IVIG 2010 informační vzdělávání a informační gramotnost v teorii a praxi vzdělávacích institucí 1 Jakub Štogr ~ Univerzita Karlova v Praze IVIG 2010.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
PLAYBOY Kalendar 2007.
Advertisements

PKML.
Stodůlky 1977 a 2007 foto Václav Vančura, 1977 foto Jan Vančura, 2007.
Města ČR – orientace na mapě
Napoleon Bonaparte.
11 Udržovatelnost a servisní logistika
*Zdroj: Průzkum spotřebitelů Komise EU, ukazatel GfK. Ekonomická očekávání v Evropě Březen.
Český Internet po (uši v?) krizi Marek Antoš. snímek |datum |dokument | 1. Internetové prostředí 2.
Příprava R&R studie Obsluha by měla měřit alespoň 10 dílů - nebo více Vyberte díly, které reprezentují výrobní proces z dlouhodobého hlediska Vyberte alespoň.
19.1 Odčítání v oboru do 100 s přechodem přes desítku
Magnetohydrodynamický (MHD) generátor
Téma 3 ODM, analýza prutové soustavy, řešení nosníků
Urči název a zařaď do příslušné skupiny
Tomáš NETERDA 1961 Sportovní kariéra : plavecké třídy ZŠ Komenského gymnázium Dašická plavecká škola
Násobíme . 4 = = . 4 = = . 4 = = . 2 = 9 .
Kdo chce být milionářem ?
Výzkumy volebních preferencí za ČR a kraje od
NÁSOBENÍ ČÍSLEM 10 ZÁVĚREČNÉ SHRNUTÍ
Téma: SČÍTÁNÍ A ODČÍTÁNÍ CELÝCH ČÍSEL 2
Vizualizace projektu větrného parku Stříbro porovnání variant 13 VTE a menšího parku.
Vzdělávací materiál / DUMVY_32_INOVACE_02B14 Příkazový řádek: obsah souborů PŘÍKLADY AutorIng. Petr Haman Období vytvořeníLeden 2013 Ročník / věková kategorie3.
VY_32_INOVACE_INF_RO_12 Digitální učební materiál
Animace Demo Animace - Úvodní animace 1. celé najednou.
Dělení se zbytkem 3 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
Lineární rovnice Běloun 91/1 a
MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA reg. č.: CZ.1.07/1.4.00/ Základní škola, Šlapanice, okres Brno-venkov, příspěvková organizace Masarykovo nám.
VY_32_INOVACE_ 14_ sčítání a odčítání do 100 (SADA ČÍSLO 5)
Středisko náhradní rodinné péče o. s. Projekt Centrum podpory NRP je realizován za podpory Nadace
Střední škola Oselce Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Martina Burgetová Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu.
Zábavná matematika.
Dělení se zbytkem 6 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
Dělení se zbytkem 5 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
Vlastnosti sčítání a odčítání
Letokruhy Projekt žáků Střední lesnické školy a střední odborné školy sociální ve Šluknově.
Stav studie „Seroprevalence VHC u injekčních uživatelů drog“ k Národní monitorovací středisko pro drogy a drogové závislosti Úřad vlády ČR tel.

