ZÁBAVNÁ NÁSOBILKA.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
IV. Řešení úloh v testech Scio z obecných studijních předpokladů
Advertisements

IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Téma: SČÍTÁNÍ A ODČÍTÁNÍ RACIONÁLNÍCH ČÍSEL 3
MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA reg. č.: CZ.1.07/1.4.00/ Základní škola, Šlapanice, okres Brno-venkov, příspěvková organizace Masarykovo nám.
MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA reg. č.: CZ.1.07/1.4.00/ Základní škola, Šlapanice, okres Brno-venkov, příspěvková organizace Masarykovo nám.
VII. Řešení úloh v testech Scio z matematiky
Několikrát méně, nácvik.
19.1 Odčítání v oboru do 100 s přechodem přes desítku
Vzorce na umocnění.
Projekt Moderní škola, registrační číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Příjemce: Základní škola Velké Přílepy, okr. Praha-západ, Pražská 38, Velké.
Téma 3 ODM, analýza prutové soustavy, řešení nosníků
Matematika a její aplikace
Násobíme . 4 = = . 4 = = . 4 = = . 2 = 9 .
Kdo chce být milionářem ?
NÁSOBENÍ ČÍSLEM 10 ZÁVĚREČNÉ SHRNUTÍ
VY_32_INOVACE_INF_RO_12 Digitální učební materiál
Základní škola a Mateřská škola, Pavlice, okres Znojmo OP VK 1
Počítání s řemesly II. MALÍŘKA LÉKAŘKA ZDRAVOTNÍ SESTŘIČKA PRODAVAČKA
Lineární rovnice Běloun 91/1 a
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
Doplň do korálků násobky čísla 2
MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA reg. č.: CZ.1.07/1.4.00/ Základní škola, Šlapanice, okres Brno-venkov, příspěvková organizace Masarykovo nám.
VY_32_INOVACE_ 14_ sčítání a odčítání do 100 (SADA ČÍSLO 5)
Očísluj dopisy násobky čísla 2
Střední škola Oselce Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace.
Zábavná matematika.
Základní škola a Mateřská škola, Pavlice, okres Znojmo OP VK 1
Dělení se zbytkem 6 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
Dělení se zbytkem 5 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
VY_32_INOVACE_M.3.16_Násobení a dělení č.7_prezentace
Očísluj dopisy násobky čísla 2
Největší společný dělitel
86.1 Procvičení a příklady: Násobení číslem 8
Nejmenší společný násobek
MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA reg. č.: CZ.1.07/1.4.00/ Základní škola, Šlapanice, okres Brno-venkov, příspěvková organizace Masarykovo nám.
ProcvičujemenásobilkuProcvičujemenásobilku Klikni na libovolné číslo, objeví se.
Únorové počítání.
III. Řešení úloh v testech Scio z matematiky
MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA reg. č.: CZ.1.07/1.4.00/ Základní škola, Šlapanice, okres Brno-venkov, příspěvková organizace Masarykovo nám.
ARITMETICKÁ POSLOUPNOST, SOUČET PRVNÍCH N ČLENŮ Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je RNDr. Zdeněk Binar Obchodní akademie a.
Procvičování vzorce.
Dělení se zbytkem 8 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
Násobení a dělení čísel (10,100, 1000)
Zásady pozorování a vyjednávání Soustředění – zaznamenat (podívat se) – udržet (zobrazit) v povědomí – představit si – (opakovat, pokud se nezdaří /doma/)
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Není –li uvedeno jinak, je tento.
SČÍTÁNÍ A ODČÍTÁNÍ V OBORU DO 100
Anotace Prezentace, která se zabývá dělitelností přirozených čísel. AutorPavel Pavlas JazykČeština Očekávaný výstup Žáci rozliší násobek a dělitel. Speciální.
Zahrajte si v matematice oblíbenou hru
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_153_Násobíme, dělíme 9 s čertem a Mikulášem AUTOR: Jana Dzubáková.
DĚLITELNOST Prvočísla Dělitel Násobek Znaky dělitelnosti Čísla složená.
Celá čísla Dělení.
Základní škola a Mateřská škola, Pavlice, okres Znojmo OP VK 1
NÁSOBENÍ ČÍSLEM 8 HLAVOLAM DOPLŇOVAČKA PROCVIČOVÁNÍ
Téma: ABSOLUTNÍ HODNOTA CELÝCH ČÍSEL 2
24.1 Písemné sčítání dvojciferných čísel v oboru do 100
Název šablony:Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT zaměření VM:2. ročník – Matematika a její aplikace – Matematika – Násobení a dělení autor.
Úkoly nejen pro holky.
Základní škola Podbořany, Husova 276, okres Louny
Přednost početních operací
Nejprve provedeme výpočet v závorce
Násobilka 6, 7, 8, 9 VY_32_INOVACE_090, 5. sada, M ANOTACE
Násobilka 2, 3, 4, 5 VY_32_INOVACE_085, 5. sada, M ANOTACE
opakování malé násobilky
DĚLENÍ ČÍSLEM 5 HLAVOLAM DOPLŇOVAČKA PROCVIČOVÁNÍ Zpracovala: Mgr. Jana Francová, výukový materiál EU-OP VK-III/2 ICT DUM 50.
Slovní úlohy řešené soustavou rovnic
Matematika a její aplikace
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
DĚLITELNOST PŘIROZENÝCH ČÍSEL
Řešení úloh v testech Scio z matematiky zadaných ve školním roce 2011/2012 pro 9. ročník (25. – 30. úloha) X. označení digitálního učebního materiálu:
Základní škola, Ostrava – Poruba, Porubská 831, příspěvková organizace Registrační číslo projektu – CZ.1.07/1.4 00/ Název projektu – BRÁNA JAZYKŮ.
Transkript prezentace:

