VY_32_INOVACE_06 - Aktivačně-motivační vlastnosti Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám „Učíme aktivně“ Registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/21.1099 Číslo materiálu: VY_32_INOVACE_06 Adresa školy: Vrchlického 630/5, Děčín II Autor: Mgr. Lucie Barillová Název materiálu: Aktivačně-motivační vlastnosti Předmět: Občanská nauka Cílová skupina: 7.,8. ročník VY_32_INOVACE_06 - Aktivačně-motivační vlastnosti
VY_32_INOVACE_06 - Aktivačně-motivační vlastnosti Datum vytvoření: 11.9. 2011 Téma: Aktivačně-motivační vlastnosti Cíl prezentace: seznámení se základními údaji, týkající se aktivačně-motivačních vlastností Časová dotace: 20 min. Anotace: žáci se naučí pracovat s pojmy motivace, zájmy, potřeba. Praktický úkol na rozvrh plánů a cílů a cesty k nim. Datum realizace v hodině: 13.9. 2012, třída VIII. B VY_32_INOVACE_06 - Aktivačně-motivační vlastnosti
VY_32_INOVACE_06 - Aktivačně-motivační vlastnosti Opakování Nakresli křížovku, ve které budou pojmy z dosavadních hodin. Musí mít minimálně pět řádků. Uvedené pojmy a výrazy budou použity při tvorbě písemné práce a ústního zkoušení Obr. 1 VY_32_INOVACE_06 - Aktivačně-motivační vlastnosti
Aktivačně motivační vlastnosti Vedou člověka k nějaké činnosti, podněcují ho, nebo ho naopak tlumí, nedovolují mu něco konat Motivace – vysvětli pojem. Popřemýšlej, co je pro tebe nejlepší motivací ve škole VY_32_INOVACE_06 - Aktivačně-motivační vlastnosti
VY_32_INOVACE_06 - Aktivačně-motivační vlastnosti Motivace, motiv Motivace usměrňuje naše chování a jednání pro dosažení určitého cíle Motiv - důvod, smysl, příčina („motor“) určitého chování (motiv jednání, motiv zločinu) VY_32_INOVACE_06 - Aktivačně-motivační vlastnosti
VY_32_INOVACE_06 - Aktivačně-motivační vlastnosti Potřeba Lidskými potřebami se zabýval psychologi A.H. Maslow, který vypracoval hiearchii lidských potřeb (odkaz na jeho pyramidu potřeb) – http://cs.wikipedia.org/wiki/Abraham_Maslow VY_32_INOVACE_06 - Aktivačně-motivační vlastnosti
Aktivačně motivační vlastnosti Pudy – komplexem zděděného chování (výživy, sebezáchovy, agresivity, péče o potomstvo) Zájem – je získaný motiv, který je projevuje kladným emočním vztahem jedince k určité činnosti Vyhraněný, ústřední zájem se nazývá záliba VY_32_INOVACE_06 - Aktivačně-motivační vlastnosti
VY_32_INOVACE_06 - Aktivačně-motivační vlastnosti Zájmy Popřemýšlej o svých zájmech a srovnej, kolik máš zájmů v porovnání s ostatními spolužáky, popř. členy rodiny. Připrav si krátký projev, ve kterém ostatní spolužáky seznámíš, co je pro tebe důležité a čím se ve volném čase zabýváš. VY_32_INOVACE_06 - Aktivačně-motivační vlastnosti
Aktivačně motivační vlastnosti Ideály – vzorové, vysoké životní cíle, o jejichž dosažení člověk usiluje Životní cíle – představují systém cílů, kterých se člověk svojí činnosti snaží dosáhnout Aspirace (ambice) – směřování k dosažení určitých cílů a plánů VY_32_INOVACE_06 - Aktivačně-motivační vlastnosti
VY_32_INOVACE_06 - Aktivačně-motivační vlastnosti Úkol Rozepiš svá přání do pyramidy, kde na vrcholku bude tvé nejtajnější a nejsilnější přání. Zároveň k těmto přáním napiš, co je potřeba k tomu, aby sis své přání splnil(a) Co si představíš pod pojmem, že je něco ideální? VY_32_INOVACE_06 - Aktivačně-motivační vlastnosti
VY_32_INOVACE_06 - Aktivačně-motivační vlastnosti Opakování - zápis Co je to motiv? Co je to potřeba? Pudy Zájmy Hiearchie cílů VY_32_INOVACE_06 - Aktivačně-motivační vlastnosti
VY_32_INOVACE_06 - Aktivačně-motivační vlastnosti Použité zdroje Přispěvatelé Wikipedie, Motiv [online], Wikipedie: Otevřená encyklopedie, c2012, Datum poslední revize 31. 03. 2012, 21:47 UTC, [citováno 11. 09. 2011]<http://cs.wikipedia.org/w/index.php?title=Motiv&oldid=8334372> Obrázek na snímku č. 3 - http://office.microsoft.com/cs-cz/images/results.aspx?qu=k%C5%99i%C5%BEovka&ex=1#ai:MP900385328| Obrázek na snímku č. 5 - http://office.microsoft.com/cs-cz/images/results.aspx?qu=motivace&ex=1#ai:MC900299707| Obrázek na snímku č. 11 - http://office.microsoft.com/cs-cz/images/results.aspx?qu=z%C3%A1pis&ex=1#ai:MC900397198| VY_32_INOVACE_06 - Aktivačně-motivační vlastnosti