Nejmenší společný násobek
Čtení myšlenek Je to až neuvěřitelné, ale skutečně je to tak. Dokážu číst myšlenky.Pokud mne chceš vyzkoušet – prosím.
Únorové počítání.
52_INOVACE_ZBO2_1364HO Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj vzdělanosti.
Dělení se zbytkem 8 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
Sexuální život u pacientů s mentálním postižením v ÚSP
Zásady pozorování a vyjednávání Soustředění – zaznamenat (podívat se) – udržet (zobrazit) v povědomí – představit si – (opakovat, pokud se nezdaří /doma/)
Rozvojový plán statutárního města České Budějovice v oblasti sociálních služeb na období Ing. Martina Kučerová.
SČÍTÁNÍ A ODČÍTÁNÍ V OBORU DO 100
TRUHLÁŘ II.ročník Výrobní zařízení Střední škola stavební Teplice
Lounky PRO Vratimov, o.s. ( 1 Charitativní sbírka Lounky 06/2013.
EDITOR BY: SPRESS 15. ledna ledna ledna 2015.
DĚLENÍ ČÍSLEM 7 HLAVOLAM DOPLŇOVAČKA PROCVIČOVÁNÍ
Fyzika 2 – ZS_4 OPTIKA.
FRÉZOVÁNÍ DĚLÍCÍM ZPŮSOBEM
Číslo projektu CZ.1.07/1.500/ Číslo materiálu VY_42_INOVACE_matematika_22 Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Autor Bc. Ivana Kotková.
MS PowerPoint Příloha - šablony.
Téma: ABSOLUTNÍ HODNOTA CELÝCH ČÍSEL 2
1 Celostátní konference ředitelů gymnázií ČR AŘG ČR P ř e r o v Mezikrajová komparace ekonomiky gymnázií.
Technické kreslení.
Úkoly nejen pro holky.
Evaluace jako metoda zvyšování kvality řízení projektů
KONTROLA A MĚŘENÍ Měření součástí ve 3D
END 1.Přítelem 2.Druhem 3.Milencem 4.Bratrem 5.Otcem 6.Učitelem 7.Vychovatelem 8.Kuchařem 9.Elektrikářem 10.Instalatérem 11.Mechanikem 12.Návrhářem 13.Stylistou.
Abeceda VY_32_INOVACE_122, 7. sada, ČJ2 Český jazyk, 2. ročník ANOTACE
Přednost početních operací
Násobilka 2, 3, 4, 5 VY_32_INOVACE_085, 5. sada, M ANOTACE
DĚLENÍ ČÍSLEM 5 HLAVOLAM DOPLŇOVAČKA PROCVIČOVÁNÍ Zpracovala: Mgr. Jana Francová, výukový materiál EU-OP VK-III/2 ICT DUM 50.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
KONTROLNÍ PRÁCE.
Gymnázium, Broumov, Hradební 218
Porovnání výroby a prodejů vozidel ve světě
Transkript prezentace:

IVIG 2010 informační vzdělávání a informační gramotnost v teorii a praxi vzdělávacích institucí 1 Jakub Štogr ~ Univerzita Karlova v Praze IVIG 2010

Téma: Nové technologie v informačním vzdělávání? 2 Jakub Štogr ~ Univerzita Karlova v Praze IVIG 2010

Téma: Nové technologie v informačním vzdělávání? 3 Jakub Štogr ~ Univerzita Karlova v Praze IVIG 2010

Téma: Nové technologie v informačním vzdělávání ! 4 Jakub Štogr ~ Univerzita Karlova v Praze IVIG 2010

Téma: Nové technologie v informačním vzdělávání ! 5 Jakub Štogr ~ Univerzita Karlova v Praze IVIG 2010 !

Otázka: Jaký vliv bude mít forma prezentace na výsledné hodnocení? 6 Jakub Štogr ~ Univerzita Karlova v Praze IVIG 2010