ZÁBAVNÁ NÁSOBILKA

Číselný had 2 x 4 = x 5 = : 10 = x 6 = :8 = x 10 = : 5 = x 8 = ?

2 x 4 = 8 x 5 = 40 : 10 = 4 x 6 = 24 :8 = 3 x 10 = 30 : 5 = 6 x 8 = 48

Číselné čtverce 3 7 2 1 6 5 9 4 8 2 Klíč: 3 x 7 = 21, 6 x 5 = 30, 5 x 9 = 45, 8 x 4 = 32

6 5 7 8 4 2 1 Klíč: 6 x 8 = 48, 5 x 4 = 20, 7 x 2 = 14, 6 x 7 = 42

2 7 3 9 6 8 4 1 6 Klíč: 9 x 3 = 27, 6 x 6 = 36, 7 x 4 = 28, 8 x 2 = 16

Skupinová práce Zjistěte, kolik let je Evičce. Mamince je 36 let, Honzík je 6 krát mladší. Janička je 2 krát mladší než Honzík a Klárce je 3 krát více než Janičce. Tatínek je 5 krát starší než Klárka. Když k tatínkovu věku přičteme 5 let, pak je Evička 10 krát mladší. Napište, kolik let je všem členům rodiny.

maminka: 36 let Honzík: 36 : 6 = 6 let Janička: 6 : 2 = 3 roky Klárka: 3 x 3 = 9 let tatínek: 5 x 9 = 45 let Evička: 45 + 5 = 50 50 : 10 = 5 let

K příkladům přiřaďte výsledek 7 x 7 = 16 6 x 6 = 48 9 x 3 = 35 6 x 8 = 49 6 x 1 = 45 9 x 0 = 0 7 x 5 = 30 8 x 4 = 27 5 x 9 = 32 3 x 10 = 6 8 x 2 = 36

Komenář k prezentaci Tato prezentace na procvičení malé násobilky zábavnější formou zahrnuje několik metod a forem práce – samostatnou práci, skupinovou práci (či práci ve dvojicích) a práci frontální. Pracuje se v lavicích a na koberci. Uplatněna je zde především kompetence k učení a sociální a personální. Samostatné počítání: ČÍSELNÝ HAD (slade č. 2 a 3) - Zde jsou žáci motivováni jak časovou tísní, která je udržuje v pozornosti a napětí a dále požadavkem správnosti výsledku. - Společná kontrola ihned po splnění úkolu žákům podává okamžitou zpětnou vazbu. ČÍSELNÉ ČTVERCE (slade č. 4,5, 6) - Zamyšlení a rozvoj logického uvažování. Všechny čtverce jsou založeny na stejném základu násobení a výsledku, ale liší se od sebe drobnostmi (příklad a výsledek ve sloupci, příklad a výsledek v řádku a obrácený příklad s výsledkem). Toto zajišťuje neustrnutí myšlenkového postupu na jednom způsobu řešení čtverce, ale nutí to žáky vymýšlet kreativně další způsoby řešení. Následuje společná kontrola. Skupinová práce: SLOVNÍ ÚLOHA (slade č. 7 a 8) - Tomuto úkolu předchází rozdělení žáků do dvojic či trojic (podle počtu dětí či zvážení vyučujícího)

- Sl. úloze předchází položení otázky, což je pro žáky atraktivnější a hned od počátku vedou své myšlenky žádoucím směrem, tedy k odpovědi na danou otázku. - Po slovní úloze opět následuje společná kontrola řešení, tedy okamžitá zpětná vazba. Frontální počítání: PŘIŘAZOVÁNÍ VÝSLEDKŮ K PŘÍKLADŮM (slade č. 9) - Zde jsou žáci na koberci u plátna. - Žáci počítají příklady a běhají k PC hledat správný výsledek.