Použité zdroje a odkazy: AUTOR NEUVEDEN. [online]. [cit. 1.2.2014]. Dostupný na WWW:

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Základní škola a mateřská škola T.G.Masaryka Milovice, Školská 112, Milovice projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Advertisements

Autor výukového materiálu:
Autor výukového materiálu: Mgr. Kučírková Klára Základní škola a Praktická škola, Kutná Hora Datum (období) vytvoření výuk. materiálu: Září 2011 Číslo.
2 3 Lokalita Pod Javornic kou silnicí 4 směr Solnice směr Javornice směr Vamberk CENTRUM 10min. směr Častolovice.
JAK MLUVÍ ZVÍŘATA II. Bc. Jana Vaňkátová
Označení vzdělávacího materiálu (kód): VY_12_INOVACE_ČJL1.39 Název školy: Základní škola a Mateřská škola Byšice, okres Mělník Název programu: Operační.
Klasicistní MÓDA VY_32_INOVACE_ 18 Klasicistní móda.
Obrázky: zdroje Snímek 4 - cbkladno
Digitální učební materiál
*Zdroj: Průzkum spotřebitelů Komise EU, ukazatel GfK. Ekonomická očekávání v Evropě Březen.
Metodický list Pořadové číslo: VY_32_INOVACE_I.C.11 Název pro školu:
Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Projekt MŠMT ČREU PENÍZE ŠKOLÁM Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/
Spektra zatížení Milan Růžička 1 Dynamická pevnost a životnost
VY_32_INOVACE _17 Klasicistní umění
Ručně vyráběný kalendář 2014 »» výsledky hlasování ««
VY_32_INOVACE_ 01 - Státní symboly
Základní škola Rosice, okres Chrudim Rosice 97, Rosice; IČO: ; tel.: ; Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/
Základní zapojení operačního zesilovače.
Projekt Anglicky v odborných předmětech, CZ.1.07/1.3.09/
Projekt Anglicky v odborných předmětech, CZ.1.07/1.3.09/
Autor výukového materiálu:Monika Matoušková Základní škola a Praktická škola, Kutná Hora Datum (období) vytvoření výuk. materiálu: Číslo klíčové.
CELÁ ČÍSLA.
Matematika – opakování 4
rtinzartos Napište slova, která obsahují uvedená písmena.
Projekt PŘEDPOVĚĎ POČASÍ. projekt PŘEDPOVĚĎ POČASÍ.
Autor výukového materiálu: Mgr. Klára Viznerová Základní škola a Praktická škola, Kutná Hora Datum (období) vytvoření výukového materiálu:Září 2012 Číslo.
projekt PŘEDPOVĚĎ POČASÍ předpověď počasí na 13. května 2014.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity
Projekt PŘEDPOVĚĎ POČASÍ. Předpověď počasí na
VY_32_INOVACE_06 - Aktivačně-motivační vlastnosti
předpověď počasí na 14. května 2009 OBLAČNOST 6.00.
VY_32_INOVACE_ 03 - Feudální stát
Projekt PŘEDPOVĚĎ POČASÍ. projekt PŘEDPOVĚĎ POČASÍ.
VY_32_INOVACE _19 Romantismus
Použité zdroje a odkazy: AUTOR NEUVEDEN. Harrison Electronics [online]. [cit ]. Dostupný na WWW:
Barokní architektura VY_32_INOVACE_ 09 Barokní architektura.
Základní škola a mateřská škola T.G.Masaryka Milovice, Školská 112, Milovice projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Autor výukového materiálu:
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Jana Homolková ANOTACE Prezentace seznamuje žáky se základní sestavou PC a dalšími.
L Vyjmenovaná slova po VY_32_INOVACE_Čj z 2
Základní škola a mateřská škola T.G.Masaryka Milovice,
KLASICISMUS VY_32_INOVACE_ 15 Klasicismus.
Matematika - 7. ročník Celá čísla - souhrn
Autor výukového materiálu: Mgr. Klára Viznerová Základní škola a Praktická škola, Kutná Hora Datum (období) vytvoření výukového materiálu:Únor 2013 Číslo.
Metodický list Pořadové číslo: VY_32_INOVACE_ I.C.04 Název pro školu:EU AJ 1.stupeň 04 Název materiálu:Toys Autor:Mgr. Marcela Jarošová Vzdělávací obor:Anglický.
Výukový program: Mechanik - elektrotechnik Název programu: Elektronika II.ročník Operační zesilovače: Invertující zesilovače – Část 2 – Odvození Vypracoval.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity
Použité zdroje a odkazy: AUTOR NEUVEDEN. [online]. [cit ]. Dostupný na WWW:
Autor výukového materiálu:Monika Matoušková Základní škola a Praktická škola, Kutná Hora Datum (období) vytvoření výuk. materiálu: O12 Číslo klíčové.
Metodický list Pořadové číslo: VY_32_INOVACE_ I.C.01 Název pro školu:EU AJ 1.stupeň 01 Název materiálu:Colours Autor:Mgr. Marcela Jarošová Vzdělávací obor:Anglický.
Autor výukového materiálu:Monika Matoušková Základní škola a Praktická škola, Kutná Hora Datum (období) vytvoření výuk. materiálu: Číslo klíčové.
Projekt Anglicky v odborných předmětech, CZ.1.07/1.3.09/
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity
Gotika VY_32_INOVACE_ 03 Gotika.
Barokní móda.
Románský sloh VY_32_INOVACE_ 01 Románský sloh.
En un hotel Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuRozvoj žákovských kompetencí.
Inzerát Zpracovala: Mgr. Martina Kadlčková Říjen 2012 Výukový materiál je určen pro žáky 6. ročníku. Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Vzdělávací.
VY_32_INOVACE_ 06 -Renesan č ní architektura.  Renesan č ní sloh se ve stavebnictví pou ž íval od 14. do 17. století. S pot ř ebou prezentace nové.
Renesance VY_32_INOVACE_ 05 Renesance.
Výukový program: Mechanik - elektrotechnik Název programu: Elektronika II.ročník Operační zesilovače: Invertující zesilovače – Část 1 - Vzorce Vypracoval:
VY_32_INOVACE_ 02 - Otroká ř ský stát.  Otroká ř ství je ozna č ení systému, ve kterém se vyu ž ívá práce nesvobodných lidí (otrok ů ), kte ř í jsou.
VÝUKOVÝ MATERIÁL V RÁMCI PROJEKTU OPVK 1.5 PENÍZE STŘEDNÍM ŠKOLÁM ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:ROZVOJ VZDĚLANOSTI ČÍSLO ŠABLONY:
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Podbořany, Husova 276, okr. Louny AUTOR: Jaroslava Kudláčková NÁZEV: VY_32_INOVACE_604_ŠKOLNÍ_POTŘEBY TEMA: Školní potřeby ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.4.00/
Architektura rokoka VY_32_INOVACE_ 13 Rokoková architektura.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je PhDr. Bohumila Fillová. ANOTACE Soubor slouží k opakování a procvičování slovní zásoby.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity
Tato prezentace byla vytvořena
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity
Transkript prezentace:

Použité zdroje a odkazy: AUTOR NEUVEDEN. [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: AUTOR NEUVEDEN. office.microsoft.com [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: us/images/results.aspx?qu=girl%20amplifier&ex=2#ai:MP | us/images/results.aspx?qu=girl%20amplifier&ex=2#ai:MP | AUTOR NEUVEDEN. office.microsoft.com [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: us/images/results.aspx?qu=amplifier&ex=2&AxInstalled=copy&Download=MP &ext=JPG&c=0#ai:MC | us/images/results.aspx?qu=amplifier&ex=2&AxInstalled=copy&Download=MP &ext=JPG&c=0#ai:MC | AUTOR NEUVEDEN. office.microsoft.com [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: us/images/results.aspx?qu=amplifier&ex=2&AxInstalled=copy&Download=MP &ext=JPG&c=0#ai:MC | us/images/results.aspx?qu=amplifier&ex=2&AxInstalled=copy&Download=MP &ext=JPG&c=0#ai:MC |

Použité zdroje a odkazy: AUTOR NEUVEDEN. office.microsoft.com [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: us/images/results.aspx?qu=ear&ex=1&AxInstalled=copy&Download=MP &ext=JPG&c=0#ai:MC | us/images/results.aspx?qu=ear&ex=1&AxInstalled=copy&Download=MP &ext=JPG&c=0#ai:MC | AUTOR NEUVEDEN. office.microsoft.com [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: us/images/results.aspx?qu=dreaming#ai:MC | us/images/results.aspx?qu=dreaming#ai:MC | AUTOR NEUVEDEN. office.microsoft.com [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: us/images/results.aspx?qu=confused&ex=1#ai:MC | us/images/results.aspx?qu=confused&ex=1#ai:MC | AUTOR NEUVEDEN. office.microsoft.com [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: us/images/results.aspx?qu=confused&ex=1#ai:MS | us/images/results.aspx?qu=confused&ex=1#ai:MS | AUTOR NEUVEDEN. office.microsoft.com [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: us/images/results.aspx?qu=headphone+woman&ex=1#ai:MC | us/images/results.aspx?qu=headphone+woman&ex=1#ai:MC | AUTOR NEUVEDEN. office.microsoft.com [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: us/images/results.aspx?qu=home+stereo&ex=1#ai:MC | us/images/results.aspx?qu=home+stereo&ex=1#ai:MC | AUTOR NEUVEDEN. office.microsoft.com [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: us/images/results.aspx?qu=disco&ex=1#ai:MP | us/images/results.aspx?qu=disco&ex=1#ai:MP | AUTOR NEUVEDEN. office.microsoft.com [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: us/images/results.aspx?qu=volume+control&ex=1#ai:MP | us/images/results.aspx?qu=volume+control&ex=1#ai:MP | Všechny materiály převzaté z internetu obsahují zároveň odkaz na příslušný zdroj.

