Francie, Polsko 263Francie Kypr 258Irsko Itálie, Španělsko, Anglie/S.Irsko(VB) 257Anglie/S.Irsko(VB) Irsko, Itálie, Španělsko 255Španělsko Irsko, Itálie, Anglie/S.Irsko(VB) 251Itálie Irsko, Španělsko, USA, Anglie/S.Irsko(VB) 249USA Itálie Průměrný výsledek v testu numerické gramotnosti 16-24

Podíl respondentů na dílčích úrovních způsobilosti - řešení problémů v prostředí informačních technologií

Rozložení kompetencí v populaci – čten. gram.

Výsledky podle rodinného zázemí – čten. gram.

Implikace 1 Dramatický úpadek výsledků nepotvrzen  ne unáhlené radikální změny, ale systematické postupné zlepšování Relativně nejhorší výsledky v řešení problémů v prostředí IT  posílit ve výuce málo dospělých s velmi špatnými, ale i s velmi dobrými výsledky, silná závislost na rodinném zázemí  vytvořit systém, který je schopen rozvíjet potenciál každého žáka

Sociodemografické souvislosti Průměry zakrývají vysokou variabilitu uvnitř jednotlivých zemí Podle – věku – pohlaví – Vzdělání – …

Výsledky ve čtenářské gramotnosti podle věku ‘78-’82 ’58-‘77

Výsledky podle pohlaví – čten. gram. MužiŽenyMuží - ženy PrůměrSEPrůměrSE Republic of Korea2760,752690,876,3 Netherlands2871,082810,946,1 Belgium2780,972731,085,3 Germany2721,172671,195,1 Spain2541,002491,044,7 Austria2721,042670,934,1 Norway2800,972760,913,9 Czech Republic2761,262721,303,4 Sweden2811,082781,103,3 Japan2980,882951,013,1 England/N. Ireland2741,372711,292,9 Canada2750,862720,792,3 Ireland2681,172651,102,3 OECD Average2740,242720,232,0 Australia2811,282791,111,8 United States2701,212691,330,7 Italy2501,502511,32-0,3 Denmark2711,032710,80-0,4 Slovak Republic2730,862740,82-0,8 Estonia2751,092770,81-1,6 Cyprus2681,182700,97-1,6 Finland2861,212890,99-3,2 Poland2640,972700,86-6,4

Výsledky podle pohlaví – numer. gram. MužiŽenyMuží - ženy PrůměrSEPrůměrSE Germany2801,312631,3217,3 Netherlands2891,092720,9716,7 Belgium2881,142721,1516,0 Norway2861,172711,0714,8 Canada2730,902580,9514,6 England/N. Ireland2691,392551,4214,3 United States2601,272461,4614,1 Australia2741,422611,2013,7 Sweden2861,312720,9813,6 Austria2821,202681,1413,2 Spain2520,992400,9512,5 Japan2941,132821,0612,3 Ireland2621,292501,3311,9 OECD Average2750,262640,2511,7 Italy2521,392421,3810,7 Denmark2831,202730,9510,3 Republic of Korea2690,902580,9910,3 Finland2871,202771,0010,2 Czech Republic2801,362711,309,0 Cyprus2681,132611,177,3 Estonia2760,862700,806,0 Slovak Republic2771,082750,972,4 Poland2611,242590,901,9

Čtenářská gramotnost – ženy dle věku

Čtenářská gramotnost – muži dle věku

Výsledky podle vzdělání – čten. gram.

Kompetence dle vzdělání – ČR Nejvyšší dosažené vzdělání Zastou pení v pop ulaci (%) Průměrný skór v čtenářské gramotnosti SEPrůměrný skór v numerické gramotnosti SEPrůměrný skór v řešení problémů v prostředí informačních technologií SE Základní vzdělání12,7258,92,7251,82,4285,43,1 Vyučení bez maturity kratší než 2 roky 2,5243,24,9242,26,3266,4 6,1 Vyučení bez maturity delší než 2 roky 32,8258,61,4259,31,5257,62,5 Vyučení s maturitou1,4264,16,5270,28,6273,18,2 Střední odborné s maturitou 25,4282,01,5284,91,4288,41,9 Střední všeobecné s maturitou (gymnázium) 4,6296,03,2297,53,3305,53,5 Středoškolská nástavba 2,3278,44,1284,97,3279,05,5 Vyšší odborné1,7293,04,3287,15,9279,75,9 Bakalářské vysokoškolské vzdělání 2,9297,84,6307,24,2299,96,8 Magisterské vysokoškolské vzdělání 11,6303,22,8313,23,0307,13,0 Postgraduální vzdělání1,4303,37,0319,95,9296,27,2

Implikace 2 Chronické problémy přetrvávají – selektivní systém, role učebních oborů Kompetence dány nejen školským systémem  větší pozornost propojení s dalšími politikami, další vzdělávání, využití kompetencí

Děkujeme za pozornost! Arnošt Veselý Katedra veřejné a sociální politiky Fakulta sociálních věd Univerzita Karlova v Praze Jana Straková Dům zahraniční spolupráce