Autor: Mgr. Miroslav Nešpořík Název: ZKOUMÁME PŘÍRODU

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
(biologická technika)
Advertisements

Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:
Život na Zemi.
Autor: Mgr. Miroslav Nešpořík Název: ŽAHAVCI VY_inovace_32_PR6_18
Dalekohledy (Učebnice strana 121 – 123)
Jak pracovat s mikroskopy Olympus a Leica
Název: Násobení čísly 10, 100 a v oboru
Autor: Mgr. Miroslav Nešpořík
GYMNÁZIUM, VLAŠIM, TYLOVA 271
Jméno autora: Mgr. Zdeněk Chalupský Datum vytvoření:
OBECNÁ BIOLOGIE MIKROSKOPOVÁNÍ
Lupa a mikroskop (Učebnice strana 117 – 120)
Optické přístroje A. Zobrazovací A1) Subjektivní – obraz neskutečný (brýle, mikroskopy, dalekohledy) A2) Objektivní – obraz skutečný (fotografické přístroje,
GYMNÁZIUM, VLAŠIM, TYLOVA
Užití čoček v praxi Lupa (wikipedie)
Autor: Mgr. Libor Sovadina
Střední odborné učiliště Liběchov Boží Voda Liběchov
Pozorování přírody stavba květu.
Mikroskopy příčné zvětšení objektivu příčné zvětšení okuláru
Optické odečítací pomůcky, měrení délek
Mikroskopy.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Mikroskopování Mgr. Zuzana Holemá-Skřivánková
Opakování učiva pro žáky 6. tříd
Mikroskopie.
Mikroskopické pozorování buněk cibule
60.1 Základy mikroskopování
Autor: Mgr. Miroslav Nešpořík Název: RISKUJ VY_inovace_32_PR6_20
Základní postupy v biologii. Práce s lupou a mikroskopem Práce s lupou a mikroskopem Vedení protokolů a pozorování, dokumentování nákresů s popisy Vedení.
ZŠ Týn nad Vltavou, Malá Strana
Číslo a název šablony klíčové aktivity
Fyzika 2 – ZS_3 OPTIKA.
Dalekohledy.
Základní postupy v biologii
MIKROSKOP prima osmiletého studia Mgr. Ladislav Fedor
MIKROSKOP Mgr. Helena Roubalová
Autor: Mgr. Miroslav Nešpořík
Optická mikroskopie Marek Vodrážka.
Autor: Mgr. Miroslav Nešpořík Název: RISKUJ VY_inovace_32_PR6_10
Autor: Mgr. Miroslav Nešpořík Název: MIKROSKOPOVÁNÍ
jméno autora Mgr.Eva Truxová název projektu
Mikroskopování 6. třída Mgr. Zuzana Holemá-Skřivánková
Pozorování krevních nátěrů
LUPA A MIKROSKOP Dostupné z Metodického portálu ISSN:  , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem.
Průduchy v pokožce listů
GYMNÁZIUM, VLAŠIM, TYLOVA 271
Jak zkoumáme přírodu?.
Optické přístroje Mgr. Kamil Kučera.
MYŠLENÍ A ZPŮSOB ŽIVOTA LIDÍ
Významný vynález Vypracoval:Lukáš Běhal.
JAK ZKOUMÁME PŘÍRODU.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Mikroskop
Bc. Jan Hutl a Základy práce s lupou a mikroskopem 4. Žáci se naučí zásady práce s lupou a mikroskopem Práce s lupou, postup práce, práce s mikroskopem,
1 ICT Financováno z prostředků ESF a státního rozpočtu ČR POZOROVÁNÍ PŘÍRODY Zpracovala : Mgr. Jana Richterová Přírodopis 6. třída.
Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám Škola Základní škola Křižany-Žibřidice, okres Liberec, příspěvková organizace Žibřidice 271,
Mikroskop. poprvé sestaven v roce 1590 v Nizozemsku Zachariasem Jansenem.
OPTICKÉ PŘÍSTROJE Investice do rozvoje vzdělávání.
OPTICKÉ PŘÍSTROJE Lupa slouží k pozorování malých blízkých předmětů spojná čočka s ohniskovou vzdáleností do 25 cm zvětšuje 10x předmět.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Mgr. Libor Zemánek NÁZEV: Užití čoček TÉMATICKÝ CELEK: Elektromagnetické.
EKOLOGICKÝ PŘÍRODOPIS Tematický celek: LES Téma: POZNÁVÁME PŘÍRODU Ročník: 6. Základní škola Jindřicha Matiegky Mělník, příspěvková organizace Pražská.
délka 1,2 m Johann a Zacharias Jansenové (16. stol.) Systém dvou čoček Typy světelných mikroskopů.
Optické přístroje VY_32_INOVACE_59_Optické přístroje
Základní škola Jindřicha Matiegky Mělník, příspěvková organizace
Optické přístroje Mgr. Kamil Kučera.
Aplikovaná optika I: příklady k procvičení celku Optické přístroje, mikroskop a související témata Jana Jurmanová.
Základní škola a mateřská škola J.A.Komenského
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633 Autor: Martina Černá Název materiálu: VY_12_INOVACE_OS.6.Cer.21_Zivoni_prostredi_makrosvet_a_mikrosvet.
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Název projektu: Moderní škola
Číslo a název šablony klíčové aktivity
Transkript prezentace:

Autor: Mgr. Miroslav Nešpořík Název: ZKOUMÁME PŘÍRODU VY_inovace_32_PR6_06 Oblast: PŘÍRODOPIS 6. ROČNÍK Stručná anotace: Prezentace zaměřená na METODY ZKOUMÁNÍ PŘÍRODY, ČÁSTI MIKROSKOPU A MIKROSKOPICKÉ POTŘEBY. Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Individualizace a inovace výuky v rámci OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost

ZKOUMÁME PŘÍRODU Metody zkoumání: 1. pozorování – nezasahujeme do průběhu děje /pozorování/, pozorujeme pouhým okem nebo pomocí přístrojů 2. pokus /experiment/ – vědomě zasahujeme do zkoumaného děje Přístroje pro pozorování přírody: dalekohled lupa mikroskop

MIKROSKOP optický přístroj, který slouží k zobrazení drobných objektů při určitém zvětšení ZRCÁTKO OKULÁR TUBUS OBJEKTIV STOLEK SE SVORKAMI ZAOSTŘOVACÍ ŠROUB STOJAN

JAK URČÍME ZVĚTŠENÍ MIKROSKOPU zvětšení mikroskopu = zvětšení okuláru krát zvětšení objektivu  Příklady: 1. Pod jakým zvětšením pozorujeme preparát, když okulár zvětšuje 10x a objektiv 5x ? 2. Preparát pozorujeme zvětšený 500x. Použitý okulár zvětšuje 5x. Jakou hodnotu zvětšení měl objektiv ? 3. Preparát jsme pozorovali zvětšený 300x. Objektiv zvětšoval 30x. Kolikrát zvětšoval okulár ? Typy mikroskopů: optické – běžné zvětšení 50x – 1000x elektronové – vyšší rozlišovací schopnost, zvětšení až 1 000 000x polarizační

POTŘEBY PRO MIKROSKOPOVÁNÍ KRYCÍ SKLÍČKO PODLOŽNÍ SKLÍČKO PETRIHO MISKA PIPETA ZKUMAVKA PINZETA PREPARAČNÍ JEHLA SKALPEL

OPAKOVÁNÍ – pojmenujte části mikroskopu. OKULÁR

STOLEK SE SVORKAMI

OBJEKTIVY

ZAOSTŘOVACÍ ŠROUB

TUBUS

ZRCÁTKO

STOJAN

ŘEŠENÍ Příklady: 1. Pod jakým zvětšením pozorujeme preparát, když okulár zvětšuje 10x a objektiv 5x ? 10 . 5 = 50krát 2. Preparát pozorujeme zvětšený 500x. Použitý okulár zvětšuje 5x. Jakou hodnotu zvětšení měl objektiv ? 5 . 100 = 500krát 3. Preparát jsme pozorovali zvětšený 300x. Objektiv zvětšoval 30x. Kolikrát zvětšoval okulár ? 10. 30 = 300krát

Všechny použité fotografie jsou autorským dílem: 2011©Miroslav Nešpořík