Zesílení operačních zesilovačů Elektronické obvody 3 Zesílení operačních zesilovačů

Elektronické obvody 4 Definice zesilovače Potřebné zesílení Účel zpětné vazby Účel záporné zpětné vazby Funkce záporné zpětné vazby

Zesílení operačních zesilovačů Elektronické obvody 5 ElectronicBits #1: Ideal Operational Amplifier

Zesílení operačních zesilovačů Elektronické obvody 6 Zesilovač zesiluje. Ze slabého signálu dělá silný.

Zesílení operačních zesilovačů Elektronické obvody 7 Zesilovač má zesilovat a)Co nejméně b)Tak akorát c)Co nejvíce

Zesílení operačních zesilovačů Elektronické obvody 8 Co jste tipovali? Jistě ne a)Co nejméně Volíme tedy c) Co nejvíce Čím více muziky, tím lépe.

Zesílení operačních zesilovačů Elektronické obvody 9 Zvolíme-li c), brzy budeme litovat. Muzika bude zkreslená, chtělo by to ubrat. Do sluchátek nemůžeme pustit 2x150 W, protože by nás to zabilo.

Zesílení operačních zesilovačů Elektronické obvody 10 Asi se vrátíme k možnosti b). Musíme mít přece možnost nastavit si hlasitost podle nálady.

Zesílení operačních zesilovačů Elektronické obvody 11 Proč tedy operační zesilovač nezesiluje „tak akorát“, ale „co nejvíce“? Co s tím? A u = ∞ !!!

Zesílení operačních zesilovačů Elektronické obvody 12 Výrobce nemůže vyrábět operační zesilovače se zesílením „tak akorát“, protože nemůže vědět, co my budeme od zesilovače chtít.

Zesílení operačních zesilovačů Elektronické obvody 13 Do sluchátek potřebujeme pár desítek miliwattů. Doma pár wattů. Na diskotéce potřebujeme pár stovek wattů. Pokaždé jiné zesílení, jiný výkon.

Zesílení operačních zesilovačů Elektronické obvody 14 Kdyby měl operační zesilovač zesílení malé, nedal by se z něj udělat zesilovač se zesílením velkým. A u = 5 A z = 10? Nejde !!!

A u = ∞ Zesílení operačních zesilovačů Elektronické obvody 15 Má-li operační zesilovač zesílení velké, dokonce „co největší“, můžeme jeho zesílení podle potřeby zmenšit. To jde. A z = 10? Klidně !!!

Zesílení operačních zesilovačů Elektronické obvody 16 Jak, čím zmenšíme zesílení zesilovače? Zpětnou vazbou. A protože se má zesílení zmenšit, tak zápornou.

Zesílení operačních zesilovačů Elektronické obvody 17 Jak zavedeme zápornou zpětnou vazbu? Je to vazba zpětná, povede zpět. Z výstupu do vstupu.

Zesílení operačních zesilovačů Elektronické obvody 18 Je to vazba záporná, povede do „záporného“ vstupu operačního zesilovače. Do toho, který se označuje znaménkem „-“, tj. mínus.

Zesílení operačních zesilovačů Elektronické obvody 19 Čím silnější záporná zpětná vazba, tím menší výsledné zesílení. Je-li záporná zpětná vazba stoprocentní, tj. všechno z výstupu se přivede do „záporného“ vstupu, je zesílení nejmenší. Zesílení je jen 1, tj. co na vstupu, to na výstupu. A z = 1

Zesílení operačních zesilovačů Elektronické obvody 20 Když ale zápornou zpětnou vazbu zeslabíme tím, že část jejího signálu svedeme do země, bude zesílení větší. 9k 1k A z = 10

Zesílení operačních zesilovačů Elektronické obvody 21 Čím slabší záporná zpětná vazba, tím větší výsledné zesílení. 999k 1k A z = 1000