A) „obyčejná“ prezentace 7 Jakub Štogr ~ Univerzita Karlova v Praze IVIG 2010

A) 8 Jakub Štogr ~ Univerzita Karlova v Praze IVIG 2010

A) 9 Jakub Štogr ~ Univerzita Karlova v Praze IVIG 2010

B) prezentace s obrázky 10 Jakub Štogr ~ Univerzita Karlova v Praze IVIG 2010

Evaluation - MMORPG CYBERSPACE LOTRO The Lord of the Rings Online

Evaluation - MMORPG CYBERSPACE LOTRO The Lord of the Rings Online

Hodnocení - LOTRO CYBERSPACE

C) prezentace s videem 14 Jakub Štogr ~ Univerzita Karlova v Praze IVIG 2010

15 Jakub Štogr ~ Univerzita Karlova v Praze IVIG 2010

D) „prezentace jinak“ 16 Jakub Štogr ~ Univerzita Karlova v Praze IVIG 2010

17 Jakub Štogr ~ Univerzita Karlova v Praze IVIG 2010

E) bez prezentace 18 Jakub Štogr ~ Univerzita Karlova v Praze IVIG 2010

E) bez prezentace 19 Jakub Štogr ~ Univerzita Karlova v Praze IVIG 2010

E) bez prezentace 20 Jakub Štogr ~ Univerzita Karlova v Praze IVIG 2010

F) mash-up 21 Jakub Štogr ~ Univerzita Karlova v Praze IVIG 2010

Tweetfeed

G) jako video-konference 23 Jakub Štogr ~ Univerzita Karlova v Praze IVIG 2010

24 Jakub Štogr ~ Univerzita Karlova v Praze IVIG 2010

G) jako virtuální setkání 25 Jakub Štogr ~ Univerzita Karlova v Praze IVIG 2010

Hodnocení - SL 26

X rovnou neformálně 27 Jakub Štogr ~ Univerzita Karlova v Praze IVIG 2010

28 Jakub Štogr ~ Univerzita Karlova v Praze IVIG 2010

Otázka: Jaký vliv bude mít forma prezentace na výsledné hodnocení? 29 Jakub Štogr ~ Univerzita Karlova v Praze IVIG 2010

Otázka: Jaký vliv bude mít forma prezentace na výsledné hodnocení? 30 Jakub Štogr ~ Univerzita Karlova v Praze IVIG 2010

Otázka: Jaký vliv bude mít forma prezentace na výsledné hodnocení? 31 Jakub Štogr ~ Univerzita Karlova v Praze IVIG 2010

Otázka: Jaký vliv bude mít forma prezentace na výsledné hodnocení? 32 Jakub Štogr ~ Univerzita Karlova v Praze IVIG 2010

Otázka: ? forma = hodnocení ? 33 Jakub Štogr ~ Univerzita Karlova v Praze IVIG 2010

Odpověď: „No a?“ So what? 34 Jakub Štogr ~ Univerzita Karlova v Praze IVIG 2010 * syntéza, syntetická otázka *

Od "učení se" k "učení" aneb Vliv informačních a komunikačních technologií (ICT) na proces vzdělávání (se) 35 Jakub Štogr ~ Univerzita Karlova v Praze IVIG 2010

„nové technologie“ = Počítač = PC + Mac = Periferie (obrazovka, projektor, myš, ozvučení, tiskárna, tablet…) = Servery, HUBy, Switche, modemy vč. ADSL, WiFi AP, kabeláž + dotykový display a/nebo 3D brýle + mobilní aspekt (=mobilní počítače, mobilní telefony) + senzory …čili: tradiční „počítačová místnost“ nestačí!! 36

37

38

39

40

41

42

43

Základní otázky Jaká je úroveň znalostí a dovedností klienta? Jaký je cíl? Jak se k němu dostat? 44

„hype cycle“ 45 křivka humbuku

„Diffusion of innovations“ 46 šíření inovací

Informační vzdělávání 47 výsledky podpůrný systém

projekt „časově ohraničené úsilí [někoho], směřující k vytvoření unikátního produktu nebo služby“ 48

projektový cyklus 49

projektový management 50 [podle PRINCE2]

projektový management 51 [podle PRINCE2]

„vyučující“ v roli projektového manažera 52

závěr 1) Všichni se musíme neustále učit. 2) Soustřeďme se na cíle spíše než na analýzu (procesů)… …nepoužíváte některou ze služeb/aplikací? „No a?“ So What? 53

Děkuji za pozornost! Jakub Štogr URL: Skype: Jakub Stogr ICQ: SecondLife: Archan Ge LinkedIn: LOTRO: Europe > Snowburn > Archandor pokeni.cz